Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blowsterke

Parvati, zuiver landras, medische waarde THC CBD 50/50?

Recommended Posts

gallery_6979_9442_34765.jpg

 

Vandaag om te testen een paar topjes Parvati gekregen.

 

Deze gaan gerookt worden door mij en fruts, dmv het roken van een joint en vaporizen. Van het overige wordt wietolie gemaakt.

 

Voor de volgende aandoeningen wordt het getest

 

COPD

Krampen

Gewrichtsklachten

Pijn

Trillen

 

Wij houden jullie op de hoogte.

 

Tevens wordt dit soortje elders in het land ook door een aantal mensen getest en het is al goed bevallen.

 

Het verslag van het maken van de olie volgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees ik 50% thc/cbd :rofl

 

Interessant... zijn er ook zaden verkijgbaar?

 

Wil zelf wel een keer echt goede hasj(olie) maken...

 

Dat ze je mogen smaken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat extra info:

 

This is an intensely resinous & hashy flavoured strain from the famed Parvati growing region. This strain produces a naturally soft & oily black charas with a classic rich aroma. Hand-rubbing of this strain begins in mid-October & finishes in the first week or two of November.

 

Typically grown on mountain slopes at around 3000m - 3500m, this Parvati variety has an easygoing smoking high of moderate potency. It is thought to have a high CBD content with medical potential & is recommend to those looking for something traditional & flavoursome without the angst & unease of some more modern Western varieties.

 

Aangezien Parvati zaden (voorlopig??) niet meer te krijgen zijn ga ik met mijn laatste 4 zaadjes een zadenkweek doen om de strain levend te houden.

Ik heb deze strain op 3 mensen getest:

 

Tester 1: Mankeert lichamelijk niets en rookt voor stoned/high gevoel. Zij merkte niets, geen stone of high, wel lekker smaakje.

Tester 2: Heeft een vorm van COPD en heeft net een prednison kuur achter de rug. Ook hier geen high/stone maar wel meer lucht en veel minder pijn op de borst

Tester 3: Heeft een hernia en zelfs zware pijnstillers hebben geen effect. Is geen blower van origine. Hij heeft gisteren een blow ervan gerookt en de pijn werd flink onderdrukt zonder high/stone.

 

Parvati heeft 2 pheno's, de meer CBD dominante die 12 tot 13 weken echte bloei nodig heeft, lange sativa die langzaam in bloei gaat en weinig voeding wil en de THC dominante versie, deze is kleiner, heeft andere top opbouw en moet waarschijnlijk 14 tot 16 weken echte bloei hebben.

 

Nu wachten op het rook en olieverslag van Blowsterke, zij is tester nr. 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Big up!

Dat het mag bevallen Blowsterke.

Geniet ervan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lees ik 50% thc/cbd :rofl

 

Interessant... zijn er ook zaden verkijgbaar?

 

Wil zelf wel een keer echt goede hasj(olie) maken...

 

Dat ze je mogen smaken :D

 

Er wordt mee bedoeld dat de verhouding CBD/THC 50/50 is. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is hier ook een print van?

 

Heb ik nog niet kunnen vinden, wel enige kweek en rookverslagen op google. Namkha op UK420 heeft ze gekweekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes

 

lijkt me intressant dus ik volg zeker even verder mee...

Zou het ook effect hebben op de lichamelijke pijnen bij fybromialgie?

 

Groenten,

Herrertubbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen idee maar ik ga deze week beginnen met de zadenkweek, zal een tijd nodig hebben maar daarna komen ze beschikbaar voor WF leden die er baat bij kunnen hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lees ik 50% thc/cbd :rofl

 

Interessant... zijn er ook zaden verkijgbaar?

 

Wil zelf wel een keer echt goede hasj(olie) maken...

 

Dat ze je mogen smaken ;)

 

Er wordt mee bedoeld dat de verhouding CBD/THC 50/50 is. :D

 

:)

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herrer Tubbie, ik heb fybromyalgie en ja. zojuist eerste joint gedraaid, het werkt :rofl Ook voor mijn COPD.

