Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

De kunst van het quoten

Recommended Posts

Op Wietforum zijn we vrij streng over het op de juiste manier gebruiken van quotes. Zo houden we het forum schoon en de topics makkelijk leesbaar en overzichtelijk. In dit topic leg ik stap voor stap uit hoe het nou eigenlijk werkt en hoe logisch het eigenlijk is.

 

Allereerst, wat is een quote en wanneer gebruik je hem?

 

Een quote is een herhaling van tekst uit een eerdere post, al dan niet met een link daarnaar. Antwoorden in topics komen altijd onder elkaar te staan. Als je reageert op een post van enkele posts geleden dan is het vaak niet duidelijk waarop je reageert. In dat geval gebruik je een quote. Bovendien quote je ook nog alléén dat gedeelte van de post waar je op reageert.

 

Als je direct reageert op wat iemand heeft gepost dan is een quote volstrekt onnodig, het staat er immers vlak voor.

 

Om dat te demonstreren heb ik hier een kleine conversatie met mijn 2 alter ego's, whazzup ROOD en whazzup BLAUW. Whazzup rood is een beetje een zuiger, whazzup blauw is het netste lid van het forum.

 

Goed heren. De uitdaging is nu om te reageren door gebruik te maken van de juiste manier van quoten. Heeft u dat begrepen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dus ik hoef nu niet te quoten omdat ik direct op dit bericht reageer?

 

Ben ik nu braaf?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat klopt. Het is voor iedereen duidelijk waar je op reageert. Je hoeft niet te quoten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben ik nu braaf?

Je bent een dropveter!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zo zie je maar in dit laatste voorbeeld dat het erg handig was om de quote te gebruiken anders had ik nog gedacht dat IK een dropveter was :vape:

 

Bovendien bevatte de quote alleen maar dat waar op gereageerd werd. Zo moet het dus!

 

Onthoud:

 

- Post je als reactie op de laatste post in het topic? Quoten vrijwel nooit nodig, tenzij het een hele lange post is en je op specifieke zaken wilt reageren, maar neem dan ook alleen de tekst waar je op reageert op in je quote.

- Wil je reageren op iets dat meerdere posts geleden aan de orde kwam? Quote dan alleen de tekst waar je op reageert.

 

 

En hoe doe je dat dan?

 

Je hebt twee buttons om te reageren in een topic.

 

1. De REPLY MET QUOTE knop

p_quote.gif

Deze vind je onder iedere afzonderlijke post in een topic. Let op de " (de quote) in de knop, als je deze aanklikt dan neem je gelijk de inhoud van deze post als quote mee in je antwoord. (En dat is wat er vaak onbedoeld gebeurt!) Er is echter nog een andere button, ONDERAAN het topic:

 

2. De TOPIC REPLY MET NIEUWE POST knop

t_reply.gif

Deze vind je onder aan de pagina. Je voegt jouw opmerking gewoon aan het topic toe <- En dat is wat je meestal gebruikt dus!

 

Ik hoop dat deze korte "workshop" met mijn alter-egos wat duidelijkheid geeft. We doen het om het forum schoon en leesbaar te houden en daar zijn we erg consequent in. We zijn niet voor niets echt een van de allerschoonste fora die ik ken wat dat betreft :lol: Binnen de topics dan he :whistling

 

In handen en voeten! Stel, ik wil reageren op de bruinkonterij van Whazzup Blauw. SLECHTS DAN klik net onder die post opp_quote.gif

post-5211-1242074696_thumb.jpg

 

Je krijgt het het volgende scherm met de quote en wat code. De code geeft onder andere aan waar de quote begint:

eindigt /quote] en ook waar hij vandaan komt (met een referentie naar die betreffende post)

post-5211-1242074845_thumb.jpg

 

Begin..

post-5211-1242074863_thumb.jpg

 

..en einde

post-5211-1242074892_thumb.jpg

 

Daartussen staat de tekst met eventuele opmaak die je hebt gequote. Haal daar uit weg wat niet terzake doet (en dat is vaak heel veel!) maar laat de beginquote code en de eindquote code staan, dan blijft het straks in je post overzichtelijk.

post-5211-1242075068_thumb.jpg

post-5211-1242075084_thumb.jpg

 

Voeg nu je eigen tekst toe BUITEN HET QUOTE GEDEELTE!

post-5211-1242075124_thumb.jpg

 

En voila!

post-5211-1242075165_thumb.jpg

Klik je per ongeluk op de reply met quote knop?

haal dan de quote eerst gewoon weg uit je post, je tikt er nota bene vlak onder! En als je het pas na het posten ziet kun je nog steeds je post wijzigen met de edit toets.

