Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Gold Label bio

Recommended Posts

Zoals jullie weten is de standaard Gold Label voedingslijn hoofdzakelijk mineraal. Met toevoeging van een aantal extra componenten heeft Gold Label een eenvoudig te begrijpen puur natuurlijke set voeding samengesteld met voornamelijk vaste meststoffen, behalve de wortelstimulator en de BatBoost op basis van suikerrietmelasse:

 

1. Gold Label Myco

Een mix mycorrhizae sporen met een hoge count. Dat wil zeggen véél sporen in je schepje. Gebruik mycorrhizae zo vroeg mogelijk bij de aanplant. Een schepje in je plantgat en vooraf wat door je substraat, dat versnelt de kolonisatie. Mycorrhizae ontwikkelen het beste op een fosfor-arme substraat. Ze maken wel veel fosfor beschikbaar voor de plant

 

2. Wortelstimulator: Gold Label Roots

Een hoog geconcentreerde biologische wortelstimulator op basis van onder andere kelp en humuszuren, aangevuld met hoogwaardige aminozuren. De wortelstimulator stimuleert de wortelvorming en stimuleert het bodemleven. De eerste week kun je rustig alleen op wortelstimulator leven op een light mix. Bij het werken met organische voeding geef je echter op tijd de meststoffen die de plant nodig gaat hebben, want het duurt even voor ze voor de plant beschikbaar komen.

 

NPK 0-0,5-1,2

 

3. Gold Label korrels

Een droge organische meststof met uitsluitend stikstof, kalium en sporenelementen. De helft van de stikstof wordt direct de eerste maand reeds vrijgegeven. De rest van de afgifte verloopt heel geleidelijk. Deze korrel kun je gebruiken in je substraat, als topdressing of opgelost in water. Het ziet er uit als een mooi rond granulaat, maar kijk er niet te lang naar want het is behoorlijk hygroscopisch. Hou de deksel dus goed dicht.

 

Een fosforloze basismeststof is gunstig voor de ontwikkeling van mycorrhizae. Bovendien bevat deze meststof calcium en een groot aantal sporenelementen. Op het moment dat forsfor noodzakelijk wordt kan dat met BatBoost toegevoegd worden.

 

NPK 10-0-4

 

4. Gold Label Black Worm Castings

Zuivere zwarte wormenmest, geen compost! Doe het door je substraat, gebruik het als topdressing of zelfs als thee. Deze topkwaliteit wormenmest is een verrijking voor je medium op vele manieren: organisch materiaal, bodemleven, voeding, sporenelementen en calcium. Hier doe je je bodemleven een grote lol mee. Je kunt het de hele groei- en bloeiperiode gebruiken. Het stabiliseert je substraat.

 

NPK 1-0,5-0,2

 

5. Gold Label BatBoost

Een rijke meststof op basis van suikerrietmelasse, humuszuren, kelp en extract van Bat Guano. Stimuleert het bodemleven, bovendien een prima aanvulling op de NK korrels in de bloei. Als aanvulling op de korrels in de bloeiperiode geeft het de extra fosfor en kalium. Zo kun je een beetje minder op stikstof en wat meer op fosfor en kalium sturen.

 

NPK 3-5-8

 

6. Gold Label Bat Guano XO

Een oude volledig gefermenteerde vaste vleermuizen guano met een uiterst hoog fosforgehalte (0-10-0). 5 jaar gerijpt in klimaatopslag. Ook een rijke bron van magnesium en sporenelementen. Kan gebruikt worden als topdressing of opgelost / als thee, met name halverwege de bloei als de behoefte aan fosfor toeneemt.

 

NPK 0-10-0

 

Tja, en dan heb je het hele verhaal want een heel uitgebreid kweekschema gaan we er niet bijgeven. Bovendien weten we dat de organische kweker ook graag experimenteert: nou, van harte uitgenodigd. Hoe je het toedient mag je zelf weten maar wij adviseren wel het volgende:

  • De wortelstimulator tot 3e week bloei gebruiken.
  • De korrels op tijd mee beginnen en gebruiken gedurende de gehele kweek. Spaarzaam toedienen in de bloei, ze geven snel veel stikstof gedurende een maand. Extra fosfor is in het begin niet nodig, dat is zelfs beter voor de mycorrhiza ontwikkeling.
  • Met de BatBoost beginnen in de bloei, stimuleert ook het bodemleven en geeft een mooie geleidelijke overgang naar een wat stikstofarmer dieet na een paar weken. Mee doorgaan tot einde bloei.
  • Een topdressing of thee van bat guano halverwege de bloei. Wees voorzichtig met thee, dat kan erg sterk zijn. Een topdressing werkt wat zachter. Niet meer extra mee bemesten twee weken voor het einde van de bloei.

