|
  |
Nieuw begin 2012, 2xFD 2xDP 2xBB |
|
|
|
|
23 Mar 2012, 13:41
|

Volwaardig lid

Groep: Members
Sinds: 8 October 2011
Van: Noordpool
Lid Nr.: 32298

|
Ziet er goed uit! Ik neem ook om dezelfde redenen Frisian Dew dus dat moet wel goedkomen  Ik moet zeggen dat ik met dit weer ook al wel erg zin krijg om te beginnen maar ik wacht toch nog een half maandje. Zet jij ze nu s'avonds binnen neer en ook nog regelmatig onder kunst licht?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
23 Mar 2012, 17:48
|

Kern lid

Groep: Full member
Sinds: 25 August 2007
Lid Nr.: 12858

|
zoals je hebt lezen kunnen een aantal uurtjes onder kunstlicht. Er is nog te weinig daglicht uren om deze tijd. Kans dat ze te vroeg willen bloeien, en dan weer de groeiingaan, met nare gevolgen zoals ik dat vorig jaar had. Ontwikkeling van de plant ( het waren wel stekken en toch al niet bepaald geschikt voor buiten denk ik. Ik heb die 2 stekken gekregen ) dus ontwikkeling was verstoord, en vertoonden rare indraaiende bladeren, en de vroege bloemzetting begon te rotten, de plant stierf af. Dus min. 16 uren licht om in de groei te blijven zover ik het ervaar. De BB's ga ik of indoor afbloeien, of verduisteren. Maar de FD's zijn goede planten voor buiten en worden groot en stevig mits in volle grond of grote potten. Opbrengst is ook niet mis. Het meest verheug ik mij op de smaak en geur van de BB. Ik wil ook nog mischien een skunk soort, een Heribei of een PP erbij doen. Maar dat is nog niet zeker. Ik heb al wat bij Sanni en Dutch Passion gekeken, en ze hebben fijne soortjes. En goed spul is het ook. De Heribei is bij Sanni te koop. De heribei schijnt een ware knock outer te zijn. gr, Zappie.
|
|
|
|
|
|
|
|
7 Apr 2012, 17:26
|

Kern lid

|
Plantjes staan er redelijk goed bij. Ik heb bij 1 DP gemerkt dat er aan een blad een heel lichte geel verkleuring ontstaat. Ik vermoed dat de jonge plantjes iets te natte voeten hebben gehad. Ik laat het medium nu wat opdrogen, alvorens weer water te geven. Hopenlijk is mijn vermoeden dan bevestigd en probleem opgelost. Verder heb ik nog wat meer zaden besteld, 3x Voodoo, PowerPlant, OrangeBud en Auto BlueBerry De eerste 3 voor de indoor kweek later.  DurbanPoison  BlueBerry  En de Roma Tomaatjes. Lekker voor de snack groet, Zappie.
|
|
|
|
|
|
|
|
8 Apr 2012, 10:49
|

Kern lid

|
Vanmorgen een aantal plantjes in grotere potten gezet. De andere later gekiemde volgen nog. Ik moet volgende week de growmix en smartpots gaan halen om ze uiteindelijk nog een keer te verpotten. Nu moest ik het wel even in deze 4 ltr. potjes doen, want de wortelsgingen door de bodem van het bekertje. Ik had ze al eerder moeten verpotten, mischien dat dit ook bij 1 van de plantjes een beginnende rol speelde, dat er een lichte verkleuring op kwam. Dus hier blijven ze weer even in staan, en kijk hoe snel het zich ontwikkeld. Morgen gaan ze waarschijnlijk niet naar buiten, omdat er nat en fris weer voorspelt was. Daar vind ik ze nog te klein en zwak voor, denk ik dan. De foto lijkt overbelicht te zijn, witbalans igg niet goed. Maar de plantjes zijn over het algemeen fris groen.  Verpot. 1 BB in gebruikt opgewaardeerd medium. Ik had niet genoeg vers meer. gr, Zappie.
|
|
|
|
|
|
|
|
8 Apr 2012, 13:58
|

Kind aan huis lid

Sinds: 7 May 2011
Lid Nr.: 30383

|
Hey!! Leuk dat je ook weer van de partij bent! Ik ga je volgen! Arrrrgg CC
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
8 Apr 2012, 14:38
|

Volwaardig lid

|
Leuk om een update te zien! De plantjes staan er goed bij!  ik heb inmiddels nu ook al alles bij elkaar, potten voeding medium zaadjes etc. dus ik kan binnenkort ook beginnen ik moet wel eerlijk zeggen, je ziet wel dat het weer de groei toch nog een beetje belemmerd, (overal natuurlijk) ik hoop dat het weer snel beter wordt
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
14 Apr 2012, 15:46
|

