Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Donnie

9x Kolossus fem / Secret Jardin DR90 / Gavita 400w IR bloei / Voorgroei Spectrabox 2-250w

Recommended Posts

Daar ben ik met mijn nieuwe topic dat ik in mijn rommel moederplant topic al had aangekondigd.

 

Zojuist een mooi pretpakket van Sannie binnen.

 

gallery_26898_12793_216300.jpg

 

Met daarin

 

Goldlabel wormenmest 2.5kg

7x Kolossus (thx Sannie & Knutsel!)

2x Mad Shack (deze freebies ga ik nu niet gebruiken)

Perfect start

Buffertabs

Spongepot roots (voor later gebruik)

Symbiosis mycorrhiza

Zaad Propagator

 

De zaden hebben even liggen voorweken in een glas met bacto spawater ;) (P.H 6.0) en zijn zojuist in hun knusse onderkomen geland.

 

gallery_26898_12793_358037.jpg

 

Even het propagatortje uitgepakt en in elkaar geflanst en zie hier het resultaat met de zaden in het kleine hokje. ;)

 

En toen.... let there be light, of beter gezegd let there be led. ;)

 

gallery_26898_12793_171589.jpg

 

Alle schuifjes bovenop dicht en nu wachten op de kinders.

 

Binnenkort nog wat spulletjes van de WF Shop binnen.

 

Anyway de setup gaat worden.

 

DR90 tent van Secret Jardin

Spectrabox II 250 watt

Softbox afzuiger 500m3 (ruim voldoende)

Carbon active lichtgewicht koolstoffilter 400m3

DCS Climate Controller 8 Amp of een G-Tools climate controller

G-tools relaisbox

Hurricane clip-on fan

Bionaire luchtbevochtiger

9x 12 liter Bato potten (geen smartpots dat past net niet in de 11 liter versie, en de 2 gallons vind ik te klein)

 

Tot de volgende update met meer foto's.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 potten 7 zaden?

 

Ik ga je volgen want vind kolossus een interessant soortje.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Predator kijk gerust mee je zit op de eerste rij. ;)

 

Ik had nog 2 zaden kolossus fem liggen aangezien ik al eerder dit soortje had besteld. Nu maar hopen dat ze ook alle 9 ontkiemen, maar met 7 of 8 ben ik ook tevreden, het tentje komt hoe dan ook wel vol want ik groei lekker voor.

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Donnie, dat is de nieuwe propa van Sannie, leuk!! ;)

Kolossus Fem is een echte knalsoort na wat ik er van lees, je had ze al eens regulier gekweekt toch?

Veel succes man, ik kom af en toe ff kijken.

Greetzz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze volg ik chillie billie mee ;) ;)

 

altijd leer rijke topics die van jou .

 

maak er maar weer wat moois van kerel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Donnie,

 

Mooi ontkiemings hokkie ;)

 

succes we volgen je !

 

Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze ga ik ook zekers volgen.

hier kan ik nog wat van leren:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om de propagator in aktie te zien

Veel succes met de kolossus donnie, benieuwd wat je van haar vindt tov de shackzilla

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi: nee ik had wel in me andere topic al een paar kolossus dames staan, zijn in ieder geval stevige groeiers van wat ik er tot nu toe van heb gezien.

 

@John: welkom en we leren met z'n allen van elkaar, dat zowiezo. Ga me best doen in ieder geval!

 

@taiga: Ja is een leuk hokkie en voor het geld hoef je het niet te laten, dacht 14,95 zo uit me hoofd. Inclusief 4 AA batterijen. Ik heb een beetje seramis op de bodem gedaan voor een nog hogere LV in de kleine ruimte.

 

@Aerocool: Neem lekker plaats voor binnenkort de volgende update!

 

@Sannie: Ja ik vind het een leuk gefabriceerd hokkie, moest wel even op zoek naar de kleinste kruiskop ;) voor dat schroefje aan de bovenkant. Maar die houdt natuurlijk de batterijen goed op z'n plaats. We gaan zien wat de Kolossus dames gaan brengen, ik heb er hier nu nog steeds 3 in de groei staan ik ga even kijken wat ik daarmee ga doen. Met de groei zit het zeker wel snor!

 

De vulling van mijn potten heb ik ook reeds bepaald. Wordt een beetje semi aarde cocos substraat.

 

Vulling per pot 12l (Bato)

 

3 delen Gold label custom aarde

2 delen BN Cocos (bricks)

Buffertabs 1 stuk per pot

Perfect start 15 gram

Mycorrhiza 5 gram

GK Complete organics 3 eetlepels

Humboldt white widow 1 theelepel

Advanced Nutrients Piranha 1 theelepel

250 gram GL zwarte wormen mest

 

Inwateren met bacto kraanwater. Dit zal toch moeten zorgen voor een mooi bodemleven. Hou ik nog een beetje wormenmest over om af en toe in combinatie met de GK Complete Organics te topdressen. In de bloei zal er weer gebruik gemaakt gaan worden van BAC Bloei en Humboldt Honey ES als smaakverfijner.

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er weer veel belovend uit Donnie

 

op naar grote cola's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk gezellig mee Buzz aankomende dinsdag gaan ze in de potten. Ik heb gekozen om niet in 12 liter bato potten te gaan kweken maar in de nieuwe potten die Sannie aanbiedt. De 3 gallon root pouchs. De 11 liter smart pots daar krijg ik er net niet 9 van in mijn tentje, vandaar deze keuze.

