Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

StoneTwisted

4xShackzilla in 25Ltr potten

Recommended Posts

Hallo Cannabis liefhebbers,

 

 

Naar een dik half jaar niks gedaan te hebben 'aangaande kweken, begon het toch weer te kriebelen. :D

 

Deze ronde zijn het 4x shackzilla in 25 Ltr potten.

Ik heb het kweken met stekken een beetje gehad, Steeds weer die spint, meeldauw en planten met het

mozaïekvirus, Nee slechte stekken boeren hier in The Twilight Zone.

 

 

Eerst even een opzetje van mijn kweekkast.

 

gallery_15034_4311_49681.jpg

 

 

Temperatuur nu met lampen aan is 27,5°, Lampen uit (overdag) 22°. als het wat warmer is dan maximaal 30°

en minimaal 26°

De dames staan nu exclusief ontkiemen 8 dagen in de groei onder een 400 watt HPS Groeilamp 18/6

Straks als de eerste bloemen verschijnen dan gaat er een 600watt Hps Bloei in.

 

De afzuiger staat op 60% en de inblaas op 80%.

 

Hier wat pics van de dames.

 

gallery_15034_4311_135700.jpg

 

gallery_15034_4311_241879.jpg

 

gallery_15034_4311_209076.jpg

 

gallery_15034_4311_72095.jpg

 

gallery_15034_4311_81705.jpg

 

gallery_15034_4311_17684.jpg

 

In de bakken zit Batmix aarde met in het midden lichtmix, daarnaast elke bak 4 buffer tabs van Sannie.

Tot nu toe heb ik ze alleen bacto en wortelstimulator gegeven, de Tensio meter houd ik rond de 200mB.

Vochtig genoeg.

 

Nu even afwachten wanneer ik kan toppen en dan even een paar dagen laten bekomen en dan de klok op 12/12.

Maar dat is even aanzien.

 

Na verschillend verslagen over shackzilla in Scrog te hebben gelezen, vermoed ik dat ze vanaf dat de klok op 12/12 gaat zo`n 33 dgn nog door groeien.

 

Nog even een plaatje van mijn schakelbordje.

 

gallery_15034_4311_165351.jpg

 

Nu is het voorlopig alleen water geven indien nodig en laten groeien tot dat ik kan gaan toppen

 

 

 

ST. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit, ik wens je een mooie oogst toe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het er niet mooi uitzien ;) !!!

 

Schakelbord vind ik maar" lelijk lapwerk"

 

Bij elkaar gelaptte snoeren,kroonsteentjes,verschillende kleuren snoeren van dun formaat!die zo afgeknipt zijn van een bestaand snoer.Gemonteerd op een Mdf plaatje,geen brandblussertje erboven.En nog eens spuuglelijk voor het oog!

 

Ga die van BBB of racker maar eens bekijken,Die maken mooie en veilige schakelborden die mij echt bij gebleven zijn!Kun je het zelf niet? koop een kant en klaar schakelkastje!

 

Succes met je kweekje!

 

GR,

 

MagicStrain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het er helemaal niet slecht uit zien hoor mijn schakelbord lijkt er bijna op en draai ik al meer dan 1,5jaar mee.

En shackzilla groeit idd nog een paar weken door op 12/12 dus succes met je ronde ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,je plantjes staan er mooi bij.

Ik kan weinig zeggen over je schakelbordje,zie wel dat je er zelf stekkers aan hebt gemaakt,is dat allemaal veilig?

Je houd je tensio mooi op 200mbar zeg je,maar is dat niet te droog?

Van 200-300mbar is 'beginnend uitdrogend'

Van 50-120mbar is 'optimaal vochtig'

 

groetjes en suucces met je kweekje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor deze ga ik eens even lekker zitten. Dit ziet er zeer goed uit, je inblaas gaan ze wel lekker vinden, beetje actieve verse lucht. Zuig je direct van buiten aan? Zowiezo een filtertje ertussen (voor de softbox) is wel aan te raden, al is het maar een stukje koolstoffilterdoek bv.

 

Veel succes met dit lekkere soortje.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad wat donnie zegt, zorg voor iets van een filter anders zuig je alsnog het door jou gevreesde ongedierte naar binnen ;)

Verder ziet er goed uit man, plantjes ook. Wou dat ik een actieve inblaas had van buiten af.

 

Grtsss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij elkaar gelaptte snoeren,kroonsteentjes,verschillende kleuren snoeren van dun formaat!die zo afgeknipt zijn van een bestaand snoer.Gemonteerd op een Mdf plaatje,geen brandblussertje erboven.En nog eens spuuglelijk voor het oog!

 

Bedankt voor je opbouwende kritiek, zal het eens een deze dagen wat fatsoeneren, maar

een schoonheidsprijs zat ik niet op te wachten :wub: Veiligheid en functionaliteit staat voorop.