Kern lid

|
Vandaag een bende spullen gehaald voor buiten en binnen. Voor dit buiten topic heb ik bij mij in de buurt geen smartpots kunnen krijgen, en had geen zin om die nog ergens te bestellen. Ik heb vierkante potten van 18 ltr. genomen. Verder de growmix en wat voeding erbij. Materiaal heb ik nu om het plateau met wielen te maken, zodat ik de potten met plant gemakkelijk verplaatsen kan. De plantjes staan er goed bij. De voorgroei kist heb ik met een derde 30W TL armatuur uit- gebreid, voor extra lumen licht. Hierin gaan ook nog steeds de buitenplanten voorlopig extra licht tanken, totdat ze definitief buiten in de grote 18 ltr. pot met de growmix gaan. Dus voorlopig genoeg aan hobby te doen. Binnenkort wat update met foto. gr, Zappie.
|
|
|
|
|
|
|
|
18 Apr 2012, 18:40
|

Kern lid

|
Beste medekwekers, hier wat foto's op dag 21 na de geboorte van de eerste Planten. De 3 in de bekertjes zijn later er bij gekomen. In de eerste week van Mei gaan de buitenplanten 2xFD en 2x DP in de 18 ltr. potten. De 4x BB in 10 ltr. en die zijn later voor binnen op 12/12. Ik laat ze niet zo groot worden, en zoals gezegd voor expirimenteel gedoe. De buitenkweek is voor mij eigenlijk het leukste. Binnen zie ik wel want er komen nog nieuwe andere soorten zaden binnen deze week. Twee DurbanPoison en een BlueBerry heb ik gefimmelt  vandaag. Bij de andere grotere plantjes moet ik nog even een dag of 2-3 wachten. Ik hoop dat ik ze zo goed gefimt heb, toppen heb ik wel al vaker gedaan.  Foto maken buiten lukt niet best. Belichting is niet goed genoeg.  De nakomelingen 3xBlueBerry  Gefimt DurbanPoison  Foto nu binnen op de vensterbank genomen. Stukken beter. gr, Zappie
|
|
|
|
|
|
|
|
21 Apr 2012, 16:38
|

Kern lid

|
Aangezien ik nog een ventilator aan de kist voor de voogroei wilde aansluiten heb ik ook besloten de plantjes nu een aantal dagen op 18/6 in de kist te laten. Ook vanwege het wisselvallige weer tot volgende week. Tegen de middag had ik ze net naar binnen gehaald toen er een hagelbui begon. De 14W ventilator zuigt de warmte weg, en er zit een toerenregelaar op. Nu is die toerenregelaar niet zo geschikt voor lagere vermogens dan 50W, maar ik kan er de toeren bijna mee halveren voordat de ventilator stil valt, en dat scheelt al. Temp. en rlv na 1 uur nog konstant, vanavond laat nog eens kijken, en dan morgen de min en max, uitlezen. Het werkt in ieder geval en ik zie nog hoe het gaat in de kist de komende dagen. Ondanks dat de plantjes vrijwel dagelijks naar buiten gingen, en ze nog wat uurtjes dicht onder de TL gingen, zijn ze toch wat gestrekt.   gr, Zappie.
|
|
|
|
|
|
|
|
22 Apr 2012, 12:29
|

Kern lid

|
Vanmorgen de waardes bekeken in de kist. temp max; 27,3 Min. 15,8 rlv max; 81% Min. 41% 81% rlv is wat hoog, en ik kan de ventilator nog op max zetten voor de nacht wat ik gisteren vergeten was. Dus het zal wat zakken met de stand op max. maar niet veel vermoed ik. Als ik rond 75% kom is het ok voor groeifase. Aan de Min. temperatuur kan ik nu niks veranderen, ondanks dat het optimaler zou zijn 18/19 gr. Eens kijken of ik ergens een of ander klein en handig verwarmings element kan kopen, en in de kist kan aanbrengen met thermostaat. Dan zal ook daardoor de rlv lager uitkomen. gr, Zappie.
|
|
|
|
|
|
|
|
23 Apr 2012, 16:53
|

Kern lid

|
QUOTE(Joenerz @ 8 Apr 2012, 15:38 )  Leuk om een update te zien! De plantjes staan er goed bij!  ik heb inmiddels nu ook al alles bij elkaar, potten voeding medium zaadjes etc. dus ik kan binnenkort ook beginnen ik moet wel eerlijk zeggen, je ziet wel dat het weer de groei toch nog een beetje belemmerd, (overal natuurlijk) ik hoop dat het weer snel beter wordt  enne, al begonnen ermee? Vanmorgen de temp. en vocht nagekeken, bleek dat mijn ventilator stil stond damn! Dus rlv nog op max. 80% in donker periode. Morgenvroeg weer opnieuw kijken. Plantjes staan er goed bij. Ik ben benieuwd of ik ze goed gefimt heb, het lijkt er deels nog nergens op. gr, Zappie.
|
|
|
|
|
|
|
|
23 Apr 2012, 19:38
|

