Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Anesthesia F1 v5

Recommended Posts

Voor de vijfde keer alweer maak ik de Anesthesia F1. Dit keer onder plasma. Substraat: hergebruikt opgewaardeerd boordevol bodemleven en organisch materiaal, 90 liter. Wat extra humuszuur, wormenmest, maerl natuurlijk (zware indica), Sannies symbiose, perfect start, en ingewaterd met bacto.

 

Op de achtergrond staat een uit de kluiten gewassen Herijuana man die niet te houden is bij het aanschouwen van deze Indica schoonheid.

 

Voor hen die de achtergronden nog niet helemaal kennen: De mamma skunk afghaan is nog een originele oude soort van Positronics. Oudgedienden zullen zich de verslagen van de Afghaanse strijders nog wel herinneren, en sommigen misschien ook nog wel de vernietigende werking van de olie van deze plant.

 

De man is Sannies Herijuana, een selectie van Sannie en nog steeds dezelfde potente man (die water heeft gekregen inmiddels :lol:).

 

Ze staat nu nog voor te groeien, dit keer wordt het LST om de plant wat open te krijgen. De Afghaan heeft best een tijdje vegetatief nodig om een aardige struik te worden dus voorlopig staat ze nog lekker onder een plasmapitje.

 

post-5211-1335830315_thumb.jpg

post-5211-1335830349_thumb.jpg

 

Het duurt dus nog wel een tijdje voor er weer nieuwe zaden zijn. Zijn ze dan op? Nou nee, nog net niet maar het scheelt niet veel! Als je ze nog wilt hebben deze zomer zou ik niet lang wachten. ETA van de verse zaden augustus 2012

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diegene die nu nog gekocht hebben, hebben die dan de f4 te pakken?

 

blijf deze volgen heb ze zelf ook staan en ga proberen een nieuwe batch zaden voor mijzelf mee te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Whazzup interresante topic :D

Ik ga dit volgen.

Nog even een vraagje in sannies bacto zit toch humus zuur?

Is dit niet genoeg ?

En is het misschien een idee om humboldt fulvine te gebruiken dan heb je ze alletwee.

Dus je gebruikt maerl meer bij indicas.

Vragen indicas meer om kalk als sativas dan ?

Ik heb toevallig net 10 kilo gekocht :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ donbone: nee, ik maak altijd de F1 aan, de originele kruising Herijuana / Skunk afghaan

 

@ Nighthaunter: Ja dat klopt, in Bacto zit ook humuszuur en dat is perfect voor het bodemleven. Maar een paar gram bacto op een kuip is weliswaar aardig voor de bacteriën maar voor mij onvoldoende voor het humuszuur als bodemverbeteraar. Fulvinezuur zit ook gedeeltelijk in humuszuur, niet andersom. Pas goed op met de dosering van fulvinezuur. En inderdaad, de meeste zware indicas, in ieder geval de skunk afghaan, houden van voldoende kalk en mineralen in de grond. Ik heb 6 jaar geleden een zak Basaltmeel gekocht (oeps, dat zit er ook in!) en heb al mijn vrienden van basaltmeel voorzien en zit nog steeds met 10 - 15 kilo :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind de plasma erg interessant te worden (Voor foto en voor buiten voor groeien).

 

 

Ik ga ieder geval mee genieten van de +AAA foto`s.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik vragen hoe je 1200x1600 foto's online zet ?

 

Al de mijne worden naar 1024x683 omgezet :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bObje: dat is het voorrecht van de admin. Ik weet het, niet eerlijk, maar ik doe het toch!

Share this post


Link to post
Share on other sites

'k had al zo'n vermoeden :D

 

the mighty bofh and his admin power :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi whazzup,

 

Gaat dit net zo'n mega struik worden als de Kronocaine moeder? :lol:

 

@bObje: dat is het voorrecht van de admin. Ik weet het, niet eerlijk, maar ik doe het toch!

:D

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee Beaker, de Afghaan is veel compacter en gedrongen. Als ik daar zo'n scrog van zou willen maken ben ik 7-8 weken minimaal aan het voorgroeien en vergroot ik de kans op problemen. Het maken van deze zaden is niet makkelijk. De afghaan is een gevoelig plantje op zich en houdt niet zo van een erg hoge lv. Zeker in de zomer kan dat problematisch zijn, ik moet er bovenop zitten en zorgen dat de plant niet te bushy wordt. De zaadopbrengst is ook laag. Het is eigenlijk een kutklus om te maken maar het resultaat is wel erg mooi :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, succes dan met deze kutklus :D .

Deze houd ik in de gaten :lol: .

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

cool f1 is toch het tofste om te growen, lekkere pheno verschillen, verschillende smaakjes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat ook de reden dat je de f1 niet verder veredeld whazzup?

 

Elke keer weer nieuwe zaden maken.. Zit er een groot verschil in alle versies?

