Best prijzig, ga er toch eens wat van bestellen. Als dit echt zo goed werkt dan zal ik eens kijken of ik dit zelf kan maken.
En zoals Elmanito zegt...Wat is eigenlijk het verschil met houtskool voor de barbecue? Allemaal gewoon pyrolyse, al zit er wel verschil in de temperaturen.
Ik lees toch van verschillende kwekers in het buitenland dat deze geen verschil merken tussen zogenaamde biochar en barbecue houtskool. Er zou alleen een verschil te merken zijn als deze een
bodemleven injectie zouden krijgen. Geldklopperij? Het enige verschil wat ik nou kan zien is de eventuele korrelgrootte en het type hout wat ervoor wordt gebruikt. Wellicht dat er bij "snelle" pyrolyse simpelweg meer
co2 wordt behouden in de char of houdt het een mindere concentratie aan vluchtige stoffen vast? Leg eens uit.
*Edit* Na verder speurwerk is de conclusie dat het inderdaad te maken heeft met een mindere concentratie aan overgebleven vluchtige stoffen door de hogere temp tijdens de pyrolyse. Die zouden een remmende werking hebben op de
groei van het
bodemleven. Toch lees ik dat veel kwekers ook baat hebben bij gewoon barbecue houtskool, platgestampt met een hamer. Baas boven baas denk ik dan. Over het
co2 gehalte kan ik weinig bruikbare informatie vinden. Misschien dat iemand wat extra uitleg kan geven.