Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

SoftIce

3e kweek 250 watt 5x WS

Recommended Posts

Zo luitjes. Ben vorige weer eens aan een kweekje begonnen met mijn vertrouwde White Skunk. De vorige kweek is niet al te best gegaan wat grammen betreft (0.25 gr/w), maar gelukkig nog wel een heerlijk rokertje aan over gehouden.

 

Deze keer is de opstelling even wat anders. Ik houd het nog steeds bij mijn 250-watter en mijn Plieger-badkamerafzuigers met koolsotffilter. Echter deze keer maak ik geen gebruik van 1 aardebak. Nu heb ik de 5 planten apart in potten staan met een inhoud van 11 liter (19*19*25 lbh als ik me niet vergis). Ik merkte in mijn vorige kweekjes dat als er met een plant wat mis is, dit gelijk overslaat op de andere planten aangezien ze een bak samen delen. Ook was de bak niet hoog genoeg om zo een goede penwortel te ontwikkelen en had ik last van de claw.

 

Dit hoop ik nu alle voor te zijn en zo toch eindelijk eens de minimaal 100 gram droog te gaan. Mijn voedingslijn is die van Biobizz. Welke ik in mijn vorige kweek heb ontdekt dankzij hun toppenstimulator die ondanks alles toch nog voor mooie toppen zorgde.

 

Verder krijgen de planten nu ook wortelstimulator mee (deed ik eerst niet). En dit is te merken aan hoe hard ze groeien. Vandaag is dag 3 van de groei en moet zelf zeggen dat ik ze al redelijk fors vind voor die leeftijd.

 

Maar genoeg gelult, hier de foto's:

 

gallery_22992_9854_355046.jpg

 

gallery_22992_9854_31252.jpg

 

gallery_22992_9854_292768.jpg

 

gallery_22992_9854_241765.jpg

 

gallery_22992_9854_397637.jpg

 

gallery_22992_9854_111866.jpg

 

Tot zover de start van de kweek. Laterss

 

Grtz SoftIce ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Softice,

welcome back ;)

en veel succes met deze ronde!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Softice ;) terug in het gezellige micro/fluo-hoek

 

Weer een leuk soortje wat je gaan doen, wat zijn de plannen? scroggen, toppen of gewoon zo laten groeien en bloeien??

Hoop dat je deze keer een betere ronde krijgt, maar dat zal zeker wel goedkomen.

Heel veel succes toegewenst deze nieuwe ronde, ik ben er weer bij en ga d'r lekker voor zitten ;)

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schuif is ff lekker aan, 250w kweekjes rulen ;)

 

Ze zijn inderdaad best groot voor 3 dagen, dat belooft veel goeds ;)

 

Success ermee gozer, die 100gr moet toch wel te halen zijn.

 

Cheers !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey thnx all voor de positieve reacties ;) Daar doen we het voor!! (en het resultaat natuurlijk)

 

Ik heb de planten even 2 dage met rust gelaten, ze hadden nog genoeg. Maar zojuist weer even wat water geven met groeivoeding en wortelstimulator en ik schrok me kapot hoeveel ze waren gegroeid. De lamp was al aan dus er zitten wat strepen door de pics van vandaag.

 

Dag 5 van de groei

 

gallery_22992_9854_313217.jpg

 

gallery_22992_9854_71576.jpg

 

Echt flink gegroeid, dat belooft wat ±P

 

@smokey:Ik ga de planten alleen toppen en zo aan elke plant twee mooie hoofdtoppen komen. Zat eerst aan scrog te denken, maar dan had ik misschien maar 3 planten moeten doen, nu wordt het gewoon teveel. 5 planten onder een 250 watt in scrog is gewoon teveel oppervlak.

 

Tot zover.

 

Grtz SoftIce:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vadaang is dag 7 van de groei. En ze zijn weer flink gegroeid. Lijkt wel of de 3 keer zo hard groeien als in mijn vorige kweekjes. Volgende week ga ik ze toppen en de week daarop gaat denk ik de lamp op 12/12. Dan hebben ze totaal drie weken voorgroei gehad.

 

Morgen zal ik weer even wat foto's plaatsen, heb vandaag geen tijd gehad om foto's te maken.

 

Tot zover.

 

Grtz SoftIce ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd, de foto's van vandaag.

 

Dag 8 van de groei.

 

Ze groien lekker hard en als het zo doorgaat ga ik dinsdag de dames even toppen. Dan krijgen ze nog een weekje en dan gaat de lamp om.

 

De pics:

 

gallery_22992_9854_306408.jpg

 

gallery_22992_9854_159158.jpg

 

Een paar close-upjes:

 

gallery_22992_9854_325296.jpg

 

gallery_22992_9854_152093.jpg

 

gallery_22992_9854_7291.jpg

 

Ze staan er goed bij en ik hoop dat dat de hele ronde zo blijft. Als dat zo is kan dit echt een topronde worden :P

 

Tot zover.

