Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
acidburn

2e poging, Herijuana onder 600W

Recommended Posts

Tweede poing: Herijuana van sannie. Ik hoop dat dit niet een nieuwe ronde plantje martelen wordt :)

 

ff mijn opzet.

6x herijuana vanuit zaad opkweken tot moederplant onder TL in mijn voormalig kweekhokje.

 

16x stekjes in een Secret Jardin 120 DarkRoom, 600W HPS, Lumatec balast, Davin schakelklok, Ruck 125L buisafzuiging, Brons thermostaatregeling, Verwarmingsmat onder een voetbad van dubbel vijverfolie, 11L potten en GoldLabel SpecialMix.

 

De zaadjes zijn 09 mei in de grond (spongepots) gegaan, en het duurde best wel een tijd voordat ze boven kwamen. Eentje nam echt zijn tijd en is een beetje een achterblijvertje, maar uiteindelijk is 100% ontkiemt en gaat alles okiedokie

okiedokieokiedokieokiedokieokiedokie :D

 

Hier wat pics van de moeders to be (vaders die aan travestie doen gaan er zometeen genadeloos uit B) ):

 

gallery_18205_7942_1205734.jpg

Foto 1: geen commentaar.

 

gallery_18205_7942_496353.jpg

Foto 2: Achterste blad vertoont bladprobleem.

 

gallery_18205_7942_275880.jpg

Foto 3: Het achterblijvertje :wacko:

 

gallery_18205_7942_416454.jpg

Foto 4:

 

gallery_18205_7942_329495.jpg

Foto 5:

 

gallery_18205_7942_137931.jpg

Foto 6: iedereen goed gelabeld om zometeen de juiste stekken bij de juiste plant te matchen.

 

De planten staan nu nog in kleine potten, maar het is de bedoeling om zometeen over te gaan naar 11 liter potten, en dan na de geslachtsbepaling de vrouwen in 25 liter potten te zetten.

 

 

Op foto 2, 3 en 5 is goed te zien dat de eerste bladeren problemen vertoonden ;) De bladeren krulde zich op.

Omdat de temperatuur in mijn huis de afgelopen dagen rond de 25 graden lag had ik al wel een vermoeden (goedkoop zijl in sommige kamers). Nu heb ik wel een actieve ventilatie, maar die is door de installateur helemaal verkeerd aangelegd :D Deze zoog buitenlucht aan en blies deze in de badkamer :wacko: Gewapend met een schroevendraaier, ducttape en veel geduld heb ik het systeem omgebouwd zodat de lucht nu naar buiten wordt afgezogen :) En de nieuwe blaadjes zijn prachtig en groen B)

 

De temperatuur is nu in de kast 26-21, LV is 40%. Water wordt afgezuurd tot pH 6 en de plantjes staan permanent met de voetjes in de nattigheid :)

 

Volgens Doc kan de special mix de eerste 5 weken zonder bijvoeding, dus tot nu toe alleen maar water voor de dorst.

Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig, en kan ik snel de eerste stekken maken.

 

Keep up the good work, fellow growers, and until then... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi plannetje maar hoe krijg je 16 vrouwelijke stekjes in 25 liter potten in je tent?

Ik kan max 9 potten zetten van 30 liters..

 

Mss leesik het verkeerd hoor.

 

Anway ,mooi plannetje

 

 

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha, ja, dat zou knap zijn. Mischien dat hans kazan wil helpen B)

 

Nee, wat ik ga doen / nu doe is het volgende:

6 zaden onder TL in mijn oude kast. Als de tijd rijp is gaan er 6 stekjes (of mischien 12) onder de HPS om er achter te komen welke man en welke vrouw zijn.

Als het goed is hou ik 3 meiden over (of vier, of mischien 2). Deze gaan in 25 lter potten onder TL.

Hiervan worden 16 stekken per keer afgehaald, en die gaan onder de HPS, in 11 liter potten.

16x11L zou moeten gaan.

 

Om een kortbloeiende indica in 25 liter te zetten is ook wel een beetje verspilling van aarde :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, een update is echt nodig ;)

 

Alleen valt er weinig te updaten.

 

De beoogde moeders groeien nu al bijna 2 maanden. Stekken slaan slecht aan, dus ik weet nu van 1 plant dat het een man is [EXIT ->] en van 1 plant dat het een vrouw is :blink: Maar verder is er weinig nieuws. Behalve dat die Special Mix van GoldLabel inderdaad goud is (Bedankt voor de tip KJ mensen). Nu pas begin ik met bijmesten.

