Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Grownoob

Choco Cheese AF Terraskweekje

Recommended Posts

Allright!

 

Mijn eerste kweek ooit na lang op dit forum te hebben rondgezworven. Eindelijk!!

Zoals mijn naam al zegt ben ik nog groen achter de oren als het gaat om mijn eigen planten kweken, en hoop dat ik me genoeg heb ingelezen om dit tot een geslaagd eind te maken. Dus welkom op mijn Noobtopic

 

De opstelling is vrij simpel:

 

5 x Choco Cheese zaadjes van Dizzy Duck Seeds

5 x 11 liter potten (ongeveer)

lightmix vd growshop gemixt met een beetje potgrond wat ik over had van binnenplanten

canna groei+bloei+wortelstimulator

Aptus plant care startpakket

hp ec meter

 

Ik heb de zaden laten ontkiemen in een soort pads die ik heb meegekregen en in een plastic bakje in de kast gelegd. De eerste twee dagen gebeurde er helemaal niets en dag drie was ik ze vergeten. Dag 4 (12 juni) waren alle zaadjes uitgekomen en zaten de lobblaadjes tegen de deksel van het bakje aan en waren ze een beetje gelig door gebrek aan licht. Direct overgepot in de lightmix 11 literpot (later las ik dat de zaadjes dat waarschijnlijk iets teveel van het goede vonden), maar goed al gestaag werden de blaadjes groener en hebben alle 5 de zaden het overleefd.

 

De volgende beginnersfout was dat ik las dat de lightmix doorgespoeld moest worden, dit was ik vergeten dus dat heb ik gedaan toen de zaadjes er al in stonden, met als gevolg zeiknatte grond die maar niet op wilde drogen. (En toch eigenwijs nog een beetje doen omdat ik de wortelstimulator was vergeten) Las later dus dat dat stilstand veroorzaakt. Hebben ze ook gedaan volgens mij want dit zijn de zaailingen na een week (en dus 1 keer water geven zonder voeding)

 

Ook was het volgens mij een fout om die oude aarde te gebruiken, die was al zeker een jaar of 4 op balkon aan het liggen, nooit gebruikt dat niet, maar weet niet of dat net als groente en fruit verrot haha, het was wel erg zwart...anyway om te kijken of het echt uitmaakt heb ik de ronde pot bijna 1/3 van dat spul gemixt, en de rest een beetje omdat ik met een zak van 50 liet net geen 5 11 liter potten kon vullen haha. Ook was de ronde pot een beetje viezig van oude schimmel denk ik..het was wittig, had de oude aarde er net uitgehaald..hoop niet dat de wortels dat opslurpen en ik dat merk in de smaak hahaha. Of als het echt slecht is hoor ik het natuurlijk graag

 

Foto's 18 juni

 

gallery_38086_15884_189854.jpg

gallery_38086_15884_403044.jpg

 

De tweede week gingen ze gelukkig iets harder, zat me te verwonderen om de mooie paarse stengels die de plant onwikkelde, en de mysterieuze zwarte kleur bij de ontwikkeling van nieuw blad, die wegtrok naarmate het plantje groter werd...zal wel niet zo goed zijn geweest, echt warm was het niet s'nachts. En heb de plantjes niet voorgegroeid onder een lamp binnen ofzo. Heb ze tot nu toe nog steeds niet hoeven te bewateren, want de potten zijn nog loodzwaar. Heb ook geen hydrokorrels onderin dus echt makkelijk loopt het allemaal er ook niet uit volgens mij...iets voor de volgende keer. Hier zijn de foto's van 29 juni, zoals jullie kunnen zien is het allemaal weer iets groter:)

 

gallery_38086_15884_330806.jpg

gallery_38086_15884_446057.jpg

 

Zoals jullie kunnen zien heb ik drie goede potten en twee potten die misschien achteraf toch iets minder waren...Heb in 2 oude potten wat gaten geboord, mr die zijn volgens mij niet afdoende om het water goed af te voeren. Met als gevolg dat eentje iets kleiner is dan de rest en de ander is een raaaaaar plantje geworden, maakt geen wietblaadjes aan tot nu toe en staat er een beetje verloren bij. Heb ze wel vanaf vandaag 29 juni een beetje voeding gegeven, wat wortel stimulator, canna groei en aptus regulator...eens kijken wat het doet:)

Hier zijn de fotos van 1 juli

 

 

gallery_38086_15884_414956.jpg

gallery_38086_15884_190383.jpg

gallery_38086_15884_321443.jpg

gallery_38086_15884_240643.jpg

gallery_38086_15884_399874.jpg

gallery_38086_15884_482788.jpg

gallery_38086_15884_222814.jpg

 

Weet niet of het aan mij ligt, maar de plantjes lijken het heel erg naar hun zin te hebben, zijn wel mini voor mijn gevoel maar worden steeds mooier, er beginnen zich 7 vingerige bladen te ontwikkelen ( bij 2 stuks) en ik las dat dat heel goed was...ze zijn ook een stuk groter behalve eppo, die ziet eruit alsof hij getopt is want er beginnen zich wel scheutjes te ontwikkelen in de oksels:)

 

