Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

gallery_33173_13965_41766.png

 

Bij deze een kweek verslag van mijn eerste outdoor poging.

 

Ik heb gekozen voor de ABB (3X) en de AULH (3X) omdat ik wel eens een weedje met een smaakje wil proberen.

 

Met deze ronde wil ik toch wat meer aandacht besteden aan het kweekmedium. Ook wil ik wat gaan beginnen met bloeivoeding te geven, groeivoeding laat ik achterwege omdat het Autoflowers zijn en de aarde voeding heeft voor 4/5 (?) week.

 

Voor deze kweek wil ik onderstaande gaan gebruiken (nog niets besteld).

 

11L SmartPots of speciekuip

Plagron Batmix

Sannies Buffertabs

B.A.C. biologische bloeivoeding NPK-6-5-6

 

Ik ben er nog niet uit of ik losse Smartpotten wil gaan gebruiken of dat ik alle (4) planten samen in een 65L speciekuip doe. Enig advies is hier gewenst :D

 

De pot(ten) komen op het zuiden tegen de gevel te staan onder een afdakje. Zo zijn ze ook gelijk beschermd tegen harde wind en regen.

 

 

De zaden zijn al binnen! Ook zaten er 2 gratis White Widow zaadjes bij!

 

gallery_33173_13965_107947.jpg

 

 

Morgen alvast de grond halen en van de week de rest bij Sannie bestellen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee leuk idee de mijne is een beetje het zelfde heb ook 4 65 liter kuipen ik ga je volgen succes !

Gzz :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even de specs van de planten:

 

 

Autoblueberry

Autoblueberry van Dutch passion is een autoflowering van hoge kwaliteit. Haar toppen vallen op door de blauw/paarse kleur, een hele mooie plant!

 

Afkomst: Canadian Ruderalis x Blueberry

 

Groeitijd: 2 - 3 weken

 

Bloeitijd: 7 - 8 weken

 

Opbrengst: 25 - 40 gram per plant.

 

Eigenschappen: Geschikt voor binnen, buiten en in de kas. Ze blijft laag dus is makkelijk te verbergen.

 

 

Ultra Lemon Haze Autoflower

Deze geweldige en krachtige plant heeft een scherpe citrus geur en smaak maar ook met eigenschappen van de Sour Diesel. Ze is niet echt geschikt voor beginners indien ze binnen gekweekt wordt. Ze dient met zorg behandeld te worden! Ze kan soms uitrekken tot een ruime 89cm maar zal meestal eindigen tussen de 60-70cm. Let op, dit is dus niet echt een beginners plant!

 

Afkomst: White Russian X Auto #1

 

Soort: Indica/Sativa/Ruderalis

 

Bloeitijd: 6-7 weken

 

Oogstmaand buiten: Oktober / november

 

Geschatte hoogte binnen/buiten: 65-100cm

 

Effect: Zeer intense sativa high met body buzz

 

THC: Zeer hoog

 

Eigenschappen: De Ultra Lemon Haze is geschikt voor binnen, buiten en kaskweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke autosoortjes heb je daar :D

 

Autoflowers zijn eigenlijk het makkelijkst om te kweken en altijd op tijd klaar als je op tijd zaait :o

 

Veel Outdoorplezier dit jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx!

 

Hoop dat het bij mij net zo zonnig word als bij jou elke ochtend :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thnx!

 

Hoop dat het bij mij net zo zonnig word als bij jou elke ochtend :bier

 

Leuk om te zien, heb dezelfde autoflower blueberry ben benieuwd ik ga je volgen :D

 

Misschien leuk om te zien:

Foto van mijn Blueberry 3 weken nu

 

gallery_34199_13969_221132.jpg

gallery_34199_13969_321896.jpg

 

:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie soorten hoor.

 

 

Wat mijn vorig jaar opviel met de Autoblueberry is dat die mega snel de bloei in schiet echt wat ze zeggen

Was hier rond dag 25.

 

Was een lekker wietje.

 

-zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

"... en de aarde voeding heeft voor 4/5 (?) week."

 

http://www.plagron.com/nl-nl/product/1/46/6/batmix.aspx

 

Plagron Batmix is samengesteld uit de allerbeste en uiterst zorgvuldig geselecteerde veensoorten. Door toevoeging van verschillende vezeltypen en perliet wordt een luchtigheid en zuurstofniveau bereikt zoals u dat alléén van Plagron kwaliteitsaarde kunt verwachten. De rijkelijk aanwezige Plagron wormenhumus garandeert een hoogstaand biologisch leven en een nog verdere verbetering van de watercapaciteit. De belangrijkste voedingsstof die aan de Batmix is toegevoegd is vleermuizenmest (Bat Guano).

 

toepassing

Kweken voor de beste geur en smaak.

