Wietforum - Info over wiet kweken, roken en meer...

Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

2 Pagina's V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Aarde A + B of 1 component Aarde voeding (House and Garden), Wat is het verschil tussen beide??
Gebruiker is offlinegroengoud
plaatsen 5 Aug 2009, 09:28
Bericht #1

is de weg kwijt

Groep: Members
Sinds: 9 June 2009
Van: Blaricum
Lid Nr.: 22487

Ik ben over aan het gaan van Canna naar House and Garden voeding.
Nu is mijn Canna Flores bijna op en sta ik op het punt om de versie van House and Garden te kopen.
Ik heb hierbij de keuze tussen 2 voedingen, te weten:

House and Garden Aarde A + B (2 flessen dus)
en
House and Garden 1 component aarde voeding.

Ik heb geen idee welke ik moet nemen en waarom.
Mijn eerste ingeving is om de 1 component aarde te gebruiken omdat dit eenvoudiger in gebruik is maar als de losse A + B een betere keuze is neem ik deze.
Wie weet wat de verschillen zijn tussen beide?

De rest van de voeding die ik nu gebruik is:
House and Garden - Bud XL
House and Garden - PK13/14
House and Garden - Topbooster
House and Garden - Enzymen
Canna - Rhizotonic
en de voeding die ik ga vervangen:
Canna - Flores

Ik kweek op Plagron Light Mix (ontkiemen) en de normale Plagron aarde voor de bloeiperiode.

--------------------
Fighting for peace is like screwing for virginity. - George Carlin
Kweekverslag - Northern Lights met Whorled Pylotaxy [finished]
Go to the top of the page

+Quote Post
Gebruiker is offlinelostchild
plaatsen 5 Aug 2009, 11:14
Bericht #2

Harde kern lid

Sinds: 19 June 2009
Lid Nr.: 22678

De 1 component is voor de luie kweker en is A&B gemixt zegmaar maar qua samenstelling geen verschil voor zover ik weet (ook H&G site geeft geen uitkomst). Die voeding van H&G is wel voornamelijk afgestemd op hun eigen grondje, zou dat ook eens vergelijken die grond van hun en jouw Plagron.. kan veel verschil in zitten.

Stuur anders eens een mailtje naar H&G met vraag om uitleg?

PS: ik begon ooit met H&G basisvoeding op Plagron Batmix en ooww wat was ik blij met Canna toen ik dat ging gebruiken als basis wink.gif
met gewoon de toevoegingen (enzymen/boosters etc) die ik nog van H&G had.

--------------------
Medicinaal wiet gebruiker en kweker van eigen medicijn.
Meer dan 3x aangereden worden als verkeersslachtoffer is normaal tegenwoordig

+Quote Post
plaatsen 5 Aug 2009, 12:55
Bericht #3

is de weg kwijt

QUOTE(lostchild @ 5 Aug 2009, 12:14 ) *
PS: ik begon ooit met H&G basisvoeding op Plagron Batmix en ooww wat was ik blij met Canna toen ik dat ging gebruiken als basis wink.gif
met gewoon de toevoegingen (enzymen/boosters etc) die ik nog van H&G had.

Je had dus de basis (flores) van Canna en de "rest" van H&G waarmee je dus een goed resultaat behaalde.
Als dit zo is dan neem ik eerst een litertje van H&G om even een ronde te testen naast de voeding van Canna (ik heb gelukkig 2 voedginsvaten voor de blumats, komt dat ook een keer van pas biggrin.gif)

--------------------

+Quote Post
plaatsen 5 Aug 2009, 13:14
Bericht #4

Harde kern lid

testen met een litertje hoe het voor jou uitpakt zou ik zeker doen, zo heb ik het ook gedaan (al wou die gast me perse 5ltr 1 component aansmeren..was id aanbieding zei die.. hij is ook failliet wink.gif )

Volg echter niet strikt schema van H&G.. dan overbemest je de boel al snel met een goede aarde als Plagron wil ik je nog meegeven.
Beste is gewoon op EC/ph voeden ipv 5ml.. ik had toen nog geen ph meter en heb later eens nagemeten wat ik ze aan Ec/h gaf..oeps..
Bij Canna is datgene wat op de fles staat een indicatie die veel dichter bij de realiteit staat maar Canna is wel bijna 2x zo duur als een doorsnee H&G.

