Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Richie Hawtin

Afghan Kush, Pakistan Valley, Frisian Dew, Jorge's Diamonds & Violator Kush

Recommended Posts

Goedenavond medegrowers/blowers :wacko:

 

aangezien de aardebak sinds gisteren volledig leeg is, is het opnieuw tijd om de volgende ronde voor te bereiden..

 

Deze ronde gaan er enkel vrouwelijke zaden in de aardebak. Ik ga ontkiemen tussen vellen nat keukenpapier en van daar

de zaden direkt zaaien in de aardebak.

Die ga ik morgen trouwens upgraden en opnieuw bijvullen. De oude grond ga ik een 10tal cm afgraven en behandelen met final solution van, BAC. Hierboven komt een extra 150 à 200 liter verse special mix light met plagron wormenmest en BAC schimmels.

In de 9 plantgaten komt enkel de special met de schimmels, zo krijgen de zaailingen niet direkt de verrijkte grond aan hun voetjes

en kunnen ze rustig wennen aan de aarde.

 

De soortjes dan :wtf2: Na lang zoeken en eigenschappen vergelijken heb ik 5 soortjes uitgekozen

die mij op het lijf geschreven zijn :huh:

Ze hebben ook allemaal ongeveer dezelfde bloeitijd zodat ik alles samen kan oogsten..

 

Dit zijn ze (+ het aantal in de bak van elk)

 

Afghan Kush 3 x

World Of Seeds

THC: 20-22%

 

Pakistan Valley 3 x

World Of Seeds

THC: 21-22%

 

Jorge's Diamonds 1 x

Dutch Passion

THC: 16-18%

 

Violator Kush 1 x

Barney's Farm

THC: 22%

CBD: 1.5%

 

Frisian Dew 1 x

Dutch Passion

 

De Frisian Dew is misschien minder geschikt om binnen te groeien maar ik vind het zo een prachtige plant dat ik er mij toch een

keer wil aan wagen, en de rest.... tja, powerfull stuff met een lekker zoet smaakje :) zo heb ik ze graag B)

 

De Violator en de Jorge's heb ik al, de andere drie verwacht ik maandag of dinsdag, dan gaan we onmiddelijk aan

de slag en post ik de éérste foto's :|

 

Daar gaan we weer :)

Hopelijk deze keer voor een perfecte ronde :lol:

 

grts

Richie :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

suc6 kerel :lol:

en dat het een mooie kweek mag worden.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt erg lekker.

en met veel foto's kom ik ook veel kijken :lol:

 

succes

grz brt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed,die soorten.

Succes met je ronde,ga ik volgen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks guy's, ik probeer er het beste van te maken :wacko:

 

Hopelijk kunnen we morgen aan het ontkiemen..

 

grts

Richie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Richie Hawtin,hoe staat het ermee? B)

 

 

piercing

Share this post


Link to post
Share on other sites

En al binnen gekregen en onkiemd? Ben benieuwd wat de Afghan Kush bij jou doet. Wit word ze zeker! Kijk anders maar in mn topic, daar staan ze (2 stuks) in een tomatenkweekkasje. Zitten morgen precies 7 weken in bloei, kijken of ze het redden met 8 weken.

 

Het zijn in ieder geval sterke planten die Afghan, de rest ben ik niet bekend mee. Al heb ik ook zitten twijfelen over de Paki Valley.

 

Succes met de kortbloeiers!

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey richie ,

 

mooie soortjes deze ronde.

hoop dat je er een mooie oogst van hebt.dan zal de vorige ronde snel vergeten zijn B)

 

blijf je volgen!

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Mannen :D

 

nope nog steeds geen zaden ontvangen en dus ook niet ontkiemd B)

Het wordt wel een beetje een probleem ondertussen want deze kweek moest voor NY geoogst worden omdat we 2/1

vertrekken naar les deux alpes, zelfs zonder voorgroei is dit nu al bijna onmogelijk :tu

 

Ik heb er al aan gedacht van de blueberry die ik normaal voor volgende kweek voorzien had te zaaien..

Als ze er morgen niet zijn doe ik dit mss wel en gaat dit topic even in de kast :P

Vanaf morgen is het nog exact 10 weken tot NY, dat was ideaal geweest, bovendien is het ook volgens de maankalender

vanaf vrijdag opnieuw zéér geschikt om te zaaien :)

 

Morgen dus meer nieuws :no

 

grts

Richie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

balen man .. B) we wachten geduldig af. les deux alpes.. klinkt goed :tu ;)

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

OI oi!!

leuk leuk rich!!

 

ik ben van de partij m8 B)

ik heb ze zelf ook wel eens willen bestellen ja,,,zeker die!! ik heb nog wild thai en ketama van hun liggen wel.

 

good luck man

 

greets,

Hupla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Hup ;)

 

yes idd héél mooie soortjes daar.. Alleen jammer dat ze vandaag (zoals ik wel verwachte) niet

aangekomen zijn :tu

 

Ik heb dus net de Blueberry van Dutch Passion in het water gegooid..

 

Zo hebben we met Nieuwjaar tenminste wat fatsoenlijks te roken..

 

Wel een beetje een domper hoor, ik wacht al + 3 weken op de zaden !

 

de link naar mijn vervangkweek

 

Grts

Richie B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo medegrowers ... iets sneller dan verwacht terug in dit topic :lol:

 

Na de volledig gemuteerde blueberry poging gaan we gewoon verder met deze..