Heb wel spijt van de beslissing om die oude potten te gebruiken want uitgerekend die zaadjes lijken iets minder, en heb ze trouwens ook weer wat bijgevoed, geef ze niet veel maak 1,5 liter aan en verspreid dat over de potten. Ga ze ook nummeren om het allemaal beter in de gaten te houden. De normale potten zijn 1,2 en 3, nummer 4 is de ronde pot en 5 is eppo die ik lekker laat doorploeteren.

fotos 3 juli

 

gallery_38086_15884_404369.jpg

gallery_38086_15884_329036.jpg

gallery_38086_15884_278832.jpg

gallery_38086_15884_410769.jpg

gallery_38086_15884_605879.jpg

gallery_38086_15884_20752.jpg

gallery_38086_15884_403156.jpg

gallery_38086_15884_264138.jpg

gallery_38086_15884_332380.jpg

 

 

Ze staan er goed bij heb ik het idee, mooi 7 vingerig blad wat zich ontwikkeld en het lijkt alsof de voeding ze een boost geeft of zou het komen omdat de grondvochtigheid beter onder controle is (met regen zet ik ze nu binnen zodat de potten niet zeiknat worden) Niet ideaal maar werk nog aan een betere oplossing.

 

De reden dat ik zo laat pas start met het aanmaken terwijl ik al enekele weken begonnen ben is totaal te wijten aan de mentaliteit van de moderators die er drie weken over hebben gedaan om mijn verdomde profiel goed te keuren....sta al die tijd te springen om hulp maar ja;) Alsnog bedankt voor het goedkeuren...TOP!!

 

Tips en Tricks zijn welkom:)

 

Heb enkele vraagjes aan deze weken overgehouden:

 

Waarom worden steeltjes paars?

wat betekend die zwarte verkleuring bij de spruiten (ofzoiets:) van nieuwe blaadjes?

De topjes van mijn blaadjes lijken zwart, goud bijna. Met het blote oog amper te zien maar je ziet dat ze ietsepeitsje donkerder zijn..hoe okmt dat? is dat de overbevoeding? Ze lijken niet ongezond

 

En ook wel wat onclusies getrokken met mn eigenwijse kop:

 

Niet overbewateren, geeft stilstand

En de pot en aarde maakt ook wel uit

gebruik van hydrokorrels onderin de pot

 

 

Moet een betere camera hebben eigenlijk om de details beter te kunnen vastleggen want heb soms wel enkele vragen die ik alleen kan stellen eigenlijk door de foto te plaatsen. Hoop dat iedereen die dit leest net zoveel plezier beleeft aan dit verslag als ik heb met het maken ervan...allright kom maar op met jullie commentaar kan het hebben...yeahhh

 

Aangenaam en greetings

 

Grownoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allright kleine update, ben namelijk wat aan het klooien geweest...:specool

 

Dit zijn eenkele foto's van gisteren

gallery_38086_15884_199784.jpg

gallery_38086_15884_318283.jpg

 

het rare plantje

gallery_38086_15884_386805.jpg

 

gallery_38086_15884_28649.jpg

 

Alles lijkt gezond en ze staan er goed bij, heb radiotorfolie achter mijn verwarming weggetrokken omdat ik dat heb gezien in een ander topic. Heb ze er nu een dag opzitten en ik weet niet of het goed voor mijn planten is want de bladeren lijken een beetje slapjes.

Is hetnou een goed idee om dit zo te behouden of is het juist slecht voor mijn plantjes? Misschien komt het wel omdat mijn planten niet alleen meer van boven licht krijgen maar ook van onderen??? Is dat de juiste theorie? Of vinden ze het gewoon niet fijn?

Heb wel vandaag voeding meegegeven..wortelstimulator, canna groei, aptus regulator en startbooster. Hoop dat dat ze goed doet

 

gallery_38086_15884_656713.jpg

gallery_38086_15884_224490.jpg

gallery_38086_15884_451539.jpg

gallery_38086_15884_577799.jpg

 

Ze hebben van s'ochtends vroeg half 8 tot s'avonds half 9 volle zon als die er is...dus ik hoop op mooie vooruitgang komende tijd!!!

 

Wel heb ik een probleempje gehad met beestjes op mijn blad, althans ik zag sporen van (roest leek het), en na kijken op een ander topic zag ik dat dat beestjes waren die het sap uit je blad zogen....dus ik checken en op het blote oog de beestjes gevonden en verpulverd met mn handen:) . Er zat er geen een meer op en hoop dat het klaar is.

gallery_38086_15884_712250.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is idd mineervliegschade...

voor de rest ziet het er top uit!

 

check mijn verslag ook eens!

 

later :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er mooi uit !

 

Tot we nog maar warme en zonnige dagen krijgen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee tot zover gaat alles zoals het moet volgens mij :wOOt

 

Net als ik hebben de dames volop van de zon kunnen genieten afgelopen dagen, en ze beginnen nu eindelijk echt op plantjes te lijken na drie weken een beetje aangekloot te hebben. Ik heb de potten wit geverft, ik ben doorgegaan met dezelfde voeding die ik eerder al aangegeven had, en de eerste witte haren beginnen te verschijnen sinds 8 juli, ik heb helaas geen goede camera om dat mooi vast te leggen.

Maar so far so good....keep you posted!!