--------------------

+Quote Post
plaatsen 5 Aug 2009, 13:45
Bericht #5

is de weg kwijt

QUOTE(lostchild @ 5 Aug 2009, 14:14 ) *
Volg echter niet strikt schema van H&G.. dan overbemest je de boel al snel met een goede aarde als Plagron wil ik je nog meegeven.
Beste is gewoon op EC/ph voeden ipv 5ml.. ik had toen nog geen ph meter en heb later eens nagemeten wat ik ze aan Ec/h gaf..oeps..
Bij Canna is datgene wat op de fles staat een indicatie die veel dichter bij de realiteit staat maar Canna is wel bijna 2x zo duur als een doorsnee H&G.

Thanks voor de tips!

Ik meet eigenlijk altijd mijn EC en PH en dat mag best 0,3 onder de adviezen van de fabrikanten zitten (inderdaad, door de Plagron aarde wink.gif)
Ik maak meestal per 50 liter voeding en begin met de helft van de dosering en voed vanaf daar bij.

Ik ga gewoon even voor gemak en neem even 1 liter van de 1 component voeding om eens te ervaren hoe de H&G het doet t.o.v. de Canna Flores.

De prijs is voor mij ook de reden om te wisselen, 5 liter boost van Canna zit toch al gauw op 170 euro, voor H&G betaal je de helft.
Alleen de wortelstimulator van H&G is weer erg duur t.o.v. Canna, ze zijn bijna even zuinig in gebruik (3ml / 50 liter of 5ml / 50 liter)

Ik zal H&G eens mailen met de vraag van A+B of 1 component... en de verschillen smile.gif

--------------------

+Quote Post
plaatsen 8 Aug 2009, 10:25
Bericht #6

is de weg kwijt

RESULTAAT VAN DE MAILWISSELING MET H&G:

Volgens H&G is het verschil de aanwezigheid van Kalk in de A+B voeding en dus de afwezigheid van Kalk in de 1 component voeding.
Met kalkrijke aarde is 1 component dus voldoende, kalkarme aarde of aarde die meerdere ronde's mee moet heeft meer baat bij de kalk in de A + B voeding en wordt hiervoor dus geadviseerd.
Verder zou de opbrengst met A + B hoger zijn dan met 1 component.

De kalk zou dus ook de reden zijn dat A + B nooit eerst onderling vermengt mogen worden voor ze in het voedingsvat gaan, altijd los achter elkaar doseren en mengen dus.

Ik zoek voor mezelf nog even uit hoe kalkrijk mijn aarde is alvorens ik A + B ga gebruiken, hier nijg ik vooralsnog wel naar toe.

Hopelijk hebben andere gebruikers hier ook wat aan.

--------------------

+Quote Post
plaatsen 8 Aug 2009, 12:15
Bericht #7

Harde kern lid

Als je A&B zonder water samenvoegt hebbie gips biggrin.gif

Apart dat de een component geen extra calcium bevat.. nu weet ik ook waarom het toen bij mij op de Batmix
fout ging.. de grond een beetje lopen verzuren zeg al voeding gevende met de 1 compo toen de blaadjes lichter groen werden..
Dit gegeven staat NIET duidelijk op de fles en de 1 compo wordt aanbevolen voor kalkrijke gronden (ja, wat is kalkrijke grond dan.. een Batmix of een Special Mix niet kalkrijk genoeg?)

Ik doe niet meer aan minerale voedingen (behalve dan in DWC de canna aqua) omdat er altijd wel iets is met die bende en het doseren is ook niet echt handig, en je moet nog van alles toevoegen om balans te creëren wat je in no time, met bijv een kwart dosis PK weer de nek omdraait omdat dit reageert met een component id voeding die in je aarde .. doet.

Heb nu Guano groei (indien nodig) en een B'cuzz bloeibooster en de Special mix goldlabel als aarde en verwacht dat ik met getimed overpotten van 2->6.5>11ltr net vd bloei met alleen een scheutje guano id 5e week samen met de booster toe kan.
Natuurlijk wel Atazyme en wortelstimulator maar verders niks.

Hoop dat je een goed resultaat krijgt, als ik jouw was zou ik de Canna (die beviel je toch goed?) als basisvoeding blijven gebruiken en voor een andere minder dure bloeibooster gaan ipv het onzekere H&G pad..

Mail Plagron eens en vraag of de voeding die je overweegt wel goed is in combi met je grondje..

