Wietforum - Info over wiet kweken, roken en meer...

Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

Reply to this topicStart new topic
> Hashish! door Robert Connell Clarke, Review - Wietforum boekenclub
Gebruiker is offlinedonjon
plaatsen 14 Jun 2009, 19:59
Bericht #1

Buy the ticket, take the ride...

Groep: Members
Sinds: 4 February 2009
Van: Engeland
Lid Nr.: 20784

Auteur: Robert Connell Clarke
Uitgeverij: Red Eye Press
Aantal pagina's: 392
Taal: Engels
Eerste uitgave: 1998

Hoofdstuk 1 - Hashish Geschiedenis
Dit hoofdstuk speculeert over de prehistorische ontdekking van de euforische effecten van Cannabis, en onderzoekt vervolgens de geschiedenis van hashish vanaf de oudheid tot 1850. Hashish geschiedenis bevat een uitgebreide, vergelijkende tijdlijn van de geschiedenis van hashish rond de wereld en bevat onherroepelijk natuurlijk ook info over de Cannabis plant. Mythes over de oorsprong van hashish en gerelateerde data en evenementen worden uitgebreid besproken in een tekst dat samengaat met de afgebeelde tijdlijn.

Hoofdstuk 2 - Hashish maken
Hier beantwoord men de vraag hoe hashish gemaakt word. Men begint met de beschrijving van twee technieken, namelijk 'hand-verzamelen' en 'zeven'.
Terwijl het 'hand-verzamelen' de hele oude manier is, is zeven veel gebruikelijker deze tijd. Voor het consumeren word het 'resin' geperst met de hand of machinaal met als resulaat een werkelijk stuk hashish. Persen en bewaren van hashish word op het einde van dit hoofdstuk besproken.

Hoofdstuk 3 - Hashish Culturen
In dit hoofdstuk gaat men verder met de geschiedenis van hashish vanaf 1850 tot het heden en onderzoekt men de hashish cultuur in de 20ste eeuw.
Sommige culturele gebruiken over het maken van hashish vind je in hoofdstuk 2 en culturele aspecten over het roken en eten van hashish vind je in hoofdstuk 5.
In de jaren 60 begonnen avontuurlijke jongeren uit het westen (Europeanen, Noord-Amerikanen en Australiërs) te reizen door Centraal- en Zuid-Azië en door het Midden-Oosten op zoek naar verschillende bewustzijns-verruimende ervaringen. Gurus, meditatie, Oosterse culturen en religies, avontuur, drugs en ander exotisch plezier motiveerde de exploratie van deze verre landen. In Hashish! betekend het woord "hippie": de duizenden avontuurlijke, jonge reizigers, vaak drugs-nemende alternatieve westerlingen, die zich verspreiden door alle hashish culturen van de wereld, beginnend in de jaren 60.
Hippies waren niet de eerste westerlingen die door het oosten reisden en in aanraking kwamen, of een ervaring hadden met hashish; Het Midden en Verre Oosten zijn al eeuwen lang exotische reis-bestemmingen, en daar word hashish al eeuwen gebruikt.
De bestemmingen van hippies worden in dit boek de 'Hippie Hashish Trail' genoemd. Hippies hadden een enorme culturele invloed op de hashish wereld want als 'leden' van de baby-boom generatie kwamen ze dan ook in grote getale. Veel meer -niet reizende- westerlingen ontdekten hashish dankzij hun avontuurlijke vrienden, wat een grote vraag creeërde en wat onherroepelijk een grote verandering teweeg bracht in de productie, export en consumptie van hashish.

Hashish Culturen presenteerd een paar interessante en significante gebeurtenissen in de wereld van hashish in de 20ste eeuw en relateerd hoe de verwesterlijking van Cannabis consumptie locale culturen en productie beïnvloedde. Niet alle plaatsen beschreven in dit hoofdstuk maken deel uit van de 'Hippie Hashish Trail' maar de gehele hashish-wereld is hier toch gepresenteerd.

Hoofdstuk 4 - Inhoud en qualiteit van Hashish
Dit deel handelt over de vragen: "Wat is Hashish?", "Wat zit er in Cannabis Resin?" en "Wat zijn THC, cannabioniden en terpenoiden?"
Eerst en vooral word de chemische structuur van hashish uitgelegd. De verschillende chemische onderdelen in hashish beïnvloeden textuur, smaak, geur en psycho-actieve kwaliteit. Hashish kwaliteit word ook sterk beïnvloed door de omgeving, en dit word onderzocht in een analyse van hashish-productie

Hoofdstuk 5 - Consumptie van Hashish
Hier worden verschillende culturele en populaire aspecten van hashish gebruik uitgelegd. De hoofdzakelijke reden voor het consumeren van hashish is om "high" te worden, en het eerste deel van dit hoofdstuk probeert de extreme subjectieve vraag -Wat is High?- te beantwoorden. Ook wordt er aandacht besteed aan hoe het komt dat hashish de gebruiker high maakt. De manieren en gevolgen van opname worden besproken. De oudste manier van consumptie is het eten, wat een ander mentaal en fysisch effect heeft dan het inademen van hashish-rook. Ook beschreven is de impact op de gezondheid als je hashish rookt en het hoofdstuk eindigt met de medische gebruiken van hashish.

