Hey Whazzup,
De
grond van Praxis is niet hergebruikt. (er staat een producer nr op. :-) ) Zoveel herbruikte
grond is er niet.
Wij stoomden met 400 gr C droge stoom, maar dat is de oude doos. Of een mannier om alle ingeleverde
grond weer kwijt te raken.

Nu wordt
cocos gecomposteerd om de nadelige effecten ervan tegen te gaan. Zoals het ongecontroleerd verbruiken van Ca, Mg en vooral N.
Altijd een probleem bij niet volledig verteerde producten. Hadden wij vroeger ook met bladaarde.
(Al was daar vaak het probleem dat er ongecontrôleerd
Mangaan vrij kwam als je te weinig
kalk bij mengde)
Daarom is het belangrijk dat een leverancier de
cocos goed voorbewerkt/composteerd.
Maar omdat daar vaak de bocht wordt afgesneden, treden er ook vaak tekorten op die niet gecompenseerd worden door standaard bemesting. Omdat dit nog steeds een probleem is, heb ik
magnesium nitraat en
calcium nitraat in de aanval. (niet om een mooie bom te bouwen natuurlijk :-) )
Daarom ook heeft bv Canna speciale
cocos voeding.
(Iemand die niet uit het vak komt zou
stikstof meststof van Canna kunnen gebruiken.Dat bevat uiteraard
stikstof maar ook
calcium en
magnesium. [lijkt dat niet op een mix van
calcium en
magnesium nitraat?])
Maar zie mij niet als de tegen partij, Ik ben een pensionada met weinig geld. Ook heb ik niet meer toegang tot alle proff. spullen omdat die in de massa gaan.
Ik red mij dus met wat ik om de hoek vind voor weinig. Een kind van arme ouders red zich altijd.
Geholpen door mijn kennis en evaring spaar ik al veel uit op slap gezever van "gelovers",.
Van katholieke huize ben ik daar toch al vrij overgevoelig voor.
Ik hoor hier vaak wat je beslist moet hebben anders ben je een outcast/idioot of whatever.
Maar als je mij bent of White Tooth in China moet je het doen met wat je hebt.
Bovendien wordt hier vaak vergeten dat ons plantje gewoon een plantje is.
Verdiep je in de werkelijke behoeftes van cannabis.
Zeker als we straks ondergronds moeten door die christen maffia die we zelf gestemd hebben, is het zaak hier te laten zien dat onze hobby niet afhankelijk is van welke leverancier ook.
Daarom vin ik het belangrijk kennis te verspreiden die dat mogelijk maakt.
Als een malloot bommen kan maken met kennis van het net, zou het ons niet lukken een plantje van arme bodem te kweken???????????????????
Dus, .................wie de geldpest heeft of een broodkweker is; lekker doorgaan. Ik wens jullie de hoogste winst. (ECHT)
Secundair daaraan vind ik het van belang dat onze hobby (of medisch belang) ook in boze dagen voortgaat.
Ik kweek voldoende voor mijn behoefte, (pijn bestrijding), de rest neemt mijn zoon liefdevol in beslag.
Brood kweken doe ik niet meer, dus de belangen zijn wat verschoven. Omdat ik niet meer rook moet ik het met thee en een (kut) pijpje doen. De heerlijke joint is dus niet meer aan de orde
Wat blijft is een niet aflatende drang plantjes te kweken (ziek) en de beperkingen. (Ruimte,geld, ed)
Een werkelijke sport dus.
Ik heb veel mee, en ook wat tegen.
Gatverdamme, ik lijk wel een mens. Bhahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
No harm done,
Groet, hjm
alle planten zijn gelijk, maar sommige planten zijn gelijker dan andere.........
Je moet niet kijken, maar zien. (Knol)