 

@ CannaVis Bedankt voor de info, was er helaas toch een vergeten dus er zit nog een streep naast...heb hem gevonden en verwijderd. Maar bedankt voor de boilogieles...mineervlieg, had er werkelijk waar nog nooit van gehoord :lol:

 

@ Ganjaman Mooi was het zeker, nu moet het nog even doorzetten:)

 

Fotos 10 juli

 

gallery_38086_15884_663671.jpg

gallery_38086_15884_238038.jpg

gallery_38086_15884_238067.jpg

 

Foto's zijn gemaakt nadat de zon onder was gegaan...daarom lijkt het alsof ze wat slapjes hangen. Maar ze staan er prachtig bij vol in de zon...en ook nog eens voor een strook radiotorfolie die de plantjes in een hemels witte bundel zonlicht zetten de gehele dag...helemaal top,plz laat de zon schijnen komende dagen!!

 

Ik heb trouwens wel een vraag maar helaas geen ondersteunende foto's. De blaadjes zien er mooi groen uit, beetje lichtgroenig. Maar het rare is dat elk puntje heel minuscuul verlicht is, amper te zien of het gelig of wittig is. Heb al best lang rondgekeken op het forum maar het lijkt wel alsof het iets anders is waar de rest mee kampt die complete bladen verkleurt hebben. Is dat nou die verbranding door een overvloed aan voeding?

Edited by Grownoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okke voordat ik hiermee begon dacht ik dat de omstandigheden ideaal zouden zijn. Ik heb veel zon om de planten mooi te laten groeien, veel wind tegen toprot. En ik zit niet bij de grond dus er kunnen geen beestjes bij mijn planten...lol...wrong!!

 

Heb vandaag bij mn check weer een probleempje gevonden, 1 blad begon een beetje gelig te worden en bij inspectie aan de onderkant zaten er allemaal kleine beestjes die ik met de schoevendraaier...mm..heb bewerkt en hopelijk heb verwijderd...iemand enig idee hoe die beestjes heten die deze schade veroorzaken? En is de moord met de schoevendraaier voldoende op het blote oog? Of zijn er nog eitjes die ik niet kan zien?

 

gallery_38086_15884_530495.jpg

 

De beestjes zelf waren overigens te klein om als model te dienen...sorry:)

 

wel ook een foto van de beginnende bloei volgens mij

gallery_38086_15884_176903.jpg

 

Het beetje mislukte plantje maakt die blaadjes per node aan..ziet er wel gezellig uit:)

gallery_38086_15884_767974.jpg

Edited by Grownoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ghello,

 

Ben vandaag begonnen met bloeivoeding toe te dienen aan het voedingswater. Volg nog steeds de Aptus lijn in combinatie met canna groei en bloei. Wel heb ik weer een bladprobleem op mn jongste bladen, sommige die uitkomen zitten kleine gaatjes in. Overigens dus alleen op de grootste plant

gallery_38086_15884_291008.jpg

gallery_38086_15884_291008.jpg

 

Iemand idee of het wederom om beestjes gaat, na de luizen en mineervlieg aanval:)

Wat wel het vreemde is dat het elke keer gebeurt op de mooiste plant, alsof insecten ook een voorkeur hebben voor de mooiste. De zon heeft ze wel goed gedaan afgelopen dagen

gallery_38086_15884_648142.jpg

gallery_38086_15884_78014.jpg

 

ciao!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dan, het word tijd voor een update....De zon heeft mij en m'n plantjes goed gedaan.....in een baken van fel licht zijn ze mooi vol aan het worden, hoop dat het nog ff aanhoud voor iedere buitenkweker.

 

Ik geef nu om de twee dagen water. Ik meng eerst de regulator van aptus door het water, en omdat het de tweede week van de bloei was heb ik volgens het kweekschema ook de p boost toegevoegd. Heb ik de Canna groei vervangen voor de bloei. En de startbooster vervangen door de topbooster.. Precies zoals aangegeven op het schema en de planten tonen geen tekenen van gebreken (al zou ik die niet kunnen herkennen waarschijnlijk :wOOt

 

Okee wacht, deze zonnige post moet eigenlijk beluisterd worden met een lekker muziekje op de achtergrond....dussss voor degene die wat zonnestralen kunnen gebruiken en niks hebben opstaan

 

 

Alle 5 de plantjes gaan eigenlijk wel okee, zelfs diegene die een zware start had heeft zich klaarblijkelijk herstelt en staat vrolijk in de wind te dansen :lol:, ook duw ik van alle planten de grote bladeren opzij en geef ik de zijscheuten voldoende licht om lekker groot te worden :lol:

 

Ik heb van die goedkope ph en ec meters gehaald, was waarschijnlijk toch niet de goede keus. Die ph meter slaat helemaal op hol al na 3 weken (ph lag de hele tijd rond 5.8, hoefde ik niks aan te doen), dus ik heb de laatste keer erop vertrouwd dat na het mengen van alle voeding nu ook de ph ongeveer hetzelfde was.

