Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Mijn eerste poging op rfx-1 is mislukt omdat ik de planten in Bayer Insect had gedoopt. Eigenlijk dus doordat ik te licht over ongedierte dacht.

 

Dit keer ben ik meteen voor de zware middelen gegaan omdat een ezel zich niet twee keer aan dezelfde steen stoot. Ik heb de stekken gedompeld in Vertimec, Nissorun, Apollo en Envidor en over een paar dagen als de planten zijn aangeslagen zal ik nog een spuiten met deze middelen die volwassen spint, de eitjes en larven doden.

 

Nu dan de tweede poging, 25 Amnezen in 11literpotten, waarbij een bijkomend voordeel is dat ik de planten in een lekbak heb te staan wat bij de eerste poging niet zo was omdat het andere hok nog bezet was.

 

gallery_6495_18670_75840.jpg

 

Ik heb dit keer voor 11literpotten gekozen omdat dit op mijn locatie veel praktischer is dan 18literpotten en kratten en drie kwart van het totaal zijn feltpots. Dit lijkt me ideaal in combinatie met rfx-1 aangezien de planten die ik op aarde in deze potten heb gekweekt nagenoeg geen fluff hadden en keiharde toppen. Dus ben ik benieuwd hoe het zal gaan met een nog luchtiger medium.

 

gallery_6495_18670_18887.jpg

 

Deze keer heb ik de badkuip vol laten lopen en daar Canna A + B en pH min ingedaan tot ik een ec van 1.8 had en een pH van 5.5. Vervolgens begon ik met inwateren van de potten met rfx-1 die in de douche stonden en heb de waardes na een paar emmers in de badkuip nog eens gemeten. Tot mijn verbazing was de ec opgelopen tot 2.1 en de pH naar 5.8 waarna ik ze heb teruggebracht naar een ec van 1.6 en een pH van 5.4. De potten met de waarden die waren opgelopen heb ik opnieuw ingewaterd. Later heb ik steekproefsgewijs de drain van een pot gemeten en die was pH 6.1 en ec 1.4.

 

Dat was 'm voor nu.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd, veel succes!

Hoop dat je nu van je spint afkomt..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes weer deze ronde!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

Suc6

25 stuks netjes ,

wat gaat er boven hangen Watt?

en wat voor een afzuiging heb je staan ?

Salut:j

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er komt 2400 watt boven. Heb een actieve inblaas van 1000m3 en een afzuiger van 2500m3.

 

Op dit moment brandt er een lamp van 600watt en dat houd ik zo totdat de planten groter worden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes deze ronde maar weer dilago!

Goed laten wortelen die hap en dan om zetten, gaat helemaal goed komen dan!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met de nieuwe ronden

Ik gluur af en toe mee

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi, toch maar weer een verslag doen!

 

Als de spint deze chemische aanval overleeft heb je echt een spintprobleem, want wat kun je dan nog doen? Hopelijk overleven je planten al dit spul beter. Gebruik je een masker om te voorkomen dat je dampen inademt als je met die middeltjes bezig bent?

 

Ik begreep dat je wilt gaan vloeden, ben je zeker van de sterkte van je vijver? En zijn feltpots geschikt voor vloeden?

 

Als alles goed gaat zitten we over een klein weekje al naar mooie aangeslagen planten te koekeloeren. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes kerel!

Ik hoop dat je ze zo in de kiem hebt gesmoord :)

Op naar een top ronde!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes deze ronde.

Heb je deze stekken zelf gesneden?

 

Komt ie weer met zijn gezeik :innocent:

Dompelen, kunnen die 4 middelen wel samen?

en pas je daarmee wel op (chemische reacties), het is geen Bayer huis&tuin&keuken spul waar je nu mee gewerkt hebt :doctor:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er komt 2400 watt boven.

 

2400 watt in een ruimte van 1.20/1.20 (veel groter kan het niet zijn aan de foto te zien) is absurd. Die oppervlakte heeft genoeg aan maximaal één 600 watt 'lamp of als je eens gek wil doen 1000 watt als je je klimaat onder controle kan houden.

 

Een ieder geval succes met je rondje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel goed opgemerkt Knakie al lijkt het me iets van 150x150.

