Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ziekzaatje

Fruit, Fruiter , Fruitigst - 2 Jb & 3 Kf

Recommended Posts

Hallo allemaal! :whistling

 

Nadat ik een hele tijd heb zitten lezen over zaden, de mogelijkheden en voor mij persoonlijk de leuke soortjes bestuderen. Wilde ik er zelf ook eens mee gaan beginnen.

Dit word puur eigenteelt. Voor een heerlijk rokertje :smoke

 

Vandaar dat ik enige tijd geleden 10 Jackberry's bij Sannie heb gekocht.

 

Mijn doel is om binnen de "legale" grenzen te blijven, gezien mijn omstandigheden. Ik heb daarom een nieuw hok gebouwd dat zou voldoen aan mijn eissen.

 

Ik heb nu een kast met:

 

- 150W HPS Osram nav-t super

- 160m3 filter

- 100m3 afzuiger

- Passieve inlaat

 

Om alles compleet te maken heb ik dit alles in een ikea kast gebouwd. Hier kun je het verslag lezen:

http://www.wietforum.nl/Bouwdoos-ikea-t30766.html

 

Omdat ik nog niet klaar was met het bouwen, en Sannie met die super mooie aanbieding voor bac voeding kwam. Kon ik mijn slag slaan om zo een ook eens biologisch te gaan kweken.

Bij dit setje kon ik weer zaden uitkiezen, en heb uiteindelijk de Killing fields gekozen.

 

Deze ronde word niet afgezuurd :smoke

 

 

Ikzelf ben best een Jack fan, maar vind blue berry ook zo heerlijk. Keuze voor mijn eerste zaden waren niet zo moeilijk dus (jackberry). De killing fields sprak me aan kwa smaak, maar ook het effect wat ik meerdere malen heb gelezen op wf.

 

Algoed, 3 jackberry's en 3 killing fields in de pitpotjes :wOOt:

 

med_gallery_10811_3371_377464.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tl 33

med_gallery_10811_3371_751085.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik had helaas geen seramis of hydro korrels liggen :blink:, hopelijk werkt dit ook. Ik heb de potten al klaar staan, zijn gemengd met Bac schimmels, en nog wachtende op een regenworm. De aarde is van Plagron, de light mix met perlite.

 

Verder ga ik gewoon het schema volgend van Bac. En zodoende leren wat goed en niet goed is.

 

Ik hoop hier echt veel plezier aan te hebben, ik ben iniedergeval erg nieuwschierig naar de komende dagen. En hoop natuurlijk op een goede run ;)

 

Greetz,

 

ZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej ziekzaadje,

 

Ten eerste.. veel succes. Het begin is er, en de soortjes mogen er ook zeker wezen.

Ik snap alleen niet waarom je 5 zaden plant. Je hebt dalijk kans dat je maar 1 vrouwtje overhoudt :blink:

Als je zeker wilt zijn van 5 vrouwtjes, zul je er toch minimaal 10 moeten planten.

Maargoed ik weet natuurlijk niet wat je van plan bent, en binnen welke grenzen je wilt blijven.

Ik zal je volgen

M.v.g. Cleef|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet anders niet hoe ik het zal moeten doen. Dit is een van de problemen met zaad die ik nu tegemoed loop.

Mijn doel zou 3 a 4 dames zijn. Zijn er anders nog suggesties behalve meer neerzetten? ik ga er nu een killing field bijzetten, 3 om 3. Hopen op 3 dames.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg leuk project Ziekzaatje, lijkt angstig veel op mijn situatie maar dat kun je vanaf morgen in de Micro/Fluo hoek terugvinden.

 

Tipje van de sluier, 144watt TL, bac, JB's en Freebees.

 

We lopen op 3 dagen na gelijk, dus IK GA JE VOLGEN! :blink:

Heel veel succes en plezier, Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je 3 á 4 vrouwtjes, Zet dan 8 á 10 zaden neer.

Je moet rekening houden met 4 vrouwtjes uit 8 zaden, elk vrouwtje meer is mooi meegenomen.

Met de situatie nu sgat ik dat je 2 vrouwtjes overhoudt.....

Daarom als je 10 zaden plant, ben je gegarandeerd van 4 vrouwtjes, en zo kun je ook nog selecteren bij meer dan 4 vrouwtjes..

Ik hoop je hiermee enigzins te hebben geholpen

Groeten Cleef

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na overleg toch de 6e weten neer te zetten. Ik hoop dat het 3 dames zullen worden. 6 potten is max in mijn hokje.