 

kenmerken

Bevat extra fosfor en kalium door toegevoegde vleermuizenmest

Is smaak- en geurversterkend

Zes weken voorbemest

Stimuleert en versnelt de bloei

Verhoogt de weerstand

 

samenstelling

Witveen, zwartveen, vezelturf, perliet, wormenmest, Bat Guano.

gebruiksaanwijzingVoor gebruik doorspoelen met water om de direct opneembare voedingsstoffen uit te spoelen. Afhankelijk van de conditie van de plant is extra voeding nodig na circa zes weken.

 

gebruiksaanwijzing

Voor gebruik doorspoelen met water om de direct opneembare voedingsstoffen uit te spoelen. Afhankelijk van de conditie van de plant is extra voeding nodig na circa zes weken.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Plagron heeft drie biologische aardemengsels die voor zes weken zijn voorbemest. Hoe kies ik de juiste van deze drie?

Batmix geeft door zijn bemesting met behulp van Bat Guano een sterke geur en smaak aan je bloemen en vruchten. Kies voor Batmix als je kwaliteit het belangrijkste vindt. Royalmix bevat een selectie natuurlijke vaste meststoffen, die de voedingstoffen afgeven als de plant ze nodig heeft. Hierdoor kun je een snellere ontwikkeling verwachten, en dus een hogere opbrengst. Kies voor Royalmix als je biologisch wilt kweken voor de hoogste opbrengst, met een natuurlijke fruitige smaak. Plagron Allmix heeft een fijnere structuur dan Batmix en Royalmix. Hierdoor houdt deze beter water vast. Hierdoor is Plagron Allmix de juiste keuze als je biologisch in hoge temperaturen, kleine potten of met een hoge lichtintensiteit wilt kweken. Verder is Plagron Allmix ideaal als je van plan bent je grond te hergebruiken en op te waarderen met Bio Supermix.

 

Moet ik de pH-waarde regelen als ik op Batmix kweek?

Nee, in combinatie met de kweekstijl 100% BIO hoef je de pH-waarde niet te regelen.

 

Op de website lees ik dat ik Batmix voor gebruik moet doorspoelen. Waarom, en hoe doe ik dit precies?

Onze Batmix is maximaal bemest. Jonge planten, die nog niet gewend zijn aan hoge EC-waardes, kunnen het soms moeilijk hebben als ze plotseling in een veel rijkere aarde worden geplant. Door, voordat je de plant in Batmix zet, deze door te spoelen met één liter water per liter Batmix, spoel je de direct opneembare meststoffen eruit, waardoor de jonge plant niet direct de rijke bemesting van Batmix ervaart. In de loop van de volgende dagen zal de EC-waarde in Batmix weer oplopen, en dus kan de jonge plant hier geleidelijk aan wennen.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Batmix + buffertabs + vloeibare bloeivoeding is echt een enorme overkill voor autoflowers. Het zijn maar kleine plantjes waar je relatief grote potten voor gaat gebruiken, de hoeveelheid grond die je dan per plant hebt bevat al ruim voedsel. Verder zie je hierboven in het uitspoelverhaal van Plagron dat deze grond ook voor jonge stekken al teveel van het goede kan zijn, en zaailingen zijn nog een stuk gevoeliger dan stekken, de eerste paar weken hebben ze maar erg weinig nodig. Zoek maar eens op het forum naar kweken waarbij op batmix is gezaaid, dat ga je niet leuk vinden. Als je per se de Batmix wilt gebruiken haal er dan in ieder geval een zak zaai- en stekgrond bij die je gebruikt op de plekken waar je zaden of zaailingen komen (bijv. een kolom van 10 cm per zaadje). Ter vergelijking, zaai- en stekgrond heeft een Ec van ongeveer 0.4, die van batmix zal denk ik zo'n 2.4 zijn. Een lightmix (Ec ongeveer 0.9) is een bruikbaar compromis om op te zaaien. I.c.m. de buffertabs kom je daarmee in de ruime potten die je hebt, zeker met z'n vieren op 65 liter, ook zonder verdere voeding al een heel eind.

 

Succes met je kweekje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de ABB ook besteld. ben benieuwd hoe het hier zal gaan.

 

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Was een lekker wietje.

 

Ik lees ook alleen maar goede verhalen over deze soort!

 

Hoe was de smaak, fruitig?

 

@ Groen Gif: Thnx voor de duidelijke info!

 

Is het een idee om een ongeveer liter Batmix volledig uit te spoelen en dit in de pot in te graven. Hierin kan dan het zaadje worden geplant. Als het plantje dan wat is gegroeid komen de wortels vanzelf in de bemeste Batmix terecht.

 

Misschien moet ik dan maar geen buffertabs bestellen, aangezien de Batmix zo sterk is bemest.