 

rootpouch-3.png

 

Ik zie inmiddels de eerste tekenen van leven in de spongepots, maar ze zijn nog niet boven.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste activiteit in het LED mini broeikastje is daar.

 

gallery_26898_12793_389150.jpg

 

Maandag verwacht ik bij alle 10 (9x kolossus, 1x mad shack als reserve) leven te zien. In de andere 2 gaatjes van de losse 3 spongespots zitten 2 peperzaden, Numex Twilight. :wacko:

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey donnie,succes met je kweekje.

Ziet er leuk uit allemaal,ook je voeding enzo...

Zelf gebruik ik canna,maar zou ook wel eens iets anders willen...

 

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met je kweek :huh:

:wacko:

 

Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel geluk met je kweekje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit

 

succes

 

 

Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo donnie ziet er leuk uit.

 

blijf je wel volgen.

 

mvg Wamos

Edited by Wamos

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 Kinders zijn inmiddels boven (allen Kolossus) de andere 4 dames + Madshack staan te popelen. Achter het madshack label is er ook al 1 boven maar dat kreeg ik niet zo op de foto. Volgens mij is er bij allen leven in de brouwerij maar ik heb dus 1 reserve. Heb ze zoals jullie kunnen zien in kleine voorgroei potjes gezet alvorens ze in de 3 gallon Root Pouch gaan. Ze staan nu in een mengsel van 70% cocos en 30% GL custom grond met daar doorheen een klein beetje perfect start en myccorhiza's. De DR90 staat ook inmiddels.

 

gallery_26898_12793_311527.jpg

 

Ik heb trouwens deze controller toch maar besteld, de DCS Climate Controller 8A, deze gaat mijn softbox bromloos dimmen. Ipv de G-Tools relais gaat het een Davin DV12 worden.

 

gallery_26898_12793_24371.jpg

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Potten zijn gevuld

 

Vulling root pouch 3 gallon (circa 12 liter)

 

gallery_26898_12793_439813.jpg

 

3 delen Gold label custom / Greenlabel lightmix perlite

1 deel Canna Cocossubstraat

Buffertabs 2 stuks

Perfect start 15 gram

Symbiosis mycorrhiza 2 cupjes en 1 cupje in het plantgat

1 Cup (circa 50 gram) Guanokalong Vleermuizenmest

GK Complete organics 1 eetlepel

Humboldt white widow 1 theelepel

Advanced Nutrients Piranha 1 theelepel

5 Eetlepels GL wormenmest

 

Ingewaterd met bacto.

 

In de DR90 achterste 4 potten zonder perlite zijn met Goldlabel en de 4 met Greenlabel gevuld.

 

gallery_26898_12793_144578.jpg

 

De 8 kinders waar ik mee aan de slag ga. De 9e kolossus komt niet op nog en ik wil geen achterblijvers in mijn tentje. :)

Heb ik ook nog mooi ruimte voor mijn luchtbevochtiger (die komt in het midden te staan) en de ruimte komt evengoed wel vol.

 

gallery_26898_12793_555533.jpg

 

Te genieten onder de LED voorgroeiruimte (DR40)

 

Ben nu bezig met de tent in te richten - hier nog wat los spul.

 

gallery_26898_12793_51045.jpg

 

Tot de volgende update.

 

Groetjes

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die dcs is wel ok maar alleen voor buisventilatoren grote slakkenhuizen doet ie niet zonder brom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice Donnie, ben benieuwd naar je ervaring met je nieuwe potten aan het einde van je run :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nighthaunter als ie mij teveel lawaai maakt of gaat brommen dan haal ik een buisventilator maar ik denk dat het wel gaat meevallen, deze is ook niet zo groot, 500m3.

 

Hey Krasi ja ik zelf ook, ik kan nu al zeggen dat je een hogere LV in de ruimte krijgt door deze potten. Klimaat is nu perfect - circa 75% LV, temperatuur 25 graden - en dat enkel met groeifunctie draaiend. De tent staat in een verwarmde ruimte met vloerverwarming dus dat is ook ideaal als het straks kouder wordt. Altijd een constante temperatuur. Afzuiger is nog niet aangesloten dat gebeurd dit weekend. Softbox is inmiddels binnen en gaat gekoppeld worden aan een lichtgewicht (kan je met 1 hand vasthouden makkelijk) van Carbon Active. Is een Zwitsers merk en het zijn net zoals bij auto's koolstoflamellen ipv koolstofgruis wat normaliter wordt gebruikt. Als je deze op de kop houdt komt er dan ook geen koolstof uit.

 

De dames staan in hun nieuwe onderkomen en kunnen de beentjes gaan strekken. Madshack komt ook langzaam boven eens kijken wat we daar mee gaan doen straks, wellicht zet ik 'm erbij nog als ie een beetje doorgroeit. :)

 

gallery_26898_12793_105132.jpg

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk donnie

maar wat heeft de middelste gedaan ??

die is er niet kon er nog 1tje bij he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey John 1x kolossus komt niet op, de madshack wel misschien zet ik die er nog tussen. Kan altijd he dat een zaadje niet goed kiemt.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...