 

Mijn ec meter is weer een heel ander verhaal, de verkoper zei me dat deze tds meter ppm meet en dat ik er gewoon een getal af moet halen om op de ec uit te komen. Daar snapte ik bij gebruik niks van, dus ik de juiste ppm waardes voor cannabis opgezocht en kwam op een website die ik helaas niet meer kan vinden maar die tussen de 500 en 600 ppm okee vond...dus ik houd dat maar aan...okee genoeg gelult...hier wat foto's

 

plantje 1,

gaat nog steeds het hardst. Is rond de 45 cm en omdat ik ergens gelezen had dat je de onderste takken kon knakken (supercropping?), heb ik dat bij wijze van test en in de hoop dat ik nu de breedte meer in gaat de onderste takken geknakt. In m'n enthousiasme heb ik wel iets te hard gedrukt en is de bast opengegaan bij één, de ander is volgens mij mooier met een subtiel knakje

gallery_38086_15884_719879.jpg

gallery_38086_15884_175924.jpg

gallery_38086_15884_677178.jpg

gallery_38086_15884_196375.jpg

 

plantje 2

gallery_38086_15884_115930.jpg

 

nummer 3

gallery_38086_15884_682151.jpg

 

en 4

gallery_38086_15884_86509.jpg

 

de slechte

gallery_38086_15884_431892.jpg

gallery_38086_15884_226353.jpg

 

en allemaal fuck yeah

gallery_38086_15884_423473.jpg

gallery_38086_15884_432460.jpg

gallery_38086_15884_327406.jpg

 

Wel heb ik echt een probleempje op mn blaadjes zoals al in mn vorige post aangegeven en op sommige van deze foto's een beetje te zien. Er zitten allemaal kleine gaatjes in mn blaadjes, sommige een beetje geelomrand, en andere echt bruinig alsof ze verbrand zijn. Overigens lijkt het alleen in de scheuten te komen

gallery_38086_15884_70456.jpg

gallery_38086_15884_24198.jpg

 

ook vermoed ik wat raars met die rare plant. Het lijkt wel alsof het vrouwtje is want op elke scheut komen witte haartjes maar op de stam bij de tweede node zit een balletje ipv een groen haartje

gallery_38086_15884_22604.jpg

 

Ik vermoed zelf omdat de hele plant in de bloei staat met beginnende haartjes dat het een vrouwtje is, en dat het balletje een misvormd haarzakje is...heb nog weinig respons en dat geeft niet, maar als iemand zeker denkt dat het een mannetje plz let me know...that's it,thanks for reading....love for all :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verslag en mooie fotos! De groeten van een groentje hier en succes met de kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, dat heb je met buitenkweek he, dat er beesten aan je planten zitten

ik heb rond al m'n potten een lindje van koper, dit houdt toch al slakken tegen

voor de rest kunnen er nog vanalle insecten stukken uit je bladen eten of smurrie erop achterlaten

in de serre is het iets beter als vol buiten moet ik wel zeggen

binnen in m'n tent-kamer is alles spic & span, vloer met dettol geboend

geen insecten welkom, ook nog nooit last van gehad

 

groetjes

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk bijna zeker een man!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leuk verslag en mooie fotos! De groeten van een groentje hier en succes met de kweek!

 

Thanx man...doe m'n best ;) ....dit is ook pas mijn eerste keer let's see what happens

 

 

tja, dat heb je met buitenkweek he, dat er beesten aan je planten zitten

ik heb rond al m'n potten een lindje van koper, dit houdt toch al slakken tegen

voor de rest kunnen er nog vanalle insecten stukken uit je bladen eten of smurrie erop achterlaten

in de serre is het iets beter als vol buiten moet ik wel zeggen

binnen in m'n tent-kamer is alles spic & span, vloer met dettol geboend

geen insecten welkom, ook nog nooit last van gehad

 

groetjes

 

imo

 

Slakkenprobleem heb ik gelukkig niet doordat ik hoog zit, en heb toh al wel het idee dat het minder is met de insecten hier, maar ben wel even naar de apotheek gegaan om neemolie te halen..hadden ze helaas niet, zag dat dat een goed biologisch besrtijdingsmiddel is

 

Ik denk bijna zeker een man!

 

Bedankt voor de info Castro, maar omdat de plant verder mooie topjes vertoont weet ik het nog niet geheel zeker. Neem wel wat foto's mee naar de Dizzy om te kijken of zij het eerder gezien hebben..thanx anyway

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allright, tijd voor een nieuwe update...

 

Weet niet hoe het met jullie zit, maar mijn planten gaan alsof ze steroiden drinken, zijn de afgelopen twee weken in massa en lengte wel twee keer zo groot geworden met het goede weer...gelukkig, dacht namelijk na de slechte start een waardeloos klein plantje over te houden lol. Durf nu al bijna te dromen van minimun opbrengsten...ben nog niet zo zelfverzekerd erover dat ik zal nalaten ze hier uit te spreken ;)

 

Anyway, ik heb het slechte plantje een beetje rek en strek oefeningen gegeven omdat ik vond dat de twee hoofdstengels elkaar in de weg zaten. Met een sateprikker, die ik wel even zo bot mogelijk heb gemaakt...maar het schijnt te helpen. Zal even wat foto's plaaten van vlak erna...en nu twee dagen later

 

Net gespreid

gallery_38086_15884_412205.jpg

 

Nu net

gallery_38086_15884_380462.jpg

gallery_38086_15884_480238.jpg

 

Zoals jullie kunnen zien beginnen er mooie kleine knoppen op te groeien die ook redelijk stevig aanvoelen als ik erin knijp...kan het echt niet laten aangezien ik teveel lees over fluffy en compacte toppen....shit die plant wordt nog een obsessie lol...Oh ja, de mooiste, dikste zit trouwens op dit 'slechte plantje. Doordat hij drie bladeren per node aanmaakt lijkt het wel alsof de top sneller groeit dan de hoofdtoppen van de andere vier dames

 

gallery_38086_15884_589215.jpg

Yumyum!!