2400w is echt overkill dan, hang er 1000W in of 2x 600W

 

Als je volop aan het afzuigen en inblazen bent is het net de Himalaya strakkies aan microklimaat :whistle:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi, toch maar weer een verslag doen!

 

Als de spint deze chemische aanval overleeft heb je echt een spintprobleem, want wat kun je dan nog doen? Hopelijk overleven je planten al dit spul beter. Gebruik je een masker om te voorkomen dat je dampen inademt als je met die middeltjes bezig bent?

 

Ik begreep dat je wilt gaan vloeden, ben je zeker van de sterkte van je vijver? En zijn feltpots geschikt voor vloeden?

 

Als alles goed gaat zitten we over een klein weekje al naar mooie aangeslagen planten te koekeloeren. ;)

Ik wil wel eb- en vloeden maar of ik er deze ronde al aan toekom weet ik nog niet. En een masker draag ik niet wanneer ik bezig ben met dat gif, de muggen vielen dood om me heen toe ik uitademde zou het een probleem zijn? :D

 

Er komt 2400 watt boven.

 

2400 watt in een ruimte van 1.20/1.20 (veel groter kan het niet zijn aan de foto te zien) is absurd. Die oppervlakte heeft genoeg aan maximaal één 600 watt 'lamp of als je eens gek wil doen 1000 watt als je je klimaat onder controle kan houden.

 

Een ieder geval succes met je rondje

Het hok is minstens 4 keer zo groot als jij denkt, ik ga toch geen 4 keer 600watt ophangen in een ruimte van 120 x 120? :)

Zolang de planten nog klein zijn heb ik slechts 1 lamp aan want dat scheelt weer in de energierekening.

Ik draai al een tijdje op deze locatie en dat gaat prima. De afzuiger hoeft nooit voluit. :D

 

Succes deze ronde.

Heb je deze stekken zelf gesneden?

Ja.

Komt ie weer met zijn gezeik :innocent:

Dompelen, kunnen die 4 middelen wel samen?

Komt ie weer aan met zijn mosterd na de maaltijd. ;)

 

Nee, je moet er altijd twee combineren, staat allemaal duidelijk in de bijgeleverde handleiding die ik maar heb gevolgd voor de gekkigheid.

en pas je daarmee wel op (chemische reacties), het is geen Bayer huis&tuin&keuken spul waar je nu mee gewerkt hebt :doctor:

Nee al stinkt Envidor precies zo naar verf als Bayer Insect. Zo onschuldig is dat dus ook niet vermoedelijk.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Het hok is minstens 4 keer zo groot als jij denkt, ik ga toch geen 4 keer 600watt ophangen in een ruimte van 120 x 120? :)

 

In het begin van je post schrijf je:

Nu dan de tweede poging, 25 Amnezen in 11literpotten, .

 

Als de ruimte veel groter is en je kweekt 25 dames op 11 liters of misschien ben je al verstandig geweest en heb je er 18 liters van gemaakt dan is wellicht de hoeveelheid licht geen overkill voor het aantal m2 maar wel voor je potmaat. Je zal dan met minimaal 40 liter potten moeten gaan werken om rendabel 25 dames te kunnen kweken. Anders is het zonde van de stroom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de spint deze chemische aanval overleeft heb je echt een spintprobleem,

 

Heb je je materialen, je tent enz ook allemaal ontsmet?

Zo nee, dan kun je er op wachten.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Het hok is minstens 4 keer zo groot als jij denkt, ik ga toch geen 4 keer 600watt ophangen in een ruimte van 120 x 120? :)

 

In het begin van je post schrijf je:

Nu dan de tweede poging, 25 Amnezen in 11literpotten, .

 

Als de ruimte veel groter is en je kweekt 25 dames op 11 liters of misschien ben je al verstandig geweest en heb je er 18 liters van gemaakt dan is wellicht de hoeveelheid licht geen overkill voor het aantal m2 maar wel voor je potmaat. Je zal dan met minimaal 40 liter potten moeten gaan werken om rendabel 25 dames te kunnen kweken. Anders is het zonde van de stroom.

Uiteindelijk zal ik zes planten onder een lamp af bloeien en ik zou niet weten waarom dat niet rendabel is als ze wat langer voor groeien. Kan je dat ook onderbouwen?

 

Als de spint deze chemische aanval overleeft heb je echt een spintprobleem,

 

Heb je je materialen, je tent enz ook allemaal ontsmet?