 

Wat het stekken betreft ben ik wat gaan experimenteren, omdat het allemaal niet opschoo :nerd

Beginnen in steenwol plugs was niet echt successvol. Na 2 weken begonnen de bladeren te verkleuren naar geel en nog geen wortels. Nadat ik de plugs in specialmix had gezet in grote van die kartonnen potjes en nogeens twee weken wachten kwamen de wortels eindelijk :P

Beginnen in water is ook geen success. Soms wortelen planten spontaan in een glas water. Helaas, deze dus niet. Ook hier na een tijdje gele bladeren :)

Beginnen in special mix is mij het beste bevallen. Nu geen gele bladeren, maar helaas ook nog geen wortels. Ik blijf hopen.

Voor het stekken gebruik ik clonex gel. Weet iemand een betere manier, want zo kan ik eigenlijk net zo goed vanuit zaad kweken.

 

De HPS gebruik ik dus nog steeds voor het bepalen van geslacht. En dat ziet er echt zielig uit. Een hele tent en 600W erboven voor 1 of 2 planten tegelijk :no Zodra de tent vol staat met de eerste ronde stekken gaan er weer foto's over de lijn. Tot dan blijf ik hopen dat de laatste geslachts-bepaal stekken aanslaan :whistling

 

Laters.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat een bubble cloner iets voor je is?

 

Bakje met water met dekseltje erop met gaatjes hierin.

Hierin doorgesneden tuinslang drukken of kruisgewijs vanaf de gaten deksel stukje insnijden ivm later kunnen verwijderen vd stekken.

Zorg dat het water tot net aan de stek/net onder de stek komt en ververs iedere dag het water (afzuren naar 5.8 en water temperatuur rond de 21C houden)

 

Doet voor mij de trick, zelfs bij moeilijk wortelende stekken (van 5wk bloeiende plant) had ik succes en ik had ook al van ales geprobeerd, aarde, stekgrond,jiffy's ed.

 

Geen stekpoeder/gel gebruiken zoals normaal gewend en je stekken schuin afsnijden.

Je kunt een heel klein beetje stekpoeder/gel in het water doen maar dit is niet nodig, water vaak verversen en zuurstofpompje wel.

Door de grote hoeveelheid zuurstofrijk water en geen weerstand van whatever medium is de kans groot dat stekken wel gaan wortelen. Binnen een dag of 10 moet je al resultaat kunnen zien (witte bobbeltjes op onderkant steeltjes, begin van de worteltjes is dat, ook nog leuk om dat proces te kunnen zien van dichtbij.

 

Zal nog wel eens een topic starten over hoe ik het doe met foto's ed als mijn zaailingen klaar zijn om id bloei te gaan en ik ze ga stekken.

Ben ook net begonnen met Herijuana, moeder selectie gaat plaatsvinden op dezelfde gold mix die jij hebt, was op zoek naar geen bijvoeden grondje en heb dus goede aanschaf gedaan eerder vandaag.

 

Hoop voor je dat je meer succes zult hebben met het stekken, de wiet die vd heri afkomst moet wel goed zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, Nah, beetje afwezig geweest, maar still alive :lol:

 

Ff een kleine samenvatting van wat er allemaals is gehappened.

De hele zomer ben ik bezig geweest met het maken van stekken. Stekken op steenwol plugs, stekken in kleine met aarde gevulde kartonnen potten, stekken meteen op water zetten, stekken in steenwol en de steenwol in een met aarde gevulde kartonnen pot. In eerste instantie deed ik het steenwol verhaal af als "doet nie werken", maar daar ben ik op teruggekomen. De kartonnen potjes schimmelen namelijk. Ik weet niet of dit schadelijk is voor de plantjes. Maar er was wel veel uitval (50%).

 

Uiteindelijk ben ik teruggekomen op steenwol plugs. Als profs er mee kunnen werken, dan moet ik dat ook kunnen. Deze gaan in een incubator gevuld met een laag hydrokorrels. Ik heb het ook zonder korrels geprobeerd, maar na 4 dagen is het water helemaal groen van de algen ( :lol: kan je niet roken he, algen. En miso soep ook niet. nee he, gewoon niet doen dus... :rolleyes: ) Een bijkoment voordeel is dat de plugs door de korrels niet omvallen. Ik geef geen voeding, alleen maar aangezuurd water. De plugs zijn dus 24/7 aan het pootje baden. Na 4 weken !!! zijn de wortels uit de plug gegroeid. Vervolgens worden de stekken in de aarde gezet. Na 2 weken zijn de wortels aan de onderkant zichtbaar, maar de plantjes hebben nog geen nieuw blad aangemaakt. Na nogmaals 2 weken zijn de plantjes lekker aan het groeien (TL, dus geen groei in de hoogte :o ), en gaan ze onder de HPS.