 

Hier de sexy sunny shoot van de andere dames

gallery_38086_15884_499223.jpg

gallery_38086_15884_259003.jpg

gallery_38086_15884_397761.jpg

gallery_38086_15884_528145.jpg

 

Ziet er al een stuk beter uit dan de vorige post toch?!

 

Anyway omdat ik vergeten ben de genetica voor de geinteresseerden te plaatsen zal ik dat alsnog even doen....peace!

 

gallery_38086_15884_329802.jpg

gallery_38086_15884_299056.jpg

 

En hier wat aanvullende informatie die van de website gekopieerd heb

 

DIZZY DUCK SEEDS OWN CHOCO CHEESE IS THE HIGHLIFE CUP WINNER OF 2012 IN THE CATEGORY "HYDRO"! IT'S A CROSS BETWEEN CHOCOLOPE SKUNKBERRY AND EXODUS CHEESE, BOTH KNOWN FOR THERE AMAZING FLAVOR AND A RUDERALIS, TO GIVE IT THE AUTOFLOWERING ABILITY. IT'S A 45% INDICA , 45% SATIVA AND 10% RUDERALIS HYBRID. CHOCO CHEESE ALSO HAS A VERY GOOD YIELD AND IS DONE IN 10 WEEKS (FROM GERMINATION TO HARVEST)

 

bron: https://dizzyduckseeds.com/?q=choco_cheese

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie plantjes heb je daar

en een leuk soortje lijkt me wel erg lekker !!

jah heerlijk he die zon ze groeien als een malle bij mij ook echt niet normaal :jump:

ik blijf deze zeker volgen

veel suc6 er nog mee :P

 

// Green Lee ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Grownoob ! dat is absoluut een hermafrodiet !

heb er ook net 1 in de klyco gedonderd ;)

 

ik ga deze volgen wat deze soortjes zijn erg leuk !

Keep it Green !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het weer van de laatste dagen heeft ze zichtbaar goed gedaan, ze staan er trots bij ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit: nevermind

Edited by Baekelandt

Share this post


Link to post
Share on other sites

owww sow blij dat ik ff in dit topic neuzel :jump:

 

morgen ff met een kennis rocken in den haag :P

 

heb er daar nog 2 op mijn verlang lijstje staan cremers ofso en dizzy duck.

 

please tell me DAT ZE DAAR OOK DIE ZADEN VERKOPEN

 

dan moet ik er meteen 3 proberen :jump: beide soorten zijn TE geniaal lekker. IDD VERSLAVEND lekkah ;) :jump:

 

houd ze groen

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites
owww sow blij dat ik ff in dit topic neuzel :jump:

 

morgen ff met een kennis rocken in den haag :P

 

heb er daar nog 2 op mijn verlang lijstje staan cremers ofso en dizzy duck.

 

please tell me DAT ZE DAAR OOK DIE ZADEN VERKOPEN

 

dan moet ik er meteen 3 proberen :jump: beide soorten zijn TE geniaal lekker. IDD VERSLAVEND lekkah ;) :jump:

 

houd ze groen

 

peace hempy

 

Yo man, ff snel een reactie aan gezien je vandaag al gaat. Deze zaden kan je gewoon in de Dizzy kopen en als je geluk hebt ligt het wietje er ook op je te wachten. De reden voor deze zaden was ook omdat ik de Choco Cheese een vd lekkerste strains vind. De zoetheid vd chocolope skunkberry, met een lichte vleug maar potentie vd cheese erdoorheen...goede keus. Als ik jou was zou ik de Dizzy zeker aandoen. De kush en white widow bubbles zijn aanraders (of als je gek wiilt doen de critical amber ice), maar het beste is de jongens even vragen naar de mooiste toppen vd dag en je komt zeker niet bedrogen uit.

Mijn Haagse tip: Ga eerst naar de Dizzy, haal je zaden en wat lekkere toppen, geniet vd reaggea vibes en de goede sfeer in de shop....en als je daarna nog trek hebt in een biertje en wat meer uitgaanssfeer bij je joint vertek je naar de Cremers (enige shop waar ze ook alcohol verkopen door apart creeren van voordeuren, heeft ook meer een cafe idee). Heb daar de bio haze (indica) gerookt...zeker een aanrader...shops zitten op 10 minuten loopafstand....veel hagenezen volgen dagelijks dezelfde route:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaja, het is alweer tijd voor de volgende update :jump:

 

Ten eerste bedankt voor het meelezen en tippen van enkele vragen die jullie voor me hebben beantwoord, je moet maar zin hebben om vragen te beantwoorden die al 1000 keer gesteld zijn :jump:

 

Iets minder zonnig vandaag helaas, maar wel weer vooruitgang geboekt. Ik heb de planten gisteren en vandaag nog gemeten, en de groei zit er nog steeds in, vooral bij de wat kleinere planten. En thc aanmaak heb ik voor het eerst gespot op 25 juli....niiiiiiice

 

