hey gueswho,
co2? Jazekers, daar heb ik het volgende op bedacht:
ik adem alleen nog maar uit, als ik in t lab werk.
klinkt ook weer als erg lekker wat je hebt staan.
Bassie, je hebt gelijk, maar een 40 liter pot x 5 gaat niet passen in de kast, als ik ze al weet te vinden.
ik kwam laatst mijn wietboekje 1986 tegen.
Daar heb ik vanaf 5 liter
potten gebruikt om te kijken wat de verschillen waren, dus for sure heb je gelijk
pas vanaf 25 liter werd het verschil iets kleiner in opbrengst.
Maar ik denk dat ik deze factor wel in weet te schatten. we shall see
Stikkie-
ik vermoed het ook, de luchthuishouding van de smartpot is gewoon veel meer gelijk als in de volle
grond.
de handling vind ik wel wat minder, en ik denk dat ik hier nog wat voor verzin.
Krasi-
100+ dagen, dat hoop ik niet, want ik ben weer veels te laat begonnen,
En de charme van die sour neville is ongehoord.
Nog nooit heb ik zolang achter elkaar hetzelfde soortje gerookt
en nog steeds is het openbreken van ieder topje een vreugde.
en ook de reacties van anderen zijn super,
het effect, maar zeker ook de rookbeleving laat een diepe indruk achter.
ik vind het altijd leuk om te trakteren, niet om te pochen maar om te delen,
en al vaak is na enkele dagen, via geheel andere kanalen mij ten ore gekomen
dat piet of jan zoiets lekkers had gerookt, iets van haze met nootjes....
Des te leuker wordt het dan om weer een jointje te draaien
en de "verteller" te laten proeven waar het om ging.
Ik ben nog steeds erg beneieuwd naar deze
pheno, maar dan geboost afgebloeit.
zodat het kristalspectrum krachtiger naar voren komt( of niet)
tanx racker, ik hoop er weer iets stils en leuks van te maken
Jepz, Aad, als je de ruimte hebt= t zijn weer mooi wat litertjes meer.
De laatse tijd probeer ik mijn tiepminuten erg direct te gebruiken, zodat ik zeker weet dat "ze" van me horen.
Brieven direct aan de kamerleden, waaruit bij sommigen al een leuke dialoog is ontstaan.
De drukte die er wordt gemaakt aangaande de cannabis problematiek, is vaak er ver verwijderd van mijn directe belangen als
canna gebruiker. Al deze acties en processen zijn goed en nodig, maar dienen een groter en vaak commercieel belang.
ik stel hier mijn vraagtekens bij; het bestaansrecht van alles wat canna gerelateerd is is er maar 1: de gebruiker.
greetz Weetje
Dat wij de wietschuur van Europa zijn,
Dat wij Somaliėrs moeten behoeden voor het qat gevaar,
Dat alle wiet hard drugs moet worden
Hoe slecht het voor ons imago is als een Fransoos al trippend uit het raam springt,
Hoe crimineel de grote wietsector is en de mate van overlast naar onze buurlanden,
Dat we de wiet-tourist moeten weren om ons imago naar het buitenland te verbeteren
Dat verslaafden beter gestraft moeten worden
Dat
hasj verboden moet worden om met drugsgeld geen internationaal terrorisme te ondersteunen.
Tijdens dit debat is bijna iedere natie en ieder volk in bescherming genomen voor de "grote" gevaren van nederwiet, er is slechts 1 partij vrijwel onbesproken gebleven:
De Nederlands ingezetenen die graag cannabis roken.
De Nederlandse politiek vergeet haar eigen burgers?
Slechts 1 maal is er gevraagd hoe het dan met die cannabis consumenten moest, toen het CDA betoogde om alle coffeeshops te sluiten.
En wat ik toen voor gebrabbel hoorde, was zwaar beledigend.
die coffeeshop bezoekers? die afstevenen op een traject van verslaving,psychoses en criminaliteit......
Maar dit schetst wel de houding waar ik al bang voor was: er is totaal NIET gesproken over het persoonlijk recht op het consumeren van cannabis.
Terwijl juist deze individuele behoefte heeft geleid tot de aanwezigheid en het gedogen van de coffeeshops. Net
zoals dit nu in het buitenland gebeurt (in een andere vorm).
Behalve de SGP heb ik niemand horen zeggen dat ze een cannabis gebruiker een "loser" vinden.
Er is niet gesproken over het betwisten van dit burger "recht" om cannabis te consumeren, de regeringspartijen hebben dit in zekere zin bijna allemaal bevestigd dat het mogelijk moet zijn om individueel cannabis te consumeren.
En toch kan dit niet als uitgangspunt genomen worden bij een debat wat mede gaat over de gezondheid en rechten en plichten van de Nederlanders zelf.
Of het nu de werkplaatsassistent is die er lekker op slaapt,
de lerares die haar hoofd even leegt of de medisch gebruiker voor wie het een noodzaak is:
Geen van allen konden zij zich herkennen in dit debat.
Terwijl het uitgangspunt van deze discussie de cannabisgebruiker is, en de wijzigingen die voort zullen komen uit deze discussie zullen uiteindelijk ook alleen maar hun weerslag hebben op deze gebruiker.
Het is te gek voor woorden dat het belang van de Nederlands cannabis gebruiker geen enkele plaats heeft gehad in dit debat.
In plaats daarvan is er op vele manieren geprobeerd de relatie tussen criminaliteit en cannabis gebruiker en verkooppunt aan elkaar te koppelen en zodoende in diskrediet te brengen.
Als gehoorzaam burger, een zelfstandig ondernemer met onbesproken gedrag die zich betrokken voelt bij de politiek en al jaren probeert bij te dragen aan een weloverwogen politieke discussie wordt ik genegeerd en op valse gronden wordt mijn vrijheid beteugeld en mijn privacy ter discussie gesteld.
Ongeacht het een christelijk,liberale of democratische achtergrond is, ik mag van u, als Kamerlid, toch wel verwachten
dat u mij als volwaardig mens en gesprekspartner ziet?