 

Oftewel, meer dan 2 maanden om een stekje te krijgen??? Okee, ik heb wel 100% (geen uitval), maar met zaad kan je dan al lekkere geurtjes ruiken. Ach, ik heb het nu een beetje onder de knie, dus wie weet waar dit ooit nog goed voor is.

 

Welnu, ik heb dus 12 herrijuana stekken onder 600W HPS.

De meiden hebben een paar dagen mogen wennen aan het nieuwe licht, maar nu staan ze op 12/12.

LV rond 50%, Temp is 21 (lamp uit) en 25 (lamp aan)

De potten staan op een warmhoud matje, dus de wortels hebben het aangenaam. Eigenlijk wil ik ze nog verpotten, maar dat moet dan wel dit weekeind gebeuren.

 

Water heeft pH van 6, aangezuurd met fosforzuur.

Een heel klein beetje bloeivoeding (een paar druppels op 10 liter) om de plantjes duidelijk te maken dat er iets van ze verwacht wordt. Verder geen extra's want ze staan in goldlabel specialmix.

 

Een kijkje in de harem :D Ze zijn nu dus 2 en een halve maand oud, waarvan de groei pas van de laatste anderhalve week is.

gallery_18205_7942_1188872.jpg

gallery_18205_7942_828408.jpg

 

Wat wel heel vreemd is... Normaal gesproken zijn er twee bladeren of aftakkingen per node. Maar na een aantal malen gestekt te hebben hadden alle moederplanten maar 1 blad per node. Oftewel, internode -1 blad - internode - 1 blad - internode etc. En de stekken hebben dat ook. Hoort dat zo of heb ik een heus rariteiten kabinet staan :lol:

 

Wel, ik hou wel van vreemd.

Proost :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

4wk voordat ze geworteld zijn?

 

da's wel erg lang zeg... bij mij na dag of 9 worteltjes ad stekken en na maand al goede groei.

 

Heb je wel eens zaai/stekgrond geprobeerd en minder grote stekken snijden?

mijn stekken zijn tov anderen best wel mini maar ze wortelen wel snel en tegen de tijd dat je bij een grote stek wortels ziet ben ik allang ver id groei met die kleinere stek.

 

Wat koffiebekertjes nemen (2 bekertjes voor 1 potje), gaatjes onderin en een paar id zijkant onderin maken en daar je stekken in op zaaigrond, op laagje hydrokorrels in incubator maar geen laag water erin laten staan en dan de lv hoog houden en geen af/aangezuurd water maar gewoon kraantjeswater, wel clonex gebruiken natuurlijk en de zaaigrond 1x inwateren met wat wortelstimulator en eventueel enzymen?

 

Water geven aan stekken zou je, na de 1e keer, maar 1x hoeven doen na een dag of 5 en dan zelfs maar heel klein beetje, daarna zou je echt toch overal wortels moeten zien onderuit het potje?

 

ook als je lv 100% is dan kan het een stuk langer gaan duren, af en toe de incubator open zodat je rond de 70-80% zit werkt goed voor de herries. Bij mij deden ze ook niks toen ik de lv boven de 80 had, was hier snel achter omdat alles wel erg verdacht groen bleef na een dag of 4, iets wat nooit gebeurt bij mij.. licht vergelen en dan weet ik dat ik binnen 1 week dan voldoende wortels tegemoet kan zien bij de stek.

 

ik vind het juist een heel makkelijke plant op elk gebied :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey LostChild,

 

Tja, ik heb echt alles geprobeerd. Korte stekken deden het niet zo goed. Die gingen dood :lol: Ik heb de laatste keer stekken gemaakt met 5 internodes (TL, dus internodes zijn niet echt lang). Dat ging wel goed. Alle grote bladeren door midden geknipt en de stekken iedere dag ff sproeien. Vergeelde bladeren steevast weghalen, en ze haalden het allemaal. Ach, de moederplanten deden er ook 2 maal zo lang over om te ontkiemen, dus mischien is het wel het ras. En ik heb een heleboel geleerd, want met deze 2e kweek ben ik nog steeds een newby. En wie weet ga ik nog eens voor zo'n bubble cloner :lol: :lol:

 

Ooit in de toekomst ga ik airophonics proberen, maar voor nu ff kijken wat deze kweek brengt.

