Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

6ieks

2de ronde. 11 x White Widow + 1 x Bubblegummer

Recommended Posts

Hallo,

 

Mijn 2de ronde! Vorige is goed afgelopen. Prachtige wiet, ongeveer 25Ogr gehaald wat neerkomt op 0,41gr/watt, wat ik niet slecht vind voor de eerste keer. Op naar de 0,75gr/watt :dribble: !!

 

 

Homebox 1,2 x 1,2 x 2

Lamp Philips Son-T-Pia 600w

Fan RVK Lti 150mm 425m3 + fancontroller

CAN2600 Koolstof filter 160m3 125mm

Batmix 50l x 3

Zaad/stekker medium voor ontkiemen + 12 x 3,5l potjes

Plagron Terra: 100 ml Terra-Grow, 1 Liter Terra-Bloom, 100 ml Green Sensation, 100 ml Plagron Roots en 100ml Phyt-amin

Vierkante potten 12 x 11L

Bubblegummer van Female seeds x 1

White Widow van Seedsman x 11

 

Foto van opzet wordt vanavond toegevoegd!

 

 

Opbouwende kritiek en advies is steeds welkom!

 

Bless! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

yoyo 6 ieks weer veel geluk deze kweek!

 

grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Merci!

 

Vraagske over bladvoeding!

 

Phyt-amin van Plagron wordt via de bladeren opgenomen. Ergens op het forum heb ik gelezen dat je 4 uur na het geven van de bladvoeding de bladeren moet afspoelen? Klopt dit? Heb nog geen ervaring hiermee.

Ook vraag ik mij af of dit iedere dag moet gegeven worden of 3 à 4 x per week?

En, Doe je dit wanneer het licht juist aangaat? Bestaat de kans op verbranding van het blad dan niet?

 

 

Grtz :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb Phytamin nog nooit afgespoeld. Dat lijkt me niet nodig.

Nevelen met bladvoeding doe ik ongeveer om de 4 dagen zolang er geen topvorming is.

Ongeveer 1-2 uur vóór het licht aan gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super! Dank u voor de deftige uitleg! Wat ik mij dan daarbij afvraag is, Kan het dan geen kwaad voor de planten dat je 1 à 2 uur voor het licht aangaat toch wat licht maakt voor ze te kunnen besproeien? Of hoe doe je dat dan, volledig in de donker kan toch niet? Dan zie je niets :dribble:

 

 

Give thanks... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man man man, Ben ik bezig in men hok, kijk ik nog eens goed naar de voeding en wat zie ik... Heb de Bio box van Plagron ipv de Terra box gekregen van de shop! Had daar nog niet op gelet doordat de verpakking van beide hetzelfde is! Op zich zou je zeggen niet zo erg... Maar ik heb in het begin van deze week naar Plagron gebeld omdat er een flesje Phyt amin bijzat ipv Enzemes. De vertegenwoordiger geeft dan ook direct een flesje Enzemes opgestuurd naar de shop waar ik het gratis kan komen ophalen. Leuk indeed, alleen heb ik dus niet de Terra en was het dus toch juist dat ik Phyt amin erbij kreeg.

Ik ga zaterdag terug naar de shop de biobox gaan omruilen tegen de terrabox. Heb de vorige ronde op bio gedraaid en wil deze ronden de terra uitproberen!

 

Ben ook zwaar aan het overwegen om vanaf de volgende ronde op cocos te kweken!? Is dit een aanrader indien ik zelf dagelijks water moet geven omdat eb/vloed, druppelsysteem of dergelijke investeringen nu nog niet mogelijk zijn en plaatsgebrek heb ik ook.

