Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest elmanito

Deense buitensoorten

Recommended Posts

Guest elmanito

Buitenseizoen voor 2009 staat weer voor de deur en we zijn natuurlijk weer volop bezig welke soort we dit jaar buiten gaan zetten.Het jaar 2008 was voor de een wel een succes en voor de ander weer niet wegens toprot of het plantje ging te laat in bloei (Himalaya Gold, Hollands Hoop etc) en natuurlijk het prachtige weer.Nu is Nederland niet het enige land op het noordelijk halfrond binnen Europa waar volop gekweekt wordt, maar onze noorderburen zijn ook zeer fanatieke kwekers.Welke noorderburen; juist de Denen.

 

In de afgelopen 30 jaar hebben de Denen leuke soortjes ontwikkeld die weinig opgemerkt zijn door de rest van de kwekerswereld.We zijn tenslotte opgegroeid met Amerikaanse genetica (skunk, haze, blueberry, flo, bubblegum, Medicino Madness etc), maar de Denen hebben soortjes die uitermate geschikt zijn voor ons klimaat, ook vanwege het feit de buitenplanten in Denenmarken uiterlijk eind september klaar moeten zijn wegens omslag naar vriesweer, sneeuw in oktober.Denemarken ligt tussen 54 & 57 N (lengtegraad) (NL: 51-53 N)

 

Een aantal buitensoorten worden hieronder beschreven met hulp van gunnarguchi, icmag

 

Deense Afghaan (purple)

 

gallery_16467_4905_122696.jpg

 

Een soortje van origine uit Nederland gehaald, maar al een groot aantal generaties in Denemarken geteeld en geacclimatiseerd door de Deense grower Phreakersphun/DignityX.

 

gallery_16467_4905_9519.jpg

 

Eigenschappen

Deze soort geeft voor de Denen een gemiddelde opbrengst en is daar rond midden oktober klaar met bloeien.Einde bloeitijd zal hier in Nederland rond eind september zijn.Een percentage van deze Afghaan zal ook paarse pheno's opleveren.

De Deense Afghaan is goed potent en plakkerig en heel goed resistent tegen schimmel.

 

 

Danish Passion

 

gallery_16467_4905_173052.jpg

 

Van oorsprong een geacclimatiseerde Passion#1 in tussentijd nog een keer gekruist met Skunk#1, maar is een soort met echte sativa eigenschappen, die tevens een goede candidaat is om mee te kruisen.

 

gallery_16467_4905_126565.jpg

 

Eigenschappen

Danish Passion is potent, medium in grootte, dus uitermate geschikt voor guerilla farming en oogsttijd is in Denenmarken eind september en hier in NL half september.

 

Hier een foto van Danish Passion uit Spanje van Dubi

 

gallery_16467_4905_114326.jpg

 

 

Leb27 - Libanon30

 

gallery_16467_4905_81042.jpg

Een foto van Esbe

 

Een geacclimatiseerde semi-autoflower Libanese sativa die in Denemarken al 30 jaar verbouwd wordt.

 

gallery_16467_4905_1981.jpg

Een foto van Matti

 

Eigenschappen

Potentie van deze soort is gemiddeld, maar dat kan ook komen dat deze soort een hoger gehalte heeft aan CBD en daardoor minder als potent ervaren wordt.De opbrengst van deze soort is hoog, resistent tegen schimmel en het roken van de buds geeft een sociale high.Oogsttijd in Denemarken is eind september (NL: begin tot midden september).Deze Libanees leent zich natuurlijk er uitstekend voor de productie van hash.

 

 

Royal Dane

 

gallery_16467_4905_53407.jpg

 

Oorsprong van deze soort is niet bekend al wordt er gezegd dat het genen bevat van Afghaan, Hindu Kush en Chitral, maar wordt door de Denen als een lokale varieteit beschouwd en als een van de best potente soorten.

 

gallery_16467_4905_2543.jpg

 

Eigenschappen

Deze soort kan vroeg geoogst worden, van begin tot midden september hier in NL en misschien zelfs nog vroeger.In Denemarken kon men zelfs een paar keer eind augustus oogsten.

De Royal Dane is goed resistent tegen schimmel.De geur gaat van kruidig, zuur naar wat sommige mensen noemt een geur van "kattenpis".

Opbrengst ligt boven gemiddeld en het roken geeft een sterke indica high.

 

 

Typhoon

 

gallery_16467_4905_75469.jpg

 

Grotendeels sativa genen en is ontstaan op de sociale kamp Thy Lejren.

 

gallery_16467_4905_145498.jpg

foto van Dyr, icmag

 

Eigenschappen

opbrengst en potentie boven gemiddeld

Oogsttijd is vriij vroeg in Denemarken midden september, hier in NL eind augustus tot begin september.

Bloeiwijze (foxtail) is tevergelijken met bepaalde Mexicaanse en Zuid-Aziatische soorten, zoals deze Mexicaanse

 

gallery_16467_6951_132859.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig topic! B) Nu weet iedereen waar hij vroege soortjes vandaan kan halen :D

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw, te gek topic. Toen ik dit las dacht ik: asjeblief laat er een link onder zijn, maar nu ga ik zelf op zoek naar de mooie zaadjes.

