Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Markoz

Mijn dp90 setup...

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Na lange tijd zijn mijn handen weer gaan jeuken, en wil dan ook weer een microkweekje starten..

Het plan is om 4 sannies jack te gaan scroggen onder led.

 

Nu heb ik zga alles al in huis, alleen heb ik nog mijn twijfels over de lamp. Maar daar kom ik later nog op terug.

Het volgende heb ik al;

*Secret Jardin DP90 (90x60x90)

*250m3 softbox

*480m3 prima clima koolstoffilter

* cli mate fancontroller

*4 Smartpots van 11,6liter

*Sannies starterspakket met 5 Sannies Jack fem.

 

Over de LEDlamp ben ik nog niet helemaal uit.

Mijn oog is gevallen op een 300watt LED lamp die ik uit China kan laten komen voor $200. Ik weet niet of er veel namaak van deze lampen op de markt zijn, en wil dan ook best een gokje wagen.

 

Hier de link van de lamp:

http://www.dhgate.com/product/300w-led-gro.../160042543.html

 

 

Iemand die me kan vertellen of dit een goede lamp is, en wat ik behalve een zak lightmix nog meer nodig heb?

Als alles draaiende is, zal ik zeker een kweekverslagje bijhouden.

 

Grzz Markozz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tuin aub niet in die ledlamp!

 

Wat is er mis met dat ding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het eerste wat mij opvalt is dat ik nergens kan zien welke merk led's ze gebruiken.

 

zie het al( bridgelux)

 

gr nieuweling

Edited by nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar die lamp!

Een jaar of twee geleden merkte ik dat velen met LED begonnen maar nu zie ik er niet meer zo veel van,

is er iets met LED waarom meerderen zich er van wegkeren?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tuin aub niet in die ledlamp!

 

Wat is er mis met dat ding?

 

Ze doen der langer aan dan met een gewone kweek lamp. Ik zou het ook niet. Tijd verspilling, met een gewone kweeklampje bereik je veel meer ( afhankelijk van je kweek-style)

Share this post


Link to post
Share on other sites

T neon schijnt ook goed te werken.

Btw waarom een jack herrer in een micro grow.

Ik zie wel meerdere mensen dit doen.

Weet je wel hoe groot die dingen worden.

Probeer een indica die lekker klein blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit tentje moet je vol hangen met t neon, allemaal 3 liter potjes erin en na 2 dagen je stekjes op 12 12 gooien.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tneon, veel teveel kappen omhoog/omlaag en lampen wissels en nog best wel warm in tentje?

 

LED.. let it be please

T8 uit de bouwmarkt draai je nog succesvoller :wOOt

 

400W (250W mag ook nog) HPS.

Dan wel de softbox upgraden naar 500M3, filter mag blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
LED.. let it be please

T8 uit de bouwmarkt draai je nog succesvoller :wOOt

 

Spectraboxen zijn zeer goed mee te kweken, voornamelijk in de winter mis je alleen de stralingswarmte van HPS.

De gold edition Spectrabox heeft tegenwoordig 2 spectrumcontrollers voor de groei en de bloei.

Met de oudere versies duurde het wat langer voordat de bloei erin kwam, maar er is prima onder te kweken.

Groottste probleem in de DP90 is de hoogte, een LED box heeft de koelfans aan de bovenkant zitten, dat is een issue.

 

Gr,

Donnie

Edited by Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey donnie jij hebt tog die spectrabox gold welke shop heb jij die vandaan?de reden dat ik het vraag is omdat ik op een site zag dat de meeste die verkocht worden in nederland nep zijn en er staat ook bij welke shops die neppe verkopen.hier is de link naar de site.

 

http://www.dutchgreengrowlights.eu/1/algem...d-spectra-unit/

 

 

gr nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites
LED.. let it be please

T8 uit de bouwmarkt draai je nog succesvoller :lol:

 

Spectraboxen zijn zeer goed mee te kweken, voornamelijk in de winter mis je alleen de stralingswarmte van HPS.

De gold edition Spectrabox heeft tegenwoordig 2 spectrumcontrollers voor de groei en de bloei.

Met de oudere versies duurde het wat langer voordat de bloei erin kwam, maar er is prima onder te kweken.

Groottste probleem in de DP90 is de hoogte, een LED box heeft de koelfans aan de bovenkant zitten, dat is een issue.

 

Gr,

Donnie

 

Als een LED kweeklamp nu de prijs van een T8 armatuur gelijke wattage was :lol:

Hangt die LED er, moet je nog duur gaan bijverwarmen ook, gaan je bespaarde wattjes tov HPS :wOOt

 

Wat betaal je wel niet voor een Gold Edition LED lamp (die ook nog eens de juiste LEDS bevat mag je hopen maar vergelijking is er eigenlijk niet) en maar volhouden dat je er ook prima onder af kunt bloeien wat dus amper opgaat voor de doorsnee cannabis kweker die een schema volgt wat op HPS geijkt is (en de voeding ook nog eens).

