@Foolonthehill-
Moeten we het plantje verdedigen?
Ja, De plant staat zwaar onder druk.
De enige manier waarop het plantje in het nieuws komt is op een negatieve wijze. Veroorzaakt door mensen waar ik mij niet mee vereenig. Als er vanuit de consument geen tegengeluid komt zal dit kwalijke gevolgen kunnen hebben.
Of allemaal naar de dokter voor een recept?
Het zou voor alle canna consumenten heel goed zijn om hun gebruik onder de loep te nemen en zich oprecht af te vragen of zijn wel recreatief gebruiker zijn. Ik denk dat het voor een groot deel ook een kruid is om zich op eigen wijze staande te houden in onze maatschappij. Dus jah, preventieve medicatie.....
En natuurlijk moet er een database ontstaan.
En niet door mij.
Niet door basicseeds.
Maar door de gebruikersgroep.
Al te vaak heb ik horen zeggen dat herrer een goede pijnbestrijder kan zijn.
Daar kan dus niet anders dan een bron van waarheid inzitten?
Beste Elmanito......
ff bij de tijd blijven???
Ik volg je verhaal helemaal hoor.
Had het er gister met whazzup nog over hoe mooi het is dat er steeds meer neuzen dezelfde kant op gaan staan.
Een beweging waar we het 1,5 jaar geleden al over hadden, maar het geheel aan acties niet overzagen.
Encod was 1 van de weinigen partijen ie hun steun betuige aan Evert op de highlife beurs(2 jaar geleden) dus de encod lijnen staan nog steeds helemaal open.
Niet te vergeten het PCN met hun eigen pogingen om het wereldje te omvatten...
En natuurlijk weet Ik van Ger, waarmee ik binnenkort ook om de tafel moet.
Een vermedling op de website: last update 1-3-2006 geeft echter op een eigen manier weer dat deze vereniging niet erg levend is.
qua veredelen zit ik gister weer ff met Sannie te babbelen....
Sjoerd is de
man die de zaadjes al jaren internationaal rond laat zweven, dus ook die insteek snap ik helemaal,tuurlijk....
En om een einde te maken aan het gezoek voor mensen lijkt mij een database juist wel heel belangrijk.
Laat de consument het maar zeggen....
Zoals ik eerder al schreef , er zijn veel variabelen om rekening mee te houden, zeker in een database.
Maar dat wil zeker niet zeggen dat het niet het pogen waard is.
Sterker nog.
Met de weinige kennis die ik nu heb,
heb ik mensen al heel goed kunnen helpen in een keuze.
Het lijkt me dus onmogelijk dat als je dit breder toepast,
je niet een bepaald gebied, of effect kunt omschrijven.
HJM-
Hoe dit alles 2 jaar geleden begon?
Dat ik er van baalde om elke 2/3 maanden weer dezelfde vraag voorbij te zine komen van een patient.
wat kan ik het beste gebruiken bij die en die aandoening.....
Als ik er vanuit ga dat het gebruik van canna bij een deel van de gebruikers een soort noodzakelijk kwaad is,
die hebben helemaal gaan zin om zich te verdiepen in alle mogelijkheden.(Nog niet)
Het lijkt mij juist voor deze groep enorm superz als er voor hun een leidraad is, die ongebonden aan merk of ras,
een weergave is van de ervaringen van vele gebruikers.
Een bepaalde vorm van raskeuze kunnen we best iets meer omschrijven, om zodoende die leidraad te gaan vormen.
Gister ben ik de hele dag op stap geweest, en had 's ochtends alleen de 1e post van Foolonthehill gelezen.
En heb later op de dag tegen sannie en sjoerd gezegd dat het maar beter was om onder 2 nicks te gaan werken.
Ik snap wel dat mensen aan objectiviteit van Weetje gaan twijfelen, als ik zoveel voor kameraad Sjoerd doe of Evert.
Mensen zoeken een drijfveer, en dat schaad in dit geval het doel...........
"jij gaat er vanuit dat mensen je texten lezen, alsof ze je kennen. Maar ze lezen soms flarden, en met hun eigen gedachten in het achterhoofd" Dat vond ik een goeie S.tanx.....
Ik weet zelf hoe hoog mijn mate is van behoud van integriteit en objectiviteit, daar heb ik geen andere nick voor nodig.
Dat een naamskeuze een bijsmaak op kan leveren blijkt mij wel uit de laatste 3 posts,
en hiervoor alle begrip.
Wat mijn taak is?
Mijn eigen ideen naar buiten brengen en sommige mensen te steuen en mee helpen dingen vorm te geven....
Mijn uiteindelijke rol is niets. Ik hoop dat de dingen die hier uit voort vloeien door gebruikers zelf gedragen gaan worden.
It's all for the good cause....
greetz Weetje