Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Willy Wortel

Toxic Blue , Big White

Recommended Posts

Na overleg met sannie kreeg ik deze zaden in men handen gestopt. En gezien de bloeitijden en de samen stelling leek het me leuk om deze naast elkaar te laten lopen en zo eens te vergelijken.

 

Toxic blue komt van Mota en heeft als ouders Blue kronic(f) Killian (m)

Big White komt bij stijlloos vandaan en bestaat uit chronic(f) en pp(m)

 

 

Beide zijn in pitpots ontkiemt in een stekkenkastje onder tl. Deze werkwijze is al ten overvloede beschreven dus als je hier details over wil zoek even.

De BW stak als eerste zijn hoofd boven

De TB deed er heel wat langer over blijkbaar een eigenschap welke meedere zaden van mota hebben

De zaailingen werden verpot zodra ze een echt blaadje hadden. en staan nu al 3 weken in 3 liter potjes in hergebruikte en opgwaardeerde voornamelijk uit potgrond en coco's.

Verder gebruik ik de bio BAC lijn volgens schema

 

De toxic blue (de vlekjes op de bladeren komen van het watergeven.)

med_gallery_8208_997_692702.jpg

 

 

en de Big White

med_gallery_8208_997_517998.jpg

 

 

Verder staan de plantjes onder genoeg tld reflex 840 lampen gedurende 18 uur/ dag.

en hebben ze in het begin al flinke temperatuur schommelingen ondergaan (nieuw hokje en het weer de laatste week)

Heel mooi hoe de plantjes hier kompakt blijven.

Ben op dit moment aan het twijfelen of ik ze zal toppen voor de TB wordt dit aanbevolen voor de BW zeggen ze sog we zien wel in ieder geval behandel ik beide plantjes gelijk.

De BW gaat er sneller vandoor dan de TB waarschijnlijk door de PP invloed

med_gallery_8208_997_707252.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke soortjes ;)

Heerlijk kompakt opegroeid :wOOt

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet em op Willy :wOOt

 

Zijn dat nu 2 vrouwtjes? of 2 voorbeelden van de zaailingen.. ;)

Veel plezier!

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze zal ik met interesse volgen !!!

leuke soortje

toxic blue staat ook op men verlanglijstje

willie wortel:

Hij wordt door sommigen als een gekke uitvinder beschouwd, en doet vaak de meest wonderbaarlijke uitvindingen.

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO wortel

 

K ben benieuwd wat deze planten ons gaan laten zien ;)

ze zien er prima uit, stevige rakkertjes dus dat beloofd nog :wOOt

gekke uitvinder....? ;) komaan geef er dan maar een lap op haha

 

mazzel :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe staan ze ervoor silly?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie soortjes willy!

Toxic blue zijn een van de eerstvolgende boontjes die hier de grond in gaan dus...

 

dit ga ik volgen :verrygood

 

gr

 

BK

 

en testjes zijn altijd cool!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ergens ook nog Big White staan,super plantje van stijlloos' hand!

 

Het is een indica maar heeft behoorlijk wat groeipower, ook de toppen komen snel na 2 weken groei en 5 dagen 12/12 kwamen de eerste haren al te voorschijn!.Ben benieuwd wat die van jou doet,altijd leuk beetje vergelijken :verrygood

 

succes grtz ganja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelijk hebben julllie jongens tijd voor een update

 

med_gallery_8208_997_38287.jpg

 

 

Hier staan beide dames weer op de foto links de Big White En rechts Toxic Blue

Heb ze even uit hun slaapje gehaald en een beetje opgemaakt voor de foto

tussen vorige post en nu heb ik ze in potten van 6.5 liter gezet en na het verpotten onder de HPS gezet nog steeds op 18/6

De Bw heeft al in voorbloei laten zien dat een echt wijfje is, bij de Tb heb ik nog mijn twijfels met een loep heb ik alleen een haartje kunnen zien niks eronder. Nu ja heb nog even tijd en anders komt het tijdens de bloei wel naar boven en ben ik er snel genoeg bij.

De potten zijn al mooi gevuld en eigenlijk zijn beide planten klaar om af te bloeien ,maar toch ga ik nog een paar dagen wachten om ze op 12/12 te zetten.

 

Hier de BW

 

med_gallery_8208_997_254257.jpg

 

En dan de BT

med_gallery_8208_997_266128.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mota, Thanks

 

Do you have more information about the toxic blue for example i try sex them before blooming but i can't see anything, how do the respond to prunning ,fertilizer etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

The TB has withe branches so topping/fimming must be no prob,she is quiete easy to handle and don't need a lot of ferts to grow.She make's big cola's wich make here some more sensitive for bud-mold.

So topping can be adivisable.

I grow here twice and she was very nice to handle and gave nice smoke gear.