 

Ik heb zonet alle zaden in de propagator tussen nat keukenpapier gelegd ter ontkieming..

Hopelijk gaat alles vlotjes deze ronde..

 

gallery_18291_9126_325957.jpg

 

alles op nat keukenpapier (grondwater) op een bordje

 

gallery_18291_9126_2263139.jpg

 

gallery_18291_9126_1929982.jpg

 

en nog een velletje keukenpapier en een bordje erboven op om alles lekker vochtig en donker te houden

 

gallery_18291_9126_1602832.jpg

 

en alles zo in de propagator, ik gebruik de verlichting om de temperatuur op peil te houden, dit werkt bij mij beter

dan met de verwarmig van de propagator zelf :j

 

gallery_18291_9126_167223.jpg

 

Op naar de 100% ontkieming ;)

 

grts

Richie B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammie jammie lekker hoor..

 

nou maar weer knallen dan.

 

Succes.

 

 

Gr.. :lol:

 

 

Harkostar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey richie,

 

Succes, mogen hier heel wat mooiere plantjes uit komen.

 

Wel een voordeel dat je nu verschillende hebt, zou er iets met slechte genetica tussen zitten dan ben je er maar 1 kwijt ipv de hele batch.

 

Succes (maar dat komt wel goed denk ik) , heb je trouwens nog iets veranderd aan je luchtafzuiging??

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Richie klote van je gemuteerde Blueberries! Hopelijk gaan je nieuwe zaden je een glimlach bezorgen, die heb je wel verdiend :lol:

 

Ik las in je andere topic dat je afzuurde, maar met een bak van 350 L is dat toch niet nodig? Is een aardig grote buffer, en je heb dalijk bodemleven genoeg die dat zelf wel regelt volgens mij. Ik ga ervan uit dat je je bak organisch voed? Zo ja welke?

 

Kom binnekort wel weer eens bij je kijken, ben nu wel nieuwsgierig naar die Paki Valley B)

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Harkostar,

thanks man.. laten we idd hopen op wat meer geluk deze keer...

 

@ Kills,

momenteel heb ik nog niets veranderd.. Dat komt wel tegen dat ze verhuizen naar het hok.

Ik ben niet van plan om ze opnieuw in de aardebak te zaaien maar ga ze éérst even voorgroeien onder TL

zodat ze toch wat sterker zijn als ze onder de 600w gaan..

 

@ Bazz fucker,

thanks mate B) ja idd ik zuurde nog af, iets wat ik in de toekomst dus niet meer doe.. had ik ook al van enkele andere mensen gehoord.. Ik gebruik trouwens de bio lijn van Canna als voeding

 

In het hok komt een nieuw filter van 700 m³ met een flens van 200 mm, zo moet ik niet meer werken met

verloopstukken. De softbox tegen de wand van het hok en aan de andere kant direkt de filter, zonder slang dus..

Zo ben ik tenminste zeker dat ik de volledige capaciteit van de afzuiger kan benutten als het nodig is, nu met het verloopstuk 200/127 en die bochten houd ik aan de filter bijna geen zuigkracht meer over..

 

De Frisian Dew is trouwens reeds ontkiemd heb ik net gezien :j

 

grts

Richie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg je, looking good so far!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey richie,

 

vast en zeker heb je vanochtend al even gekeken hoe ver ze waren..

Hopelijk kun je straks na het werk posten dat ze allemaal ontkiemd zijn, het mag je nu wel eens een keer meezitten toch :spliff:

 

Succes,

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, ontkiemen is de laatste kweekjes niet echt een probleem meer met de beproefde methode ;)

 

24 uur later..

 

gallery_18291_9126_219500.jpg

 

Alleen de kush soortjes zijn nog niet allemaal ontkiemd, dit zal de éérstvolgende uurtjes wel gebeuren, ze hebben allemaal

wel al wat "ontsluiting" :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi growers :D

 

even een kleine update..

 

6 van de 9 zitten sinds 3 uur deze middag in de special mix light, ik heb de aarde gesproeid met

Sannie's Bacto en Canna Bio Rhyzo..

 

Tot nu toe in de aarde (0,55 l potjes)

 

- Jorge's Diamonds

- Frisian Dew

- Pakistan Valley (3 x)

- Afghan Kush (1 x)

 

De overige 3 had ik vanmiddag besproeid met de Bacto/Rhyzo-oplossing, met onmiddellijk resultaat..

Toen ik net even checkte was bij alle 3 de penwortel al goed zichtbaar.

Die kunnen vanavond zeker en vast ook nog in de grond :D

 

Het gaat weer lekker ;)

 

grts

Richie :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die keukenrol methode werkt perfect,nogmaals succes deze ronde :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep Art, en die techniek levert me nu al voor de 3de maal na elkaar 100% ontkieming op :spliff:

 

Door de warmte van de leds is het aan de zaadjes precies 27,8° , lekker vochtig en donker..

Leuk dat ik na een paar tegenvallende ontkiemrondes de perfecte manier gevonden heb :D

 

Intussen staat alles dus ook al in de grote propagator in de light mix, ook met de thermostaat op 27 à 28°

 

Morgenvroeg komt hier een dubbele tl boven van 2x 36 w, ik moet enkel nog 2 starters halen.

Dan neem ik enkele foto's en zien we misschien ook al de éérste beweging in de potjes :D

 

grts

Richie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...