Volwaardig lid

|
hee zap! Je ziet inderdaad goed het verschil met de fotos van binnen en buiten ja Het ziet er mooi groen uit bij jou!  Ze zijn wel een beetje gestrekt ja maar ik vind ze er erg goed uit zien! gewoon iets dieper zetten hierna Ben benieuwd hoe ze het in de eindpotten gaan doen  ik ga 2 FDs in de volle grond zetten en eentje in een 30l pot denk ik. Ik ben nog niet begonnen omdat ik geen extra licht ga geven.. maar ik begin denk ik over een weekje met ontkiemen. Het begint toch erg te kriebelen haha Ik ga trouwens zelf niet fimmen/ toppen denk ik.. ligt een beetje aan hun groeispurt haha
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
23 Apr 2012, 20:29
|

Kern lid

|
Ja, ze hebben wat lange poten. Maar vrouwen met lange poten vind ik geil Vandaaag ff wat foto maken, heb de 3 Blueberry deugnieten verplant in 4,5 ltr. Kleine rakkers stonden te trappelen om uit die kartonnen bekertjes te komen. Ik zeg jajaa... 'k kom zo, Beetje slap lullen tegen je plantjes enzo. Helpt gene ene fuck, want ze doen toch wat ze willen. Heb ze kut gevimt denk ik, maar ik zie wel Ha! hier die Bilder des Tages:  Hmmm, die lange benen toch  Dol als een Jack Russel, de kleine nakomeling 1 van de 3 BlueBerries gr, Zappie.
|
|
|
|
|
|
|
|
28 Apr 2012, 09:46
|

Kern lid

|
Tja, dat fimmen heb ik niet goed gedaan ( ook weer een les ) en heb ze nadat ze hersteld waren vandaag getopt. Ik wacht nu af hoe ze zich ontwikkelen. De plantjes beginnen nu pas goed te groeien. In de kist staan de BB, en daarin gaat het ook heel goed. 3x Tl 30W lampen werken voldoende. Foto buiten is ook beter nu. Er is nog zoiets als een EV functie  Geen idee wat het is maar de kleur is niet zo bleek en te fel meer.  gr, Zappie
|
|
|
|
|
|
|
|
28 Apr 2012, 10:26
|

Dab-0-rigMod v3.02. (unstable)!

Groep: Moderator
Sinds: 7 December 2008
Lid Nr.: 20039

|
De groei zie je nu erin komen. Weet je wanneer je gaat verpotten? Is de aarde zo nat of kom het door de schaduw van de foto`s? /zODd duim op wat mooier weer. PS, leuke foto`s in reply #33 je kan ook nog een beetje met de contrast spelen komt de kleur nog iets meer naar voren. Sorry kon het niet laten.
--------------------
~ My life was already over, before I was born. ~
|
|
|
|
|
|
|
|
28 Apr 2012, 17:45
|

Kern lid

|
Ik ga volgende week verpotten, het plateau op wielen is net klaar en in de verf. Komt straks nog update van. Aarde is goed vochtig van de regen afgelopen dagen, maar niet zeiknat. Wat kon je nieten? gr, Zappie.
|
|
|
|
|
|
|
|
28 Apr 2012, 17:48
|

Dab-0-rigMod v3.02. (unstable)!

Sinds: 7 December 2008
Lid Nr.: 20039

|
Hahaha domme zot. Bedoel kon het niet laten.
/zODd
--------------------
~ My life was already over, before I was born. ~
|
|
|
|
|
|
|
|
28 Apr 2012, 20:04
|

Kern lid

|
Ik had het wel in de gaten zoDd enfin, vandaag wat braaf geknutseld maar gaandeweg wat langzamer. De Snowball trad in werking. Maar het was weer fijn. Lekker weertje en plateau op wieltjes klaar. Nog wat foto's van vandaag en planten pics erbij voor de zoveelste keer. De BB's zien er sexy uit. In de kist gaat het ook goed, daar staan nog de kleinere 3 BB in. Min. Temp is beter Temp: max. 28°C min. 15,5°C Rlv: max. 75% min. 42%  Raamwerk en rooster drogen na een laag hamerite paint.  et voila!  Looks the bizz!  Foto van een BB dame buut'n  Andere BB dame bin'n gr, Zappie.
|
|
|
|
|
|
|
|
29 Apr 2012, 10:48
|

A little woman who smokes a lot of joints, that s me....

Sinds: 22 June 2006
Van: t gastvrije Brabantse Land
Lid Nr.: 6979

|
Handige plateau heb je daar gemaakt Zappie, daar ga je veel plezier van hebben. Met je plantjes gaat t ook goed zie ik. Morgen in ieder geval een heerlijk zonnig dagje, vandaag is het nog niet veel buiten hier. Fijne zondag nog,
--------------------
Tilburg Hard Core
Blowsterke
|
|
|
|
|
|
|
  |
|