Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
SoftIce

3 x Royal Dwarf en 2 x White Skunk 250 watter

Recommended Posts

Zo, dit wort hopelijk ook weer een leuk kweekje. Moet wel zeggen dat ik toch een wat mindere start heb gehad. Dit omdat het de bedoeling was dat ik met 5 x Royal Dwarf deze ronde wilde doen. Echter zijn er bij het ontkiemen slechts 4 een worteltje geschoten en bij het potten zijn er dan weer 3 opgekomen. Vandaar dat ik nog 2 White Skunk zaadjes hebt ontkiemt, die ik nog had liggen.

 

De lamp staat voorlopig op 18/12 om de White skunk nog ff wat te laten groeien en ze te toppen. ik denk dat ik over een week of anderhalf de knop op 12/12 zet. Punt is wel dat de Royal Dwarfs dus autoflower zijn en ik deze waarschijnlijk eerder moet oogsten dan de White Skunk. Toch wil proberen om de RD's zolang mogelijk te laten staan (en als het even kan mee oogsten met de WS).

 

Opstelling:

 

250 watt HPS

2 x Plieger afzuiger met 2x 125m3 filter

1 x circulatie-fan

in een kast van 140x70x140 (l x b x h)

 

Voeding:

 

Bio Bizz Bio Grow

Bio Bizz Root Juice

Bio Bizz Topmaxx

 

Dus dezelfde materialen ed als in mijn vorige kweek. De plantjes staan nu al een tijdje boven de grond. De foto's zijn net genomen en vandaag is dag 10 vd groei. Ze zijn helaas niet gelijk opgekomen dus er zit nog wel wat verschil in grootte.

 

RD #1

gallery_22992_10501_150769.jpg

 

RD #2

gallery_22992_10501_314474.jpg

 

RD #3

gallery_22992_10501_502718.jpg

 

WS #1

gallery_22992_10501_467951.jpg

 

WS #2

gallery_22992_10501_442669.jpg

 

Zoals je kan zien zijn de RD#2 en de WS#2 later opgekomen. Hier nog even wat info over de Royal Dwarf van Royal Queen Seeds:

 

gallery_22992_10501_347122.jpg

 

De kiemkracht van deze zaadjes is niet zo fantastisch, ben blij dat ik nog andere zaadjes heb liggen. Ondaks dit hoop ik dat er een gezellig wietje vanaf komt en ik wou wel eens een autoflower ervaren. Het is nu eenmaal hobby he ;)

 

Verder is er nog niet veel te melden, dus hou ik me mond maar weer dicht. B)

 

Grtz SoftIce ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk gedoogkweekje heb je daar, ook mooie soortjes die niet al te hoog gaan worden. Heb je een foto van je kast, ben ik wel benieuwd naar!

 

Veel succes en kweekplezier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb deze foto nog van mijn allereerste kweek

 

gallery_22992_8468_235286.jpg

 

toen had ik er nog een tl-bak inhangen en was hij nog niet af.

 

Grtz SoftIce

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaja lekker bezig ;)

 

ook deze gaan we weer volgen

 

Zeker omdat ik ook geinteresseert ben in de autoflowers ;)

 

veel succes B)

 

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze ga ik volgen, had die royal dwarf seeds ergens zien staan. En wil de groei daar wel eens van zien, en natuurlijk de bloei ;) Succes! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor de reply's :lol:

 

Zou zeggen kijk lekker mee naar de autoflowers, ben zelf ook erg benieuwd wat deze plantjes uit de kast kunnen toveren.

 

Gelijk even een foto update. Dag 15 vd groei.

 

RD#3

gallery_22992_10501_225601.jpg

 

RD#2 het achterblijvertje

gallery_22992_10501_96994.jpg

 

RD#1

gallery_22992_10501_427342.jpg

 

WS#1

gallery_22992_10501_433668.jpg

 

WS#2 loop ook heel iets achter, maar lang nie zo erg asl RD#2 en die was al 3 dagen eerder boven de grond.

gallery_22992_10501_432744.jpg

 

Nog even een close-upje van de RD#2 achterblijvertje

gallery_22992_10501_225937.jpg

 

Dit plantje heeft denk ik achterstand opgelopen ivm overvoeding ik was per ongeluk uitgeschoten met de wortelstimulator en denk dat dat de oorzaak is. Maar hij trekt gelukkig mooi bij, alleen net wat kleiner dan de rest.

