Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

doubleosix

Outdoor 2012 Autofem balkonkweek(je)

Recommended Posts

Beste WF'mers

 

Dit jaar toch maar eens een verslagje bijhouden, we beschikken over het foto materiaal, de tijd om up te daten, de zaden en uiteraard een balkon.

 

Mijn fotoalbum;

De top44 uit 2008 is geript half oktober met nog 2 weken te gaan (naar mijn mening dan...) Daar ging wel zeker een kilo :vape: kon de volgende ochtond zo nog 200meter volgen waar ze heen gegaan zijn door al het blad en wat takken.

Foto is van eind augustus:

gallery_6649_6415_21193.jpg

 

Experiment van 2010 is voor niks geweest;

gallery_6649_9269_966470.jpg

door ouders in maart huis uitgezet wegens diverse omstandigheden;

Met gevolg dat ik een jaar lang op kamers heb gewoond voor een belachelijk dure prijs en absoluut geen mogelijkheden om mijn hobby voort te kunnen zetten had op dat moment.

 

 

april 2011 kreeg ik de sleutel van mijn eigen flatje! Met gevolg dat het balkon eerder groen was dan dat er behang op de muren zat :wave: :D

 

Ik kwam dat jaar voor het eerst in aanraking met Autoflowers en heb over het hele jaar 14 plantjes kunnen oogsten en nog redelijk legaal bezig was, alleen de 2 widdows aan de andere kant van het balkon overschreden het limiet van 5. (Altijd eng, eerste x op jezelf en dan een groen balkon terwijl je je buren nog helemaal niet kent.)

 

In 2011 heb ik dus 14 autoflowers gehad over het hele jaar, dit waren: Fastbud2, Lowryder2, Auto blueberry's en Lemon skunk. Daarnaast nog de hele zomer 2 widows aan de linkerkant van mijn balkon gehad.

 

Alle plantjes bevielen, de opbrengst is natuurlijk niet alles wel heerlijke smaken en rond de 40gram droog met uitschieters tot 60 per plant (op de lowryders na die geven gierig rond de 20 - 30gr droog). alleen is mij wel wat opgevallen met het ontkiemen. Als ik ze direct op eindplaats en in eindpot laat ontkiemen vertoont er geen enkele soort herma trekjes. Ontkiem ik ze in een bekertje en houdt ik ze onder kunstlicht word 80% bal.

 

Nou genoeg historie,

 

Dit jaar gaan we voor de Super Silver haze automatic maar we beginnen dit jaar vroeg met Purple Cheese. De zaden zijn binnen maar wacht nog tot april.

 

Ik begin met het ontkiemen van 5 Purple Cheese autofem. Hoop dat ze allen opkomen, anders gelieve 4.

 

De spot: M'n balkon. Waar niemand zicht opheeft maar helaas wel een balkon van steen.. Dat heeft opzich geen problemen geleverd vorig jaar.

gallery_6649_13701_134533.jpg

Bakken zijn gevuld met Tuinaarde x Speelzand (15%) en Goldenlabel lightmix (85%) gebruik het al jaren en werkt voor mij altijd.

 

 

Als het plantje lang genoeg is en misschien wat gestrekt vul ik de pot bij tot rand met lightmix.

 

Aan de andere kant van mijn balkon komen nog 2 white widows feminized te staan, die staan er uiteraard gewoon weer tot begin oktober.

 

Tijdens regenval blijft mijn balkon altijd droog, vorig jaar echt nergens last van gehad geen beesten geen rot helemaal niks ook in de widows niet. Enige nadeel is dat de planten pas vanaf 1 uur smiddags vol in de zon komen te staan tot zonsondergang.

 

Dus nog even wachten, zal de zaden ergens rond woensdag ontkiemen mits de weerverwachtingen zo zijn zoals ze er nu uitzien ^_^

 

Happy Growing ^_^

Edited by blowsterke
topic titel aangepast op verzoek topicstarter

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er allemaal leuk uit! :wave:

 

nu maar hopen dat dit mooie weer doorzet!

veel succes met je balkonkweek :vape:

 

grz pietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

kiemen kan al makkelijk met dit weer

 

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine update;

 

Aangezien het weer zo goed als aanhoudt en ik geen ernstige omslag meer verwacht ben ik vandaag begonnen met het ontkiemen van de zaadjes;

gallery_6649_13701_35542.jpg

 

5x Purple Cheese

gallery_6649_13701_170350.jpg

( ik hoop echt dat ze allemaal opkomen :wave: )

 

1x White Widow Fem.

gallery_6649_13701_40942.jpg

 

De stek (again)

gallery_6649_13701_166207.jpg

 

En de plek van de widow

gallery_6649_13701_19189.jpg

 

 

Aangezien ik nieuwe onderburen heb sinds een maand, en deze uitkeringstrekkers blijken die de hele dag in de tuin liggen te zonnen en kleine kinderen hebben, heb ik het aantal widows gehalveerd dus ipv 2 maar 1 widow. Dit om het niet te gek te maken, ik huur en wil er niet uitgezet worden.

