8-02-2008
Beste lezer,
Dit topic gaat over de start van een project, wat al jaren in mijn hoofd dwarrelt.
De eerste 4 pagina's zijn gevuld, de kop is eraf.
Wat is mijn doel?
Het tot stand brengen van een database die geraadpeegd kan worden door (medicinaal) gebruikers.
De reden?
Omdat ik al jarenlang mensen zie zoeken naar dezelfde vragen. Mensen die soms "verplicht" aan de canna moeten.
En helemaal geen tijd en energie hebben om een zoektocht te beginnen hoe dat allemaal moet met "Wiet"
Elke zoektocht voor een medicinaal patient eindigt in meerdere wegen waarbij zelden een sluitend antwoord wordt gevonden.
En dat sluitende antwoord zal nooit gevonden worden, die utopie wil ik niet nastreven.
Maar dat we verder moeten komen dan de oeroude
indica-
sativa monoloog dat spreekt voor zich.
Vanuit de wetenschappelijke kant zijn er al talloze studies verricht naar de werkzame stoffen in canna.
Dit is echter zeldzaam weinig terug gekoppeld naar de gebruiker.
Wetenschap en ervaringsdeskundigheid liggen dus mijlenver bij elkaar vandaan.
En daar gaan we nu maar is verandering in brengen, wat jij?
Wat voor collectieve waarheid kunnen wij uitspreken over de machten en krachten van canna?
Wat zijn de fundamenten van jou gebruik?
Wat zijn de fundamenten voor (medisch) gebruik?
Het zoeken naar de juiste vorm van de database en aanverwante onderwerpen zullen hier aan de orde komen.
Nou is er 1 kant tekening, wat je je echt moet realiseren:
Ik ben soms wat langdradig.......
Sorry daarvoor.
8-02-2008.............Greetz Weetje
Meer Canna Fundamentals:
index WF topics Medicinaal gebruik.Ik heb ADHD en ik rookIk heb M.S. en ik rook.Ik heb reuma en ik rook.Ik volg chemotherapie en ik rookIk heb angsten en ik rook----------------------------------------Intro 13-01-2008----------------------------------------------
Basicsjoerd, de breeder van Basicseeds is al jarenlang bezig om de krachten van cannabis te onthullen.
De werking en effecten van de verschillende genetica op de gebruiker geeft hem de leidraad om verder te zoeken en zo is dit al jarenlang op (meest) regionaal niveau gaande.
Mede door Sannie's Boost(shop) is het basicseeds gelukt het afgelopen seizoen de basicsoorten te laten kweken door een veel breder publiek.
Te kweken, maar ook te roken.....
En daarin is hij nu geintreseerd, en vooral door de medicinale gebruikers.
En dat leek mij een uitgelezen kans, om me is even flink tegenaan te gaan bemoeien.....
Al 2 jaar lang zoek ik de mogelijkheden om bepaalde zaken vorm te geven, en wel op zo'n manier dat zij bijdragen
aan een positief beeld op de canna-consument en kweker.
En ik kan u voorspellen, beste lezer, dat dit proces reeds in werking is gesteld en eindelijk zal gaan leiden tot daden.
Nou kan Sjoerd wel leuke zaadjes maken,
en ik en anderen wel mooie plannen...
Maar het begint allemaal hier, bij jou, de consument.
De burger met zijn rechten.
Al enkele weken is basicseeds zijn medicinale "achterban" in kaart aan het brengen.
Met als voornaamste doel om feed back te krijgen over de gebruikers(en aandoening) en de verschillende wietsoorten.
In korte tijd werd ook duidelijk dat je je niet kunt beperken tot 1 breeder of merk, dus ook die invulling staat nog niet vast.
Dat het begint bij Sjoerd's basics, dat lijkt me logisch...
Sommigen voelen 'm al aankomen: Wordt dit dan een database??
Ja, dat is wel mijn droom.
Maar door mensen die echt verstand hebben van dat soort zaken, is mij wel duidelijk geworden,
dat je zoiets echt niet eventjes in elkaar kan zetten.....
Het is ook zonde om half ballans werk af te leveren, terwijl we het over werkelijk kostbare materie hebben....
En ook zeer lastige materie om in kaart te brengen op een gedegen manier,
het persoonlijke, de aandoening, het soortje...
Maar je kunt het er wel goed over hebben, wat je hier op het forum zo nu en dan ziet gebeuren in verschillende topics.
Zo gaat het dit jaar ook eindelijk gebeuren dat er een meeting gaat komen gericht op deze zaken.
Puur gericht op de medische gebruiker, waar men onderling ervaringen uit kan wisselen.
Of gewoon de juiste atmosfeer om samen met Evert eens een verdamper te leren kennen.
Maar ik loop nu vooruit op de zaken....
Eerst maar eens de eens de vraag;
Ken jij of ben jij een medisch gebruiker van cannabis en heb je ervaringen met basicseeds producten???Daarnaast is natuurlijk elke vorm van ervarings deskundigheid gewenst..
Daar hoef je echt geen medische verklaring voor te hebben...
Zit je nu heel sip te denken: Ik heb nog nooit basicwiet gerookt...
Vertel hier hoe het zit; en misschien vind Sjoerd nog wat zaadjes in zijn knapzak
(Hij en velen met hem zouden zo een topje wiet af willen staan, en dergelijke...
Het is zeer zeker niet mijn bedoeling om hier aan mee te werken omdat dat iedereen,
maar zeker Wietforum hierop aangekeken wordt.)
So please help mee aan dit project.
Sommige lezers weten waar dit eindigt..
Sommige lezers voelen welke kant dit opgaat..
Sommige lezers denken wel dat ze weten weke kant dit opgaat...
En de rest snapt nog niet helemaal waar ik het over heb...
Het belangrijkste is, om te reageren als je de behoefte voelt..
Grote Gezonde Groene Groet, Weetje
(Ik moet er nog wel wat plaatjes bij gaan zetten, want het moet niet te saai worden, of doe jij daar wat aan?)