 

Stoned of High, nee, ik kan gewoon mijn ding doen, zo naar verjaardag van mijn vader.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal af en toe een update van de kweek hier doen met foto's. De setup zal zijn:

 

Secret Jardin Dark Propagator DP90 op zijn kant (LxBxH is dan 60x60x90

2x 2x55w Tneon met 9500k, 6000k, 4000k en 2100k PLL's (van eerste groei naar afbloei)

Direct op 12/12 ivm hoogte

Rootpouch "potten" van 11,4 liter

Goldlabel Custom (Sannie versie zonder perliet)

Bacto en schimmels

Voeding van BAC

Buffertabs

 

Stay tuned!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Namkha kweekt ze niet, maar haalt het zaad rechtstreeks bij de bron.:)

 

Parvati is heel erg schimmelbestendig, makkelijk te kweken & verspreidt heerlijke geuren van zoete worteltjes, sinaasappel of hashisch.Bepaalde pheno's kunnen de CBD-gen hebben, dus het is ff uitzoeken welke.Liefst biologisch bemesten en dan nog spaarzaam gebruiken.Op compostthee zullen ze het ook heel goed doen.

 

med_gallery_16467_4905_138956.jpg med_gallery_16467_4905_32139.jpg

 

Namaste :rofl

Charas_of_Indian_Hemp.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
is dat net zoiets als bediol van bedrocan?

 

http://www.bedrocan.nl/producten/bediol.html

Veel beter zelfs.Het gaat niet alleen om THC/CBD verhoudingen, maar ook om de samenstelling van de terpenen (geurstoffen van de plant).

 

Namaste :rofl

 

Na de weinige verslagen op internet gelezen te hebben en nu mijn eigen ervaring LIJKT het erop dat het merendeel van de Parvati zaden van Real Seed Company meer CBD dominant te zijn. Ik hoop dat het zo is, dan kan ik een hoop mensen blij maken met zaden. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien Fruts en ik samen COPD patienten zijn, hebben we het vanmiddag samen getest.

 

Zijn begonnen met de vaporizer

 

gallery_6979_9442_21758.jpg

 

Fruts verteld zijn ervaringen apart.

 

Je voelt bij het inhaleren van de damp, gewoon dat de lucht als het ware vrij gemaakt wordt, een verademing dus

 

Daarna hebben we ook nog een joint gedraait en gerookt

 

gallery_6979_9442_148594.jpg

 

gallery_6979_9442_2692.jpg

 

Ook deze viel in goede aarde.

 

Van het restant heb ik olie gemaakt.

 

gallery_6979_9442_29458.jpg

 

gallery_6979_9442_54153.jpg

 

gallery_6979_9442_17375.jpg

 

gallery_6979_9442_44661.jpg

 

gallery_6979_9442_16438.jpg

 

Nu staat de alcohol au bain marie te verdampen.

 

Bijna testklaar.................

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Na de weinige verslagen op internet gelezen te hebben en nu mijn eigen ervaring LIJKT het erop dat het merendeel van de Parvati zaden van Real Seed Company meer CBD dominant te zijn.

Kan je alleen weten als je de cannalytics test gedaan hebt. :rofl

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom zeg ik ook dat het LIJKT, 1 review had idd een cannalytics test gedaan en die had meer CBD varianten dan THC varianten. Er is alleen zo verdomd weinig over de Parvati te vinden.

 

as you can read in the title, yes I am looking for a plant high in CBD and LOW in THC. I don't look for a 50/50. (medical reasons)

 

I have a lot of problems which seems to be very well in control with CBD - but I don't want to get high.

 

So I started a quest with Parvati and Lebanese. As you can read later.... you really don't need that Cannatonic IF you are searching for a 50/50 (CBD/THC) plant!

 

I startet with 12 Parvati seeds and 12 Lebanese (and 8 Mazar - but they didn't even take a look out of earth :-( )

 

11 Parvati and 11 Lebanese were quite healthy. In the end 11 Parvati and 10 Lebanese were left. (one Lebanese was a "three-leafer")

 

My plan was to find ONE CBD plant and kill all THC plants. Also I wanted to keep one CBD male to make some seeds between two CBD dominant plants. Therefor I have a Cannalyse test kit. All this was very expensive as you can imagine. I have so many medications in the past and suffering from a lot of things and didn't want to have any more chemicals- because thats no life! So the price for this project was not really a point not to do it!

