Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

plantkas

Plantkas Z'n Kaskweek

Recommended Posts

Allo

 

De kas is sinds 14 mei weer bewoond door 4 kleine meisjes.. Dit jaar mochten ze er pas de 2e week van mei in(i.p.v. 1 mei), dit omdat ik vorig jaar een ladder nodig had om de bovenste toppen op toprot te inspecteren, was niet gemakkelijk en ook niet plantvriendelijk(met een ladder door een kasje helemaal vol groen gaat niet goed).

Omdat ik nu tijdelijk in het buitenland verblijf(stage) heb ik ze helaas niet zelf kunnen planten, en moet k ze voorlopig aan hun lot overlaten.. Vandaag kreeg ik de eerste foto's (helaas slechte kwaliteit, dat krijg je met die telefoon's van tegenwoordig) en ik moet zeggen dat ik er niet echt blij van werd, vind dat ze er echt beroerd bij staan, van 1 schijnt dat alle bijna bladeren verdort te zijn en heeft in het topje nog 1 groen blaadje :D

 

gallery_5639_129_13046.jpg

Stekkies

 

gallery_5639_129_5825.jpg

Na een week groeien zijn ze nog bijna even groot :lol:

 

gallery_5639_129_29171.jpg

gallery_5639_129_13135.jpg

Te veel ongewenst groen!!

 

gallery_5639_129_42261.jpg

Zoals het rechts van de kas er uit ziet, zo zag het er van binnen ook uit! Gelukkig was de fotograaf zo vriendelijk om deze hoop onkuid er uit te halen..

 

gallery_5639_129_34966.jpg

Nu is het weer een beetje schoon.. Mn moeder vond het leuk om links tegen de want tomaten, paprika en peperplantjes te zetten :P Als ik terug kom dan.. :P

 

Van het bijna overleden plantje heb ik helaas geen foto..

 

Wanner de volgende update is kan k niet zeggen, wel dat ik ze over 8 weken weer onder mn eigen hoede kan nemen..

 

Groet plantkas

Edited by plantkas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woow het lot van je dames ligt in de handen van een ander.

Nou succes in ieder geval plantkas!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6 Plantkas !

't was hier de afgelopen week nogal waterachtig ... dus je plantjes hebben nog niet veel kunnen genieten.

Nu nog een paar dagen zon en ze zullen wel aanslaan.

Mvg

 

Berre

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kerel succes ermee , ik begrijp wat je meemaakt want de 1ste 2 weken van augustus ga ik op vakantie en dan moet ook iema,nd anders ze verzorgen , ik hoop dan dat ze op tijd zien als het een mannetje is want anders heb ik allemaal zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kun je voor die tijd al weten! je hoeft niet te wachten tot de bloei inzet om de mannen er uit te kunnen selecteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is lang geleden maar nu dan toch een update.. Ik heb veel foto's maar zal het groeiproces met voornamlijk overzichtjes een beetje uit elkaar zetten..

20 juli

kalfjes010Small.jpg

Door verlaging van het grondwaterpijl had ik de eerste 2 maanden een zeer slechte start, bij deze foto is het grondwater weer net 2 weken op het normale pijl, pas nu begint er echt snelheid in de groei te zitten..

 

28 juli

wietje010Medium.jpg

wietjes007Small.jpg

Een van de stekken was totaal verdroogt en niet aangeslagen.. Deze heb ik vervangen door een Bublegum die een maat van me nog had staan..

 

30 juli

wietjes30-7006Medium.jpg

 

5 augustus

kas5-8003Medium.jpg

kas5-8007Medium.jpg

Bubble

 

10 augustus

kas10-8001Medium.jpg

 

15 augustus

kas15-8005Small-1.jpg

 

17 augustus

17-8003Small.jpg

Hollands hope 2 werd te groot, ze kwam bij de 2.40 in de buurt en nog helemaal geen bloei, vandaar deze maatregel..

 

23 augustus

23-8016Small.jpg

23-8007Medium.jpg

Bubble

23-8013Medium.jpg

stammetje HH 3

 

8 september

8-9009Medium.jpg

 

HH1

 

8-9011Medium.jpg

 

HH2

 

8-9012Medium.jpg

Bubble

8-9018Medium.jpg

 

8-9017Medium.jpg

bijna topopbouw van Bubble

 

8-9014Medium.jpg

HH3

8-9019Medium.jpg

 

Bijnabloei van HH3, het schiet helemaal niet op dit jaar.. Dat word over een maand weer een kachel in de kas.. Dat ik zondag thuis weg ging begon de topontwikkeling eindelijk een beetje door te zetten..

 

Groet Plantkas

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Plantkas ,

Dat ziet er weer goed uit , het weer zit tegen al komt er een redelijk nazomer aan .

Succes, Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

klote dat ze nu pas beginnen te bloeien.. wel leuk kasje en mooie planten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijn dat je er weer bent plantkas :lol:

 

Planten gaan goed,maar inderdaad late bloei he dit jaar.

Bij mij zijn ze ook net buiten in de bloei gegaan.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hokkie, alleen pas wel erg op met rot... denk dat rot snel te vinden is in zoon hokkie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je hoeveel kuub per uur die auto-ventilator verplaatst dat kan ook heel belangrijk zijn.

Nlx hier ook net in de bloei...

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ buble, :D ja deze week is het nog mooi, dan heb ik hierna nog 7 weken met de zelfde zon nodig..

 

@ thomas, :kill:

 

@ sannie, ik was er nog hoor :wacko: Planten gaan als gekken, heb ze nog nooit eerder zo hard zien groeien.. Daar blijft het dan ook bij, bloeien :wacko: Heb je ook nog een buitentopic?