 

In ieder geval reuze bedankt voor de tip en vooral voor de informatie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hardstikke mooi om de planten vandaar te zien.

Heel herkenbaar ook sommige soortjes.

 

Where the world gathers....

 

 

Weet je met welke kwekers/breeders er in nederland is uitgewisseld?

 

 

Greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hoor!

 

Goed werk elmanito!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Hartelijk dank voor de complimenten allemaal!!!Er zullen in de nabije toekomst nog een aantal soorten beschreven worden in deze topic.Op dit moment wacht ik nog op beschrijvingen van de soorten.

 

@weetje

Een van de breeders buiten mij om die contact heeft met Denen zoals Esbe is Karma Genetics.Ik weet niet of hij ook met genetica van de Denen werkt.

 

@Level & Oelewapper

Zaden zijn bij deze zaadbank te koop

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

Ik kan alleen de danish passion, naar mijn mening de beste(op de plaatjes gezien) nergens vinden.....!

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweldige info Elmanito!!! aparte planten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha mooie topic weer eliminato, had alwel gehoord dat ze er in dennemarken heel wat van kunnen maar tis leuk om de planten ook es te kunnen aanschouwen B) Prachtige outdoor planten met zalige eigenschappen!

 

Koste die plantjes daar nu 14€ voor 10 zaadjes??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, nu de danish passion nog.

 

Vind paarse wiet en wiet met torentjes ipv toppen een beetje niet interessant.... Die zullen je vreemd aankijken als je aan komt kloppen met je wietje.... B) Heb fotos gezien van die wietjes, gedroogd spul zegmaar. dat is net hooi. Uiteraard is dat rot resistent, maar niet echt de wiet die wij(ik dan tenminste en de rest van nederland) zoeken. Danish passion ziet er uit als normale toppen.

 

gr

 

groningen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw!... die Royal... en die Typhoon...

 

Mijn mond hangt nog open... Denen hebben een slechter buitenseizoen dan wij... maar ze weten er wel wat van te maken...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vind paarse wiet en wiet met torentjes ipv toppen een beetje niet interessant. Heb fotos gezien van die wietjes, gedroogd spul zegmaar. dat is net hooi. Uiteraard is dat rot resistent, maar niet echt de wiet die wij(ik dan tenminste en de rest van nederland) zoeken. Danish passion ziet er uit als normale toppen.

 

Ik zou anders meteen tekenen voor een maandvoorraadje van die pot, zeker die typhoon B) !

 

Mooie vertaling, had dit topic nog niet tegengekomen op icmag, thx :D

Wel grappig, ik heb hier nog nooit eerder torentjes of foxtail zoals jij het noemt gezien op buitenplanten, en daar hebben ze nog slechter weer of hier...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb die foxtail wiet in iedergeval nog nooit tegen gekomen in nederland. Wat de boer niet kent eet die niet.....

 

Ik ben dus nog steeds op zoek naar de danish passion.

 

Groetjes,

 

groningen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ik nog eens goed naar die Afghaan kijk, doet ze me toch zeer sterk denken aan Twilight van Dutch Passion. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Nu ik nog eens goed naar die Afghaan kijk, doet ze me toch zeer sterk denken aan Twilight van Dutch Passion. :D

 

Dat kan aangezien de genetica uit Nederland komt, maar je kan beter deze soort nemen dan de Twilight van DP.Dutch Passion kweekt tegenwoordig zijn zaden in Zwitserland en genetica gaat natuurlijk op den duur aan de lengtegraad aanpassen.Wanneer een soort in Zwitserland in september begint te bloeien, dan gebeurt dat hier in Nederland veel later.

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de duidelijke uitleg elmanito.....

 

Veel luitjes van daar zitten op ic mag, tip om daar eens rond te neuzen jonges....

 

 

Ltr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Thyphoon ga ik denk ik bestellen...

 

Iemand de koers bekeken ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er nog meer mensen die de Thyphoon willen hebben ?

 

Want voor een kleine 7 euro wil ik wel een paar van die zakjes zaad... Misschien handig om er dan direct met z'n allen wat meer te bestellen...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OMG :D

 

gister avond een van die linken geklikt van elmanito of chaz naar dat froebanken...

was ik op iemands ander sessie ingelogd en dus op zijn account! Had het niet in de gaten toen met mijn stonde kop B) dus ik gewoon mijn bestelling gedaan en wou het versturen naar een mr in Belgie met een aziatische naam. ben jij dit, elmanito of chaz? want ik had niet in de gaten dat ik op jou account was en dus gewoon de adres had veranderd en door gegaan met mijn bestelling. daarna dacht ik wtf is dit raars en toen zag ik dat ik op iemandse acount was ingelogd :o Heb toen op "logout" geclickt en kwam er niet meer in om het ongedaan te maken. :D

 

Als je dus een email nu heb dat je een bestelling hebt gemaakt, die bestelling aub anuleren, en mijn adres uit je account verwijderen.

 

voor iedereen: log altijd uit !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...