 

Net gechecked, en jawel,,, we got bush. Het prille begin van de bloemetjes zijn er :verrygood

 

:rolleyes: (... *drinkt in stilte*...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, het eerste weekend na het vertonen van de eerste blommen. En het gaat goed. Alle plantjes vertonen nu tekenen van bloei :lol:

 

Wel, kijk zelf maar... :wacko:

 

gallery_18205_7942_898989.jpg

 

gallery_18205_7942_1641111.jpg

 

gallery_18205_7942_652958.jpg

 

gallery_18205_7942_1209616.jpg

 

Tot zover, zogoed en zo kwaad als het gaat :wtf2:

 

proost :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed! Hangt je Lamp wellicht wat hoog? Ze lijken iets te strekken (ook het blad)..

 

Je zou eventueel de hoofdtoppen kunnen knakken om een wat meer egaal veldje te creëren.

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Tomas,

Tja, ze strekken heel erg zelfs :wacko: Maar de lamp hangt 50-40cm boven de plantjes. En met 600W lijkt me dat toch voldoende :lol:

 

En wie weet is dat knakken wel iets. Ga ik deze week eens ff proberen. Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Tomas,

Tja, ze strekken heel erg zelfs :tu Maar de lamp hangt 50-40cm boven de plantjes. En met 600W lijkt me dat toch voldoende B)

 

En wie weet is dat knakken wel iets. Ga ik deze week eens ff proberen. Thanks

 

 

hoi,

 

ik heb altijd gehoord dat knakken niet erg goed is

wat is het voordeel dan van

 

greetz

weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben idd de neiging erg te strekken, komt denk ik omdat ze erg veel N vreten (donkergroene blad).

Bij mij was dit erg gedurende de 1e 2wk vd bloei, dat strekken.

 

Na 2wk is de groei er echter wel uit hoor, ga je lamp niet hoger hangen want dan kunnen ze nog behoorlijk doorschieten.

 

Knakken zou ik zeker bij de takken die veel hoger zijn doen, kan helemaal geen kwaad omdat je alleen tijdelijk de sapstroom onderbreekt ipv afsnijdt zoals met toppen ed.

 

Toppen, en dan ook de uitlopers weer, is toch wel iets wat bij deze plant hoort denk ik om echt overal golfballen te krijgen, mij is het aardig gelukt (nu in week 6) met knakken en buigen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het strekken/groeien is nu gestopt. Lamp hangt op 45 cm, en dat schijnen ze goed te verdragen :tu Maar ik ga ze zeker niet toppen hoor. Voor knakken ben ik een beetje aan het bijlezen hier op het forum, maar ik denk dat dat nog wel veilig kan. Foto's volgen later... ;)

 

"biertjuh" B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, heb ff rondgekeken, en eigenlijk staat er weinig op het forum over knakken in de bloeifase. En eigenlijk moet ik zeggen, ondanks dat de plantjes heel gestrekt zijn en de bladeren ook niet echt mooi zijn (stekken is niet mijn sterkste vak) staan ze er best wel leuk bij.

 

Maar, waarom niet een paar fotototos :lol:

 

Dit is na 2 weken + 2 dagen bloei gemeten na de eerste bloeivorm.

 

gallery_18205_7942_1475512.jpg

 

gallery_18205_7942_484309.jpg

 

gallery_18205_7942_2487203.jpg

 

gallery_18205_7942_1420994.jpg

 

Heb er ook een fantilator bij gezet, want alhoewel de vochtigheid 50% is, ruikt het bovenop de wietlucht ook wel vochtig.

 

Groetjes en gooi maar achterover :rofl

 

Burn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey.........

 

Ik heb in mn vorige ronde mn Power Flower geknakt in de de derde week bloei.

 

Leverde als resultaat op dat hij niet meer als enige van de 8 erg dicht bij de :rofl Tube kwam,

heb eerst het knakpunt fijn gemasseerd totdat hij van binnen slap was en toen voorzichtig omgeknakt....en ja er komen scheuren en sneetjes in,

 

binnen twee dagen was de "wond" genezen (wel nog steeds goed zichtbaar) en was er weer wat beweging richting het licht van de top, maar kon niet meer zo dicht bij de lamp komen,

 

ik zou het weer doen als mn optimale opstelling weer in gedrang kwam,

 

Soms moet je het gewoon ff goed nazoeken en anders gewoon doen !!!!

 

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de info,

 

Maar het is niet zo dat het veldje ongelijk is. En ik heb nog ruimte boven de lamp. De toppen zijn echter heel erg gaan strekken, en de plant is redelijk vertakt, waardoor de onderste toppen veel verder van de lamp afstaan. Maar omdat alles mooi egaal is laat ik het zo.