 

The more info people have about the Toxic Blue the better!

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo hier zijn we terug met een update ,

 

Tot op heden een vervelende kweek alles loopt gewoon goed gelukkig weet ik uit ervaring dat de problemen meestal bij het bloeien naar boven komen.

De plantjes doen het goed beide tellen bladeren met 11 vingers en glazen mooi.

 

Hier staan ze een week op 12/12 en het resultaat zie ommiddelijk plantjes strekken meer en de bladvorming verandert. wateropname is wat gezakt aan alle kleine dingen merk je dat er verandering op komst is. tot nu toe hebben ze alleen bloeivoeding gehad en ik denk dat het tijd wordt voor een ventilator in het hok de vorige viel stil tijdens de lichtsessies en ik betrouw hem niet meer ook heb ik de bulp vervangen. de ajust a wing staat op diepstralen en 60 cm.

De BW welke al lang laat zien dat ze vrouw is.

med_gallery_8208_997_635616.jpg

 

 

De TB die nu pas echt laat zien dat ze een vrouw is de voorbloei is echt heel klein.

Ook zie je dat er iets meer blauw in het groen zit.

med_gallery_8208_997_561812.jpg

 

 

 

Pff het komt nooit goed tussen computers en mij denk ik nog maar eens lezen hoe ik pic plaats :verrygood

 

miscchien is een modje wel zo lief om het aan te passen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 prachtige soortjes ;)

ben benieuwd welke bloemen we gaan te zien krijgen

heb je enkel 1 pheno per soort of meerdere??

geen stekjes genomen?

veel succes verder en doe gewoon zo verder

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal gemist ;)

 

Je hebt daar een paar mooie dames staan... ;)

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben echt benieuwd wat het gaat worden... zal je zeker volgen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

even men topic aanvullen.

 

We zijn weer exact 2 weken verder dus de plantje of zeg maar al plant zijn 3 weken aan het bloeien en de groei zou er stilletjes moeten uitgaan. Ze zijn beide 60 cm en ik vind dit een ideale maat als de planten nu men mening delen dan komt alles goed.

 

Hieronder de Big White Plant doet het uitstekend en ik kan al zien hoe de toppen er gaan uitzien , als het zo doorgaat zal deze wel op 8w klaar zijn. ben vergeten om eraan te snuffelen dan hou je het maar tegooed.med_gallery_8208_997_714108.jpg

 

dan naar goede gewoonte de toxic blue vol heel mooi glanzende blad met 11 vingers ik bergijp nu waar de waarschuwing voor schimmels vandaan komt met zoveel blad bij elkaar heb je geen luchtcirculatie.

blad van 20 op 20 mooi groenblauw erg indica deze pheno. deze dame ruikt erg kruidig.

med_gallery_8208_997_137955.jpg

en dan de ganse plant spijtig van de slagschaduw bij het flitsen;med_gallery_8208_997_28057.jpg

 

Vanaf nu krijgen de planten meer voeding en vooral PK erbij alles volgens het schema van BAC en nog steeds regenwater wel zijn beide planten zuinige drinkers.

Dat zal wel veranderen als ik de lampen wat lager hang dan 60 cm.

 

@kozztje

Pheno verschillen zul je wel hebben het zijn beide F1 kruisingen dus je zal planten krijgen die meer op de moeder of de vader trekken de Bw is nogal tussen 2 in

De TB is een sterke indica pheno eigenlijk zou ik de ouders moeten kunnen zien om te vergelijken.

stekken heb ik niet genomen nog zoveel soortjes om te testen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat helemaal goed komen daar :lol:

Die toxic blue is een verdomd lekker rokertje :D

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij de wekelijkse bijdrage

 

De Big white bouwt leker door aan zijn top(en) heb er ook eens aan gesnuffeld eigenlijk niets speciaal kwa geur diep karamel maar wat een snelheid heeft deze plant

med_gallery_8208_997_666334.jpg

 

kijk even naar de opbouw

med_gallery_8208_997_74635.jpg

en dan de toxic blue dez plant heeft een heel lekkere geur kruidig maar wordt geklopt in snelheid door de BW wat kan ik nog zeggen het bald is wel snel beschadigd je moet echt opassen als je het vastneemt maar dit echt onbelangrijk

med_gallery_8208_997_73908.jpg

 

@sannie betreft dat lekker rokertje zal ik nog wat weekjes moeten wachten

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er goed uit WW!

Zijn die potjes niet wat klein?

Succes!

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijger ,

Leuk dat je mijn topic volgt het houd er een beetje een stealth houding op na ;)

Potjes zijn 6.5 liter voor een kortbloeier vind ik dat voldoende heb nog nooit probelmen met wortels gehad

langbloeiers zet ik in 11l.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...