--------------------

+Quote Post
Gebruiker is offlinecitroax
plaatsen 8 Aug 2009, 16:03
Bericht #8

Ere lid

Sinds: 14 November 2005
Lid Nr.: 5291

Ik zou voor de A en B voeding gaan. Ook op de plagron grond.
1 compo laat je al vrij snel een tekort zien (eigen ervaring)

Greetz Citroax

--------------------
Plagron alga voeding, citro's schimmeltjes and a whole lotta love !!

+Quote Post
plaatsen 11 Aug 2009, 14:33
Bericht #9

is de weg kwijt

Bedankt voor alle op en aanmerkingen.

Ik ga een vergelijking doen (zodra ik mijn 2e tent binnen heb staan, staat nu in de garage te bestuiven biggrin.gif)
Ik neem dezelfde aarde als altijd, plagron en dan test is Canna Flores tegen H&G A+B
De 1 component laat ik even links liggen want de Canna Flores bevalt inderdaad goed.
Ik denk dat ik meteen maar met Blueberry's ga testen, die zijn lekker gevoelig voor over/onder bevoeding.

Het kan nog wel even duren voor ik een echt goeie test kan doen omdat ik nog 2 zadenkweken wil doen voor de winter (kost me dus nog 2 x 5 weken)

Ik heb nu maar even 2 litertjes Canna Flores gehaald en ik koop de A+B wanneer de tent binnen staat.

--------------------

+Quote Post
Gebruiker is offlineqwerty123
plaatsen 11 Sep 2009, 18:55
Bericht #10

zomaar een lid

Sinds: 7 August 2009
Lid Nr.: 23296

Hallo,

Een waarschuwing!

House and garden heeft in tijden van crisis hun fosfor uit de basisvoeding gehaalt, Omdat het het duurste ingrediënt is in de A/B en 2 componenten voeding, en zo honderden kwekers opgelicht. Dit leidde namelijk op mislukte oogsten. Fosfor is belangrijk voor het ijzen transport in de plant. De planten vertoon symtomen van ijzertekort en kan zo niet tot zijn recht komen wat leid op schramele toppen/oogsten.

Ook veel growshops zijn gedupeert en mischien staan er nog oude vooraden die ze willen slijten.
Want in de meest groothandels zijn ze uit de schappen gehaalt.

H&G zijn reactie was: Dan verkoop je toch een flesje fosfor erbij.

+Quote Post
Gebruiker is offlineDoc
plaatsen 11 Sep 2009, 22:58
Bericht #11

this is my playground

Sinds: 19 May 2007
Lid Nr.: 11156

Kan op Google niks vinden over dat fosfor probleem.
Hoe weet jij dit??
En hoe kom jij aan een antwoord van H&G??

+Quote Post
plaatsen 14 Sep 2009, 07:47
Bericht #12

is de weg kwijt

Hoi Doc, ik heb geen idee waar qwerty123 zijn info vandaan heeft maar ik draai momenteel 3 soorten basis voeding door elkaar heen met 12 planten in een apart tentje.
4 planten krijgen A+B van H&G
4 planten krijgen 1 component van H&G
4 planten krijgen Canna Flores (mijn oude voeding)

Soortje is oudewets WW, de basis is bij alles verschillend, aangevult met:
-H&G Topbooster
-H&G BudXL
-H&G Multizyme
-Canna Rhizotonic (fles bijna op, daarna ook de H&G variant)
-Canna PH-

Ik moet eerlijk zeggen dat er geeneen beter of slechter presteerd, gaat allemaal mooi gelijk op.
Bewatering via blumats (ja nu 3 watervatten in plaats van 1)

Daarnaast vraag ik me af waarom ze 1 *crusiale* stof uit de voeding halen, en daarmee hun hele naam en reputatie te grabbel gooien, slechte voeding in deze branche en in deze tijd kan je je hele bedrijf kosten.
Ik neem aan dat ze een echt bedrijf zijn en zoiets nooit zullen doen.
Dus in mijn ogen praat qwerty123 een enorme hoop STIERENPOEP tot het tegendeel bewezen is wink.gif
Ik ben in ieder geval zeer tevreden over de lijn van H&G maar ook zeer tevreden over de lijn van Canna.
Ik denk ook dat problemen veelal bij de kweker en niet bij de voeding gezocht moeten worden.