Hoofdstuk 6 - High-Tech Hashish maken
Het laatste hoofdstuk toont het hoe en waarom van moderne en gesofistikeerde ontwikkelingen van hashish-maken. Enkel en alleen als er nieuwe pogingen gemaakt worden om hoge-kwaliteit hashish te maken zullen er nieuwe en innovatieve technieken ontdekt worden.

En tenslotte, omdat plaatjes meer zeggen dan duizend woorden, enkele beelden van het boek.

Ik kan dit boek aan iedere hash liefhebber aanraden, of gewoon aan mensen die wat meer willen te weten komen over het ontstaan en de geschiedenis ervan.

--------------------
Go to the top of the page

+Quote Post
Gebruiker is offlineEpancratius
plaatsen 14 Jun 2009, 20:46
Bericht #2

Blaffende honden bijten niet

Sinds: 22 August 2008
Van: Duitsland
Lid Nr.: 18870

zéér mooie foto's.. helaas Engels.
Lees liever zo'n boeken in het Nederlands. tongue.gif

grtzz

Nomar

--------------------
Afgunst neemt nooit vakantie.

+Quote Post
Gebruiker is offlineelmanito
plaatsen 14 Jun 2009, 22:57
Bericht #3

welcome to 420 get your shit & get out of here
Groep icoon

Groep: Moderator
Sinds: 22 March 2008
Lid Nr.: 16467

Dit is een heel mooi boek, vooral pg 220.Een absolute aanrader!!! biggrin.gif

Namaste spliff.gif

+Quote Post
plaatsen 15 Jun 2009, 00:13
Bericht #4

QUOTE(Nomar @ 14 Jun 2009, 20:46 ) *
zéér mooie foto's.. helaas Engels.
Lees liever zo'n boeken in het Nederlands. tongue.gif

Helaas voor velen is een naslagwerk als dit enkel in het engels verkrijgbaar, maar ook al ben je het engels niet helemaal machtig, dan nog is dit een zeer interessant boek.

QUOTE(elmanito @ 14 Jun 2009, 22:57 ) *
Dit is een heel mooi boek, vooral pg 220.Een absolute aanrader!!! biggrin.gif

Inderdaad, de cannabinoiden-profielen per regio is goed om te weten. Spijtig genoeg is het niet zo makkelijk om landras-zaad te vinden.

PS: ben ik de het enige lid van de wietforum boekenclub? laugh.gif Er moeten toch nog leden zijn die interessante boeken hebben en hier een kleine review kunnen over schrijven?

--------------------

+Quote Post
plaatsen 15 Jun 2009, 07:43
Bericht #5

Groep icoon

QUOTE(molmol @ 15 Jun 2009, 01:13 ) *
Spijtig genoeg is het niet zo makkelijk om landras-zaad te vinden.

Wat dacht je van de Real Seed Company?????

Namaste spliff.gif

+Quote Post
Gebruiker is offlineBlowmonkey
plaatsen 15 Jun 2009, 14:22
Bericht #6

Homo smokiens

Sinds: 28 September 2004
Lid Nr.: 4607

PS: ben ik de het enige lid van de wietforum boekenclub? laugh.gif Er moeten toch nog leden zijn die interessante boeken hebben en hier een kleine review kunnen over schrijven?

Heb hier nog wel een paar aardige boeken op de pc staan, maar heb ze geen van allen helemaal uitgelezen, vind niet alles even interessant.. wacko.gif biggrin.gif

--------------------

+Quote Post
plaatsen 20 Jun 2009, 12:13
Bericht #7

@ Elmanito: Mooie site, bedankt hiervoor, ik wist niet dat je nog zo'n diversiteit aan landrassen kon verkrijgen.

@Blowmonkey: Dan review je toch enkel de hoofdstukken die je interessant vond. wink.gif

--------------------

+Quote Post
Gebruiker is offlineBlowmonkey
plaatsen 20 Jun 2009, 16:59
Bericht #8

Homo smokiens

Sinds: 28 September 2004
Lid Nr.: 4607

Dan laat ik leslie iversen aan jou over, zag dat je die ook had gehaald. Kvind het zelf maar veel van hetzelfde.. biggrin.gif

Zal van de week wel ff een reviewtje schrijven over Marijuana and the Cannabinoids van El Sohly, die vind ik een stuk leuker.

