Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
non-liner

Wiet/hasj En Slapen

Recommended Posts

Ongelooflijk hoe diep en goed je kan slapen onder invloed van wiet/hasj. Ik sliep eens een normale nacht ( 8 uur ) terwijl ik daarvoor flink wat wiet had gerookt. Toen ik wakker werd om 8 uur dacht ik dat het 12 uur smiddags was en dat ik ook tot die tijd geslapen had. Ik voelde me compleet uitgerust en energiek en had zorgeloos en vredig geslapen, het bed voelde ook zo heerlijk zacht en warm hahaha.

 

Wat me ook opvalt is dat vaak, als je wiet/hajs hebt gebruikt je dromen veel helderder worden en je deze veel beter onthoudt. Daarnaast zijn ze meestal ook een stuk vreemder dan je normaal onthoudt ( veel meer vreemde en abstracte dingen in de droom ). Ik droomde bijvoorbeeld eens over een gigantische houten constructie met grote vleugels dat maar groter bleef worden en bleef groeien. Steeds meer planken en dingen werden eraan vastgebouwd. Echt absurd en moeilijk te omschrijven en interessant.

 

Natuurlijk is dat allemaal al bekend maar dit forum is toch om je ervaringen te delen ? :D

 

Vast wel mensen die dit herkennen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om eerlijk te zijn heb ik precies tegenovergestelde ervaringen. Ik val wel als een blok in slaap als ik geblowd heb, maar slaap veel minder diep. Wel aan één stuk door, maar ik dacht dat er onderzoeken zijn gedaan die uitwezen dat de duur van je R.E.M.-slaap een stuk korter is. Ik ben vaak de volgende dag nog redelijk duf en traag van begrip en voel me toch niet echt uitgerust. M'n dromen onthou ik niet als ik stoned ben gaan slapen...

 

Hier is het de hoogste tijd voor een paar weken cold-turkey, want ik heb erg last van een soort van blow-kater de volgende dag. En het lijkt me ook wel weer eens leuk te weten wat ik nou allemaal gedroomd heb. :D

 

Waarschijnlijk zijn er ook veel mensen die dit juist herkennen. :D ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Om eerlijk te zijn heb ik precies tegenovergestelde ervaringen. Ik val wel als een blok in slaap als ik geblowd heb, maar slaap veel minder diep. Wel aan één stuk door, maar ik dacht dat er onderzoeken zijn gedaan die uitwezen dat de duur van je R.E.M.-slaap een stuk korter is. Ik ben vaak de volgende dag nog redelijk duf en traag van begrip en voel me toch niet echt uitgerust. M'n dromen onthou ik niet als ik stoned ben gaan slapen...

 

Hier is het de hoogste tijd voor een paar weken cold-turkey, want ik heb erg last van een soort van blow-kater de volgende dag. En het lijkt me ook wel weer eens leuk te weten wat ik nou allemaal gedroomd heb. :D

 

Waarschijnlijk zijn er ook veel mensen die dit juist herkennen. :D  ;)

De '' blow - kater '' herken ik wel maar alleen als we de dag daarvoor schandalig veel hebben gebruikt.

 

Het zou idd kunnen dat je REM slaap korter is, miss korter en heviger ?

 

de REM slaap is overigens niet de enige slaap waarin je droomt, in de andere fasen komen ook droombeelden binnen, alleen de REM slaap heeft de heftigste.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sjeezer

Ik ben de volgende dag meestal niet echt alert. Daarom blow ik ook meestal alleen in het weekend, of anders doordeweeks maar niet net voordat ik ga slapen (mijn werk mag er niet onder lijden natuurlijk).

 

Wel raar is dat als ik geblowd heb en ik ga slapen, heb ik altijd het idee dat vlak voordat ik in slaap val, ik stop met ademen ofzo. Of dat mijn hart veel te lang stil blijft staan en dan schrik ik altijd weer even wakker.

 

Maar nu mijn ervaring. Laatste keer had ik een lekkere sterke joint gerookt (NLX volgens mij) en vlak daarna ben ik gaan slapen. Viel niet meteen in slaap maar lag een beetje naar de muziek te luisteren en te denken. En ik had het gevoel alsof ik in een soort kamer zat met blauw neon-licht aan de plafonds wat zich ook alsmaar uitbreidde. Net zoiets als de houten constructie van Oputro denk ik. Was wel raar want ik had nog nooit van die visioen-achtige dingen meegemaakt maar dit was wel leuk :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik slaap minder goed als ik gesmoord heb. En als ik stoned ben, gaat de tijd echt traag. Maar dat is geen probleem :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb laats een minuscuul stikje gerookt, van me eigen oogst en daarna ging ik meteen slapen en ik moet zeggen dat ik erg goed sliep ongeveer dezelfde ervaring als Oputro. Ik blow niet vaak misschien komt het daarvan ofzo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij ligt het er een beetje aan... eerder had ik altijd dat wanneer ik een joint rookte en 2 uur later naar bed ging ik echt niet in slaap kon komen! Mijn gedachten gingen dan nog zeker 1-2 uur zo diep dat ik niet in slaap kon komen. Heb dat nog steeds wel een beetje maar als ik echt veel gedaan heb onder het stoned zijn slaap ik zo :)

 

Dromen onthoud ik juist niet als ik geblowd heb. Stop ik 2 weken dan heb ik juist de vaagste dromen en onthoud ze in de diepste details! Echt vaag.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben de volgende dag meestal niet echt alert. Daarom blow ik ook meestal alleen in het weekend, of anders doordeweeks maar niet net voordat ik ga slapen (mijn werk mag er niet onder lijden natuurlijk).