 

Verder bedankt voor de info cleef :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spannend he.. :blink:

 

Succes man, ben benieuwd... :whistling

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ziekzaatje,

 

 

Mischien een idee, om je pitpotjes te bedekken met aarde, dit omdat je geen preliet hebt of seramies.

Wortelen houden nammelijk helemaal niet van licht, en zullen dan ook snel weer afsterven als ze buiten je pitpotjes komen.

 

Trek je niet te veel aan van commentaar over hoeveel je moet ontkiemen, want laatst sprak ik hier iemand op de chat, die had 10 zaadjes ontkiemt en waren 9 mannetjes., dus of je hebt geluk,. of je hebt pech.

 

Groetjes Miss_Stoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het posten allemaal :blink:

 

Nadat ik net 10 min terug thuis kwam uit werk keek ik even snel en zag dat 2 Kfjes al druk bezig zijn, zie dat de zaadschil al doormidden is, en bij de andere zie ik ze splijten. Verwacht dus morgen/overmorgen al wat activiteit boven het pitpotje :whistling

 

WAT EEN GEWELDIG GEVOEL, dat je alles in de hand hebt, dit is pas echt kweken zoals ik het wilde beleven :smoke

 

@ miss_stoned,

 

Ik neem argumenten altijd wel serieus, maar weet ook dat het net krasloten zijn. Je weet gewoon niet wat je plant. je kan gek gezegt allemaal dames krijgen, helft om helft of alleen mannen. Ik zie het allemaal wel. Laat ik eerst even het kweken met zaad en bio voeding onder de knie krijgen :wOOt

 

over de aarde, op de pitpotjes of ernaast? ik neem aan ernaast, deze aarde ook een beetje bevochtigen?

 

-edit: Even bij umleitung gespiekt, ik snap em al.

 

greetz,

 

ZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie opzet hoor :blink: succes met de kweek

dat het maar mooie dames mogen worden

 

ik kwam laatst hier een topic tegen waar een aantal manieren in stonden om meer kans op vrouwjtes te krijgen (oa. hoge luchtvochtigheid, en genoeg ruimte voor de wortels). ik kan alleen de topic niet meer terugvinden

misschien kan iemand anders hier een link van geven?

 

Greetz

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé ZZ,

 

Leuk projectje heb je daar staan! gaan we zeker volgen.

 

Heb gemerkt dat op het moment dat het kopje naar boven wil gaan de penwortel al een stuk op weg is. Dus volgens mij kunnen die van jou al makkelijk de potten in. Het laagje aarde bij mij was een noodoplossing omdat ik nog niet kon overpotten.

 

Uiteraard duimen :blink: we voor zoveel mogelijk dames

 

Gr

 

UmLeiTung

 

ps. Plastic aan de onderkant ervan afhalen, remt de wortel alleen maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee umleitung, leuk dat je even komt kijken.

 

Ik laat het nog even zijn gang gaan haha, ben nog best huiverig. de eerste fase is voor mij totaal nieuw. Ik zie nog niet echt veel gebeuren behalve bij deze ene KF en een ander. De jb's bespeur ik nog helemaal niets.

 

lamp staat 24 uur aan, temp is 25.8~26.00C lv is 95%.

 

kf nummertje 3 had bij de foto van 5 uur nog niets, hier op deze foto 5 uurtjes later een klein worteltje links bovenin

med_gallery_10811_3371_11927.jpg

 

 

ZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 stuks zijn mooi boven het pitpotje,

 

2 killings fields en 1 jackberry :blink:

 

JB

med_gallery_10811_3371_638494.jpg

 

 

 

KF

med_gallery_10811_3371_1088870.jpg

 

 

 

Denk dat vanavond / morgen alles ontkiemt is, wanneer zal ik ze in de pot en met hps zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste tegenslag :whistling

 

5 zaailingen vanochtend in de aarde gezet, hps lamp erboven en ik zat heerlijk te genieten. De laatste kf dame/man is nog niet helemaal uitgekomen en staat nog in de propagator. Hierna dacht ik alvast even zwart wit folie te gaan snijden voor op de aarde. Zo gedaan kwam ik terug en had alle folie op de bovenkant gelegd. Daarop een klein lepeltje, deze gleed eraf, kwam tegen mij aan en je raad het al. recht op een zaailing. deze is nu geknakt en ligt horizontaal.

 

Ik kon wel huilen. Ik ben een moordenaar :blink: Zoveel toeval kan gewoon niet. Ik laat het zaailingetje gewoon zitten in de hoop dat ze zal herstellen. Ik denk dat ik alvast weer 1 jackberry ga ontkiemen voor het geval dat. Maar ik baal goed als een stekker.

 

Ik zal vanavond pics schieten wanneer de lamp uit is.