 

Zo hebben we de basis gedekt. Je hebt al veel mogelijkheden tot variatie in schema en toediening. De voeding is uiteraard uitstekend geschikt voor Gold Label Custom substraat (zonder perliet). Een gevorderd organisch kweker kan hier nog lekker mee tunen en eventueel het schema aanvullen met zijn andere voedingsstoffen.

 

Voor het enten van bodemleven en stimuleren van de mycorrhizae adviseren we Sannies Bacto.

 

Zo dat was een mond vol! :P

 

We zoeken 5 organische kwekers met een visie. Hoe zou jij deze organische lijn gaan gebruiken? Doe ons een voorstel voor een interessante kweek met deze voeding en als je geselecteerd wordt is een volledige set voor jou. Uiteraard wel een verslag on-line daarna om te laten zien hoe het gegaan is. Een kweker met een afgerond organisch verslag heeft een streepje voor. Het verzoek is wél om uitsluitend deze producten te gebruiken gedurende de test anders kun je het niet meer vergelijken.

 

succes dames en heren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal ik weer een plekje vrij maken dan?

 

:P

 

wil t wel testen tegen een buffertab, batguano en beetje bijvoeden.

gebruik dan wel miccos en topdress de guano.

om alles een beetje los te weken gebruik ik de humboldt toevoegingen en natuurlijk honey!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het verzoek is wél om uitsluitend deze producten te gebruiken gedurende de test anders kun je het niet meer vergelijken.

We willen het eigenlijk wat eenvoudiger houden de eerste keer: Gewoon een kleine testgrow met deze voeding en dan volgens de insteek van de specifieke grower. We zijn nog niet zo geïnteresseerd in vergelijkingen met andere voedingen, dat gaat toch wel komen. Neemt niet weg dat je het toch wel mag testen hoor! Gebruik er alleen géén andere producten meer bij (anders dan Bacto).

Share this post


Link to post
Share on other sites

You don't need eyes, you need vision!!

 

Duidelijk. Ik ga nét m'n nieuwe rondje doen, met - hoe krijg ik het voor elkaar - weer nieuwe speeltjes voor mezelf.

 

Anyhows, de wormenmest en bad guano (hihi) had ik al staan.

 

Misschien dat ik er wel een testje mee doe.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk ook eens aan de buitenkweek :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

prima wil wel wat smartpotjes vullen met goldlabelshit en rondje doen..

 

zullen wel kleinere worden dan deze

gallery_2875_11333_797927.jpg

 

welk soortje wil je er op zien of vind je zelf lekker grote W

heb net the mask en chem x c99 op de kop getikt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mijn vakantie ga ik wel weer binnen beginnen

Het hok is 80x100cm met 1x600W topshieldpro.. Met een aarde bak gevult met Goldlabel Custom 45cm diep..

Het was de bedoeling om weer met Shackzilla's te gaan en nu met wat meer geduld :)

 

Ben toevallig nu een tijdje bezig met 100% organisch..

Heb o.a. ook tijdje geleden een topic geopent hierover in het voedings gedeelte..

 

Werk ook met organische thee en heb zelfs me eigen wormenbak waarin ik wormencompost maak. (ongelooflijk)

 

Goed, m.a.w. ik ben zeer geinteresseerd!

Ben zeker bereid om 100% hier mee te knallen

Helaas begin ik wel pas rond 1 augustus.. :P

 

Als je iets wilt weten, vraag maar raak!

 

Groeten,

Shilizous

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Kelp ook getest op zware metalen???

 

Namaste :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALLES getest op zware metalen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoeveel zat er in ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
:P onvoldoende om je af te vragen wat er in zit. Het helpt ook als je als leverancier niet voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten: Food grade producten en betrouwbare leveranciers met duidelijke analyses scheelt een hoop narigheid achteraf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is geen argument natuurlijk hé. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees ik heb ze hier niet bij me op papier, maar wees gerust, dat is allemaal aan de orde geweest bij het selecteren van de producten. Er worden allemaal zeer zuivere grondstoffen gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd naar de verschillende manier waarop je dit kan gebruiken.

Van simpel topdressen en door je aarde mixen tot systemen met het trekken van biothee.