 

Oke dan nu de.... UPDATE met piccas

 

Alle 12 zijn uitgekomen! Vorige ronde waren er maar 7 van de 9 uitgekomen, die had ik in sponspotjes laten uitkomen! Dat doe ik dus nooit meer! Je hebt daar gewoon geen controle over! Nu heb ik ze 6uur in een glas water gedaan en daarna tussen vochtige watjes afgedekt in een vochtige warme plaats namelijk de badkamer. Vrijdagavond in glas water, zondagavond alle 12 uitgekomen! :rolleyes:

 

gallery_29281_12154_1157188.jpg

 

gallery_29281_12154_1018848.jpg

 

gallery_29281_12154_997772.jpg

 

gallery_29281_12154_1401168.jpg

 

gallery_29281_12154_643853.jpg

 

Zoals je kan zien staan er dus:

 

10 White widow's van Seedsman

1 Bubblegummer van Femaleseeds

1 White Widow die ik gratis heb gekregen bij men bestelling. Ik heb deze ook gemarkeerd omdat ik niet zeker weet of deze van Seedsman is!

 

Weet er iemand of het gratis zaadje die je bij wietzaadjes.nl krijgt per aankoopschijf van 25e altijd hetzelfde is als die dat je gekocht hebt?

 

Bless :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey 6ieks,

 

Ik zie dat je gestart bent en alle 12 zaden zijn uit gekomen dat is al een goed begin toch?

 

Ik kan je geen antwoord geven over het gratis zaadje omdat ik nog nooit zaad besteld heb bij wietzaadjes.nl

 

en ja wat een gedoe met de voeding volgende keer maar eerst goed lezen op de verpakking ( haastige spoed is zelden goed) :rolleyes: :dribble:

 

Hey ik ga je volgen en wens je veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ja indeed goed lezen is nodig blijkbaar! vorige keer ook al iets verkeerd meegekregen.

 

Ga mij een ph & ec meter aanschaffen! deze ronde heb ik die nog niet echt nodig maar vanaf de volgende ronde wel en zou die graag nu bij deze ronde uittesten zodanig ik er goed mee kan werken tegen de volgende ronde... Heb al redelijk wat gelezen ivm die meters maar wat moet ik nu kopen?

Budget ligt voor beide samen tussen de 150 a 200 euro.

 

Enkele voorbeelden:

 

milwaukee koffer

 

bluelab-combo

 

hanna ph

 

hanna ec

 

Welke denk je best te zijn, prijs/qualiteit verhouding?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey sieks

 

Leuk verslag ! ik weet dat vorrig jaar je een WW zaadjes erbij kreeg dit werd toen wel aangeven, ik denk daarom dat het een WW zaadjes is

 

Veel succes en volg je nu ook weer :rolleyes:

 

groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

yow 6ieks,

 

leuk nog een ronde van je te zien!! suc6 deze ronde, :rolleyes:

 

als je budget tussen de 150 & 200- is voor beide meters, Zal ik gaan voor een degelijke meter waar je 100% de eletrodes los van kan bestellen.. Hanna is overigens kwalitatief een goede meter.. het beste is dan ook om zowel ph als ec nieuw te kopen.. om dat het 9 van de 10 keer de vraag is bij 2e hands aankoop of de eletrodes nog goed zijn zo ben je verzekerd bij een nieuwe meter dat deze op en top functioneren :dribble:

 

mvg Pablooowz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ging ik mooi voor de bleulab of eutech das mooi spul

 

hanna komt er hier niet meer in heb er nou 3 versleten. 5 week moeten wachten op reparatie en

na 4mnd weer stuk.

 

mvg Harko

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Ruudje: Deze ronde is nog op aarde (kan je uiteraard ook meten maar is niet zo noodzakelijk), volgende ronde wil ik Coco's uitproberen! Vandaar... :dribble:

 

@ Pacman: Laten we hopen! Zal morgen eens een mail sturen naar wietzaadjes.nl dan zien we wel :blink:

 

@Pablooow: :D dat je dit weer gaat volgen! :rolleyes: 2de hands koop ik zeker niet, vertrouw ik voor geen "meter" :D

 

@Harko: Hmm, P H Donner zei me in een andere topic dat zijn PHmeter al meer dan een jaar meegaat en da's eentje van 29euro

 

Ik ben er duidelijk nog niet aan uit... Ga dit dan oook niet overhaastig bestellen :blink:

 

EDIT: En wat denk je hiervan? bultronics

 

Give thanks!

