Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

groengoud

50 Northern Lights in DR120

Recommended Posts

Zooo, daar gaan we weer, nieuwe ronde nieuwe kansen!

 

Aangezien mijn vorige ronde (zadenkweek waarvan dit de zaden zijn) was aangetast door het warme weer en een tripsplaag kan het vanaf nu alleen nog maar beter gaan!

 

Mijn doel voor deze ronde is een mooie oogst en daarnaast zoek ik 1 of meerdere vrouwtjes die het Worled Pylotaxy "syndroom?" hebben, dat wil zeggen dat ze per internode niet 2 maar 3 of 4 vertakkingen aanmaken.

Als ik 1 van de dames hier op betrap neem ik er stekken van om hier later een STS zadenkweek mee te doen, mits ze stressbestendig zijn.

 

De opstelling:

-DR120 tent, 1,20x1,20x2,00

-Lumatek EVSA 600W (relais geschakeld)

-Philips Greenpower 600W

-Hamerslag kapje

-750M3 CAN filter

-600M3 Ruck Buisafzuiger 200mm

-350M3 inblaas, zelfbouw

-Fancontroller

-16 x 11 liter pot

-Boxventilator 30cm

-Automatische Poederblusser 1Kg in het hokje

-Automatische Poederblusser 1Kg boven het schakelboard

 

Dan de voeding

-H&G Aarde A+B

-H&G Multizym

-H&G Stimulator 1 (Roots)

-H&G Bud XL

-H&G Topbooster

-H&G PK13/14

-H&G Topshooter

-H&G Shooting Powder

-H&G PH-

-Canna Vega (tijdens de groei)

-50% Plagron Light aarde en 50% hergebruikde aarde van de vorige run

 

Dan de overige handel:

-Blumats druppelsysteem

-Voedingsvat met circulatiepompje

-PH en EC meter van Milwaukee

-Grond PH meter uit GS

 

Verder staan de Decis en Spruzit klaar om in de groei periode de eventuele trips restanten te nekken, als dit niet voldoende is komen er in de bloei roofwantsen bij want ik wil geen chemische rommel in mijn wietje.

 

Okay, we gaan van start!

 

Dit is de papa van de zaden:

gallery_22487_10632_10986.jpg

En dit zijn de mama's:

gallery_22487_10632_303466.jpg

 

29-7 heb ik 50 zaden laten ontkiemen in een glas water (24 uur), (2 dagen later nog 10 maar die staan niet op deze foto's)

De eerste zaden ontkiemde binnen die 24 uur, extreem snel dus B)

 

Op 2-8 stond het er zo bij:

gallery_22487_10632_406527.jpg

dus heb ik de lamp op 70cm gezet omdat ze anders teveel gingen strekken.

 

Op 4-8 waren ze al wat groter:

gallery_22487_10632_31919.jpg

 

En gister was dit de hele groep:

gallery_22487_10632_183401.jpg

 

En nog een fototje van dichtbij:

gallery_22487_10632_755476.jpg

 

Er zijn er dus 42 uitgekomen en ik heb de laatste 8 zelf verknald omdat ik de watjes volledig had laten uitdrogen waaronder ze lagen te ontkiemen, naja, heb toch nog zaden zat.

 

De 10 zaden die 2 dagen later zijn ontkiemd zijn allemaal opgekomen waarmee ik dus op totaal 52 ontkiemde zaden kom.

 

Deze verdeel ik binnenkort in 16 potten van 11 liter, de blumats installeren en we kunnen weer rustig achteroverleunen :lol:

Ik ben van plan om ze zondag te verpotten en dan nog 1 weekje op 18 uur te laten.

 

Vragen, opmerkingen? Brand los zou ik zeggen! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhmmm ik snap nog niet helemaal 52 dames in 16 potjes van 11 liter? dus komen er 3 per pot te staan!? en dan nog 4 over dus!?

 

En dan? afbloeien met zijn 3-en in 1 pot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trickystyle

 

Yep, de mannetjes moeten er ook nog uit dus ze zullen met 1 of 2 planten per pot overblijven.

Ze gaan ook over een weekje op 12/12 dus ze zullen vrij klein blijven, zo'n 80 cm verwacht ik.

 

Ik gebruik zo in ieder geval de volledige ruimte van mijn hokje.

Voorheen heb ik weleens een ronde gehad mey 16 x 11 liter waarvan er maar 5 vrouw bleken te zijn, 11 legen plekken dus en dat voorkom ik op deze manier.

 

En stekken is momenteel geen optie aangezien ik geen stekkenboer meer ken.

Ik heb wel 2 moederplanten staan maar die zijn nog in wording (Fruit Spirit van RQS en The Church van GHS), ze gaan trouwens erg goed, uitlopers en hoofdstammen al getopt dus ze worden lekker bossig

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ groengoud

 

leuk verslag om te volgen.

waar heb je je potjes mee ingewaterd de eerste keer? heb je nog afgezuurd?

 

good luck verder :lol:

 

grtzzzzz demiep

Share this post


Link to post
Share on other sites

@demiep, ze krijgen de eerste weken kraanwater afgezuurd op PH 6,0 er zit nog genoeg voeding in de aarde aangezien deze deels is hergebruikt en deels plagron light mix is.

 

1/2 is nu overgepot, de laatste worden overgepot wanneer ze iets groter zijn, hopelijk dat ik a.s. zaterdag op 12/12 overga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update, de trips is nog aanwezig maar ga nu met Palm 5 proberen de ellende in te dammen.

Zie mijn Palm 5 topic om mijn vorderingen met dit middel te volgen.

 

De zaailingen zijn voor een deel overgepot:

gallery_22487_10632_704444.jpg

3 per pot, mannetjes worden er uitgeknipt!