--------------------

+Quote Post
Gebruiker is offlineshadowman
plaatsen 21 Jun 2009, 12:26
Bericht #9

Hang hier wat rond lid

Sinds: 4 December 2008
Lid Nr.: 20009

hoi zal er geen manier zijn om het boek te vertalen naar nederlands ofzo,met scannen en dan vertalen? mischien dat iemand een idee heeft? ik heb het boek ook maar mijn engels is ook niet al te best.dus ik dacht mischien kan het op een of andere manier vertaald worden.greetz shadow

+Quote Post
plaatsen 21 Jun 2009, 13:33
Bericht #10

ppffieuw, weet jij wel wat voor een monnikenwerk dat zou zijn? 392 pagina's vertalen?

--------------------

+Quote Post
Gebruiker is offlineDoc
plaatsen 21 Jun 2009, 13:54
Bericht #11

test junkie

Sinds: 19 May 2007
Van: het TESTLAB
Lid Nr.: 11156

Spijtig genoeg is het niet zo makkelijk om landras-zaad te vinden.

Ik heb pure Afghaan en Libanon liggen (import zaad).
Ligt ook in de winkel van mijn vriendin (The Hemp Company) in Purmerend.

--------------------
LEAVE ME ALONE Y'ALL....i am just talking about Chili's

+Quote Post
plaatsen 21 Jun 2009, 14:11
Bericht #12

Adresjes staan genoteerd Doc wink.gif
Zal voor binnen een jaartje zijn, als we terug verhuizen naar het moederland. laugh.gif

--------------------

+Quote Post
plaatsen 21 Jun 2009, 14:17
Bericht #13

Groep icoon

Gewoon meer naar engelstalige zenders zoals de BBC, National Geographic, Discovery, CNN etc.Leer je vanzelf engels of gewoon naar youtube.tongue.gif

Namaste spliff.gif

+Quote Post
Gebruiker is offlineEpancratius
plaatsen 21 Jun 2009, 14:39
Bericht #14

Blaffende honden bijten niet

Sinds: 22 August 2008
Van: Duitsland
Lid Nr.: 18870

QUOTE(molmol @ 21 Jun 2009, 15:11 ) *
Zal voor binnen een jaartje zijn, als we terug verhuizen naar het moederland. laugh.gif

Is ook veel beter als Engeland wink.gif

grtzz

Nomar

--------------------
Afgunst neemt nooit vakantie.

+Quote Post
Gebruiker is offlineshadowman
plaatsen 21 Jun 2009, 16:56
Bericht #15

Hang hier wat rond lid

Sinds: 4 December 2008
Lid Nr.: 20009

QUOTE(molmol @ 21 Jun 2009, 14:33 ) *
ppffieuw, weet jij wel wat voor een monnikenwerk dat zou zijn? 392 pagina's vertalen?

`dat dacht ik ook al ja,maar ik dacht mischien weet iemand een makkelijker maniertje.nee heb je en ja kun je krijgen.greetz shadow

+Quote Post
Gebruiker is offlineRichie Hawtin
plaatsen 7 Jul 2009, 13:54
Bericht #16

Grow Addict

Sinds: 7 July 2008
Van: my basement
Lid Nr.: 18291

Thanks for the tip mommol... hier ga ik direkt naar op zoek cool.gif

--------------------

+Quote Post
Gebruiker is offlineeasy^living
plaatsen 5 Nov 2009, 08:53
Bericht #17

Hang hier wat rond lid

Sinds: 23 May 2009
Lid Nr.: 22203

leuke review, ik ga hem denk ook eens opzoeken.

groeten biggrin.gif

+Quote Post
Gebruiker is offlinematwey
plaatsen 6 Nov 2009, 18:55
Bericht #18

Kind aan huis lid

Sinds: 10 May 2006
Van: close to Rotterdam
Lid Nr.: 6564

Ik zou dat boek graag willen hebben, maar in Engels ga ik er toch maar geen geld aan uitgeven. Weet iemand waar ik een degelijk ''hasjboek'' zou kunnen kopen?

+Quote Post
Gebruiker is offlineeasy^living
plaatsen 7 Nov 2009, 15:07
Bericht #19

Hang hier wat rond lid

Sinds: 23 May 2009
Lid Nr.: 22203

hey

Ik heb ook een tijd gezocht naar nederlandse geschreven boeken over wiet en hasj in het algemeen.
heb niks kunnen vinden alles is in het engels wel zijn er veel boeken vertaalt in het spaans italiaans en duits maarja heb ik ook niet veel aan.

hier heb je wel wat boeken over het kweken in het nederlands maar niet speciaal over hasj http://webshop.grasscompany.com/catalogus/grass/

later smile.gif

+Quote Post
Gebruiker is offlinematwey
plaatsen 8 Nov 2009, 15:58
Bericht #20

Kind aan huis lid

Sinds: 10 May 2006
Van: close to Rotterdam
Lid Nr.: 6564

Bedankt voor de tip. Ik denk dat het dan toch maar een Engels boek wordt. Binnenkweken doe ik niet.

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic

Print Versie · OpenGrow.com · Sannie's Shop Seeds · Spongepot.nl · Humboldt Nutrients Actuele tijd: 10 March 2010 - 05:02