Plant 1 (gister 64, vandaag ook) Dit is de plant die voor het knakken van de onderste zijtakken zeker 6 cm boven plant twee uitstak, 3 en 4 waren zelfs nog iets kleiner, maar plant twee is nu langer dan 1

 

gallery_38086_15884_103818.jpg

 

Plant 2 gister 66 nu 67,5 cm

gallery_38086_15884_32831.jpg

 

Plant 3 gister 58,5 nu 59,5 cm

gallery_38086_15884_563507.jpg

 

4 gister 56,5 nu 57,5 cm

gallery_38086_15884_847803.jpg

 

gallery_38086_15884_1588048.jpg

 

Plant 1 is dus niet meer de grootste, het kan zijn dat dat door het knakken van de onderste takken komt, maar het kan ook zijn dat het komt door de huidige topopbouw van de hoofdtop. Waar 2 steeds meer de hoogte in lijkt te willen gaan, lijkt 1 vast te zitten in de hoogte en verdringen 4 topjes elkaar tot een grote dikke knobbel

 

hoofdtop plant 1

gallery_38086_15884_1901337.jpg

gallery_38086_15884_437322.jpg

gallery_38086_15884_367772.jpg

gallery_38086_15884_287749.jpg

 

hoofdtop plant 2

gallery_38086_15884_677398.jpg

gallery_38086_15884_1398386.jpg

 

Duidelijk een slankere opbouw, en denk dat dit de grootste zal worden, plant 1 heeft zeker dikkere top ontwikkeling :hug:

 

Dus om nu met zekerheid te kunnen zeggen dat het knakken vd onderste takken van plant 1 de reden is, i don't know. Wat ik wel kan vertellen is dat de tak die het meest was doorgeknakt nu twee keer zo bossig en sterk is dan de ander.

gallery_38086_15884_742808.jpg

 

iets geknakte tak

gallery_38086_15884_5020.jpg

 

half gebroken tak

gallery_38086_15884_1221661.jpg

 

Die sleutels hangen trouwen aan een tak om deze iets te verzwaren en zodoende meer licht te geven...lekker amateuristisch of niet dan :P

 

Kan nog niet zeggen dat ze echt lekker ruiken, vind het nog eerder een onaangename te verse wietlucht waar ik het eindproduct nog niet in terug ruik, maaaarrrrrr....

 

Plant 4is het kleinst, vertoont wel wat slappe bladeren aan de onderkant, en heeft wat paarse stengels van weet ik veel wat. Maar is het verst en ook hier is de geur nog niet echt ver ontwikkeld maar wanneer ik m'n neus letterlijk in de toppen duw komt er een echt zoete bijna kauwgomballengeur van de skunkberry los, de cheese ruik ik nóg niet echt...maar verwacht en hoop dat de rest nu niet ver is van dezelfde beginnende aangename luchtverspreiding...mmmmmm

 

Zoals gezegd is de top aanmaak volop bezig (godzijdank!!!!) en worden de toppen (beginnend met de onderste topjes?) langzaam aan steeds poederiger te worden. Nu ook steeds meer in de nieuwe aangroei op hoofdtopjes van takken

gallery_38086_15884_300216.jpg

gallery_38086_15884_1418372.jpg

gallery_38086_15884_1624664.jpg

 

nog wat foto's omdat bijna iedereen hier wat foto's wel kan waarderen

gallery_38086_15884_1812942.jpg

gallery_38086_15884_1155471.jpg

gallery_38086_15884_1307654.jpg

 

En als laatste m'n achterblijvertje, bedankt voor de tips jongens over het wel of niet zijn van een herma, maar na dat balletje heb ik alleen maar haren gezien, en laat hem toch nog eigenwijs staan denk ik......hoop niet op een dikke faal van mezelf

gallery_38086_15884_1922234.jpg

 

Wel heb ik m'n eerste bruin wordende een topje een beetje aangerant, hij had alleen nog witte haren en het eerste volkomen bruine haartje gaf me toprotpaniek en heb hem chirurgisch verwijderd met een pincet. Echt dom want bijna alle haren werden een beetje bruin zelfs nog dezelfde dag...maar goed niet meer fucken en snel panieken dus, hoop niet dat ie er teveel last van ondervind.

 

Ik ben nog steeds bezig met de voedingslijn van Aptus en Canna, heb dus deze week wat p-boost en ca-mg eraan toegevoegd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet echt consequent met de ph en ec ben, gewoon meer omdat ik niet snap precies hoe het allemaal werkt. M'n ph meter slaat op hol en moet ik calibreren, en die ec/ppm/tds meter snap ik echt niet. Ik hou nog steeds tussen de 700 en 800 ppm aan, en soms iets meer of minder...ik heb nog geen dame hoeven te begraven ;)

 

Ik zag trouwens een leuke contest in een ander topic over het goed raden van de eindopbrengst, heb daar gelijk enthousiast meegedaan...en wilde dat hier eigenlijk ook gaan toepassen, met toestemming van moderators.(Zijn hier regels voor?)

Ik wil graag de 3 personen die er het dichtst bijzitten een leuk topje laten proberen. Zo is het nog steeds een wedstrijd, maar kan ik ook meer mensen blij maken (hopelijk :jump: ) met een proevertje van mijn eerste echte kweek ooit.