Kroonsteentjes met kabelschoentjes en de hoofd kabels zijn van dik grijs isolatie kabel. Kan er nog even een foto van maken, daar naast werk ik maar met een 1x 600watt en zolang je het gevaar van overbelasting in de gaten houdt en dus alles zo veel mogelijk verdeelt over verschillende groepen en zekert door aarde dan bestaat het niet dat kabels opwarmen. Alles is gewoon goed aangesloten qua de Nen normen. Je kunt natuurlijk een berg geld uitgeven aan

een prof schakelkast, maar niet iedereen kan of wil dat geld er voor uit geven. Dit waren minimale kosten en het werkt al 3 jaar perfect.

En heeft zich al eens bewezen ook. Als je wilt kun je alles zo kopen, maar ik bouw spullen liever zelf,..dom weg consumeren is juist waar ik een hekel aan heb. :P Bv de kweekkast, dat zijn niet meer dan twee klerenkasten samen gevoegd. En je leert er nog van ook. :D

 

gallery_15034_4311_22576.jpg

 

gallery_15034_4311_70536.jpg

 

 

Ik kan weinig zeggen over je schakelbordje,zie wel dat je er zelf stekkers aan hebt gemaakt,is dat allemaal veilig?

Je houd je tensio mooi op 200mbar zeg je,maar is dat niet te droog?

Van 200-300mbar is 'beginnend uitdrogend'

Van 50-120mbar is 'optimaal vochtig

 

Vraag 1, Ja hoor maak gebruik van kabelschoentjes en alles is zeer strak gezekerd,..overbelasting is onmogelijk.

Vraag 2, Nee dat is zeker niet te droog, ik check altijd ook even met mijn vingers en het is dan nog vochtig zat.

Zelfs bij 250Mbar is het pas water geef tijd , maar ik doe het eerder omdat ik droogte plekken wil voorkomen. Meters heb ik voor indicatie, maar geloven doe ik pas als ik voel en of zie. :D

 

 

 

Voor deze ga ik eens even lekker zitten. Dit ziet er zeer goed uit, je inblaas gaan ze wel lekker vinden, beetje actieve verse lucht. Zuig je direct van buiten aan? Zowiezo een filtertje ertussen (voor de softbox) is wel aan te raden, al is het maar een stukje koolstoffilterdoek bv.

 

Ja zeker ik zuig direct van de buitenlucht Donnie, en er zit ook een dubbele laag afzuigkapfilterdoek voor de inlaat, net zoals voor de passieve gaten. And your always welkom to visit :D

 

 

@odk015, Thanks, ;)

 

@spikey, also thanks :P

 

 

 

Allemaal bedankt voor jullie respons,

 

C-yah, ST. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien had ik het iets anders neer moeten zetten.Komt wel een beetje lomp over hoe ik dat vermeldde!.Maar mooi dat je het nog positief opgevat hebt!Heb hier mijn kant en klare schakelkast uit elkaar gehaald, en voorzien van een duits merk relais en 2,5 mm kabels ipv alle het dunne spul erin en chinese relais.Wil je hierbij nog een mooi oogst toewensen!Succes ermee!

 

GR,

 

MagicStrain.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update. :P

 

 

Kan niet anders zeggen dat de planten het goed doen.

Zoals je ziet zijn ze aardig gegroeid.

 

Ik heb ze zojuist getopt want ze zaten al bij de 6de internoden.

Misschien heb ik er wel een paar gefimt (fuck I Missed) maar dat zie ik straks van zelf.

 

De groei dagen kan ik niet precies vermelden omdat ik 2 dames even buiten de kast heb gehad zodat

later binnen gekomen zaden konden inlopen qua groei stand. Maar ongeveer 2 weken staan ze al wel.

 

Gisteren voor het eerst van onder af water gegeven door ze in een bak met 4 ltr water te zetten,

Shit dat gaat snel :o ,..5min en er was nog maar 3 liter over, en na 10min nog maar 2,5ltr. Ze hebben dus dik een liter

water van onder naar binnen gezogen,..de tensio staat op 70. Dus even genoeg water.

 

gallery_15034_4311_165560.jpg

 

gallery_15034_4311_370751.jpg

 

Ik wil ze een deze dagen in de bloei gooien maar twijfel nog over wanneer ?,

in ieder moeten ze het geweld van het toppen eerst te boven zijn gekomen.

 

gallery_15034_4311_11294.jpg

 

Bij andere topics met shackzilla gekeken, denk ik dat ik niet te lang meer moet wachten om de klok

op 12/12 te zetten.