 

Nieuwe updates als er tekenen van leven zijn! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 dagen verder, helaas nog niks nieuws.

 

De widow waar ik ervaring mee heb kan morgen de grond in, alle purple cheese zaden zitten nog dicht.... :(

 

Vertical "Scrog" rek voor de widow

gallery_6649_13701_135380.jpg

 

Hopelijk na het weekend meer :wave:

 

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag uit me werk direct naar de zaden gekeken, maar helaas. Ze liggen nu al 6 dagen tussen de watten (de purple cheese) en nog geen zicht van worteltjes, op 1 na dan daar komt het worteltje voorzichtig naar buiten.

 

Iemand ervaring met deze zaden?

 

Heb via via een zakje met Diesel zaadjes gekregen, wel regulier dus maar moet even kijken wat ik daar mee ga doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag!

 

Vandaag heb ik 4 purple cheese zaden in de grond gestopt, eentje wilde maar niet open die ligt momenteel in een verwarmd bakje water in de hoop dat de schil gewoon te hard was voor de kiemkracht van dit zaadje.

 

Ookal voorspeld het weer weinig goeds, ik gok het erop (ongeveer zelfde tijd als vorig jaar..) En ik kan dan weer makkelijk 3 kweken op me balkon draaien dit jaar.

 

Mocht de "verloren" purple cheese niets meer worden, of komen er minder dan 5 op dan heb ik in mijn keukenla nog een lekkere autofem Lemon zaad gevonden, die ligt ondertussen lekker tussen de watten :lol: was een lekker wietje vorig jaar.

 

Zoals het er nu bij staat;

gallery_6649_13701_56282.jpg

 

Greets :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit, lekker simpele balkon kweek, doe ik ook :lol:

 

 

VH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er leuk uit, lekker simpele balkon kweek, doe ik ook :lol:

 

 

VH

 

Ja toch, en met autoflowers 3 vrij normale rondes per jaar is toch een lekkere opbrengst. En de hobby is uiteraard leuk. Vooral bij ronde 2, want dan rook ik ronde 1 terwijl ik op m'n balkonnetje bezig ben haha :lol:

 

Update

M'n geduld is vrij schaars. Daarom heb ik een purple opgegraven om te kijken hoever het ermee was. Tot mijn schrik en ergste verwachting gaat het traag. Zeer traag. De worteltjes zijn na 5 dagen in de aarde nog amper 3mm, en dat terwijl de "schil" al open gebarsten was.

 

Normaliter zoals voorgaande jaren werkte het op watten ontkiemen prima, 3 dagen dan zat er een wortel van 1cm gekruld en wel aan. Nog eens 3 dagen later en ze waren boven de grond. Al met al van zaad tot plantje in ruim 6 dagen. Nu ben ik al 8 dagen in de weer en zoals het er nu uitziet nog 5.

 

Heb dus besloten de potten verwarmd binnen te zetten. Maar zodra ze boven zijn; wel of geen weer, ze gaan direct op eindbestemming buiten! Heb geen zin om weer me hele balkon te kunnen ruimen ivm herma's.

 

Dat was em weer.... Vind het jammer dat we dit jaar zo langzaam op gang komen.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes! :P

 

Ik heb twee weken geleden ook wat zaadjes proberen op te graven maar vond ze niet meer ( volle grond ).

5 dagen later stond alles mooi boven, dus gewoon wat geduld en je geraakt er wel :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
veel succes! :P

 

Ik heb twee weken geleden ook wat zaadjes proberen op te graven maar vond ze niet meer ( volle grond ).

5 dagen later stond alles mooi boven, dus gewoon wat geduld en je geraakt er wel :lol: :lol:

 

Hey wat een grappig verhaal!

 

Maar tot nog toe helemaal niets hier. Ze zitten al sinds dinsdag in de grond, ze stonden buiten dus dat was te koud nu staan ze al 3 dagen binnen zonder enig resultaat.

 

Heb dit echt nog geen een jaar mee gemaakt. Twijfel echt zwaar een mezelf nu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaadjes moeten onder goed licht staan om goed te kunnen kiemen en boven te komen. Het klinkt gek, maar de zaadjes kunnen het licht "zien" vanonder de grond. Het is baggerweer deze week, ik heb nog geen fatsoenlijk zonnetje gezien, en de zaadjes ook niet, die zien dus geen haast om boven te komen. En echt warm is het ook niet.