 

Wil je andere genetica kweken dan cannabis dan helemaal ok (sla en tomaten doen het goed) en bereidt je anders voor op altijd achter de feiten aanlopen en zga niets bij kunnen sturen want je kunt maar 1x in de week voedden en water geven hoeft ook niet zo vaak :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Lostchild,

 

Ik begrijp wat je bedoelt, maar daar gaat het hier natuurlijk niet om. Veel mensen stellen dat er onder zo'n lamp niet te kweken valt, maar dat is onzin. Stekken slaan zeer goed aan onder een LED lamp bijvoorbeeld. Wanneer het straks betaalbaar gaat worden als een HPS dan zie ik zeker in de zomer dit soort lampen als een goed alternatief.

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Lostchild,

 

Ik begrijp wat je bedoelt, maar daar gaat het hier natuurlijk niet om.

 

Stekken slaan zeer goed aan onder een LED lamp bijvoorbeeld.

 

Wanneer het straks betaalbaar gaat worden als een HPS dan zie ik zeker in de zomer dit soort lampen als een goed alternatief.

 

Vd groei prima maar ruim 8wk (eerder 10 omdat alles langzamer gaat) afbloeien kun je beter een andere lichtbron kiezen :wOOt

 

Investering/afschrijving en de rest in ogenschouw genomen is LED waar het op cannabis kweken aankomt een hype meer niet.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Het heeft allemaal een tijdje op zich laten wachten, maar de plannen worden steeds duidelijker...

Binnenkort ga ik verhuizen naar een appartement, waar ik een mooie zolder tot mijn beschikking heb.

Hier wil ik mijn eigen rokertje gaan verbouwen, en heb al aardig wat spulletjes.

 

Omdat ik in mijn voormalige woning niet veel ruimte tot mijn beschikking had, wilde ik dus een micro kweekje gaan starten met een LED lamp. Deze setup wil ik nu gaan gebruiken als voorgroeihokje.

 

 

Afbloeien wil ik doen in een homebox 1x1x2. Hier wil ik een 600watt Gavita setje in hangen, met een 500m3 softbox met fancontroller+ 500m3 filter.

Kan dit qua warmte, of kom ik dan in de problemen?

Deze tent kan ik samen met 400watt vsa, 350m3 buisfan + 350m3 overnemen van een maatje.

Omdat ik graag een softbox wil ivm geluid, gaat mijn voorkeur uit naareen 500m3, met ook een grotere filter.

Ook wil ik graag een EVSA aanschaffen ipv een VSA. Is een 600watt dan mogelijk, of tog beter een 400watt?

 

De plantjes wil ik voorgroeien in 11,6L smartpots, en later als ze naar de grote tent gaan, wil ik ze overpotten in 26L smartpots.

 

 

Kunnen jullie me vertellen of ik goed op weg ben, en wat ik nog kan verbeteren.

 

 

Grzzz Markoz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je voor een 400 watt gaat, dan ben je goed met een 500M3

 

Ga je voor 600 watt dan raad ik je toch aan voor 1000m3, in zo n klein tentje met een 600 watt ga je problemen hebben als dit 1 van uw eerste kweek is.

 

En led lamp zou ik voor veel later doen, eenmaal je meer ervarinh hebt opgeleverd met een gewone lamp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmzzz dus met 500m3 ga ik dat niet halen?

Is een 1000m3 afzuiger niet btje te groot voor in die tent? Gaat dit wel passen, of moet deze dan buiten de tent geplaatst worden?

 

En de led wil ik puur gaan gebruiken voor de voorgroei... Dan alsnog ervaring vereist?

 

Thnx voor de snelle reactie trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor een 600 watt met een 500m3 in een tent van 1x1x2 ga je veel temp problemen hebben , MEt een 400 watt die ik heb in een tent van 80x80x180 afzuiger 500 watt, de temp stijgt bij mij wel eens tot 30 graden. Ik zou een 750m3 nemen of een 1000 m3 en afdimmen tot 40% en zo elke keer wat meer capaciteit bij voegen elke keer dat je het nodig hebt wegens te hoge Lv of te hoge temp

Als je voor een softbox gaat die ga je sowiso buiten de tent plaatsen, filter binnen de tent en zo sluit je het aan naar je softbox toe. Dus in je tent heb je filter en een deel afzuigslang

 

 

en met betrekking de led, het is afhankelijk wat je wilt......Ik zou zeggen gewoon doen, je gaat denk ik toch ietske langer moet voorgroeien dan met een gewone kweeklamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...