 

Nog wat mindere pics ivm het licht. Of het gebrek daaraan :P

 

gallery_15034_4311_250233.jpg

 

gallery_15034_4311_20655.jpg

 

gallery_15034_4311_308128.jpg

 

Heb nog een flesje bladspray van Hy-Pro gekregen, iemand hier ervaring mee.

 

Gr, ST. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kunnen over een paar dagen op 12/12,eigenlijk nu al maar omdat je gaat scroggen,is wat bredere planten ook wel handig.Nu je getopt hebt zal ze toch wel iets de breedte ingaan,ongeveer als de bladeren de hele pot bodem bedekken is het moment van 12/12,maar vindt het wel moeilijker inschatten omdat ik weinig scrog ervaring heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Art, :(

 

Denk dat ik ze over 3 a 4 dagen kan omzetten naar 12/12,

Met deze 4 Sativa`s zal ik de ruimte hard genoeg nodig hebben.

 

We shall See, :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er mooi bij, en ze groeien hard :(

 

En inderdaad over paar dagen de klok om lijkt me goed plan, er zit lang een sterke groei in (zeker tot week 5-6 12/12) maar je kan ze lekker binden straks.

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx, Donnie for your reply :(

 

Vandaag de planten allemaal 2ltr water gegeven want de tensio stond op 140,

ze zuipen dan ook als gekken.

 

Nadat ik ze eergisteren heb getopt , zie ik dat ze nu al flink in de breedte aan het

groeien zijn , ook gaan ze wat meer in de hoogte.

Ik laat ze nog even op 18/.6 staan,...dagje of 2a3 ik heb toch de ruimte als ik ga scroggen.

 

Hier en daar al wat 9 vingerig blad gespot dus ze hebben het aardig naar hun zin.

 

gallery_15034_4311_387624.jpg

 

gallery_15034_4311_267455.jpg

 

gallery_15034_4311_395453.jpg

 

Hieronder alle 4 even op rij.

Deze hieronder is een nakomelingetje :P

 

gallery_15034_4311_280363.jpg

 

Je ziet het verschil met boven duidelijk.

 

gallery_15034_4311_327934.jpg

 

gallery_15034_4311_128286.jpg

 

gallery_15034_4311_359635.jpg

 

Lang geleden dat ik zulke bladeren heb gezien, :P

 

gallery_15034_4311_52893.jpg

 

gallery_15034_4311_38250.jpg

 

Ze krijgen tot nu toe alleen nog maar water uit de kraan, afzuren doe ik niet aangezien dat dit

niet zou hoeven met de buffer tabs van Sannie, wel kan ik de ph van de aarde eens checken in de loop van de bloei.

 

gallery_15034_4311_200000.jpg

 

gallery_15034_4311_244325.jpg

 

Het gaas kan ik altijd nog laten zakken, ben altijd beetje bang dat ik mijn gaas niet vol krijg , dus liever zeker voor onzeker

nog even een dag of 2 de klok op 12/12.

 

C-Yah,

 

ST :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooo goed bezig!!!

 

Ben erg benieuwd naar je opbrengst, je set up ziet er top uit dus dat zal wel goed zitten :(

 

Was zelf ook bzig om een hokkie te verzinnen maar dit ziet er goed uit om toch binnen een psygologische grens

te blijven en lekker oogsten.

 

Suc6 man, greetz Greennice

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Greennice

 

Deze ronde gaat hopelijk in de buurt komen van mijn andere kweken met meerdere kleinere potten.

Heb ook het idee dat ze het veel beter doen door de ruimte die ze nu hebben, zowel voor de wortels

als wel voor de takken en bladeren.

 

En dat ze dan (na afstaan van je spullen en wiet) geen procesverbaal geven is

mooi mee genomen. Mochten ze binnenvallen,.. :( ehhhh even afkloppen. :P

Blijft dus gewoon zwaar k#t als ze al je wiet en spullen afpakken. Alle dope legaliseren, dat is wat ze moeten doen.

 

 

Suc6 met je hok.

 

ST. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dan het is zover, ik wacht beter geen dag langer, de planten zijn net zo breed als de pot zelf en dus

vandaag is de klok op 12/12 gegaan. Zuipen doen ze ook behoorlijk,

tensio stond alweer op 150.

Ze verspreiden nu al een heerlijk aroma, tot in het hok dan he, niet verder :o

 

 

gallery_15034_4311_228567.jpg

 

gallery_15034_4311_331018.jpg

 

Nu zullen ze het net snel genoeg bereiken.

Eerste wat ik ga doen na deze kweek is mijn hok aanpassen , want met dat rooster is het allemaal maar

moeilijk planten verzorgen, had het kunnen weten aangezien dit niet mijn eerste scrog is maar ja.