 

Grtz SoftIce ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje zonde dat mense die langskomen kijken geen reactie :P, maarja geen bericht is goed bericht.

 

Zo ff-kes een update.

 

Vandaag is dag 11 van de groei en ze gaan nog steeds zo hard als de ******. Moet zeggen dat ik echt in me nopjes ben met hoe de dames het doen.

 

Hier de foto's

 

gallery_22992_9854_315474.jpg

 

gallery_22992_9854_465689.jpg

 

gallery_22992_9854_12264.jpg

 

gallery_22992_9854_259662.jpg

 

gallery_22992_9854_443825.jpg

 

Klimaat lamp uit:

gallery_22992_9854_152787.jpg

 

De temp wanneer de lamp uit is zou een paar graadjes hoger kunnen, maar als je kijkt naar het weer momenteel hoor je mij niet al te veel klagen. Liefst zou ik 22 graden hebben, maarja.

 

Verder zijn de planten mooi groen en hebben korte internode-afstanden, waar ik erg blij mee ben. Vanavond ga ik ze nog even toppen en dan is het afwachten tot wanneer de lamp op 12/12 gaat (waarschijnlijk volgende week ongeveer).

 

Tot zover.

 

Grtz SoftIce ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoog tijd voor een update.

 

De planten zijn getopt en dit is bij allen gelukt. Vrijdag heb ik tevens de knop op 12/12 gezet. De planten zijn nu ongeveer 40 cm hoog en het is al een beste jungle.

 

Ik heb wel 1 tegenvaller gehad, namelijk dat de dames op een geven moment te droog stonden. Ze zijn ineens een klap meer gaan drinken en dit had ik niet goed in de gaten. Er zijn hierdoor een aantal balderen verbrand. Maar sinds ze weer genoeg water krijgen gaat het weer prima en groeien ze lekker verder.

 

Ik ben nog niet aan het tellen met de dagen van de bloei. Dit is nu de derde dag dat ze op 12/12 staan. Totaal hebben ze 3 weken groei gehad.

 

 

Tijd voor foto's

 

gallery_22992_9854_186467.jpg

 

gallery_22992_9854_491705.jpg

 

gallery_22992_9854_106685.jpg

 

gallery_22992_9854_175273.jpg

 

gallery_22992_9854_131282.jpg

 

Onder het bladerdek is het ook echt dicht:

 

gallery_22992_9854_92908.jpg

 

Zal denk ik wel het een en ander moeten dieven daar zo.

 

Wil nu proberen om wekelijks een update te doen. Zodat de bloei mooi gevolgd kan worden.

 

Tot zover

 

Grtz SoftIce :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi SoftIce,

 

ziet er fraai uit, moie bossige plantjes.

 

ik zou ook een beetje gaan diefen, dan krijg je wat meer frisse lucht door de neetjes heen.

 

en denk inderdaad maar geen reacties, dan gaat het vast goed. ik lees ook best veel en regageer alleen als ik denk dat ik wat nuttigs te melden heb, anders zit je de hele dag berichtjes te typen :rofl . volgens mij zijn de meeste zo.

 

succes ermee,

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik niet hoor ;) als ik een mooi kweekje zie dan meld ik dat wel even :rofl

Ziet er goed uit man (verder inderdaad niks aan toe te voegen).

Keep m green :no

 

Greetz,

 

Spectra c.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Ice!

Mooie volle boel heb je daar man!

Zorg idd wel voor een goede ventilatie!

Succes nog man!

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi en groen uit man de 100 gram moet je wel gaan lukke tog :P

 

Alleen zie ik nauw bij de ene laatste foto een vlek op het blad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx all voor de reply's :P Dat doet me goed.

 

@Jtje: ja dat is verbrand plekje op het blad omdat ik ze te droog had staan icm te hoge temp. Maar nu is alles onder controle en is het wachten op de eerste bloeiverschijnselen. Wel heb ik al voorbloei kunnen spotten bij een aantal planten voordat ik de lamp op 12/12 had gezet.

 

Morgen komt er nog een circulatieventilator bij, zodat ik zeker weet dat alles voldoende frisse lucht krijgt. Wel sluit ik deze aan op een tijdklok, want als de lamp uit is hoeft deze niet constant te draaien.

 

Grtz SoftIce :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SoftIce, laat ik dan ook maar even zeggen dat je plantjes er mooi bij staan , en nu op naar dikke toppen

 

 

succes verder ,en ik kijk lekker mee :P

 

grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF een kleine update

 

Vandaag heb ik de eerste bloeiverschijnselen gespot. Het zijn allemaal vrouwtjes (fem zaad :P ) Ik heb geprobeerd hier foto's van te maken maar mijn mobiele telefoon kon ze niet scherp in beeld brengen. Moet toch eens een digitale fotocamera aanschaffen :D

 

Maar dit heb ik er uit kunnen krijgen:

 

gallery_22992_9854_308214.jpg

 

gallery_22992_9854_360992.jpg

 

gallery_22992_9854_353287.jpg

 

gallery_22992_9854_129599.jpg

 

gallery_22992_9854_156756.jpg

 

gallery_22992_9854_476787.jpg

 

Ik zou vandaag al kunnen gaan tellen met het aantal bloeidagen, maar daar begin ik zaterdag mee, dat is dan bloeidag 0.