 

Nog een overzichtje:

gallery_22992_10501_282926.jpg

 

De 3 op een rij achter zijn de Royal Dwarfs en de 2 vooraan op een rij zijn de WHite Skunk's.

 

Tot zover dan maar weer. Keep em green!! :P

 

Grtz SoftIce B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo Softice!

 

Hier gaat het ook niet slecht zo te zien! Je plantjes zijn mooi!

 

Greetings B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey soft ice

 

ook net begonne zie ik

vraagje, knal je de zaden meteen in de potten waar je ook in afbloeit ?

 

een kameraad van me heeft ook auto flowers maar dan buiten gezet

zijn al een tijdje in de bloei maar zijn vanaf de periode dat het zo warm is geweest weer opnieuw gaan

schieten en krijgen opnieuw bladvorming.

met gewone bloeiers zou ik zeggen dat kan liggen aan de warmte maar dit waren autoflowers ?

heb je zoiets dergelijk al eens gehoord ? ben zelf niet bekend met autoflowers

 

verder ziet ie goed uit hoor

lekker knalle

 

jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wave thnx dude!!

 

@jahfya ik heb de zaden ontkiemt tussen keukenpapier en daarna direct in deze potten gedaan ja. Over het verhaal van die kameraad van kan ik je niet echt verder helpen. Dit is voor mij ook pas de 1e keer dat ik autoflowers kweek. Wellicht kan het zo zijn dat het soort AF die je kameraad heeft een 1e kruising is tussen een normale en af-plantje en dat de genen van het normale plantje weer naar boven komen (-->meer dan 12 uur licht is groei). Kan zijn dat te intens licht voor meer dan 12 uur per dag weer kan zorgen voor de cytokininen of hoe je dat ook schrijft :lol:

 

Grtz SoftIce B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben trouwens erg benieuwd naar de Royal Dwarf...

 

Ik wil volgende ronde ook een autoflower (10x) gaan zetten...maar ik zit een beetje te kijken welken er hier op de markt te verkrijgen zijn haha:P

Dus ik neem maar weer een abonnement op deze topic B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo tijd voor een update. Foto's zijn van gisteren dag 21 vd groei. Zit te twijfelen of ik ze nog een weekje 18/6 geef zodat de WS ook nog wat de hoogte in kan, na het toppen van deze week. Maar dat zullen we wel zien. Foto's!!

 

gallery_22992_10501_317282.jpg

 

RD#3

gallery_22992_10501_495275.jpg

 

RD#1

gallery_22992_10501_43775.jpg

 

RD#2 het achterblijvertje dat toch bij begint te trekken

gallery_22992_10501_461142.jpg

 

WS#2 getopt

gallery_22992_10501_386981.jpg

 

gallery_22992_10501_382843.jpg

 

WS#3 getopt

gallery_22992_10501_256111.jpg

 

gallery_22992_10501_219694.jpg

 

@wave: Over die Royal Dwarfs -> de zaden zijn niet van erg goede kwaliteit ik heb er 5 ter ontkiemen gelegd en uiteindelijk maar 3 aan over gehouden. En dit terwijl ik nog nooit een zaadje heb moeten weggooien. Misschien moet je een AF-soortje zoeken die wat sterkere kiemkracht heeft.

 

De Royal Dwarfs staan al mooi in bloei. Het begin mag er wezen, ondanks de mindere kiemkracht van deze zaden. nog een paar dagen 18/6 en dan ga ik ook de WS in bloei zetten.

 

Tot zover deze update weer.

 

Grtz SoftIce :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er gezond uit, goed bezig daar.

 

Succes verder met de kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ softice

 

De lamp staat voorlopig op 18/12 om de White skunk nog ff wat te laten groeien en ze te toppen. ik denk dat ik over een week of anderhalf de knop op 12/12 zet. Punt is wel dat de Royal Dwarfs dus autoflower zijn en ik deze waarschijnlijk eerder moet oogsten dan de White Skunk. Toch wil proberen om de RD's zolang mogelijk te laten staan (en als het even kan mee oogsten met de WS).