Bless :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan het dan geen kwaad voor de planten dat je 1 à 2 uur voor het licht aangaat toch wat licht maakt voor ze te kunnen besproeien

Tsja, hoeveel licht heb je nodig :rolleyes:

Ik heb een zaklamp, met groen lampje erin. Die zet ik neer, zodat-ie op het plafond schijnt, dan heb ik genoeg licht om de kappen opzij te houden, en de planten te benevelen.

 

De electrode v/e PH meter moet nat bewaard worden, dus haal ook een flesje bewaarvloeistof (of maak het zelf :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

yow 6 ieks,

 

hoe is met je babyy's??

 

grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer goed! Heb die eergisteren overgepot in 11l potten, ze staan er goed bij...

 

Ga morgenavond eens wat foto's uploaden.

Maar feit is, nu in het begin stadium post ik wat minder omdat er behalve de grote toch niet veel veranderd. Ook kruipt er veel tijd in het uploaden en posten, vandaar...

 

Maar vanaf ze pubers zijn post ik zeker 1 x per week :lol:

 

Bless :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha kicken man!

 

ik volg je..

 

grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Update!

 

4 dagen in 11l potten, daarvoor 10 dagen in kleinere potjes (denk ongeveer 1l potjes).

Gemiddeld zijn ze nu 13cm. Vorige ronde zat ik maar aan 11cm rond dezelfde periode. Vanaf nu hang ik de lamp ook iets hoger dan 55cm, rond de 70cm.

Vorige ronde had ik ze nu al op 12/12 gezet, nu ga ik wachten tot zondag of maandag wanneer ze rond de 20 à 25 cm zijn.

Lv 60% maar het zijn zaailingen dus niet zo belangrijk, temp ligt rond de 28° met licht aan.

 

Vandaag kom ik men hok in wanneer het licht 15min aan was en zag ik dat er druppels op de bladeren zitten allemaal aan de rand van het blad niet in het midden. Lv is maar 60% dus kan ik niet geloven dat het condens is, of wel? Wat kan dit zijn? foto 3 & 4 geven dit weer. ;)

 

gallery_29281_12154_619662.jpg

 

gallery_29281_12154_81177.jpg

 

??? Hoe komen die druppels daar op?

gallery_29281_12154_2054988.jpg

 

gallery_29281_12154_524204.jpg

 

 

Licht gaat om 16u aan, kan dus enkel in het weekend foto's met licht uit nemen. :)

 

EDIT: Hier men grootste top van de Bubblegummer, 18,8gr! :)

gallery_29281_11871_1438803.jpg

 

 

Bless B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

yoo 6 ieks,

 

gaat lekker man B)

 

ik denk dat jeje geen zorgen hoeven te maken dit is gewoon vocht/condens..

je spot verder geen beestjes tog? onder & bovenop het blad ?

 

fijne avond

 

 

mvg P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope, tot nu toe (fingers crossed) geen beestjes te bespeuren! Ik was steeds men handen voor ik men tent inga, zorg dat men kat niet in de kamer komt en doe men T-shirt af! Voorkomen is beter dan genezen e B)

 

Thanx

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja toch verstandig B) ..

 

grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey 6ieks hoe staan ze er nu bij ??

 

groeten pacman :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer goed :verrygood

 

 

Zal vanavond of morgenavond een grondige update neerzetten!

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

naar wat smaakt die BBG van je bij mij niet egt naar bubblegum in elk geval .

 

verder ziet het er netjes uit

succes met je nieuwe kweekje .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...