 

Tippie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is wel een intresting product, zo t lijkt :)

bijna al mijn potjes zijn antiek.

Ben me momenteel aan het orienteren wat het gaat worden,

al het mineraal gaat eruit, da's duidelijk.

5 planten in 25 liter potten.

2 sativa dominant en 3 indica dominant.

600 watt bulbie erboven en gaan met die banaan.

 

Ik vraag me af of bewateren van onderaf ook mogelijk is met de hoofdzakelijk korrelvorm voeding,

als ik het goed begrijp.

 

Voor de teelt van groente en dampbare kruiden zou het ook gebruikt gaan worden.

wel in een lichtere verhouding denk ik :P

teilen van 50 liter en potten van 6,5 liter.

buiten-teelt openlucht.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het in orde zit geloof ik direct, maar dat maakt me niet minder benieuwd naar de getallen :P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou persoonlijk organisch altijd van boven water geven. Je krijgt toch geen grote hoeveelheden minerale zouten meer bovenin je substraat, en met topdressings werkt dat ideaal. Het is allemaal zo weggespoeld de bodem in. Je kunt zelfs automatiseren met simpel ray jets in je pot voor het water, de dressing gooi je om de jets heen en met twee keer sproeien is get weg je substraat in. Wil je een keer een thee geven dan sla je de sproeiers gewoon een keertje over.

 

Bij het maken van een thee, en zeker eentje van wormenmest waar ook veel bodemleven in zit, zou ik altijd wel goed beluchten met een luchtpompje. Bij het maken van thee kun je een klein scheutje batboost toevoegen voor de suikers, stimulatoren en wat extra P en K. Bacto bevat veel humuszuur. Een schepje bacto in de wormenmest thee vlak voor het geeft een "super charge" aan je wormenmest thee :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
:P onvoldoende om je af te vragen wat er in zit. Het helpt ook als je als leverancier niet voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten: Food grade producten en betrouwbare leveranciers met duidelijke analyses scheelt een hoop narigheid achteraf.

 

Is het ook getest door een onafhankelijke laboratoria, want betrouwbare leveranciers met duidelijke analyses moet je nooit vanuit gaan.

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik het volgende al een tijdje en ben er erg tevreden over.

Gebruik het nu buiten ook voor het eerst :P

 

GL Roots

GL Black Worm Castings

GL BatBoost

GL Bat Guano XO

 

Mijn ronde is eind mei afgelopen en ga dan weer een ronde beginnen.

Zou graag de gehele voedings lijn willen proberen. Ook zal ik dan 50% smartpots zijn en 50% plastic potten kijken of er veel verschil in zal zitten.

Zoals ik al eerder zei ben erg tevreden over GL voedings lijn en toevoegingen.

Zou nu graag alles willen testen en het liefst met een klein schema zodat ik precies weet hoeveel ik van alles moet/kan gebruiken.

Heb nu gewoon gedaan wat op de flesjes staat en op advies van Doc. Misschien kan Doc een schema maken/regelen?

 

Ik gebruik ook de GL custom light mix zonder perliet neem aan dat deze ook het best te gebruiken is met deze voedings lijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

uiteraard komt er een richtlijn voor de dosering bij, maar zoals gezegd iedere plant is anders, omgevingsfactoren zijn anders, potmaat en medium verschilt en je kunt zelf ook keuzes maken hoe het toe te dienen.

 

In ieder geval is het een lijn producten die je redelijk eenvoudig kunt begrijpen, en het begrijpen hoe de voeding ongeveer werkt en wanneer je hem inzet is al de helft van het werk.

 

Ja elmanito, deze bedrijven gebruiken betrouwbare laboratoria. Er zijn zelfs producten met OMRI certificering bij. Als je die in een samengesteld product gebruikt dan is dat samengesteld product overigens NIET automatisch OMRI uiteraard en dat mogen we dan ook niet meer noemen op de verpakking. Jemig zeg, vraag dat soort zaken ook eens als er een minerale booster op de markt komt waarbij helemaal niet vermeld wordt wat erin zit :P. Maar in ieder geval geen chinese kelp en humuszuren bijvoorbeeld - de leverancier gaat uiteraard niet zijn producten en leveranciers volledig prijsgeven.

