Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

SoftIce

1e kweek met 400 watt 4 x White Skunk

Recommended Posts

Hallo medegrowers,

 

Eerder kweekte ik onder een 250 watt-pitje, maar aangezien de opbrengst hiervan toch wat te weinig is om niet naar de coffeeshop te hoeven, heb ik nu een 400-watter aangeschaft. Ik was eigenlijk niet van plan om nog een kweekverslag bij te houden (van de groeiperiode heb ik dan ook geen foto's), maar nu toch maar besloten om het wel te doen.

 

De setup is eigenlijk ongewijzigd, alleen wat meer afzuiging om het grotere wattage aan te kunnen.

 

Ook deze kweek ga ik weer voor mijn favo-soortje: White Skunk van Whitelabelseeds uit zaad.

 

Deze ronde ben ik ook aan het scroggen gegaan en zijn alle planten getopt voor een hogere opbrengst.

 

Foto van week 1 12/12

 

gallery_22992_12361_565445.jpg

 

gallery_22992_12361_827548.jpg

 

en hier wat foto's van 4 dagen terug (week 2,5 12/12, week 1,5 zichtbare bloei)

 

gallery_22992_12361_939204.jpg

 

gallery_22992_12361_1006594.jpg

 

gallery_22992_12361_102527.jpg

 

Ik gebruik de volgende voeding:

 

Hesi wortelstimulator (wordt niet meer gebruikt omdat ik nu in de bloei zit)

Biobizz Grow (wordt niet meer gebruikt omdat ik nu in de bloei zit)

Biobizz Bloom

Biobizz Topmax

 

Ik zal denk ik vandaag nog even een paar nieuwe foto's maken en plaatsen.

 

Tot zover dan maar weer en hopen op een goede ronde!!

 

Grtz SoftIce

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha leuk een vers growverslag !! Zet um op, nooit meer naar de coffeeshop ..

 

veel kweekplezier,

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die white skunk is zoals je zegt een lekker soortje,

stond, en staat, nu ook bij mij..

Die 400 watt lamp zal zeker voor verandering zorgen, ik zit spijtig met 125 watt spaarlamp :verrygood

Je hebt er een volger bij!

 

Grtz. GP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor de reacties dudes :lol: We gaan er zeker voor dat we nooit meer naar de shop hoeven:P

 

Tijd voor een updeetje dag 16 zichtbare bloei

 

Ik zal jullie niet vervelen met verhaaltjes (alles gaat zoals gepland), dus hier zijn de foto's:

 

gallery_22992_12361_802544.jpg

 

gallery_22992_12361_1169613.jpg

 

gallery_22992_12361_1453494.jpg

 

gallery_22992_12361_481484.jpg

 

Oja en hier nog een tulpje die ik een tijdje terug met een kameraad heb gedraaid

 

gallery_22992_12361_1473191.jpg

 

gallery_22992_12361_569290.jpg

 

Die tulp smaakte errug lekkah!!!

 

Tot zover maar weer.

 

Grtz SoftIce :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, net voordat de lamp aanging nog ff wat pic's genomen ;)

 

Dag 18 zichtbare bloei:

 

Nog steeds niks bijzonders te melden. Geen bericht is goed bericht, zeggen we dan maar :P

 

De Foto's

 

gallery_22992_12361_1204598.jpg

 

gallery_22992_12361_469198.jpg

 

gallery_22992_12361_1395572.jpg

 

gallery_22992_12361_286763.jpg

 

Toch heerlijk dat in zoiets als het kweken van onkruid, zoveel lol verborgen gaat :lol:

 

Grtz SoftIce :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 21 zichtbare bloei

 

Het gaat lekker, de dames mogen nog een weekje of 5-6, maar ik wordt al helemaal vrolijk van de heerlijke geur :whip:

 

De foto's

 

gallery_22992_12361_1318551.jpg

 

gallery_22992_12361_363687.jpg

 

gallery_22992_12361_963681.jpg

 

gallery_22992_12361_374133.jpg

 

Sinds de laatste foto's (3 dagen terug), kun je gewoon zien dat ze echt dikker aan het worden zijn, heerlijk :bier

 

Grtz SoftIce :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekker uit!

mischien alleen ff het aan & uit knopje van je verlengsnoer afplakken , deze geeft nog licht savonds??

 

ik volg je stilletjes :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het afplakken van het lampje echt een verschil maken?? ik heb al meerdere rondes gekweekt zonder dit lampje afgeplakt te hebben. Moet ook heel eerlijk zeggen dat ik daar zelf ook nooit bij heb stilgestaan. Maarja een stukje ductape eroverheen is een kleine moeite.

 

Frshyeeh, bedankt voor je aanwijzing :whip: Het blijven toch de puntjes op de i :bier

 

Ze zien er zeker lekker uit en de geur is nog lekkerder :D White Skunk is echt vanaf de meet af aan mijn favo soortje geweest, ben dit soortje ook nog niet ergens in de koffiesjop tegengekomen. Iemand anders wel? Wil namelijk wel eens het verschil proeven van mijn eigen kweek en van de wiet uit de CS.

 

Enne Frshyeeh, gewoon lekker stilletjes blijven volgen, ik verwacht wel wat mooie toppen in het vooruitzicht ;)

 

Grtz SoftIce :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SoftIce ziet er weer lekker groen uit, zet hem op deze ronde en dat je maar een lekkere roker ervan af haalt.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker groen en gezond uit man :o op naar een dikke oogst.

 

Ik blijf je volgen.

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou het afplakken van het lampje echt een verschil maken?? ik heb al meerdere rondes gekweekt zonder dit lampje afgeplakt te hebben. Moet ook heel eerlijk zeggen dat ik daar zelf ook nooit bij heb stilgestaan. Maarja een stukje ductape eroverheen is een kleine moeite.

