Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tuinman

Guerilla met Tuinman 2012

Recommended Posts

Goede avond allemaal!

 

Ook tuinman gaat dit jaar weer aan de guerilla.. Deze keer wel met succes hoop ik!

Voor de genen die mijn poging van 2011 hebben gemist:

Tuinman's Guerilla 2011

 

De spot die ik nu ga gebruiken heb ik in 2009 al eens gebruikt.. met succes! :)

Klein nadeeltje: meer dan 45 minuten rijden.. :lol:

 

Vanuit een boom

med_gallery_5972_7089_92739.jpg

 

med_gallery_5972_7089_211234.jpg

 

Er is daar plek voor ongeveer 20 van zulke veldjes.. Het is een stuk wildgroei tussen de weilanden in omringt door een sloot waar je niet over heen kan springen, en daar omheen nog een sloot van een meter of 3 breed. 1 Ingang waar het in de zomer tot je oren hoog volstaat met brandnetels.. :engel

Het is wel kleigrond maar daar ga ik dit jaar wel iets aan doen.

in 2009 hadden we alleen gaten gegraven en gevult met gebruikte aarde. mwa kan beter denk ik zo :P

 

Deze keer ga ik het wat groter aanpakken.

We zullen beginnen met wat foto's van de spullen die ik op locatie zal gaan gebruiken.

 

pff 25 kilooo :verrygood

med_gallery_5972_13655_57565.jpg

 

med_gallery_5972_13655_78809.jpg

 

- Inklapbare schep (15 euro vd dump)

- schepje, drietand, hakker (voor minder dan een euro bij de Action misschien wel prul maar we zien wel..)

- Halve zak alk korrels (van Welkoop/Boerenbond)

- 3kg Organische Meststof in korrelvorm (2,95 van Le Plantage)

- 10x Compacte tuinaarde/Cocos (62ct dacht ik bij de Action)

 

De bedoeling is dat ik akkertjes ga maken. Dus eerst de bovenste laag met gras en zooi verwijderen.

Dan de cocos oplaten zwellen met water uit de sloot, een klein beetje kalk en mestkorrels erbij en goed mengen.

Het blootliggende veld omwoelen en dan het mengesel van de cocos er doorheen woelen.

Elk soortje krijgt zijn eigen veldje.. :D

 

Oja het graszaad.. :engel

Dat is gewoon mooi... :D

Nee dat is natuurlijk om de boel te camoufleren van bovenaf.

En ja natuurlijk zal ik er vd zomer lekker eens gaan liggen en een jointje weg zuigen ;)

 

De soortjes die ik ga gebruiken zijn:

 

med_gallery_5972_13655_49143.jpg

 

- 30x Henkes Lolland

- 12x Ierdbei

- 10x Royal Dane x Typhoon

- 18x Auto Ak47

 

Dit lijkt me een heel mooi avontuur te gaan worden en heb er heel veel zin in! :)

Aankomend weekend ga ik de akkertjes preparen!

 

Tot dan!

 

Grtzz Tuinman :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vet hoor Tuinman, mooie spot heb je, ook je vorige guerilla zag er prima uit, succes dit jaar :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeh, een heel veldje Auto Ak47... Dat moet ik volgen want ik ben dan soortje aan het bestuderen..

 

Heel erg benieuwd en ik denk dat die spot wel dik drie kwartier rijden waard is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood

gallery_20677_13343_120583.jpg

:lol:

Veeeeel succes dit jaar..ik volg je en geniet van je foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes tuinman :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook succes gewenst.

ik heb hier in frankrijk zoveel plekjes gezien, maar dat is meer als 3 kwartier rijden :lol:

toch ga ik dit jaar wat proberen hier.

 

grtn erazer :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey succes dit jaar

Ga deze ook volgen :verrygood

 

Grtz RNL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een topic als dit is altijd leuk om te ontdekken :verrygood

 

Ik hoop dat dit jaar de zomer je goed gezind zal zijn.

 

Groeitjes,

chassie

 

PS wat ruiken ze lekker boers hè, die korrels

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk man verschillende soortjes...!!!!

