ff gecopy pasted uit een andere tread
http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...p;#entry998753)is een vraagje over wanner de trichomen klaar zijn (omdat er op dit forum vaak info staat over 20 % amber kleurig derest milky maar in de volgende beschrijving (uit een boek dat ik liggen heb) iets anders staat..(als ik het juist interpreteer)
hier de copy paste ::
heb een boek van robert connel clarke - hashish !
1 bepaald deel gaat over resin glands (sorry kan er geen foto van trekken)
ik zal hier even overtypen
links 'female hashish inflorescence ripe for harvest. Mature, clear resin glands cover the bracts. Middle: 'Clorophyll in stalks of developing resin glands. Stalks are devoid of
thc at maturity (er zit geen
thc in de stengels van de glands tijdens de volwassenheid?? (mijn engels is ook niet zo goed) Bottom left : Mature, clear resin gland heads are at maximum
THC content...(de foto toont een resin gland die vrij helder is maar er zit een beetje 'wolk' in
Rechts:boven 'gland heads begin to turn 'milky' indicating beginning DEGRADATION of CANNABINOIDS and essential oils (bedoeld hij hier dat een heldere kop het maximum
thc heeft en dat als ze 'milky' worden ze eigenlijk al wat inboeten aan
thc gehalte??
middle right: 'brown inclusions indicate contents of degrading and diminished
thc content. ....
mijn loepje is * 10, ik kan niet echt individuele trichomen zien, ik kan dus ook niet zien of ze volledig wit zijn of het wolkje zich slechts begint te vormen....
hier op het forum las ik vaak dat 20 % amber kleurig mag zijn en derest milky, als ik dit boek goed interpreteer lijkt het alsof uw kopjes van de resin glands juist melkachtig moeten beginnen worden voor maximum potentie.......
hoop dat dit wat dudielijk is grtttzzzz bbb