 

En deze gaan vanavond over naar hun nieuwe potje:

gallery_22487_10632_317043.jpg

 

De hele kleine zaailingen gaan eruit, ze moeten wel een beetje zin hebben toch?? :lol:

 

Ze moeten het momenteel nog even doen met kraanwater afgezuurd naar PH 5,8 met een beetje wortelstimulator en een beetje enzymen.

Vanaf de eerste tekenen van voedings tekort komt hier A+B voeding bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn favoriete soort bij de lokale GS hier..

 

Je moet alleen een blumat draaien (1ste foto - onderste rij - 2de van links) of zie ik dat verkeerd? :)

 

*EDIT*

 

Hahah zie het al, is het stokje.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep, om de blumat slang op zijn plek te houden, anders knak ik dat kleine grut per ongeluk. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie topics om te volgen dit , heb net je zadenrun helemaal gelezen ..

Ben benieuwd wat hier uit gaat komen.

En hoe of je man /vrouw verhouding is met het Wp synrdoom..

 

veel succes

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Elmo,

 

Inderdaad de man vrouw verhouding is ook hetgeen waar ik op wacht, als ik 1 vrouwtje met WP heb is het al goed, meer is natuurlijk alleen maar beter want de stekken van de WP vrouwen gaan wel even een stresstest tegemoet, wil geen herma's hebben namelijk.

De eerste internode's met hopelijk WP zullen zich binnen enkele dagen moeten laten zien, ik moet dus nog even geduldig wachten.

Zodra ik 2 mooie vrouwlijke WP stekken heb gaan ze een STS douche krijgen (1 van de 2) om zo de mannelijke bloei op te wekken en de andere herma vrije vrouw te bestuiven.

Het is een langdradig project maar wel een leuke uitdaging.

Hopelijk met een mooie berg feminized zaden aan het eind van de rit.

 

ps, wil niet te vroeg juichen maar het lijkt erop dat ik de tripsen aan het uitroeien ben!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes hoor en genoeg keus om te selecteren! Volg je...

 

 

gr junk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op dit moment heeft minder dan 10% het Worled Pylotaxy syndroom, of er nog wat te selecteren valt is nu dus nog de vraag.

Ze zijn wel allemaal wat groter dan de rest, misschien omdat dit weer mannen zijn, misschien groeien Worled Pylotaxy planten wat sneller of misschien komen de tekenen pas wat later na voren...

 

Hoe dan ook gaat morgenavond de klok om, dan is mijn nieuwe schakelboard af en kan ik mijn andere hokje netjes relais geschakeld op 18 uur blijven draaien terwijl deze op 12 uur gaat.

Vanavond alleen nog wat stekken van de Worled Pylotaxy planten nemen en alles nummeren zodat ik vanzelf weet of er ook worled pylotaxy vrouwen tussen zitten.

Foto's volgen morgen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even geen foto's maar wel een kleine update.

 

Ik heb gister de mannen eruit gehaald, zo'n 20 stuks voorlopig.

Zondag gaan de rest van de mannen (die nu nog geen geslacht tonen) eruit.

Ik heb alleen geen enkel vrouwtje over met Worled Pylotaxy, ik denk dat het toch echt een mannetjes eigenschap is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je nog updaten? Ik groei ook NL's en wil graag vergelijken met jou :lol:. Alvast veel succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Thanatos,

 

Ik heb geen Worled Pylotaxy vrouwtjes, dus de zoektocht is gestopt.

Er zijn wel rond de 30 vrouwen overgebleven en die staan nu gezellig met zijn allen onder de 600 watter.

Ik zal vanavond een plaatje schieten zodat je kan zien hoe erg ze zijn doorgeschoten :lol:

Ze moeten nu nog zeker een week of 4.

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er een super-kweekje uit!! Ben benieuwd naar de foto's...

Ik gebruik ook plagron light mix... vanaf de hoeveelste dag zou ik dan met m'n start-up voeding moeten beginnen denk je?

grtz Jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie ronde & opstelling hoor !

 

PS, bedoel je dit? :

 

 

gallery_17879_10141_314562.jpg

 

groeten, matser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Matser, dat was inderdaad waar ik naar op zoek was.

In mijn vorige ronden had ik een mannetje dat 4 vertakkingen per internode had, daarmee een vrouwtje bestoven en tot nu toe dus geen vrouwtjes met WP gevonden, wel een stuk of 10 mannen in deze ronde.

Het lijkt er nu dus op dat alleen de mannen dit hebben, bij mij athans.

 

Deze ronde is nu bijna afgerond, sinds gister op kraanwater en volgend weekend knippen.

Ik maak nog wel een foto van de tent voor ik ga knippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoo, de oogst is binnen (afgelopen zaterdag), zoals jullie al hebben gezien ben ik geen ster in het bijhouden van kweekverslagen.

Aangezien ik geen foto's heb van voor de oogst is het dus een doodgebloedt topic.

Natgewicht heb ik niet gewogen, drooggewicht weet ik over een dag of 5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn de nieuwe plannen al bekend voor je zoektocht of blijft het hierbij!? Maar als ik het heel goed begrijp (van de weinige posts) ben je dus op zoek naar een NL die dus 4 vertakkingen heeft, eigenlijk wat je dus normaliter bereikt met toppen e.d. (vermenigvuldiging) wil jij al in de genen gaan meegeven!?

 

Lastig verhaal, maar leuk, maar ben dan nu ook wel erg nieuwsgierig naar je vervolg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

 

misschien kan dit je helpen in je zoektocht :)

cultivators have started polyploid strains with colchicine. Except for changes in leaf shape and phyllotaxy, no out- standing characteristics have developed in these strains and potency seems unaffected.

 

what-is-colchicine-and-how-is-it-used

 

 

salu2

Pierre Paf

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...