 

ben benieuwd hoe het gaat lopen deze ronde!

 

ga zelf ook aan de slag met dezelfde soortjes (en meer!) dus ga lekker mee kijken!

 

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes, ik ga dit ook maar eens volgen.

pF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Tuinman ! :lol:

 

Hahah ik zag dat graszaad op die foto, ik dacht wat moet je daar nou weer mee :engel

Maar nu snap ik het.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks to all for all ur support! :engel

@ Krasi: Thnxz het zag er goed uit maar het heeft helaas maar een week gestaan.. :lol: het idee was er in iedergeval..

@ HideTheQueen: Dit is voor mij de eerste keer dat ik deze soort kweek. Ik heb ze liggen dat is de enigste reden.. :)

@ Marko77: Dat zonnetje liet zich vandaag goed zien.. heeeeeerlijk!!! :)

@ Elmoo2007: Thnxzz, had je al verwacht een dezer dagen.. "Unrankable Forum Junkie" altijd vd partij :D

@ Erazer: In September ga ik een weekje naar frankrijk en ga daar kijken wat de mogelijkheden zijn voor een guerilla.. kan ik misschien combineren met vakantie of weekend weg.. :engel

@ RNL88: Thnxzz!

@ Chassie: Hoop dat deze zomer wat beter word als verleden jaar alhoewel ik niet mocht klagen over de oogst uit de achtertuin :D Man, man wat een boeren stront lucht komt er van die korrels! door het plastic heen gewoon! maar wel kwaliteitje! :verrygood

@ Good Shepperd: Hou je geen verslagje bij?? ben wel benieuwd hoe die van jou het gaan doen.. :P

@ Pepperfreak: Thnzz!

@ Highlife: Hopen dat ik met dat graszaad geen wilde dieren ga lokken zoals Reén of konijnen.. in 2009 kwam het welleens voor dat er zo'n beest tegen een plant had gelegen die lag dan helemaal plat :engel

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaaf man! Als een echte tuinman pak je die plek aan, en wat voor plek! Mooi open en afgelegen zoals je beschrijft, ideaal zo te horen. En je gaat goed voorbedacht te werk, dat is altijd goed.

Ik ga je volgen! Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha had ik in 2009 een keer gehad, een hert die je plant gewoon omver geduwd heeft..

Ik ben ook benieuwd! succes

 

LP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update:

 

Gister ochtend ben ik op de spot geweest.. Daar heb ik de sporttas met mn spullen verstopt.

Ik zou eigenlijk nog 2 opvouwbare emmers binnen krijgen maar deze heb ik nog niet mogen ontvangen.. En ik was werkhandschoenen vergeten.. :lol: Ik kon dus niet van start.

 

Bij de Aldi hebben ze goedkoop tuingereedschap. Vanaf woensdag 21-3

Heb wat grover geschut nodig.. die kleigrond is veel te zwaar voor dat kleine spul :engel

De akkertjes worden dus een weekje later geprepareerd.

 

med_gallery_5972_13655_27175.jpg

 

Oude gaten van 2009 zijn ook nog steeds zichtbaar:

 

med_gallery_5972_13655_191895.jpg

 

Ik houd jullie op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen :engel

 

Grtzz Tuinman! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuinman, ruige grond ook, ik ken het probleem, 1 dag zwoegen en het is al bruikbaar :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

linkinpark en ik hebben gelukkig alle kleigrondspots voor de winter al gefixt. zand graaft een stuk makkelijker nu :verrygood

tuinman, veel succes dit jaar, je vorige spot mag er zijn zeg

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aankomende vrijdag op zaterdag gaat het gebeuren ik heb 2 emmers binnengekregen en heb ik mijn handschoenen klaargelegd.

Morgen bij de Aldi even een hark kopen en dan kan ik los aankomend weekend! :wave:

 

med_gallery_5972_13655_24714.jpg

 

Grtzz Tuinman! :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even kijken:

Mooi weer,

Weekeinde,

Nog niet klaar,

 

WERRRRRRKEN !!!!!!!

