hehehe-HjM- terwijl er juist aan dergelijke vaagheden gewerkt moet worden. mss maakt dat het lastig.
Het zal aan de maanstand liggen, of ik weet het niet, maar omzetten in acties was ook mijn key-word vandaag.
1-----Zo ben ik is gaan kijken hoe ik alle posts in de medi-rubriek van WF kan rangschikken of rubriceren.
Daarover later meer, maar ik kan het niet nalaten om even deze link te posten:
acmed.orgIk heb deze organisatie nog niet kunnen checken bij een paar informanten, misschien dat iemand hier er meer van weet?
Welzeker de moeite waard om deze site even goed te bekijken, er zijn wat hoeken en gaten waar veel informatie verscholen is.
Als ik het goed bezie een organisatie die vanuit de reguliere medische geneeskunde hun visie geven op canna.
Dan zou dit dus een juist aansluitpunt kunnen zijn voor de huisarts?
Zouden ze deze site kennen?
2-----Het is onduidelijk op welke manier de huisarts zich kan informeren over de toepassingen van canna.
3-----Database.
ik schreef een maand geleden:
Aan de andere kant is er nu voor een medi gebruiker totaal geen overzicht te verkrijgen in het groene landschap.
Dus elke vorm van overzicht is welkom..
Dus ja, je kunt je laten weerhouden door complexiteit.
En andersom; beginnen bij het begin.
Wat mij betreft is dat dus welke soort het beste (niet) te gebruiken is in een bepaalde conditie, met een bepaalde aandoening of vanuit een bepaalde zienswijze.
Conditie- Als in omstandigheid. De situatie waarin de persoon zich geestelijk en/of fysiek bevind.
Aandoening- Met een beschreven ziektebeeld.(zeg ik dat goed?)
Zienswijze- Hier doel ik meer op spiritueel gebruik, een "bio- visie"op consumeren, etc.( lastig te omschrijven)
Waarom wil een gebruiker deze database gebruiken?
-Omdat hij zich wil informeren over de juiste toepassing van cannabis voor de gebruiker.
Wie is de gebruiker van de database?
-Ieder persoon die zich wil informeren over deze toepassingen,
dus de gebruiker zelf maar ook een behandelend arts of therapeut.
Het moet dus "gelezen"en begrepen worden door mensen die "onze termen" helemaal niet kennen.
Dat is geloof ik in de dop waar de uitgeklede database om moet gaan, en nu sluipen de variababelen al in beeld.
Een opsomming van:
Ik ben Jan, ik heb vaak keelpijn en dan rook ik het liefst kuchelpuch.
Als 100 jannen,kezen en pieten dit beantwoorden( en de dames natuurlijk ook he?

) komt er een bepaalde uitslag die al resultaat opleverd voor de 101e lezer.
De grote variabele in bovenstaande zin is kuchelpuch.(elke shop een ander naam etc)
Als ik deze factor vergeet kom je dus tot een bepaalde algemene waarheid.(Dat wat voor de meeste mensen geld)
Er van uitgaande dat het gros van de mensen nog niet eens het verschil tussen een
indica en
sativa kennen (qua effect)
is dus eigenlijk elk resultaat wat er uit die database komt een verbetering van dat uitgangspunt.
Dus de vraaglijst is heel simpel!!!
Naam-aandoening-soortje.
Hupla excelletje open hadsikidee,uhm.
en als mensen nu meer kwijt kunnen?
Als ze meer kunnen vertellen over tijdstippen van oogst, binnen of buiten, manieren van toedienen en hoeveelheden.
Da's mooi een weggegooide kans als ze dan alleen a,b,c in kunnen vullen.
En in welk programma of iets kan ik zoiets kneden op dit forum...
of moet er een aparte website aan gehangen worden?
Da's voor latere zorg...
Ik ga morgen is wat posts lezen en smokereports, is kijken op welke manier men zich nu uit, in omschrijvingen en toepassingen.
Want inderdaad, zo zeg je dat: Waar kunnen we beginnen met de database en vooral: Hoe?
greetz Weetje