 

Ik zet mijn kiempotjes altijd onder TL-verlichting, vrijwel altijd 100% kieming en binnen 3 dagen boven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn zaadjes zijn 19 Maart In een bekertje met met folie in een pil op de vensterbank gegaan.

5 dagen later (misschien dankzij de ochtendzon) Kwamen de eerste twee (Dutch Passion Auto Mazar)al boven de aarde. De derde (White Widow) deed er een dag of twee langer over. Van de vier zaadjes kwamen er drie op en de laatste heb ik na 10 dagen weg gedaan.

Daar zat gewoon geen leven in. Ze zijn inmiddels een centimeter of 5 hoog waarvan de WW het kleinst is. En dit alleen op die pil en inmiddels een groter potje met AllMix van Biobizz.

 

Dit is mijn eerste kweek en als ze groot genoeg zijn en de temperaturen beter zijn gaan ze in een grotere pot het balkon op.

 

We gaan het zien en beleven. Ik hoop dat het toch wel goed gaat komen op jou balkon.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De zaadjes moeten onder goed licht staan om goed te kunnen kiemen en boven te komen. Het klinkt gek, maar de zaadjes kunnen het licht "zien" vanonder de grond. Het is baggerweer deze week, ik heb nog geen fatsoenlijk zonnetje gezien, en de zaadjes ook niet, die zien dus geen haast om boven te komen. En echt warm is het ook niet.

 

Ik zet mijn kiempotjes altijd onder TL-verlichting, vrijwel altijd 100% kieming en binnen 3 dagen boven.

 

Ja, dat heb ik voorgaande jaren ook gedaan. Gaat inderdaad sneller.... Enig probleem is dat mijn kunstlicht vorig jaar een boel herma's heef gecreeerd... Dus dacht dit jaar laat de natuur zijn werk doen... helaas dus.

 

 

Update

Vandaag steekt de eerste purple boven de grond! Heb haar met dit droevige weer maar direct onder een spaarlamp gezet om wat aan te sterken. Ik ga haar wel zo snel mogelijk buiten zetten dus zie wel wat het word.

 

De andere 3 tonen nog geen leven en de 4e die ik had omgespit en niet had gevonden is ook nog niets geworden.

 

Denk dat ik volgend jaar gewoon geduld ga hebben op beter weer zo begin mei.... Dit is echt een droevige start en heb straks 1 purple cheese plant die dan dus 43euro gekost heeft...

 

Woensdag maar even nieuw zaad bestellen. Denk dat ik bij deze ronde nog 3 stuks think differents van dutch passion neer ga zetten.

 

Dus al met al een droevige start, maar gelukkig een lichtpuntje vanmorgen!

 

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

Sinds gister staan er 2 Purple Cheese's buiten en 1 Lemon skunk.

 

De widow heeft vertraging opgelopen en die staat weer onder een spaarlamp.

 

Verder is er jaja na 3 weken alsnog een purple cheese aan het ontkiemen dus het balkon staat binnekort weer vol genoeg.

 

Zal als de plantjes wat aangesterkt zijn foto's plaatsen.

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

Bijna alle zaden zijn naar wens uitgekomen, alleen het verloren zaadje wat ik niet meer in de aarde terug kon vinden heeft het niet gered en dan nog een zaadje die niet eens kiemde.

 

Wat er momenteel dus 24 uur per dag buitenstaat:

- 1x White Widow fem

- 1x Lemon Skunk autofem

- 3x Purple Cheese autofem

 

Alles staat droog, zelfs met hoostbuien.

 

Na deze ronde nogmaals purple cheese en super silver haze autofem, waarvan ik er nu al eentje kiem te zien op foto 4.

 

De foto's

 

White Widow (Ga haar 'verticaal' scroggen om een zonnepaneel te creeren.)

gallery_6649_13701_49384.jpg

 

Lemon Skunk

gallery_6649_13701_238625.jpg

 

Purple Cheese 1

gallery_6649_13701_243366.jpg

 

Purple Cheese 2 (Dit is een mongool, heb deze zelf uit haar zaadje gehaald na 3 weken en geplant..)

gallery_6649_13701_204288.jpg

(Tevens nog een Super Silver Haze autofem ter ontkieming.)

 

Purple Cheese 3

gallery_6649_13701_37069.jpg

 

En dan even samen:

gallery_6649_13701_130139.jpg

(Van onder naar boven: Purple Cheese 1, Lemon Skunk en de Widow.)

 

gallery_6649_13701_46613.jpg

(Van onder naar boven: Purple Cheese 2 en Purple Cheese 3.)

 

Vooruitzichten zien er lekker uit, alles is mooi groen en beginnen nu aanzienlijk te groeien.

