Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bruut

Test Plagron Roots onder 6x18watt TL

Recommended Posts

Kweekverslag 2010

 

Genetica: Lucky Queen, Nomercy Seeds.

Grond: Zaai en stek aarde gemengd met zo'n 5% Perliet en kleine hoeveelheid kippenmest erdoor.

Potten: Roottrainers, De afmeting van een potje is 4x3,5x12cm, geschikt om wat langer in te kweken dan de kleinere maten.

Verlichting: 6x18Watt VSA TL. 2x kleur 33, 2x kleur 830 en 2x kleur 840.

Meststoffen: Plagron Grow [Groei Voeding]

Additieven: Plagron Roots [Wortelstimulator]

Afzuren: Kleine hoeveelheid Bloei afzuur middel House and Garden.

 

gallery_13555_9358_1173359.jpg

 

Test:

De linker Roottrainer krijgt naast voedingsstoffen ook wortelstimulator van Plagron toegevoegd in zijn drinkwater.

De rechter Roottrainer krijgt alleen voedingsstoffen toegevoegd in zijn drinkwater. [Dus GEEN wortelstimulator]

 

 

56 Lucky Queen zaden van Nomercy.nl in de grond gestopt, in totaal kwamen er 2 een stuk later dan de rest op, 1 overleefde de eerste dagen niet, en 3 zijn nooit bovengekomen.

 

Vijf dagen nadat ze zaden rechtstreeks in de grond zijn gestopt:

gallery_13555_9358_848603.jpg

gallery_13555_9358_1215456.jpg

gallery_13555_9358_181653.jpg

 

 

 

 

Een paar dagen later:

gallery_13555_9358_406339.jpg

gallery_13555_9358_884259.jpg

gallery_13555_9358_1624074.jpg

 

 

 

Nog een tijdje dagen later:

gallery_13555_9358_1248957.jpg

 

 

 

 

15dagen na de eerste foto, dus 20 dagen na ontkieming:

gallery_13555_9358_840468.jpg

gallery_13555_9358_948816.jpg

gallery_13555_9358_156966.jpg

 

 

Resultaten zullen spoedig volgen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bruut,

zie je nu een verschil tussen de planten met wortelvoeding ten opzichte van de anderen?

Misschien ben ik blind, maar ik zie nog niets.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucky Queen

http://nomercysupply.nl/nomercy/nl/node/79

Space Cees over deze plant:

''Los van het feit dat ze heel sterk was om binnen dit klimaat zich te laten gelden was deze tuinplant met grote voorsprong haar zusjes de baas qua ontwikkeling. Eén ding was me al opgevallen ! Haar bloemzetting was veel dichter dan de andere planten. In vroegere dagen was dat geen item waar ik werkelijk aandacht aan bestede. Maar deze plant deed me de ogen openen. Veel bloemzetting is namelijk ook veel harsaanmaak dus ook veel gewicht ! En ze is zó verrekt high dat ik het overdag dus écht niet wil roken. ''

 

Perliet

http://www.growcenter-noord.nl/perliet-100-liter-p-717.html

http://www.azarius.nl/smartshop/shrooms/gr...sories/perlite/

http://nl.wikipedia.org/wiki/Perliet_%28gesteente%29

http://www.onlinesmartshop.nl/perliet-p-1016.html

Perlietkorrels maken de grond luchtiger. Dit voorkomt dat de grond drapperig wordt, wat een slechte invloed heeft op het zuurstofgehalte in de grond. Een luchtigere grond is beter voor de wortels. Ook zorgt het voor een betere aanzuiging van het voedingswater en zorgt er ook voor dat het langer in de grond blijft.

 

Hoi Bruut,

zie je nu een verschil tussen de planten met wortelvoeding ten opzichte van de anderen?

Misschien ben ik blind, maar ik zie nog niets.

 

Groetjes

Torsten

 

Hey Torsti,

 

Nee je bent zeker niet blind, want ik zie ook nog geen verschil.

Echter Boven de grond! wat er zich onder de grond afspeelt is nog even afwachten.

 

Voordat ik de potjes openmaak wil ik ze nog even laten groeien. Ze gaan best aardig, al vindt ik de diversiteit onder de planten groot.

 

btw jij bent er vroeg bij ;) ;)

/Bruut/

Share this post


Link to post
Share on other sites

6x 18 watt TL armatuur

 

TL-armatuur Alpha

TL-armatuur zonder kap

1x18 Incl. TL-buis&starter

http://www.gamma.com/products.html?id=101#690

Is gewoon een los buisje, zoder afschermkap, op een metalen balk met de trafo en starter erin. Wordt standaard geleverd met kleur 33 buizen, philips buizen geven wat meer licht!

gallery_13555_9358_41480.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste resultaten

 

Als je het mij vraagt hebben de linker plantjes[met Plagron Roots] ongeveer 10% meer wortels, en ook net wat meer bovenin de aarde dan de plantjes aan de rechterkant. Wat mij wel opvalt is dat de plantjes aan de rechterkant wat dikkere wortels hebben.