 

Tot zover.

 

Grtz SoftIce :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, tijd om de dagen gaan tellen. Vandaag is dag 0 v/d bloei. De lamp staat nu 7 dagen op 12/12 en vanaf woensdag/donderdag heb ik al witte hare kunnen spotten. Vanaf vandaag loopt dus de officiele telling van de bloeidagen.

 

Hier de foto's. Ik heb nu de bloeiharen er goed op kunnen krijgen.

 

gallery_22992_9854_339578.jpg

 

gallery_22992_9854_309837.jpg

 

gallery_22992_9854_75922.jpg

 

gallery_22992_9854_198462.jpg

 

gallery_22992_9854_138871.jpg

 

gallery_22992_9854_49544.jpg

 

Tot zover.

 

Grtz SoftIce :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Softice

 

Mooie groene plantjes heb je daar man, ze zien er weer erg gezond uit <_<

Wat voor grond kweek je eigenlijk? Lijkt wel gewone potgrond of is het zaai en stekgrond?

Meestal zie je wel bij de zakken grond die je bij de GS dat die perliet bevatten, daarom m'n vraag.

Begint wel goed vol te worden in je kastje, gaat zekers een jungle worden :smoke

Ga je over een week of 2 a 3 nog dieven onderin?

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey smokey alles goed?? <_<

 

De grond is deze keer geen lightmix. Ik heb nu onderin voorbemeste tuinaarde gemengd met kalk/magnesium/stikstof-korrels met daar bovenop wat zaai en stekgrond voor de zaadjes en later toen de plantjes boven waren heb ik hier nog wat van die voorbemeste tuinaarde erover heen gedaan. Moet zeggen dat dit me goed bevalt en dat ze groeien als kool. Ik zal zo nog ff wat foto's maken, ze zijn al lekker aan het bloeien, vandaag is dag 5 van de bloei.

 

Grtz SoftIce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Softice hier is alles oke, op een stom foutje na dan <_<

Ik dacht al dat je een andere grond gebruikte :smoke

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohja, hier nog even de beloofde foto's van vandaag.

 

Dag 5 bloei:

 

gallery_22992_9854_319213.jpg

 

gallery_22992_9854_115721.jpg

 

gallery_22992_9854_60707.jpg

 

gallery_22992_9854_428374.jpg

 

gallery_22992_9854_91652.jpg

 

gallery_22992_9854_83641.jpg

 

gallery_22992_9854_362810.jpg

 

ER zitten een paar close-ups bij die niet al te scherp zijn, sorry hiervoor. Moet nog steeds goeie camera halen :smoke

 

Verder ben ik erg tevreden met mijn kroost, ze doen het goed en vinden de combinatie van bloeivoeding met een klein beetje topmax errug lekker :huh: Ik heb trouwen mijn filters wat anders opgehangen, nu kan als het nodig mocht zijn de lamp nog 30 cm omhoog ipv nog maar 15 cm. Denk niet dat de White Skunk deze nodig heeft maar wellicht als ik een haze-je kweek kan ik die ruimte goed gebruiken.

 

Grtz SoftIce <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit, en wat zijn ze al lekker snel aan het bloeien.

Je hebt ze toch aan het begin van de maand op 12/12 gezet en nu al 5 dagen in bloei <_<

 

Misschien moet ik ook wat bloei boosters/stimulators gaan gebruiken :smoke

 

Success verder !

 

Grtz,

hf

Share this post


Link to post
Share on other sites

SoftIce!

 

Jouw planten zijn mooi en zien er goed verzorgd uit! :verrygood

 

Echt leuk die 250Watters!

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Echt leuk die 250Watters!

 

250 watt rules :verrygood

 

Ziet er allemaal nog steeds netjes uit Softice, gaat helemaal goed komen.... straks een beetje buigen en knakken om zo het veldje een beetje egaliseren.

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ice Ice baby! De planten staan er heerlijk bij! jouw grondmix heb ik ook wel eens gebruikt bij mijn buitenplanten. Heb er wel mijn twijfels over. Kijk maar eens bij de kweekjes van Jonk'O'man. Hij gebruikt ongeveer dezelfde mix en kreeg gedruende de bloei redelijk last van vergeelde bladeren. Ik had hetzelfde met mijn buitenplanten.

 

Moet er wel bij zeggen dat er bij al die kweekjes niet afgezuurd werd!

 

Gaat er nog een netje boven?

 

 

Succes :verrygood

 

Jaymaestro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...