Zo nee, dan kun je er op wachten.....

Ja heb ik wel gedaan maar het blijft een locatie waar je nooit met 100% zekerheid kan zeggen dat je echt alles hebt. We zullen wel zien hoe het komt, ik denk wel dat ik ze een flinke slag heb toegebracht. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf vinden,

dat je met tijdig uitzetten van Tetrix, je de allerbeste maatregelen neemt die mogelijk zijn.

 

Ik zou zelf niet mijn plantjes willen blootstellen aan die troep.

Ik heb het wel in huis, maar gebruik dat alleen om mijn materialen mee te behandelen.

(Ja ik weet het, heb makkelijk praten met zaad)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het relatief lage aantal planten verbaast mij ook iets moet ik zeggen, echter oordeel ik niet voor ik de redenering er achter ken.

ik heb er liever wat meer, stuk of 9 per lamp is het minste wat ik zou doen denk ik.

Heb er nu 14 per lamp, dat is achteraf gezien wat teveel, volgende ronde doe ik er wat minder, t staat me nu ff te vol.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf vinden,

dat je met tijdig uitzetten van Tetrix, je de allerbeste maatregelen neemt die mogelijk zijn.

Als je uit stekken kweekt en er komt spint op is roofmijten uitzetten niet afdoende helaas. Voordat ik tot het zware spul overging heb ik al kapitalen verspild met biologische middeltjes die niks hielpen.

Ik zou zelf niet mijn plantjes willen blootstellen aan die troep.

Ik heb het wel in huis, maar gebruik dat alleen om mijn materialen mee te behandelen.

(Ja ik weet het, heb makkelijk praten met zaad)

Ook ik heb het gif zolang mogelijk geweerd maar mijn stekken waren bont van de spint en tripsen en ik wil deze genetica niet kwijt dus heb ik mijn principes maar overboord gedaan.

 

 

Het relatief lage aantal planten verbaast mij ook iets moet ik zeggen, echter oordeel ik niet voor ik de redenering er achter ken.

ik heb er liever wat meer, stuk of 9 per lamp is het minste wat ik zou doen denk ik.

Heb er nu 14 per lamp, dat is achteraf gezien wat teveel, volgende ronde doe ik er wat minder, t staat me nu ff te vol.

Ik had de vorige ronde nog minder planten per lamp, toen waren het 5,25. Dus voor mijn doen zijn 6,25 er zelfs veel.

 

Mijn idee is dat grotere planten wat krachtiger zijn als kleinere en dikkere toppen aanmaken. Maar de tijd zal het leren. :)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordat ik tot het zware spul overging heb ik al kapitalen verspild met biologische middeltjes die niks hielpen.

 

Je weet het hé, (met alle respect).

Maar je hebt van alles geprobeerd idd.

Maar nog nooit, met Terixen toch..?

 

Al je kweek blauw ziet van de spint, duurt het een paar dagen voor dat het goud ziet van de Tetrix.

Deze stam van predators is bij uitstek geschikt voor ons doel.

Ze gedijen uitstekend bij een temp tussen 20 en 30.

En een RV tussen 40 en 70..

 

Als je dan bedenkt, hoe de levenscyclus van die beestjes er uit ziet dan weet je het toch wel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zeker niet over een nacht ijs gegaan beste Oude Rocker en spint op zaadplanten of stekken is een wereld van verschil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil geen zeikerd zijn maar met dat aantal planten per lamp had ik toch echt grotere potten gezet.

 

als die sletten eenmaal beginnen te zuipen dan moet je bijna continu op locatie zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen probleem hoor, zeg wat je er van vindt. :)

 

De vorige ronde heb ik met 5,25 per lamp gedraaid eveneens in 11literpotten en dat is me prima bevallen. Volgens mij moet dit dus wel goed komen, ik kan er altijd wat extra water in kiepen, zolang ze het maar opzuipen binnen 24 uur moet dat geen punt zijn zo heb ik gelezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rfx houdt minder vast dan aarde of cocos

 

maarja met dagelijks wateren in volle bloei kom je vast wel een eind

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet ook niet welke meters je hebt maar zou in deze setting ook geen risico lopen met chinese ph meters. je buffer is namelijk 0, PH fouten zullen hard afgestraft worden.

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...