 

In ALLE andere gevallen dames en heren gebruik je gewoon de t_reply.gif onder aan het topic, ok?

 

Tenslotte: mag ik onze leden wijzen op een test topic dat ik gemaakt heb om je quote skills te testen. Daar mag je naar harte lust oefenen, eens in de zoveel tijd ruim ik hem weer op.

 

Is het zo een beetje duidelijk? Ik mijn best gedaan om het nog een keertje uit te leggen, jullie je best doen om het forum schoon te houden. Deal? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ja je mag me gerust dropveter noemen als ik er om vraag, maar alleen dan :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus daar gaat het defensiebudget van wietforum heen...

 

Nou, lijkt me makkelijk toch ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor dit topic hebben we obligaties moeten uitgeven Kees :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistling

 

{loze opmerking }

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het goed is, wordt dit topic overbodig :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tenzij dropveters weer een hit worden.

 

Ik denk dat het vaak toch te maken heeft met de moeite willen doen.

net even die aandacht eraan besteden.

is voor velen al teveel.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
en ja je mag me gerust dropveter noemen als ik er om vraag, maar alleen dan :vape:

Dropveter.. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar de rode was slecht en toch deed die het goed :whistling

lastig hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites
en ja je mag me gerust dropveter noemen als ik er om vraag, maar alleen dan :whistling

 

Ik houd het altijd op een

adam-and-eve-pannekoek.jpg

heb ik meer mee dan met een

250px-Lakrids_ubt_B.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes whazzup

 

maar toch

ik vind je een dropveter ben ik nu braaf??

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik zei nog:

 

en ja je mag me gerust dropveter noemen als ik er om vraag, maar alleen dan ;)

En vroeg ik er om??? :vape: ;)

 

 

Maar de rode was slecht en toch deed die het goed :whistling

lastig hoor

je hebt het in ieder geval wel begrepen :lol:

 

Ook een hufter moet goed quoten <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

geachte dropveter,

 

Allemaal wel duidelijk enzo, maar wat als diegene voor je een heel verhaal heeft en je wil slechts op 1 zin reageren?

 

Ik vind quoten dan wel handig. Maar dat mag dus ook niet? Soms is het zelfs als het op de post ervoor slaat niet duidelijk waar je op doelt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ben ik helemaal met je eens, en als je slechts die ene opmerking quote is dat ook toegestaan. Dan moet je verduidelijken waarop je reageert tenslotte :whistling. Zo staat het ook in de tekst:

 

- Post je als reactie op de laatste post in het topic? Quoten vrijwel nooit nodig, tenzij het een hele lange post is en je op specifieke zaken wilt reageren, maar neem dan ook alleen de tekst waar je op reageert op in je quote.

- Wil je reageren op iets dat meerdere posts geleden aan de orde kwam? Quote dan alleen de tekst waar je op reageert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:vape: rtfm :lol:

 

sorry, ik heb een lange neus, dus die gebruik ik voor de volle 120%

 

ik kijk er zelfs mee

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dat maakt me niet zoveel uit, als het maar duidelijk is :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
En ik zei nog:

 

 

En vroeg ik er om??? :rolleyes: :huh:

 

 

 

je hebt het in ieder geval wel begrepen :whistling

 

Ook een hufter moet goed quoten :j

 

ok en betekent het dat als je niet weet hoe je moet quoten datje dan beter niks kan zeggen of wat?

 

hhahaha ik hoop dat ik het wel snap maar ben geen hufter

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe nou ja als je niet weet hoe je moet quoten kun je maar beter niet quoten. Nog een manier om quoten te omzeilen:

 

maak duidelijk tegen wie je het hebt ipv een quote. bijvoorbeeld:

@jodokus: zijn je ogen afgezakt of trek je je neus te veel op?

 

@bjorn: als je niet weet hoe dan kun je beter niet quoten B)

 

gewoon een @ om aan te geven tegen wie je het hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

om het nóg makkelijker te maken gaan we (wellicht tijdelijk) een nieuw knopje introduceren. Lees HIER daarover B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
gewoon een @ om aan te geven tegen wie je het hebt.

 

Oké het quoten lukt al :wub:

 

Maar waar staat dat apenstaartje ( of hoe noemt dat???).

Dat staat hier op m'n toetsenbord, maar hoe krijg je dat op je scherm :specool

 

El Fish :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ fish

 

Ctrl + Alt + 5

 

suuk6

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...