 

Als er voor 6 weken voeding in de grond zit zou ik de laatste 4 - 5 week nog een (klein) beetje bloeivoeding kunnen geven toch? Voor net dat ene zetje in de rug (of nou ja top dan).

 

Ik denk toch maar dat ik voor de 11L SmartPots ga i.v.m. de hanteerbaarheid.

 

Ik dacht trouwens dat zaadplanten sterker zijn dan stekken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je kweek.

 

Ziet er goed uit mooi groen plantje :o

Kga je volgen zou ook een par autoflowers willen plaatsen.

Kheb er geen ervaring mee

 

grtz dalfus :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Succes met je kweek.
Thnx!

 

Ziet er goed uit mooi groen plantje :D
Die is niet van mij hoor :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had een foxtail groei van de toppen.

Het was erg fruitig en zacht.

Hier had het geen kleur gekregen en ik proefde zoals met vele auto toch een light muffe smaak (Tot op heden alle auto`s).

Ik kan een fotootje voor je opzoeken als je de blue wilt zien.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foxtail?

 

Fruitig en zacht is precies wat ik zoek :o

 

Zou wel een foto willen zien!

 

Thnx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze de autoblueberry pheno die ik had.

 

gallery_20039_12204_1758946.jpg

gallery_20039_12204_185596.jpg

 

Deze plant had vorig jaar ook een prijs gewonnen bij DP.

Voor alle info moet ik even opzoek (Hoogte, tijd).

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's best een mooi plantje geworden zeg!

 

Heb je misschien de link naar het kweekverslag? Dan kan ik die even rustig doorlezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik... Uhhh... Jah... Zal wel even een snipperdag nemen om alles door te lezen :o

 

Zakje grond.

 

gallery_33173_13496_55536.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi en goed uit denk ik

Wil dit jaar ook autoflowers gaan kweken

Alleen nog ff iemand zoeken waarmee ik kan ruilen

 

Gr. Kwekertje15

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk toch maar dat ik voor de speciekuip ga en hier 4 planten samen in zet.

 

Dan is de buffer wat groter en heb ik wat meer speling met de watergift.

 

Dan maar spierballen kweken als ik ze even moet verstoppen :o

 

 

 

Sannie over SmartPots

Ik gebruik ze momenteel bv voor mijn moeders en het valt me op dat 1 watergift per dag toch maar net aan gaat, helemaal als de plant al wat groter is. Het water verdampende oppervlakte is veel groter bij dit soort potten waardoor er ook meer verdampt.

 

Het is ook een persoonlijke voorkeur

 

greetz sannie

Verschil root pouch t.o.v. smart pot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag heb ik de aardebak klaar gemaakt.

 

Ik heb gekozen voor een rechthoekige bak (i.p.v. de ronde speciekuip), dan hebben de planten net wat meer ruimte.

 

De bak zelf is 90 liter en word gevuld met 60 liter aarde.

 

Op de bodem heb ik 20 liter hydrokorrels gelegd voor een goede drainage.

 

Gaten in de bodem en doek er in.

gallery_33173_13965_48315.jpggallery_33173_13965_47771.jpg

 

Hydrokorrels er in en weer doek er over.

gallery_33173_13965_48387.jpggallery_33173_13965_35813.jpg

 

Op aanraden van Groen Gif een kolom zaai en stekgrond er in.

gallery_33173_13965_50497.jpggallery_33173_13965_25087.jpg

 

Bak gereed voor de zaden.

gallery_33173_13965_207742.jpg

 

 

De zaadjes liggen nu in een glas water, na de middag ga ik ze zaaien.

 

De Auto BlueBerry komt voor in de bak omdat deze wat kleiner blijf, zodoende krijgen alle planten genoeg zon.

 

Zonet de zaadjes in de grond gestopt.

 

Dus vanaf nu is mijn outdoor seizoen officieel begonnen! :o

 

gallery_33173_13965_164330.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag op Ebay toch maar even een Ph meter besteld zodat ik het water kan checken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie bak, lekker de ruimte voor je plantjes!

 

Hoelang leg jij ze in een glas water? Ik meestal tot de schil scheurt daarna leg ik ze nog 2 dagen op watten..

 

Jij doet ze na een halve dag glas water de grond in?

 

Ben benieuwd :verrygood

 

 

Hoe noem je die bak van jou, en weet je of ze ergens te koop zijn? Hier bij tuincentra of bouwmarkten alleen 90liter ronde cementkuipen voor 5,99..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal le ik de zaden een paar uur in water en dan stop ik ze in de grond.

 

Of het help weet ik niet, het schaad in ieder geval niet want meestal komen ze na een dag of 3 - 5 altijd op.

 

De bak heb ik bij de Tuinland vandaan ( € 12,50 ) , ze liggen meestal bij de vijver afdeling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...