Beste Forumleden,
Een tijdje geleden kocht ik een tentje (homebox) 100*100*200
een 250
watt hps lamp
3 25 liter kuipen (wou scroggen) en 2 28 liter kuipen (omdat ik me bedacht heb

)
Batmix
en voedingslijn van CANNA (flores vega en boost)
de
zaden,
black jack van sweet seeds...(vroeg advies voor een makkelijk scrogbaar soortje, maar las hier op een eerder topic dat ze korte internodes hebben en dus niet makkelijk scrogbaar zijn, ga voor 5 planten gaan onder de lamp.
Ik heb nog nooit een volledige ronde in een tentje gedraait...vorige rondes waren buitenplanten die ik binnen heb laten
afbloeien (zie :
http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...p;#entry949735) ben dus wel benieuwd
Het
ontkiemen:
In spongepots, er is al wat misgegaan. Ik hoorde van een maat dat ik ze vochtig moest houden (hij ontkiemt onder
hps) de mijne stonden echter gewoon op mijn bureau...dus ik maar bijwateren en in een schaaltje vol met
water...resultaat, 1 vd 5 ontkiemt...mailtje gestuurd naar de alien, dit kreeg ik terug:
"Hoi
Zaadjes hebben bijna geen
water nodig, ze vochtig houden zorgt dat ze niet
ontkiemen wat zowat 90% van de mensen verkeerd doen. Een
zaadje gebruikt mss 2ml
water en dan moet de
wortel zelf
water zoeken, als je goede resultaten wilt moet je 1 maal nat maken en daarna niets meer tot ze opkomen. Anders gaan ze rotten door het vochtige
medium Enige wat je nu kan doen, is geen
water meer geven en afwachten en laten uitdrogen, met wat geluk komen ze mss nog vertraagd op binnen dag of 10. Zou ze nog niet door verklaren, maar zeker geen
water meer geven,
zaadje is allang ontkiemd, vocht zorgt nu enkel voor rotting.
Alsook als je
zaden in de koelkast legt, moet je ze best enkele dagen op kamertemperatuur houden voordat je ze ontkiemd, anders kan het ook wel zijn dat ze niet goed
ontkiemen ."
dacht dat iedereen hier wel wat aan had...
ik geef nu enkel wat
water als de
aarde droog is...(plantje moet toch wat drinken niet?)
deze ochtend zag ik dat er een 2e boven gekomen is...nog 1 tje en ik heb een score van 3/5 dan zou ik al content zijn ... 5/5 is wel helemaal super
enkele foto's :
Clean :

1e zaadjes;

net ontkiemde
zaadje :

Ik hou jullie op de hoogte...Ik heb zelf geen fototoestel dus ik doe altijd een update als ik dat fototoestel kan lenen

groetjes
brecht