marokkaanse meiden op mn tuinfeest, last van stalkers |
|
|
|
|
21 Jun 2011, 13:26
|

ballenman

Groep: Members
Sinds: 6 January 2011
Van: in de kelder
Lid Nr.: 29111

|
Hallo Heb wat maroc plantjes in de kas staan, en wou deze even delen met jullie! Nu hebben ze wat last van bladluis en mineervlieg, er zat ook 1 varenrouwmugop zich niets ernstig natuurlijk, ik kan ze nog gewoon met de hand verwijderen. plantje 1  plantje 2  ze zijn beiden getopt  nu nog wat fauna de varenroumug:  de bladluis:  mineervlieg:   larve van mineervlieg:  oja en natuurlijk heb ik ook even onder hun rokjes gekeken   Ze staan in een mengsel van 50%kleigrond (hier aanwezig)50% turf( turf ) En nog wat bloedmeel, beendermeel en tuinkali alles van dcm tot nu toe nog geen voeding bijgegeven.
--------------------
|
|
|
|
|
|
2 Pagina's
1 2 >
|
 |
Reacties
(1 - 19)
|
|
21 Jun 2011, 13:36
|

A little woman who smokes a lot of joints, that s me....

Groep: Moderator
Sinds: 22 June 2006
Van: t gastvrije Brabantse Land
Lid Nr.: 6979

|
Er is inderdaad veel ongedierte actief overal. Als het bij een beestje blijft is het niet zo erg, maar er zijn er zo velen en ze vermenigvuldigen zich ook razendsnel. Hoop dat je het onder controle kan houden. Veel Marokaans growplezier.
--------------------
Tilburg Hard Core
Blowsterke
|
|
|
|
|
|
|
|
22 Jun 2011, 11:15
|

ballenman

|
Net even gaan loeren bij de dametjes, alle ongedierte is dood (heb ook de tomaten gedaan). De plantjes staan er mooi bij, alleen wat lichter van kleur in de nieuwe groeischeuten. De larven van de mineervlieg moet je wel met de hand verwijderen, deze worden NIET gedood! Over 2 weken zal ik de bahandeling herhalen.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
22 Jun 2011, 11:46
|

Dab-0-rigMod v3.02. (unstable)!

Sinds: 7 December 2008
Lid Nr.: 20039

|
Interessant die maroc plantjes. Hier moet ik bij gaan schuiven. Succes met het killen van de beesten  . Groetjes, /zODd
--------------------
~ My life was already over, before I was born. ~
|
|
|
|
|
|
|
|
26 Jun 2011, 12:38
|

Volwaardig lid

Groep: Full member
Sinds: 23 September 2007
Lid Nr.: 13345

|
Met wat heb jij gespoten  ? En wanneer ? best niet doen overdag, want dan verbranden je bladeren. Ook, dat eerste, ben je zeker dat dat varenrouwmug is ? ik heb die vliegjes ook soms, maar die lijkten toch totaaaal niet op de mug hier in de growguide http://growguide.wietforum.nl/index.php/Varenrouwmug ? En dan dat andere, mineervlieg, ik heb ook zo een slijmpje precies aan de bovenkant van mijn blad, nu weet ik eindelijk wat dat is  ! heb wel geen larve gevonden vanonder. allesinds, had vrijdag nog is gespoten en we zien wel hé
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
27 Jun 2011, 21:48
|

Volwaardig lid

Groep: Full member
Sinds: 18 December 2006
Lid Nr.: 8953

|
Eerste foto is geen varenrouwmug maar een bladluis (zwart) in het stadium met vleugels. Varenrouwmug ziet er echt muggig uit, check met google. Ik heb ze ook. Zo'n vleugelbladluis legt eieren dichtby/in de top. Ik knijp ze handmatig dood of sproei gedoseerd met spruzit. gr, P
|
|
|
|
|
|
|
|
29 Jun 2011, 21:23
|

Serial PlantKiller

Sinds: 14 June 2009
Van: randstad
Lid Nr.: 22580

|
Mooi plantje. Maar toch even een opmerking: Slakkekorrels niet in een kringetje om de stam strooien hoor! De korrels bevatten een lokmiddel, en om de slkken massaal aan te pakken breedwerpig strooien, dan werkt het het beste ... Helaas kan ik je niet helpen met de aantasting op het blad, maar ik kom wel terug om af te kijken wat het is  chassie
--------------------
Genesis 1:29-30 Statenvertaling En God zeide: Ziet, Ik heb ulieden al het zaadzaaiende kruid gegeven, dat op de ganse aarde is, en alle geboomte, in hetwelk zaadzaaiende boomvrucht is; het zij u tot spijze !! Ñʌch'chocoya Chassie, hobbykweker voor uitsluitend eigen gebruik.
|
|
|
|
|
|
|
|
29 Jun 2011, 21:56
|

Harde kern lid

Groep: Ex-members
Sinds: 19 February 2009
Lid Nr.: 20980

|
QUOTE(chassie @ 29 Jun 2011, 22:23 )  Mooi plantje. Maar toch even een opmerking: Slakkekorrels niet in een kringetje om de stam strooien hoor! De korrels bevatten een lokmiddel, en om de slkken massaal aan te pakken breedwerpig strooien, dan werkt het het beste ... Helaas kan ik je niet helpen met de aantasting op het blad, maar ik kom wel terug om af te kijken wat het is  chassie deze korels van bayer garden niet geloof ik slakken gaan er masaal bij vandaan
--------------------
dyslexic grower.
|
|
|
|
|
|
|
|
29 Jun 2011, 22:36
|

ballenman

|
Heb je goed gezien stikkie. best dat ik haar oormerk heb weggublurred ik vind ze er best mooi bijstaan na de probleempjes van vorige week. wel zit ik te denken om ze nog wat te scroggen, ik vrees dat ze anders het dak raken in de bloei.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
11 Jul 2011, 15:11
|

Advanced Nutrients

Sinds: 6 August 2007
Lid Nr.: 12558

|
Waarom vang je niet wat lieveheersbeestjes en duizendpoten en zet die uit in je kas bij de planten.Het is snel afgelopen met het ongedierte.Daarnaast is het 100% natuurlijk wat je vaak niet kan zeggen van alle spuitmiddelen,hoe hard ze het ook beweren te zijn.Nouja er zit een verschil tussen natuurlijk en niet schadelijk.Mijn manier van bestrijden is het beide. Maar je dames staan er netjes bij hoor.Je zou soms een scheutje huminezuur of carbo's kunnen geven,maar echt veel bijvoeden is vaak niet nodig in de volle grond. Leuk topicje om te volgen. Grtz twin
--------------------
|
|
|
|
|
|
|