 

Dat was het eventjes voor nu

 

Happy Growin' :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

We zijn een klein weekje verder dus zal maar weer eens wat posten.

 

De plantjes gaan goed enkel de purple mongol maakt alleen maar blad aan doet verder niets aan haar groei. De rest juist andersom, helaas aan het zoeken naar licht en maar weinig vers blad.

 

gallery_6649_13701_192830.jpg

 

Vanmorgen vroeg even snel met de auto amsterdam oost gepakt

gallery_6649_13701_101434.jpg

Heerlijke silverhaze en widow uit mn vaste shop.

 

Hmmmmm hele dag al genietend aan het hangen!

gallery_6649_13701_170476.jpg

 

Hoop echt dat het weer volgende eindelijk eens doorzet! Ze beginnen nu echt te verlangen naar zon als dat er niet snel komt ben ik bang van de opbrengst... Hoop dat ze nog effe wat langer doorgroeien.

 

Latra :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk zo'n topique! :o :D

 

UPDATE

Met de planten gaat het goed op een na en dat is de lemon skunk zaadje van vorig jaar.. die heb ik nu dus omgekapt en heb een SilverHaze Auto ter ontkieming gelegd.

 

Een vraagje enkel; de planten zijn nu zo'n 7 weken oud... Het zijn autoflowers en ze hebben nog geen bloei verschijnselen, ook zou je de plantjes een kleine 2 weken geven als je ze ziet. Gaat er nog wat gebeuren of is deze ronde hopeloos?

 

Ik zal zo effe een stickie rollen en wat foto's maken en uploaden.

 

Graag reacties op mn vraag!??

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeee moooie sooortjesss joh..

 

misschien dat je plantes door de kou en hhet slechte weer licht still zijn gaan staan ofsjo

 

hoop dat het nog goed komtt

 

ps waaar heb je die silverhaze autos vandaan

 

laterrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje man.

 

Ja dat stiltaan heb ik de eerste 4 weken gezien, alleen ik dacht dat ze na 5 weken ongeacht de grootte zouden gaan bloeien...

 

Ik zie nu nog geen bloeiverschijnselen en ze zijn van begin april...

 

Gelukkig maar, als ze nog maar gaan bloeien binnekort!

 

http://www.wietzaadjes.nl/shop/auto-silver...eds-p-3065.html

Niet naar de info eronder kijken, oogstmaand buiten bv want het zijn echt autoflowers.

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeee k heb ff gekeken maar er staaat buiten oogstmaand mid oktober en er staaan 5 tot6 wekn bloei

 

hoop dat ze et nog goed gaaan doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Wat zeg ik nou net tegen je!? De info op Wietzaadjes KLOPT NOOIT. Je moet altijd naar de titel kijken inplaats van de info.

 

Bij fastbud staat ook oogstmaand oktober maar het is gewoon een autoflower die afbloeit na zijn 9e week. Ongeacht of het nou Juli of Oktober is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha ik ben echt stoned :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus tot zover geen bloeiverschijnselen (gelukkig) maar wie kan mij vertellen of de autoflowers die nu dus al de 6e week ingegaan zijn het nog gewoon normaal redden, of gaan ze door de stilstand die ze hebben gehad de bloei niet in of afmaken straks?

 

Even wat fotootjes net genomen;

 

Widow van Spliff seeds geen autoflower, word getopt gescroggd

gallery_6649_13701_1501836.jpg

 

Purple Cheese 1

gallery_6649_13701_79764.jpg

 

Purple Cheese 2

gallery_6649_13701_613262.jpg

 

Purple Cheese 3 (de mongool die ik zelf uit zaadje geholpen heb na 2 weken)

gallery_6649_13701_598686.jpg

 

Purple Cheese 4 (pas 2 weken oud, heeft minder rotweer gehad)

gallery_6649_13701_585053.jpg

 

Saampies

gallery_6649_13701_325791.jpg

 

En dan verwacht ik zaterdag nog een Silverhaze autofem de grond in te doen...

 

Heb op internet nog een goedkoop adres gevonden voor Tomaten kweek kasjes, leken mij erg geschikt voor 5 a 6 autoflower planten in een hoek van me balkon, 19,99 niet duur toch?

http://www.koopgoedkoop.nl/tuin/tuinkassen...weekrekjes.html

 

Dacht gewoon 2 verdiepingen met 3x 11liter bakken per verdieping.

 

Zou dat wat zijn? Desnoods leuk rondje lowryders. Voor dat geld heb ik em gewoon besteld.

 

Khou al mijn trouwe lezers up to date dankje jongens voor de support :D

 

Nu effe 1 dikke terwijl ik hoofd krijg op me bank. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...