Wietforum - Info over wiet kweken, roken en meer...

Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

Reply to this topicStart new topic
> Low Density Vs High Density, met antwoord van CarbOriginal
Gebruiker is offlineGroeneGolf
plaatsen 2 Mar 2007, 13:03
Bericht #1

Kind aan huis lid

Groep: Members
Sinds: 22 January 2007
Lid Nr.: 9356

Wat zijn voordelen of nadelen van de verschillende fiilters??
dus de filters met de low-density koolstof en de high-density koolstof.

En wat zijn de gebruikers ervaringen van beide systemen.

Ik heb zelf een CarbOriginal 500m2 op een 160mm buisfan.
volgens de makers en volgens een ander merk CarboActive is het filter vermogen versus afzuiging ruim voldoende en binnen de onder en boven grens van het filter.

--------------------
Een mens is geen plank, maar wipt graag

Er zijn meer mensen dan konijnen op deze wereld, rarara hoe kan dat???
Go to the top of the page

+Quote Post
Gebruiker is offlineGroeneGolf
plaatsen 6 Mar 2007, 13:21
Bericht #2

Kind aan huis lid

Sinds: 22 January 2007
Lid Nr.: 9356

Ik had de vraag gesteld naar aanleiding van de boven en onder waarde van de filters ten opzichte van de afzuiging.
Dus het het maximum en het minimum wat er aan afzuiging op mag/moet zitten zodat er geen geurtjes ontsnappen.
Ik kreeg deze vraag na het lezen van de site van Carbo active, die stellen dat je 1:1 kunt doen, dwz 1000m3filter op 1000m3 afzuiging

andwoord van CarbOriginal

Beste GroeneGolf,

De lucht die door de filters stroomt moet een contacttijd van minimaal 1/10 seconden hebben met de kool.dit geld normaal voor de high density kool de geperste koolstaafjes
die bijvoorbeeld in Can en wilco filters gebruikt worden
De lowdensity kool die wij gebruiken heeft meer gaatjes dan kool waardoor de lucht er gemakkelijker doorheen gaat en vanwege het veel grotere filteroppervlak en de langere kanaaltjes in de kool kan de contact tijd verminderd worden

maar wij houden dezelfde waardes aan als de hy density kool om absoluut zeker van de zaak te zijn

voor de grote filters kun je een marge van 15 & nemen en voor de kleintjes 10 % zonder problemen .

let wel dat de afzuigers die vaak verkocht worden uitgaan van een vrije loop dus een 2000 m3 is 2000 m3 zonder
tegendruk worden hier twee filters opgeplaatst dan verliest
de afzuiger in kracht . dus voor een ruimte met twee filters van 1000m3 kun je het beste een afzuiger gebruiken van
2300 tot 2500 m3

hopelijk heb je nu wat meer info

groeten
het carboriginal team

Dus je kan 10 tot 15 procent boven of onder de filter capasiteit zitten (afhankelijk van de filter grote)
Duidelijk is wel dat je dus niet een marge van 20% naar boven hoeft aan te houden zoals de gebruikelijke High density filters.
Dit is erg prettig voor de gebruikers van de HomeBox tenten.
Geen zware filter meer aan je tent.

--------------------
Een mens is geen plank, maar wipt graag

Er zijn meer mensen dan konijnen op deze wereld, rarara hoe kan dat???

+Quote Post
Gebruiker is offlinerichje30
plaatsen 11 Jan 2010, 05:30
Bericht #3

Kind aan huis lid

Sinds: 19 December 2006
Lid Nr.: 8976

oude topic, ik weet het ,maar dat carboriginal werkt voor geen meter met die kleine diameters.Tot nu toe altijd stank overlast. Gewoon weer een zwaar canneke filter opgehangen....perfecto....ruikit niks. 125mm 500m3 met bzo'n filter dat je met een pink optilt leek me al te mooi om waar te zijn.En dat stond dan nog onder 1 lampje.... Nu 4 lampen rond de 800kuub qua afzuiger, filter, met 350m3 inlaat en regelaar uireraard....geef liever wat meer uit want de theorie klinkt leuk,maar de praktijk gaat nergens over. Bovendien valleen de korrels uit het 500m3 filter als je hem ondersteboven houdt.
gr.rich...

+Quote Post
Gebruiker is offlinefrankwouters
plaatsen 5 Feb 2010, 17:46
Bericht #4

Begin men weg tevinden

Sinds: 24 September 2009
Lid Nr.: 23800

Ik zelf blijf trouw aan de Phat- Rhino filters, bevallen uitstekend, totaal geen geur. Ik heb zelf geen ervaring met carboriginal filters, dus ik bekritiseer deze absoluut niet.

Greetz

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic

Print Versie · OpenGrow.com · Sannie's Shop Seeds · Spongepot.nl · Humboldt Nutrients Actuele tijd: 30 July 2010 - 19:37