Dus degenen die het dichtste bij de uiteindelijke droge opbrengst van plant 1 zitten winnen de hoofdprijs :j

 

Ieder weer bedankt voor het meelezen en tippen, succes met het eigen groen en het raden vd opbrengst, en Hempy natuurlijk veel plezier in Den haag...peace!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey gozert tnxx voor de tip ff een daggie den haag word je niks minder van :D

 

8 jaar terug is in den haag geweest maar toen was mijn kijk op wiet wat minder als nu :j

 

ik moet gewoon eerlijk bekennen dat als je de soortjes weet DEN HAAG NUMMER 1 is waar je heerlijke wiet kan halen. ben altijd erg te spreken geweest over wat je in amsterdam kan vinden maar in den haag is het minstens net zo special en minimaal 3 euro per gram goedkoper :D personeel is over zo frikking relax en dat terwijl we met 4 man waren die van alles en nog wat wilde proberen. het scala bio is er ook groot. bio heeft op dit moment in den haag duidelijk de overhand!!!

 

kunnen ze in mijn regio nog wat van leren :P

 

ben langs de volgende coffeeshops geweest.

 

mr jansen

 

leuke gast werkt er zeer attent kreeg me wietje in een mooi plastic bakkie... daar wilde ik er wel wat meer van :) kreeg er zo een handje van mee. ik ben gegaan voor bio sugar punch niets te klagen mooie compacte toppen goed shinny bling. meer de silverhaze pheno maar viola helemaal niet verkeerd.

 

waterworld ofso??

 

beetje een hoog gehalte schreeuwde noord afrikanen ( moeten die btw met ramadan de shop niet mijden overdag :jump: ) kaaart was er ook niet super bijzonder.

 

me oog veel wel op de cheese die was daar mooi apart groen zoals alleen 'mijn' cheese dat heeft. mijn voorkeur tussen alle cheesejes gaat naar die van greenhouse seeds. en was maar 8 euro per gram. ook prima weg te paffen echt een lekker cheese geur waar je normaal minimaal 10 tot 14 moet betalen :hug:

 

entourage is wel vet echt wat een muur schilderingen echt vak werk en super spacend. eerlijk moet ik je zeggen dat na de muurschilderingen weinig anders overblijft.

 

maar goed we zijn er nog niet

 

ben namelijk cremers, greenhouse en dizzy duck af geweest. soorten te over heb me gewoon schandelig laten gaan omdat er gewoon te veel lekker was met cups logootjes en lekker exotische soortje. ( TJAH JE WILT TOG NIET ACHTERBLIJVEN HEAH :P :jump: )

 

en natuurlijk ook 3 choco cheese gehaalt, baal achteraf nog wil die blue shark auto ook echt wel hebben. beloofd een prima zadenbank te worden!!!!

 

den haaf kom ik zeker terug.

 

ik ben een enorme zeikerd als het om wiet gaat, vind persoonlijk dat veel shops te kort doen met hun eeuwe oude kaart bestaande uit k2, powerplant, ww en haze.

 

MAAR IN DEN HAAG HOEF JE BLIJKBAAR NIET VER TE ZOEKEN EN JE HEBT AL MOOIE WIET TE OVER.

 

door wat shops in mijn buurt verkopen voor ook nog is een belachelijk prijs ben ik gaan telen. als alle shops zo waren als wat ik vandaag als standaard zag dan liep weinig man te klagen over de kwaliteit.

 

ben zo benieuwd hoe die choco cheese gaat smaken :jump: word nog ff wachten met zetten. tegen oktober aan maar verheug me er nu al op ;)

 

tnxx voor je antwoord

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ten eerste bedankt voor het meelezen en tippen van enkele vragen die jullie voor me hebben beantwoord, je moet maar zin hebben om vragen te beantwoorden die al 1000 keer gesteld zijn :P

 

je hebt ingelezen en zelf moeite gedaan, en vervolgens doe je ook iets met de informatie die je krijgt...dan zijn mensen vaak niet te beroerd om zelfs een vraag te beantwoorden die al 1000x gesteld is ;)

je planten zien er netjes uit, goed bezig :jump:

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej grownoob..

 

Ik denk dat jou manier van schrijven ook aanspreekt.

Er zit een vleugje humor doorheen, wat mij in ieder geval aanspreekt.

 

Ben zelf ook nog een noob en herken veel van wat je schrijft in mijn eigen situatie..

Wat het voor mij ook leuk maakt, is dat je net 2 week voor mij aan zit in het schema..

Alleen,,,,,,,, jij hebt een autoflower, die nu dus al lekker in bloei staat. en mijn KCN die moeten nog even.

 

Jou "slimme" plantje, zou ik maar ff goed in de gaten houden.

Zover als ik weet en als het anders is, zullen de kenners me wel corrigeren, als het wel degelijk een hermafrodiet is, kun je daarmee je andere plantjes verpesten.

Dwz als er bestuiving plaats vind, zal er geen THC ontwikkeling plaatsvinden en daar doen we het toch voor!!!

 

Wat mij ook een beetje verbaasd, zijn de potten.

Ik had gedacht dat ze te klein zouden zijn..

 

Verder veel succes en hou de toppen droog..

 

Ps.. kijk maar eens op mijn draadje, je zal zien dat er veel overeen stemming is.

Mijn KCN

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker goed bezig! dat gaat heerlijk zo!

zien er mooi groen en gezond uit !