 

 

 

 

Foto zonder flits:

gallery_13555_9358_917753.jpg

 

 

 

Foto Met flits:

gallery_13555_9358_707622.jpg

 

 

 

Met flits iets dichterbij:

gallery_13555_9358_626609.jpg

 

 

 

Met flits van de zijkant:

gallery_13555_9358_178797.jpg

 

 

 

Met flits van de andere zijkant:

gallery_13555_9358_41027.jpg

 

 

 

En nog een x:

gallery_13555_9358_28549.jpg

 

 

 

Poeh nog best lastig om een goede foto te maken van een wortel stelsel, dit weekend zal ik er nog een paar openen. Iemand ervaring hoe je duidelijkere foto's van grond maakt met een normale Kodak foto camera?

 

Dus spoedig meer resultaten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zaailingen persoonlijk niet in grond met perliet stoppen. Beter kun je daar zaai- en stekgrond voor gebruiken. Laat wortelstimulator niet in het licht staan en warm worden, daar kunnen vrijwel alle voedingen, maar zeker degene met een organische inhoud, slecht tegen.

 

Leuk he die rootrainers ;) - (www.vreeken.nl nog vergeten voor de rootrainers)

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo whazzup,

 

Goed dat je het zegt van die wortelstim, ik had het potje bij de plantjes staan... vanaf nu staat die in de koele kelder ;)

 

Maar waarom geen perliet bij zaailingen ?

 

Roottrainers werken best goed, alleen beschadigen de wortels nog aardig bij het openmaken van de potjes. :D Ze groeien in iedergeval wel mooi naar beneden ;) Ik wil spoedig eens proberen stekken in deze potjes te plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

perliet is een harde stof. Als je de pech hebt dat er een zaadje onder zit heeft het de grootste moeite om tevoorschijn te komen. Voorts wil je dat je wortels zo snel mogelijk aanslaan, vandaar dat stekgrond een hele fijne structuur heeft. Daarnaast is zaai- en stekgrond vaak enigszins scherp (met wat zand) en bevat het heel weinig voedingsstoffen.

 

Alle professionele kwekers in de tuinbouw gebruiken speciale mengsels voor hun zaai- en stekmedium. Een goede start is cruciaal voor een gezonde plant, dus waarom zou je dat niet optimaliseren met de juiste grond of plug. Voor die paar euro voor een klein zakje zaaigrond hoef je het niet te laten ;).

 

Zaailingen zou ik zeker geen voeding geven bij het ontkiemen overigens. Eerst de worteltjes even laten zoeken. Een minieme hoeveelheid in het medium is voldoende, wortelstimulator alleen is ook al ruim voldoende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie log!

Hier heb ik veel aan

Heb zelf 4 van die bakken met rootainers gekocht(vreeken)

Nu heb ik een mooi beeld hoe lang ze in de rootainers kunnen blijven

Dacht dat 4 weken misschien net te lang was...

 

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knap hoor Bruut, mooi topic en gave foto's man ;) Thx het is pracht stukje geworden :D

 

Ik maak een mengsel aan van zaai&stekgrond, ecostyl cocopeat compost en perlit. De zaai&stekgrond alleen geeft een heel belabberde kluit en is een ramp in de rootrainers, heel geschikt misschien voor de fragilste onder de zaadjes, maar Cannabis is gelukkig onkuid.

 

De cocopeatcompost gebruik ik om de stevigheid van de kluit te garanderen en die houd ook gelijk veel watervast. De perlit komt in het geheel voor om luchtpockets te krijgen in je grond, die zowel waterbuffer kunnen spelen als oppervlakte vergroting voor je bodemleven.

 

Hier de round up van me spullen waar ik me grondje van meng. Het heeft zeker voordeel om uit te zoeken wat voor jouw beste werkt, zaai&stekgrond alleen vind ik echt te mager.

 

gallery_10252_8198_214121.jpg

 

En wat betreft zaadje onder perlitkorrel, nou je moet al flinke oen zijn omdat te bewerk stellen, want het is als opstaan met een 10ton rotsblok op je rug. Dit zie je en kan je makkelijk voorkomen. :D

 

Zo weer even gelukkig aan de ;) met een stukje strawberry cough

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik een mengsel van 2 delen zaai grond en 1 deel lightmix met perlite

Bij mij geeft de zaai en stekgrond ook een lossere kluit

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Resultaten

 

Bij deze twee bakjes zag ik het verschil tussen met en zonder Plagron Roots het beste:

 

Met wortel stim:

gallery_13555_9358_1424012.jpg

Zonder Wortel stim:

gallery_13555_9358_396418.jpg

 

Mooi stelsel :vape: [Met wortel stim]

gallery_13555_9358_1388178.jpg

 

Conclusie

Plagron Roots heeft een positieve invloed op de ontwikkeling van het wortel stelsel van de hennep plant[Ras=Lucky Queen] in Roottrainers.

 

gallery_13555_9358_521.jpg ;) :P :D :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi man dit kleine m,aar hele infovolle topic bruut ;)

 

ben er ook van overtuigt dat t lekker werkt de plagron roots

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

High,

 

ik wil dezelfde opstelling als jou gaan gebruiken, alleen vroeg ik

me af in welke volgorde je de tls hebt geplaatst van links naar rechts.

 

Gozert

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey gozert,

 

de tl staan van voor naar achter, kleur 33, 830, 840, 33 ,830 ,840

 

Ik zit erover te denken over te stappen op EVSA's , minder warmte en meer licht opbrengst. Al is die warmte geen probleem in dit hokje.

 

Een volgende test komt eraan, suggesties?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...