 

Een ander aspect wat nog wel een beetje onderbelicht is, is de de korrelvorm. We verschepen met deze voeding zo weinig mogelijk water (alleen in de wortelstimulator en het bat guano extract zit water). We hadden het ook allemaal kunnen oplossen en vloeibare voeding van kunnen maken, we hebben juist gekozen om dat niet te doen. Dat is veel beter voor de houdbaarheid, verlaagt de kosten van verpakking en transport en maakt het dus allemaal een stuk vriendelijker voor het milieu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een schema is het idd wel iets makkelijker zo raak ik de draad ook niet zo kwijt :)

 

En elke plant is idd anders ik kijk ook altijd naar me planten hebben ze iets minder of iets meer nodig krijgen ze dat.

Ik gaf altijd van boven water maar heb nu de smartpots geprobeerd en heb van onderaf water gegeven maar ik denk dat me vloer een beetje scheef is want de ene pot krijgt meer als de andere :P

Dus ga volgende ronde ook weer vanaf boven af water geven.

 

Wazzup ik vroeg me af wil je bij deze test ook dat er groei en bloei voeding word gegeven of puur water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehm.. je hebt groei- en bloeivoeding met deze voeding! Het verschil tussen groei- en bloeivoeding is de NPK verhouding. En die heb je nu zelf in de hand. Door het toevoegen van batboost en bat guano verzet je de verhouding naar minder N en meer PK. Het gaat alleen veel geleidelijker. De P in BatBoost is sneller opneembaar dan de P van een topdressing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De GL custom mix is een perfect medium om deze lijn bij te gebruiken.

Ook geef ik er geen schema bij.

Het idee is dat we graag veel veschillende manieren van gebruik en dosering zien zodat we daar wat van kunnen leren.

Van heel simpel door de aarde mixen en topdressen tot gecompliceerdere manieren zoals biothee trekken.

Het is een hele leuke voedingslijn die op een heleboel manieren te gebruiken is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tja, en dan heb je het hele verhaal want een heel uitgebreid kweekschema gaan we er niet bijgeven. Bovendien weten we dat de organische kweker ook graag experimenteert: nou, van harte uitgenodigd. Hoe je het toedient mag je zelf weten maar wij adviseren wel het volgende:

  • De wortelstimulator tot 3e week bloei gebruiken.
  • De korrels op tijd mee beginnen en gebruiken gedurende de gehele kweek. Spaarzaam toedienen in de bloei, ze geven snel veel stikstof gedurende een maand. Extra fosfor is in het begin niet nodig, dat is zelfs beter voor de mycorrhiza ontwikkeling.
  • Met de BatBoost beginnen in de bloei, stimuleert ook het bodemleven en geeft een mooie geleidelijke overgang naar een wat stikstofarmer dieet na een paar weken. Mee doorgaan tot einde bloei.
  • Een topdressing of thee van bat guano halverwege de bloei. Wees voorzichtig met thee, dat kan erg sterk zijn. Een topdressing werkt wat zachter. Niet meer extra mee bemesten twee weken voor het einde van de bloei.

 

Zo hebben we de basis gedekt. Je hebt al veel mogelijkheden tot variatie in schema en toediening. De voeding is uiteraard uitstekend geschikt voor Gold Label Custom substraat (zonder perliet).

Samen met de aanbevolen doseringen per product kom je hier een heel eind mee denk ik :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doc ik heb het deze ronde door me aarde heen gedaan zoals je me gezegt had :P

 

Roots en bat guano gaf ik mee met me water.

Gebruikte zelf ook geen extra groei voeding.

Wel gaf ik later een klein beetje bloei voeding extra van Bac.

 

Maar met de gehele GL lijn die hier als test word aan geboden heb ik niks anders meer nodig?

Doc dat je geen schema hebt of bij geeft snap ik wel daarom is het ook een test.

Heb der wel naar gezocht toen ik deze ronde begon en kon niet echt iets vinden dus ging gewoon doen wat er op het flesje stond en op de hoeveelheid die je me zei.

 

Ik kijk er graag naar uit om zo weinig mogelijk te gebruiken daarom vond ik Sannie's test met die 1000watter wel interesant die gaf ook heel weinig voeding en die had zijn aarde gewoon verzwaard.

Dit heb ik ook geprobeerd en hield het aardig lang vol zonder voeding maar op gegeven moment werden ze een beetje lichtgroen (dames) En misschien had ik toen iets moeten toevoegen van GL maar ik wist niet zo goed wat en heb daarom op advies van Sannie wat buffertabs verkruimelt en over me aarde gegooit en daarna een week van boven af water gegeven toen trokken ze allemaal weer bij en zagen ze der weer goed uit.

Wat had ik kunnen geven van GL om dit te voorkomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...