 

hehehehehe ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen allemaal

 

Vanmorgen vroeg weer naar de spot geweest om met wat grover materiaal aan de slag te gaan.. :D

Heel snel na dat ik was begonnen was de beslissing snel gemaakt om maar gewoon de oude gaten weer te hergebruiken.

De grond is niet om te ploegen! zelfs niet met mn grote cultivator :D

 

med_gallery_5972_13655_296241.jpg

 

med_gallery_5972_13655_67292.jpg

 

Heb op het grote veld voor de 30x Henkes wat gaten bij gegraven en moet alleen nog opgevult worden.

 

En dan heb je ineens 3 scheppen op de spot! niet eens rot :)

med_gallery_5972_13655_89283.jpg

 

Het eerste veld is klaar. daar is plek voor de 12x Ierdbei

Gaten zijn weer opgevult met 50% cocos 50% kleigrond en een klein handje kalk korels on top :P

 

med_gallery_5972_13655_17505.jpg

 

Ik vond ook nog een emmer in de bosjes van 2009.. Handig! :wave:

med_gallery_5972_13655_377272.jpg

 

Er is nog een veld van 10 plaatsen beschikbaar maar daar is nog niks aan gedaan. wel zijn daar al oude gaten.

 

Dit betekend dus dat ik nog een veld te kort kom voor de 18x Auto Ak47

Met de gedachte dat ik nog 18 gaten moet graven en er theoretisch 9 vrouwen overblijven zit ik sterk te twijfelen of ik niet gewoon het beste vrouwelijk zaad of stekken kan neerknallen.

 

Terug moet ik zoiezo nog een keer dus dan is het veld voor 18st en het kleinste veld van 10st aan de beurt.

Ik breng dan nog een liter of 150 gebruikte aarde om de gaten helemaal tot de rand op te vullen. :tu

Waarschijnlijk vervallen de 18x Auto AK47.. Puur omdat het regulier zaad is.. Wil natuurlijk wel wat vrouwen overhouden uiteindelijk. ;)

 

Er liggen nu 6 zaden tussen de watten waarvan ik 2 moeders selecteer. Soortje is NDB x ierdbei..

Hopend dat ik vóór juli minimaal 18 mooie gewortelde stekken heb. ;)

 

Grtzz Tuinman :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk die Tuinman gaan, mooie werk, ik zit zelf ook aan die coco`s briks te denken, dat mengen met de bestaande grond en wat GS grond, ik kijk uit naar het verdere verloop hier :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker aan de slag :wave:

waarom zet je die auto AK niet gewoon tussen je henkes/ierdbei

nog een paar kleinere gaten ertussen

voordat die henkes enz. monsters zijn heb je die AK toch al geoogst

 

LP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die coco's bricks zijn wel relaxt. je hebt alleen water nodig op de spot maar dat heb ik in overvloed daar. :)

Ik heb voor aparte veldjes gekozen om het overzichtelijk te houden, ook voor de foto's en na afloop fijner terug te kijken, dan staat niet alles door elkaar heen.

En die AK47 is regulier zaad.. Tijdens het zwoegen op de spot bedacht ik me ineens dat theoretisch er maar de helft vrouw is en dat dus van al het werk wat ik nu nog doe, de helft voor niks is.. :wave:

Er is zeker nog tijd om een moeder op te kweken.

Zaden liggen vanaf gister tussen het keukenpapier:

 

6x NDB x Ierdbei

med_gallery_5972_13655_41241.jpg

 

Meest linkse plant is een ndb x ierdbei moeder die gebruikt was voor G.2011

med_gallery_5972_6890_422717.jpg

 

Alle zaden wil ik thuis ontkiemen in rootrainers van 23cm, een dikke week voorgroeien buiten en als het slecht weer is binnen onder 150w hpi-t en dan naar de spot. Denk rond Juli ongeveer misschien half juni de eerste erheen ofzo.. Eerst dat veld helemaal tiptop in orde maken! :(

 

Grtzz Tuinman :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Relax een stoeltje bij de planten,

dat lijkt me zomers heerlijk om te zitten met een paffie en een biertje.

 

Succes met de kweek!

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...