 

En waarom maak je zo "weinig", niet rot bedoelt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik maak iedere keer de F1 omdat ik vind dat kwekers hun eigen pheno moeten (kunnen) selecteren. Sommigen houden meer van de old-school pis skunk pheno, anderen houden meer van de heftige heri. Ik heb al vele malen een F2 gemaakt maar die heb ik uiteindelijk allemaal afgekeurd. Ze zijn een aantal keren als freebies meegegeven.

 

Ik maak niet expres weinig, maar de opbrengst aan goede zaden van deze specifieke kruising is erg laag. Ik heb echter ook niet de plek om effe 10 plantjes neer te zetten. Liever ééntje voor mij, en die pamperen, dat moet normaal voldoende zijn voor een jaar voorraad en zo worden de zaden niet oud. Dat is minder handig voor mij, maar beter voor jullie. De vorige was mei vorig jaar klaar dus ik ben door omstandigheden zelfs wat laat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om een klein beetje op de feiten vooruit te lopen, heb ik alvast een paar vraagjes:

 

- Na hoeveel weken bloei ga je de man erbij zetten?

- Zet je de man in een andere ruimte alvast in de bloei, voordat je hem bij de bloeiende dame zet of staat de man gewoon op 18/6 tot hij bij de dame wordt gezet?

 

Ik heb dit ook opgezocht in jouw topic over de Kronocaine, maar kon hier niets over vinden. Of vraag ik nu naar het geheim van de smit? :lol:

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog eens even gekeken in de groentela en ik heb zowaar nog een zakje sample Anesthesia f1A liggen. :D

De Amnesia haze is heerlijk,maar na 3x achter elkaar is misschien weer eens tijd voor een zaadrondje... :lol:

Als ik een pheno kan vinden die enigszins op de nr. 5 van voorheen lijkt,weet ik gelijk wat het rondje daarna zou worden. :D

Succes maestro!

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, dat klinkt goed whazzup, waren er ook niet bepaalde pheno's die je wel zo mooi vond om nog naast de bestaande Anesthesia verder mee te werken?

Of vind je ze overall dus allemaal wel een eigen unieke sterke karakteristiek hebben die niet voor elkaar onder doen?

 

Want ja, je heb zoals je zegt mensen die misschien wel telkens alleen een bepaalde pheno willen hebben...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@beaker: bij Afghaan 2,5-3 weken bloei, afhankelijk van de ontwikkeling. Hij gaat apart en eerder in de bloei.

 

@bobojonko: Dat is juist heel persoonlijk, vandaar dat ik niet zo arrogant wil zijn om die keuze voor anderen te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

10 - 15 kilo over na 10 jaar, als die Afghaan zo gevoelig is voor vocht, dan mag je best meer van dat basaltmeel bijgooien dan alleen maar een mespuntje.:D Gebruik je geen compostthee??? :D

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze krijgt zowel basaltmeel als lavameel mee, en gedurende de bloei heb ik nog van die prachtige maerl poeder die zo fijn is dat ie in emulsie gaat als het ware. Makkelijk om aan te gieten. Maar deze kuip had al een hoop lavameel en bentoniet gekregen en ik had alleen maar de kronocaine vegetatieve test onder plasma hierop gedaan dus het was allemaal nog lang niet uitgeput. Maar zelfs een kuip met vers substraat heb je echt geen kopje nodig hoor, als het goed is heeft de substraatleverancier er al het nodige ingedaan, zeker bij veen. 50 - 100 gram is zat op een kuip hergebruikt substraat en dat hoef je dan ook niet iedere keer te herhalen bij upgraden.

 

Bedenk wel: een zak is 25 kilo he :lol: heeft ooit een geeltje gekost maar nog steeds lol van!

 

compostthee: Zoou wel willen maar ik heb er geen tijd voor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Gebruik zelf rond de 500 g van verschillende meelsoorten per 10 ltr vers substraat, alleen van de maerl natuurlijk niet zo veel,anders rijst de pH de pan uit & we hebben al leidingwater van rond de 9.:D

 

Het is jammer dat je geen tijd hebt voor compostthee, want dat zou de Afghaan wel ten goede komen.:D

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat komt alle planten ten goede, niet eens zozeer mijn afghaantje. Ze heeft het best hoor, met al dat steenmeel en die tabs.

 

Ik vind een pond wel heel erg veel op 10 liter trouwens! Daar hou ik mijn grond pH niet onder de 7 mee hoor! Met wat ik geef zit ik altijd mooi zo rond de 6,3-6,5, in de bloei iets lager.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Volgens de literatuur heeft basalt-, lavameel geen invloed op de pH in de grond in zoverre dat het in hoogte stijgt.Sommige gebruiken zelfs 50% gesteentemeel met 50% potgrond of compost.In de folder bevelen ze zelfs max 5 kg per m2.Je moet maar eens uitproberen.

 

Namaste :bier

DUTCH_SEER_Rockdust_flier.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...