Laksheid ,..je weet toch!! :P

 

 

:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag staan de dames 5 dgn op 12/11,5 en ze zitten in een aardige groeiversnelling.

Ze krijgen nu om de dag dik 2ltr water en zodra de eerste bloemen zichtbaar zijn dan

gaat de Philps Master Son-T Pia plus 600watt erin, dit wordt overigens de derde kweek voor deze lamp.

 

Deze lampen zouden weinig lumen inleveren gedurende langer gebruik B)

al schaf ik na deze ronde wel een nieuwe aan.

 

Hier dan de planten, de eerste toppen hebben het net bereikt.

 

gallery_15034_4311_286016.jpg

 

gallery_15034_4311_231153.jpg

 

gallery_15034_4311_98532.jpg

 

gallery_15034_4311_177051.jpg

 

Vermoed dat ik het aardig heb ingeschat qua omzet naar bloeitijd,

maar het is een shackzilla :head_hurts_kr: dus we zullen nog zien.

 

Ben ook bladeren tegen gekomen van 11 vingers, ze hebben het zeker naar hun zin, ook heb ik meer gefimd dan getopt.

Er zijn bij 3 planten 3 toppen te zien en bij de andere 4.

 

Zit alleen nog te twijfelen of ik B.A.C. voeding ga gebruiken (bloei bio en pk13-14)

of Plagron (terra bloom met Green sensation) en misschien ook pk 13-14 erbij , maar GS daar zit al p en k in alleen op 9 en 11 basis.

 

Mensen met wat feedback mogen gerust reageren hoor, :D

En aan alle stille genieters, ik hoop dat ik jullie straks een mooie scrog in bloei kan laten zien. :wacko:

 

StoneTwisted <_<

 

PS: duidelijkere pics wordt aan gewerkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heerlijke dames heb je staan :head_hurts_kr:

ik zou de pk 13-14 niet nog toevoegen bij green sensation..!

 

TE is niet goed he <_<

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Stikkie 2.0 , klopt helemaal wat je zegt, heb Rob van Plagron eens even gebeld en die zegt hetzelfde,

beter alleen Greensensation dan samenvoegen en pk waardes krijgen die de pan uitreizen.

 

Thx for your Reply,

 

 

Hier nog even twee foto`s van precies een week 12/12,

heb de planten gisteren (nu kan het nog) even anders gezet en een beetje gedieft aan de onderkant.

 

Groot blad wat helemaal onderaan in het donkerste hing heb ik met mijn nagels afgeknipt.

 

gallery_15034_4311_132655.jpg

 

gallery_15034_4311_267721.jpg

 

Vermoed nog een dag of 5 en dan kan de 600watter erin.

En het buigen daar begin ik mee als de helft van de takken erdoor heen zijn/.

 

Zuipen doen ze ook als gekke , maar ondanks dat de tensio op 140 stond wacht ik een dagje,

de grond voelt namelijk nog vochtig zat aan.

Krijgen ze morgen meteen weer 2ltr de vrouw nog steeds zonder voeding.,.. <_<

 

 

ps; Nog een vraagje voor de profs, : Als ik de bloeilamp van 600w er nu al in zou doen, zouden ze dan ook

harder groeien vergeleken met de 400 watter groei lamp ?

 

ST :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,die zien er al goed uit...

Vergis ik mij of heb je hier en daar ook wat last van naarboven krullende bladranden?

Dat lijkt zo op de foto's.

 

succes nog en hopen dat het dikke cola's worden he :head_hurts_kr:

 

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Blowke, :wacko:

 

nee, dat komt doordat ik een paar bladeren weg heb gebogen zodat de takken eronder meer licht kregen,

Gekruld blad is namelijk meestal een teken van veel voeding giften.

 

succes nog en hopen dat het dikke cola's worden he :head_hurts_kr:

 

Ik hoop met je mee, <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vroeg dat omdat ik daar hier en daar ook last van begon te krijgen,

maar tis minimaal gebleven en tot nu toe niet verergerd de laatste week.

Dat je zegt teveel voeding vind ik raar,ze krijgen maar 1à2x/week wat voeding,

en de ec wat ik heb aangehouden is 1 , 1.2 , 1.4 ,donderdag staan ze 4 weken op 12/12.

 

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is toch echt waar, gekromde bladranden kunnen O.A een teken van teveel voeding zijn, kan

niet echt kwaad maar hou het in de gaten dat je geen verbranding krijgt op het blad.

 

Zoek maar eens op gekruld blad dan lees je het vanzelf. :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke,kan wel best zijn hoor wat je zegt,maar van verkleuring heb ik niets,enkel hier en daar een opstaande blandrand...

Hou het dagelijks in het oog,en het blijft bij die enkele bladeren,dus lijkt me niet echt een groot^probleem.

 

grtjs blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...