 

Maar het lijkt mij niet zo heel gevaarlijk om te doen. Plantjes kunnen er goed tegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owkey,

 

zie inderdaad dat je nog al wat diepte tussen de toppen hebt !

 

wil mn volgende ronde ook herijuana gaan zetten met zaadjes die ik van Greylight ga ontvangen,

 

zag wel vaker dat ze wat skinny lijken bij anderen, weet jij of dat bij dit soortje hoort ??

 

Blijf je nog volgen tot je oogst .....

 

Succes !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, is de eerste keer dat ik hiermee werk. :P

 

Zag wel tijdens het selecteren van de moederplant dat er veel verschil zit tussen de plantjes. Ook in het tot bloei komen kwam dit terug. Stekken van de ene plant waren na een week al bezig met bloeivorming, terwijl de andere planten er de tijd voor namen. Helaas stopte de snelle bloeiers al heel snel met groeien. Dus die heb ik uit mijn hokje gehaald want dat was helemaal niets (skinny plantje van 50 cm hoog) :lol:

 

Overigens is dit mijn tweede kweek "ever", en mijn eerste kweek in deze opstelling... Dus veel vergelijkingsmogelijkheden heb ik niet. Plus dat het stekken niet echt goed ging. Maar ja, al doende leert men he :D

 

Ze ruiken overigens heel erg lekker nu ik er een fannetje op heb gezet :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owkey,

 

nog al wat verschillen merk ik bij jou dus,

 

mogelijk dat er een verschil kan ontstaan door onevenredige lichtverdeling in je hok? ik bedoel dat sommige plekken (hoeken en randen) minder of meer licht krijgen waardoor ze gaan strekken of juist achter blijven,

 

kijk of je uit kan vinden (foto's bijv) of deze afwijkingen in groei / bloei steeds op dezelfde plek zijn zodat je hier iets aan kan doen...

 

ga zelf uitzoeken of dit vaker voorkomt en jou natuurlijk blijven volgen.

ben benieuwd hoe het gaat aflopen.

 

good luck!! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien dat er wel hotspots zijn, maar dat neemt niet weg dat de verschillen heel erg gerelateerd zijn aan de moederplant. Ik maak m'n kweek nog wel af, want al is het niet veel... de geur is nu (3e week bloei) al lekker. Na het water geven ruik ik het aan mijn mouwen. Maar daarna ga ik eens kijken hoe gefeminiseerde zaden voor mij werken :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk !!

 

Zie ook bij mn moeders dat er duidelijke verschillen in zitten en pak de beste om te stekken, je kan alleen sommige eigenschappen inderdaad pas zien als je ze in bloei zet om te kunnen oordelen.

 

Ben zelf nu bezig met Fem Seeds van Royal Queen en ben er erg tevreden over, als je je volgende ronde al zou willen draaien met zaden dan zou ik wel nu al beginnen want het duurt ff voordat ze op hoogte zijn om er mee aan de slag te kunnen in je bloei hok. ik had ze onder TL staan om ze op te groeien en deze ronde onder 400W HPS en moet zeggen dat scheelt VEEL !

 

Het moet wel heel raar lopen wil je de kosten er niet uitkrijgen deze ronde, andere optie is dat je stopt en zowieso verlies draait !!!!

 

Keep up the good work mate !!!!

 

Laters :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Good Shepperd:

Hehehe, ik dacht... Mooi, een snelle bloeier. Das Goe :rofl Nou, das dus nie goe :lol: Maar al doende leert men.

Ik heb btw hier ook een folder liggen van royal queen, en die ga ik zeker proberen. En qua tijd gaat bij mij alles relaxed, want wintersport komt er aan, en dan wil ik geen brandgevaarlijke situatie achter laten als ik weg ben :D Maar na de sneeuwpret gaat het er weer knetterhard groeien en bloeien. :D

 

Maar ff alle gekheid op een stokje...

 

Het is weer weekend geweest dus tijd voor wat graphic impulses.

Week 3 na eerste bloeiverschijnselen.

 

gallery_18205_7942_2377586.jpg

 

gallery_18205_7942_578357.jpg

 

gallery_18205_7942_1340932.jpg

 

gallery_18205_7942_135618.jpg

 

De blaadjes glinsteren, de toppen geuren lekker en het in-huis zonnetje doet z'n best.

(pakt stoel en :P om er lekker bij te gaan zitten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi man !

:rofl

blijf je volgen

 

greetZZZZZZZZZZzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...