 

ik kan me voorstellen dat de plant die ernaast (lichte) stress symptonen kan krijgen in de bloei fase, het viel me trouwens alleen maar op omdat ik precies zon lampje eergister heb afgeplakt (en ook maar gelijk een tijdklok ervoor gehangen zodat die spannings-loos is in de donkere uren) voor komen blijft beter dan genezen!

 

 

in iedergeval succes met de overige weekjes! :whip:

kzal nog welis wat van me laten horen zo nu & dan :o

 

groetjesss frshh

Share this post


Link to post
Share on other sites

yoyo SoftIce,

 

zien er super uit man mooi soortje die white skunk! echt wit zijn ze zeker wel he!

 

ga zo door!

 

Grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor de complimenten all :D

 

Vandaag zag ik bij de plant rechtsvoor ietwat gele puntjes. Ze hebben op een redelijk straf voedingsregime gestaan, dus nu krijgen ze de komende dagen alleen wat water zonder voeding. Overvoeding willen we namelijk niet hebben, gaat zeer ten koste van de smaak als je er snel genoeg bij bent.

 

Ik wou nog foto's plaatsen maar de lamp was alweer aan toen ik thuis kwam. Morgen ben ik ook pas laat thuis, dus ben ik bang dat er woensdag pas weer nieuwe foto's komen :whip:

Maarja we gaan gewoon verder, ik zou zeggen rook nog een lekkere babaloebaa en ik spreek jullie weer :bier

 

Grtz SoftIce :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okeej dan. Zoals gezegd heb ik vandaag weer een paar fotootjes kunnen maken. Vandaag is dag 25 vd zichtbare bloei

 

gallery_22992_12361_211978.jpg

 

gallery_22992_12361_739622.jpg

 

gallery_22992_12361_32007.jpg

 

gallery_22992_12361_1036834.jpg

 

Ze hebben nu reeds 3x water gehad zonder voeding, Morgen krijgen ze ook nog alleen kraantjeswater en daarna ga ik ook de toppenstimulator en bloeivoeding weer meegeven.

 

Tot zover maar weer.

 

Grtz SoftIce :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is weer tijd voor een update!! Voor alle stille volgers, vandaag is dag 29 vd zichtbare bloei (begin week 5 voor degene die niet kunnen rekenen ;) )

 

Moet zeggen dat alles nog lekker gaat. Ze hebben een aantal dagen alleen water gehad zonder voeding ivm wat verbrande puntjes die ik zag. Sinds gisteren hebben ze weer wat Topmax meegekregen en dat vonden ze volgens mij weer heerlijk. Vanaf dinsdag ga ik ook weer de algemene bloeivoeding meegeven.

 

De foto's:

 

gallery_22992_12361_583469.jpg

 

gallery_22992_12361_1167623.jpg

 

gallery_22992_12361_629391.jpg

 

gallery_22992_12361_272921.jpg

 

Ze gaan dus lekker en hebben nog 4-5 weekjes voor de boeg, als alles volgens planning gaat. Ik heb wel 1 top van een plant die een beetje rara gekrulde blaadjes heeft in de top. Zie foto's:

 

gallery_22992_12361_12613.jpg

 

gallery_22992_12361_574972.jpg

 

Ik zie het alleen bij deze top, weet iemand wat hiervan een oorzaak kan zijn? Wellicht de hitte van afgelopen maandag en dinsdag?

 

Dat was hem weer!

 

Grtz SoftIce ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man gaat lekker ;)

 

Jij telt de bloei pas vanaf start zichtbare bloei?? Ik ben gaan tellen vanaf dat ik de lamp op 12/12 had gezet. BEetje dom, nu ik dit bij jou las dacht ik oja shit! Even kijken of ik uit mijn verslag nog kan opmaken wanneer de zichtbare bloei is gestart, volgens mij pas na 1,5 week ofzo...

 

Anyways keep it up, blijft leuk om te zien ;)

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker bezig softice gaat de goeie kant op ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@smocho

 

Je kunt inderdaad beter tellen vanaf de echte bloei, zo kom je beter uit tegen het einde van kweek. Meestal is het na een dag of 10 op 12/12 dat de planten de eerste bloeiverschijnselen gaan vertonen. Dus die anderhalve week die je aangeeft kan wel eens kloppen. Verder gaat ie zeker lekker ;)

 

@Locc

 

Thnx dude :P

 

Grtz SoftIce ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft altijd leuk om een kijkje te nemen in andermans binnentuintje, nu hopen dat ze goed nog flink aandikken en dag coffeeshop ;)

 

Maar tellen vanaf zichtbare bloei of niet, kijk naar de trichomen en je weet zeker dat je ze naar wens hebt ;)

 

Edit:

 

Misschien heb je hem al maar toch..

 

trichrome_oogsten.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sir Smoke a Lot

 

Ja, de trichoompjes zijn inderdaad het eerste uitgangspunt. Alleen tel ik ook altijd de dagen zodat er wat vergelijking valt te doen met mijn eerdere kweekjes. En dat ik zo wel weet hoelang ze al staan, als ik de dagen neit bij zou houden weet ik op het lange laatst niet meer hoelang ze gestaan hebben (ben ik namelijk toch wel altijd benieuwd naar)

 

Maar alsnog bedankt!

 

Grtz SoftIce ;)

 

PS: ik zal zo nog ff wat foto's maken en een update plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo bij deze dan de beloofde foto's. Dag 32 vd zichtbare bloei, geen verdere bijzonderheden.

 

De foto's:

 

gallery_22992_12361_198336.jpg

 

gallery_22992_12361_403790.jpg

 

gallery_22992_12361_1226092.jpg

 

Dat was hem weer!

 

Grtz SoftIce ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...