 

was aftoppen in het begin geen optie?

Toppen had ook een optie geweest, maar dan verlies ik mijn hoofdtop.. Ik had eigenlijk verwacht door de slechte start dat ze nooit meer zo groot zouden worden en dat ze makkelijk in mijn kas zouden passen.. Ik heb nu bewust voor knakken gekozen omdat ik dan alleen de hoofdtop iets vertraag en de andere topjes komen dan meer op de zelfde hoogte.. De hoorfdtop is heeft zich nu weer opgericht en groeit gewoon verder, je ziet alleen in stam een verdikking waaba deze een stukje scheef loopt. Vorig jaar was door de wind het oude dak van mij kas ingezakt, hierdoor waren van mijn grootste plant alle hoge toppen geknakt.. Deze hadden zich in 2 weken volledig hersteld en de plant was als het ware gescrogt..

 

@ de priester, Ja rot blijft een probleem, hoewel sinds ik er 2 autovinnen in heb hangen die continu draaien is het al een stuk minder.. Maar het blijft een gevaar.. Kacheltje over een maand helpt ook iets..

 

@ secondsun, Ik heb geen idee hoeveel kuub die vinnen verplaatsen, in iedergevel VEEL.. Er zitten 7 inlaatgaten met een doorsnede van 10 cm in, nog 2 van 5 cm en bij de deur komt er nog veel buitenlucht binnen.. Toch zuigen ze met gemak de hele kas vaquum :wacko: Bij de grote inlaatgaten in de voorkant heb ik bladschade door de snelheid waarmee de lucht naar binnen gezogen word.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien toch wel.. :wacko: Vooral bij warm weer met een hoge luchtvochtigheid krijg ik de druppels tegen het dak smorgen niets weg.. Maar als je ook bij Bamboo met zijn hydrobuitenplanten kijkt, deze verdampen 20 liter per dag.. ik heb er 3.5 van dat staan die waarschijnlijk nog warmer staan, dan zou je misschien komen op een verdamping van +- 35-40?? liter op een dag.. Zie dat maar eens weg te blazen.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hhm tis moeilijk om buiten ideaale omstandigheden te creeren..

Maar je komt heel dicht in de buurt.

 

In mn topic kun je zien dat ik ook wat heb geprobeerd met dat hout en zeil..

nu staat ie sinds een paar dagen in de schuur daar is de lv tog iets minder.

 

jou kas is veel beter.

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vooral bij warm weer met een hoge luchtvochtigheid

 

Heb wel niet zo'n grote kas als jij, maar bij mij is het er zo uit.

Tot nu toe heb ik hem aan 2 kanten nog open en dat gaat goed.

 

Kan dat bij jouw kas ook niet ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was het maar waar dat het kon.. Jouw kasje staat mooi beschut in je franse kasteeltuin :wacko: Die van mij staat met de luchtinlaten op het westen. Als ik die open zou maken, een mooi dik touw aan mijn kas knopen, heb ik een geweldige vlieger :wacko: De eerste 15 km in westelijke richting zijn totaal open zonder bomen/gebouwen, de wind speelt bij mij een aanzienlijk rol.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met moeite nieuwe pic's gister avond gemaakt, het is eigenlijk een beetje te vol om knappe foto's te maken, ik kan er zelf al bijna niet meer niet staan.. Nog 3 rupsen gevonden van de rupsenplaag, deze zijn nu ook dood. Ik heb wel het vermoeden dat er nog enkele aan mijn oog ontsnapt zijn.. :lol:

 

med_gallery_5639_129_51473.jpg

HH1

 

med_gallery_5639_129_16136.jpg

 

HH2 de grootste die er bij staat..

 

med_gallery_5639_129_94417.jpg

med_gallery_5639_129_79271.jpg

 

med_gallery_5639_129_58378.jpg

Bubble

 

med_gallery_5639_129_1935.jpg

 

gallery_5639_129_39307.jpg

topopbouw HH

 

med_gallery_5639_129_39477.jpg

 

HH3 is toch ook mooi groot geworden..

med_gallery_5639_129_3614.jpg

 

stammetje HH3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten hoor Plantkas.....

 

Die grote reikt bijna tot de top van je kas....

Ik hoop dat de bloei er goed inzit nu.

Je wilt vast niet dat ze het plafond gaat raken...

 

Anyway, ziet er leuk uit!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een na het weekend :wOOt update!

 

De topjes zijn redelijk gegroeit afgelopen week, vrijdag zag ik nog helemaal geen trichromes maar vanavond zag ik eindelijk een lichte glinstering in de toppen..

 

gallery_5639_129_33847.jpg

gallery_5639_129_113995.jpg

 

HH1, en ja de tomaten beginnen af te rijpen..

 

gallery_5639_129_21730.jpg

 

gallery_5639_129_16028.jpg

Topje HH

 

gallery_5639_129_55103.jpg

 

gallery_5639_129_16558.jpg

 

gallery_5639_129_54095.jpg

gallery_5639_129_75823.jpg

 

HH2, nog 5 cm over tussen de hoofdtop en het dak :smoke

 

gallery_5639_129_74179.jpg

 

gallery_5639_129_60393.jpg

Topje Bubble

 

 

gallery_5639_129_21377.jpg

Bubble, loopt qwa bloei voor op de HH planten, mij staat iets bij dat HH een vroegbloeier zou zijn.. Dit jaar niet dus!

 

gallery_5639_129_76160.jpg

 

gallery_5639_129_73076.jpg

HH3, ik heb er vanacht een van de laatste rupsen in gevonden, deze groeien ook hard!! Een kleine centimeter in de week.. :no Later zal ik nog een mooie foto posten van de groene vraatzucht..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...