 

keep going! zal je nog een lekker :smoke vanaf gaan halen succes !!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee dan...het is weer weekend, en man! wat hebben wij het hier toch geweldig met deze tropische temperaturen :P

Wil om te beginnen even een song opdragen aan de dames op het terras hier, en voor jullie omdat het lekkerder leest

Allright...back to business!! de positiviteit hier in het topic geeft me alleen maar meer plezier in het uploaden van foto's en het verslag zo goed mogelijk bij te houden. Het gaat goed hier, sommige planten hebben dus wel enige mankementen, als je het al zo kan noemen, de één werd af en toe aangevallen door een enkel mineervliegje, of zwart vliegje of een weet-ik-veel-wat-vliegje...meestal heb ik niet eens wat zien zitten. En eigenlijk was het voornamelijk bij de eerste weken van het proces....later hebben ze de dames redelijk met rust gelaten.

 

De wind dacht ik meer last van te gaan krijgen, eigenlijk heb ik tot windkracht 5 (wel een beetje beschut natuurlijk ) geen enkel probleem ondervonden, en de stammen zijn dik, sterk en laten zich niet snel bewerken door een beetje wind.

Wat? Willen jullie foto's?...okee vooruit dan :smoke

 

Plant 1 66 cm

gallery_38086_15884_1536063.jpg

gallery_38086_15884_837945.jpg

 

Is dus definitief ingehaald door nummer twee, geeft niet...wil dat ze lekker dik en compact blijft. Net als nummer 4 die al eerder begon te geuren verspreid deze plant ook al voorzichtig wat zoete melanges wanneer de wind net even recht je neus inblaast...heel subtiel, maar ohh zo aangenaam. En voorspeld een hoop moois voor de komende weken.

 

De hoofdtop is aan het aandikken, zwellen en de kristallen die zich langzaamaan verspreiden over de toppen doen je ogen verblinden als het licht goed staat :lol:

 

gallery_38086_15884_664853.jpg

 

i know...beetje treurige poging om jullie te laten zien hoe groot her formaat ongeveer is, ondanks de redelijke faal hoop ik dat jullie enigzins een idee hebben van wat ik jullie probeer te laten zien

 

Plant 2 69 cm

gallery_38086_15884_402364.jpg

gallery_38086_15884_695985.jpg

 

Heeft een slanke opbouw, heeft ook nog geen zin om te stoppen met groeien. Het is een mooie plant, en gezien de staat van de toppen lijkt deze plant wel licht achter te lopen in de bloei op de nadere plantjes

 

gallery_38086_15884_63730.jpg

 

Plant 3 59,5

gallery_38086_15884_1516016.jpg

 

Is een beetje complex aan het doen, geef haar genoeg liefde, iets meer zou op de rand van ongewenste intimiteiten komen. Maar goed, de stengels zijn dus wat paars, blauwig bijna. De onderste bladeren zijn wel iets geler dan de rest...maar tja, het kan van alles zijn. zolang de rest van de plant er nog fier bijstaat vind ik het best.

gallery_38086_15884_283421.jpg

gallery_38086_15884_611947.jpg

 

 

Plant 4

gallery_38086_15884_492963.jpg

 

Wat ben ik blij met mijn redelijke grote reukorgaan, sta zeker een aantal keer per dag met bijna de complete hoofdtop in mijn neus om de zoetige, fruitige geur van deze plant dieeeeep in me op te snuiven.

 

De laatste staat mooi met haar benen wijd de lucht in, goed gespreid zodat de zonnestralen diep kunnen penetreren tot

de plekjes die normaal geen zon zouden zien :(

gallery_38086_15884_972438.jpg

gallery_38086_15884_57391.jpg

 

Ben nog steeds eigenwijs, en heb de plant laten staan...ik zie witte haren en poeder dus denk dat het een vrouwtje is ;)

 

Poeder? Ja poeder, kristallen hoe je ze ook wilt noemen. De thc spuit werkelijk de poriën van de plant uit, en de kristallen zijn bijna pijnlijk voor de ogen. Zonnebril word aangeraden :P ...okee da's een beetje overdreven, maar je snapt m'n punt :D

gallery_38086_15884_1386009.jpg

gallery_38086_15884_1211802.jpg

gallery_38086_15884_439019.jpg

gallery_38086_15884_292356.jpg

gallery_38086_15884_1998914.jpg

gallery_38086_15884_23457.jpg

gallery_38086_15884_2270208.jpg

gallery_38086_15884_2099835.jpg

gallery_38086_15884_469365.jpg

gallery_38086_15884_1922448.jpg

gallery_38086_15884_1238884.jpg

 

Dus ja wat zullen we zeggen, het gaat denk ik goed, tenzij er onderaards rampzalige zaken zich aan het afspelen zijn. Maar ook zonder het meten van ec en ph de laatste weken, het niet binnenhalen van de planten omdat het te koud werd, en het niet ondersteunen van de takken met stokken blijken mijn planten in staat om toch (voor mij prima althans) lekker dikke toppen aan te zetten, yeah!

 

Zal later nog even terugkomen op enkele reacties, uiteraard bedankt natuurlijk daarvoor, ...maar nu eerst?! Juist, even tijd voor wat andere dingen ;)

 

Peace!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...