 

 

waarom 18/12 licht

 

het zijn auto flowers dus die kan je even goed op 18/6 zetten hoor (18/12 is gewoon nutteloze stress voor je plant ) denk ik he .

wegens dat 12 uur donker enkel voor de bloei is !!!!!

 

voor de rest heb je wel een leuk kweekje

ik kan er naast zitten hoor ben ook geen pro ik ben ook maar aan mijn eerste kweekje bezig .

daarom dat ik daar niet aan uit kan .

mijn blue mystics staan al van in het begin op 18/6 en ga 1 van deze weken de over zet maken .

maar ik twijfel nog wat om het nu al te doen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey john dat van 18/12 is een typfoutje hij staat gewoon op 18/6 :) ik werk neit met verlengde dagen, geloof er niet zo (er zijn mensen die er bij zweren maarja ieder zijn mening he)

 

@donnie: thnx for the compliments!

 

Grtz Softice :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah dan heb ik niets gezegd nog veel suc6 met je kweekje

vond het gewoon beetje raar

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo echt hoog tijd voor een update. Ben er even tussenuit geweest ivm vakantie, maar we zijn inmiddels alweer een stukke verder.

 

De Royal Dwarfs hebben er nu zo'n 5 weken bloei opzitten en hoeven in theorie nog maar twee weken, maar ik probeer ze zo lang mogelijk te laten staan. de White Skunk's staan nu op bleoidag 14 (zichtbare bloei).

 

Verder geen problemen, behalve dat het achterblijvertje van de royal dwarfs flink is gaan strekken 2 weken geleden. Ze is nu net zo hoog als de White Skunk, zal haar morgen weer een keer moeten gaan knakken.

 

foto's:

 

Rechts achter op deze foto dus de gestrekte royal dwarf (er zitten iig wel mooi topjes in):

gallery_22992_10501_406306.jpg

 

Hoofdtop royal dwarf:

gallery_22992_10501_270420.jpg

 

Nog een hoofdtop royal dwarf:

gallery_22992_10501_332349.jpg

 

En de white skunk met mooie babytopjes van twee weken oud :D

gallery_22992_10501_50634.jpg

 

Het raakt erg vol in mijn kastje. Zit er over te denken om een wat grotere Darkroom te kopen (DR100). Zal mij wat extra ruimte geven en wellicht in de toekomst wat meer wattage :D

 

Grtz SoftIce :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke plantje's...

ik zou gewoon wanneer de dwarfs klaar zijn die knippen, dan hebben de skunk's gewoon lekker de ruimte bij het afbloeien...

En dan kan je de volgende ronde de dr100 met hoger wattage goed vol groeien....

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo even updaten. Er is vergeling van de bladeren opgetreden (met name bij de autoflowers en klein beetje bij de white skunkjes). Bij de autoflowers kan dit kloppen, deze zijn rijp voor de schaar. Ik ben de autoflowers al een paar dagen aan het spoelen en maandag of dinsdag gaat de schaar erin. De WS ben ik nu wat extra groeivoeding aan het geven om de bladvergeling niet verder te laten komen.

 

De royal dwarfs worden dus geknipt en de white skunks zitten nu in het einde van week 4 bloei, nog 4 weken te gaan dus voor de ws'jes :P

 

Hier de foto's:

 

rd's

 

gallery_22992_10501_499500.jpg

 

gallery_22992_10501_441193.jpg

 

links rd en rechts ws

 

gallery_22992_10501_345125.jpg

 

ws's

 

gallery_22992_10501_185951.jpg

 

gallery_22992_10501_249652.jpg

 

totaal

 

gallery_22992_10501_446975.jpg

 

Verder hoop ik dat de kwaliteit van de foto's beter, heb namelijk een nieuwe mobiel met betere camera (Samsung H1, tegenhanger van de iPhone)

 

Tot zover maar weer.

 

Grtz SoftIce :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammie die zien er lekker uit SotIce! :rolleyes:

 

Hoeveel hoop je er vanaf te halen totaal?

 

Gr.

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SoftIce

 

Die zien er zeker mooi uit , gaat goed daar;)

 

:rolleyes:

 

 

Ik heb nu ook voor de eerste keer Autoflowers staan .

 

maar dit is een mooi vooruitzicht :P

 

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...