 

The facts about my experience with Parvati:

 

- 7 males :

 

3 from the males were about 50/50 CBD THC !!! (one about 40/60, one about 45/55, one about 50/50)

4 were THC dominant - no one was CBD dominant (sadly... )

 

- 4 females :

 

3 of 4 were about 50/50 CBD THC !!!

1 was high in THC

 

 

If you think about Cannatonic - for example - if you see the test results from 18 Cannatonics at "cbdproject" - you would have to have a lot of luck to find a plant which is 50/50 - most of them were from somewhat between 20:1 and 1:20.

 

to me... if you search for a 50/50 you are very very very blessed with Parvati!

 

Sadly it made no sense to me, because of psychological problems- I don't want to get high - so I had to kill all Parvati plants - because of no CBD only/dominant plant.

 

I did the tests at the very beginning of flower - you can see clearly which tendency of the CBD:THC ratio in early flowering stage (I didn't test- but I can bet you even could start testing after 2 weeks of growth (nor guarantee :-) ).

 

I'm pretty sure, as the CBD is genetically induced, that you can see the ratio at the early flowering - and there won't be a big change in ratio till the end of the flower. Of course the percentage rises a lot during the flowering, but the ratio... I don't think so. (but not 100% sure)

 

So I can't tell you how much CBD or THC they have - I killed them after one week of flowering. But I was pretty surprised that at the 50/50 plants it was already about 1- 1,5% in the first flowering week and the one THC dominant counted more than 2,5% (if you can trust that cannalyse).

 

The growth of Parvati:

 

- Slow... slow.. slow...

- 7 of 11 are not suitable to be topped - 4 were are a bit branchy

(only my experience)

- The stretch between the first 7 days of flowering was 100% !! (I had scrog- to scrog them the whole flowering time- I love that bending ;-) )

 

Sorry- not more to say :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ding is zeker, je wordt er niet stoned of high van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt wel een lowryder phenotype dat ik eens heb gehad.

 

Je ziet zo goed als niks van trichomen en de wiet ruikt niet echt sterk?

 

Leuk dat ze een medicinale meerwaarde hebben. Maar voor de recreatieve gebruiker is het idd niet veel soeps.

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
lijkt wel een lowryder phenotype dat ik eens heb gehad.

 

Je ziet zo goed als niks van trichomen en de wiet ruikt niet echt sterk?

 

Leuk dat ze een medicinale meerwaarde hebben. Maar voor de recreatieve gebruiker is het idd niet veel soeps.

 

 

grtz

 

Die trichomen zijn inderdaad niet echt zichtbaar maar met een microscoop zie je enorm veel kleine trichomen in de bloem zelf. Het is op het oog ook een heel donkere wiet. Was het maar een lowryder, dan was ik in 8 weken klaar :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@robdh

 

Wat die grower daar schrijft over de trage groei & weinig vertakkingen is niet mijn ervaring, maar de planten zijn ook heel makkelijk te buigen & wanneer je niet buigt dan krijg je dit;

 

groeien de hoogte in

 

med_gallery_16467_4905_38134.jpg med_gallery_16467_4905_780956.jpg

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
@robdh

 

Wat die grower daar schrijft over de trage groei & weinig vertakkingen is niet mijn ervaring, maar de planten zijn ook heel makkelijk te buigen & wanneer je niet buigt dan krijg je dit;

 

groeien de hoogte in

 

med_gallery_16467_4905_38134.jpg med_gallery_16467_4905_780956.jpg

 

Namaste :rofl

 

Mijn indoor planten hebben ook weinig blad en vertakkingen hoor, ze zijn niet bossig zeg maar.Ze gingen pas in bloei na 4 weken op 12/12 ofzo. Buigen is inderdaad wel nodig.

Misschien dat het outdoor anders gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...