 

Wel raar is dat als ik geblowd heb en ik ga slapen, heb ik altijd het idee dat vlak voordat ik in slaap val, ik stop met ademen ofzo. Of dat mijn hart veel te lang stil blijft staan en dan schrik ik altijd weer even wakker.

 

Maar nu mijn ervaring. Laatste keer had ik een lekkere sterke joint gerookt (NLX volgens mij) en vlak daarna ben ik gaan slapen. Viel niet meteen in slaap maar lag een beetje naar de muziek te luisteren en te denken. En ik had het gevoel alsof ik in een soort kamer zat met blauw neon-licht aan de plafonds wat zich ook alsmaar uitbreidde. Net zoiets als de houten constructie van Oputro denk ik. Was wel raar want ik had nog nooit van die visioen-achtige dingen meegemaakt maar dit was wel leuk :P

ja dat spacen voor je gaat slapen doe ik ook wel eens :) soms hallucineer zelfs een beetje :rofl echt vet al die kleuren :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slapen gaat veel beter als ik tevoren wat gerookt heb,

maar ik herinner me geen dromen meer s'morgens.

Als ik een lange periode elke avond rook en dan een avond niet,

zijn mijn dromen heel helder en waren ze net echt als ik wakker word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfff... ik heb hem es een week hard lopen spacen...

dat was in één of andere vakantie week...

 

 

SOOOOW... elke dag standaard 5 gr. of meer gerookt...

 

ik werd na 5 á 6 dagen met dat tempo, wakker en dacht dat ik het had gedroomd en wist ik niet meer of ik wakker was of droomde ...dat zo een week of 2 gehad...

 

vage.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ray
bij mij ligt het er een beetje aan... eerder had ik altijd dat wanneer ik een joint rookte en 2 uur later naar bed ging ik echt niet in slaap kon komen! Mijn gedachten gingen dan nog zeker 1-2 uur zo diep dat ik niet in slaap kon komen. Heb dat nog steeds wel een beetje maar als ik echt veel gedaan heb onder het stoned zijn slaap ik zo :verrygood

 

Dromen onthoud ik juist niet als ik geblowd heb. Stop ik 2 weken dan heb ik juist de vaagste dromen en onthoud ze in de diepste details! Echt vaag.

dit heb ik ook als ik op vakantie ben en daar niet rook en dit jaar weer. ga 17 dagen op vakantie en heb echt zulke vage dromen en ik kan ze idd ook de volgende ochtend de droom gedetaileerd navertellen. m'n vrouw hetzelfde. we moeten er dan wel om lachuh :specool

 

gr. ray

Share this post


Link to post
Share on other sites
bij mij ligt het er een beetje aan...  eerder had ik altijd dat wanneer ik een joint rookte en 2 uur later naar bed ging ik echt niet in slaap kon komen! Mijn gedachten gingen dan nog zeker 1-2 uur zo diep dat ik niet in slaap kon komen. Heb dat nog steeds wel een beetje maar als ik echt veel gedaan heb onder het stoned zijn slaap ik zo :)

 

Dromen onthoud ik juist niet als ik geblowd heb. Stop ik 2 weken dan heb ik juist de vaagste dromen en onthoud ze in de diepste details! Echt vaag.

dit heb ik ook als ik op vakantie ben en daar niet rook en dit jaar weer. ga 17 dagen op vakantie en heb echt zulke vage dromen en ik kan ze idd ook de volgende ochtend de droom gedetaileerd navertellen. m'n vrouw hetzelfde. we moeten er dan wel om lachuh :)

 

gr. ray

hehe vet toch? Houdt die wiet ons nou voor de gek en fucked het ons onbewust op of is en blijft het gewoon een onschuldig hulpmiddeltje in het harde leven?

 

Rook je in nederland iedere dag of niet?

 

Toen ik eens dagelijks blowde en op vakantie ging, dacht ik op een gegeven moment ook echt over de meest onzinnige dingen na. Over de kleur van de wand in de caravan bijvoorbeeld. En als ik daar over nadacht werd ik gek en dacht, ik heb zin in een joint! :P

 

kan ook aan omstandigheden op zo'n vakantie komen natuurlijk maar toch, het geeft je wel een beetje het gevoel verslaafd te zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik heb gerookt word ik meestal al lekker duf en chill...de stap naar slapen is dan niet groot. Kan er lekker op slapen, maar (bij veel gebruik) wel last van de blowkater..al heb ik die stukken liever dan alcohol katers :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...