 

zz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ziekzaadje,

 

Dat is echt jammer van die theelepel, op je plantjes, ze kunnen op zich wel veel hebben hoor,..

maar het blijft jammer ze moeten nu wel eerst herstellen natuurlijk en dat zal wel een paar dagen duren

maar zelfs geknakte planten kunnen het wel heel goed gaan doen. Ik zie dat je aarde bij je pitpotjes hebt gedaan, een beetje onder je potjes, en beetje er tegen aan is goed genoeg, je hoeft ze ze niet in te graven.

 

 

Groetjes Miss_Stoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's balen ZZ, misschien is er nog een mogelijkheid om m te spalken?

 

Saté ptikker of iets dergelijks ernaast zetten en eraan vast binden met 'boterhammenzakkenbinders'

 

Is het proberen waard toch?

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na heel even snel naar me guerilla gegaan te zijn kwam ik terug, en zag de kleine mooie blaadjes weer rechtop staan, ze groeit weer naar het licht :blink: alleen gebogen/geknakt dan. Ik laat het lekker met rust :whistling

 

Overal zit zwart wit folie op de aarde nu, heb vannochtend 3 liter water in de 5 potten gegooit om in te wateren met Sannies bacto. Aarde ziet al weer aardig droog, en zal vanavond nog een 3 liter water/bacto over de 5 potten verdelen.

 

Wanneer kan er gestart worden de groeivoeding?

 

ZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens, onkruid vergaat niet, zelfs niet door een beul als Ziekzaatje :blink:

 

Mooi voor je dat je dame/man zich weer herstelt heeft.....op naar de toppen!

 

Pas op dat je niet teveel water in je potten gooit, ook al ziet het bovenkant er kurkdroog uit kan

het in de pot nog voldoende vocht zitten. Liever iets te droog dan te nat.

 

Hoe ging het met je guerillaplantjes?

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_10811_3371_829323.jpg

 

 

 

 

Zo hier gaan we dan :smoke

Temp erg hoog, lv erg laag. Aan beide ga ik proberen te werken.

 

edit: Ik kan de temp maar niet lager krijgen. Zit telkens rond de 30 graden :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het begin is er :specool

 

Voor je temperatuurprobleem kan je misschien je passieve inlaat groter maken,

of een raampje openzetten in je kamer als dat mogelijk is.

 

Greetz Cleef

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update-je

 

Helaas (ik schaam me) met lamp aan en gsm foto's. Mooie foto's komen eind van de week.

 

Algoed :innocent:

 

Vorige week vrijdag (dag 5 na ontkieming)

med_gallery_10811_3371_126170.jpg

 

 

Nu Dinsdag (dag 9 na ontkieming)

med_gallery_10811_3371_404984.jpg

 

 

Een van de mooiste zaailingen is jackberry 3. Van 1 naar 3 naar 7 vingers ;)

med_gallery_10811_3371_503148.jpg

 

 

Ze hebben zaterdag weer een kleine 500ml over 6 potten gekregen met daarin 1 gram bacto en 2ml Groei.

Ze slaan nu lekker aan en zie elke dag verschil in groei. :)

 

het gaat lekker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update :)

 

Inmiddels dag 15 onder HPS.

En wat gaan ze toch mooi. de vingers nemen toe en 3 / 6 maakt al 9 vingers aan.

De kleur is mooi groen, alleen zijn een paar steeltjes paars door tempratuur schommelingen de eerste dagen.

De grond is goed bezig, zo zie ik de schimmels goed hun werk doen als ik het zeil eraf haal om water te geven.

 

Ze krijg nu met elk water beurtje een 2ml groeivoeding mee, en geef zo om de 3/4 dagen water. Ik begin goed te zien wanneer ik het geven moet. En begin het onder de knie te krijgen.

 

JB 1 is vanaf het begin al een rare snuiter geweest. Vervormebladeren etc etc. Maar lijkt nu toch wel aan te slaan met 7 vingers.

 

Algoed pics :)

 

med_gallery_10811_3371_1437608.jpg

 

 

 

 

med_gallery_10811_3371_693331.jpg

 

 

 

 

Mooi gedrongen :lol:

med_gallery_10811_3371_283626.jpg

 

 

 

 

Een van de 9 vingers.

med_gallery_10811_3371_1524522.jpg

 

En een geweldige symetrie :smoke

med_gallery_10811_3371_569666.jpg

 

Het gaat erg lekker zo. Zit nu al aardig te twijvelen om de lamp om te gooien naar 12/12. Wat lijkt jullie raadzaam. Ik heb een vrij hooge kast, en ga ze niet toppen. Ik ga deze run voor hopelijk leuke cola's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...