Het blijkt dat veel mensen toch nog moeite hebben om foto's te posten. Daarom dacht ik dat het misschien wel handig is als ik het hier eens stap voor stap beschrijf. Ik ben er vanuit gegaan dat de foto's het beste geplaatst kunnen worden in een Gallery bij WietForum, dan loop je ook niet het risico dat de foto's verdwijnen en je ineens met allemaal rode kruisjes in je topic zit.
Verder heb ik beschreven hoe je de foto's direct in je topic plaatst en dus niet met een linkje waar de lezer dan weer op moet klikken. Volgens mij leest het veel makkelijker als de foto's gelijk in je topic staan.
Uiteindelijk is het een vrij lang verhaal geworden met veel screenshots. Ik hoop dat het daarmee echt voor iedereen duidelijk is en dat iedereen een Gallery met foto's kan maken en gebruiken. Laat je niet afschrikken door het aantal screenshosts. Als je het zelf een keer doet, dan blijkt het reuze mee te vallen.
Stap 1:Men klikt op “
Mijn Albums”
Stap 2:Men klikt op “
New Album”
Stap 3:Vul een titel + beschrijving in voor je album. Je kunt nu de keus maken of je je album Privé of Openbaar tentoon stelt.
Stap 4:Men klikt op het drop-down menu en kiest bijv. “
Veel uploaden”
Stap 5:Men klikt op “
Bladeren”
Stap 6:Men selecteerd een foto en klikt op “
openen”
Stap 7:Na het selecteren van een aantal foto’s ziet het zo uit
Stap 8:Men klikt op “
Plaats verschillende bestanden tegelijk”

Nu staan je foto’s in je album.
Stap 9:Deze kun je bekijken door te klikken op “
Mijn Albums” en dan het desbetreffende album aan te klikken. En tadaa, je ziet je foto’s.
Stap 10:Je kunt ze in het forum plaatsen door op een foto te klikken, dan ziet men dit keuze menu
Stap 11:Men selecteerd de
BBCODE (ctrl + c) en deze kun je in een bericht plakken (ctrl + v)
Door de upgrade van een tijdje terug zijn er veel meer mogelijkheden in het gallerij onderdeel gekomen.
Het is nu zelfs mogelijk om 1 foto dmv. "new image" 1 foto in een gallerij toe te voegen

Time to sit back and relax \!/
I say no to drugs, they just don't listen...