--------------------

+Quote Post
Gebruiker is offlinerichje30
plaatsen 31 Jan 2010, 03:29
Bericht #13

Kind aan huis lid

Sinds: 19 December 2006
Lid Nr.: 8976

:)dat soort stoffen kosten toch niks in vergelijking tot de rest van de kosten van een bedrijf.H en G is gewoon goed en niet al te duur. Net aals hy-pro.....in een ander hok staan met de dezelfe planten....groeit echt aso, echt niet te geloven en de ec is slechts 1.6 op plagron light mix met een 600w hps in een 1.2*1.2kap.......diamond....perfecto 8 planten in 18 liter. Lijken wel pure indica bladeren, 11 vingertje.
gr rich

+Quote Post
Gebruiker is offlinerichje30
plaatsen 31 Jan 2010, 05:31
Bericht #14

Kind aan huis lid

Sinds: 19 December 2006
Lid Nr.: 8976

moet trouwens wel zeggen dat die aanbevolen hoeveel voeding van 5ml/l bij a+b erggggg hooog is..... EC kraan is hier 0.47 met een max toevoeging van 3.5ml/l zit ik iets boven de 1.8 , dus met die 1.5 ml/l erbij wordt het een overbemeste boel. Verschil tussen A+B is idd de calcium......iets dat je bij 1 componentenvoeding in de bloei merkt dat je er te weinig van heeft.Tot nu toe merk ik weinig verschil tussen hesi en h en garden........qua prijs scheelt het ook niks.
gr.rich

+Quote Post
Gebruiker is offlineHoly Buddy
plaatsen 31 Jan 2010, 09:37
Bericht #15

Kern lid

Sinds: 7 January 2009
Lid Nr.: 20387

QUOTE(richje30 @ 31 Jan 2010, 05:31 ) *
moet trouwens wel zeggen dat die aanbevolen hoeveel voeding van 5ml/l bij a+b erggggg hooog is.....

Doel je nu op de variant van H&G?

--------------------

+Quote Post
plaatsen 1 Feb 2010, 10:16
Bericht #16

is de weg kwijt

Geldt voor zowel Canna als H&G, beide 5ml per liter.

Mijn leidingwater heeft een EC van 0,1 tot 0,2 (maximale ooit gemeten)

Bij een 50 litervat geeft 100ml een steiging van 0,4 in mijn EC.
Dus 300ml geeft een totale EC van 1,3

Ik heb dan dus 6ml/liter gemengd, meer dan Canna en H&G voorschrijven.
Ik ga soms zover dat ik zelfs 8ml per liter gebruik om tot 1,7 a 1,8 n de EC te komen, dit doe ik vanaf de 4e week.
Is overigens gemeten met zowel Canna Flores als H&G A/B voeding, beide zelfde steiging in EC waarde.

Ik zit momenteel enkel op H&G overigens, bevalt uitstekend maar had nauwelijks verschil gezien tussen H&G en Canna.

--------------------

+Quote Post
Gebruiker is offlinewhazzup
plaatsen 2 Feb 2010, 02:57
Bericht #17

Smoke he does
Groep icoon

Groep: Admin
Sinds: 7 November 2005
Van: Rotjeknor
Lid Nr.: 5211

in geen enkele ééncomponent voeding zit calcium, dat kun je niet mengen met een aantal andere elementen in geconcentreerde vorm. Dat is niet uniek voor H&G maar voor alle merken. Er zijn wel wat geconcentreerdere voedingen. Probleem is dat hoog geconcentreerde voedingen vaak snel kristalliseren, met name bij lage temperatuuren uiteraard. Een beetje neerslag is niet erg maar als er veel kristalvorming is (als je de fles schudt hoor je het al meestal) is dat niet goed. Daarom verdunnen veel leveranciers hun voeding dusdanig dat deze onder alle omstandigheden stabiel blijft. Hogere dosering = meer water in de fles, minder voeding.

--------------------

+Quote Post
Gebruiker is offlinegreen-lady
plaatsen 2 Feb 2010, 08:46
Bericht #18

live like a bitch

Sinds: 10 November 2007
Van: tornado alley
Lid Nr.: 14245

Je hoort inderdaad wel eens in de wandelgangen dat sommige voedingen aardig verdund zijn, maar dat heeft daar dus mee te maken huh.gif . Die kristallen willen we wel...... maar dan op de toppen wink.gif

Ik schud sowieso de voeding goed door voordat ik ga doseren. Lijkt me beter omdat de boel misschien gaat bezinken, of bepaalde bestanddelen in de voeding. Weet niet of het nut heeft, maar ik doe het in ieder geval wel biggrin.gif

Shake it, babe laugh.gif

green-lady

--------------------

+Quote Post
plaatsen 2 Feb 2010, 10:30
Bericht #19

is de weg kwijt

QUOTE(green-lady @ 2 Feb 2010, 08:46 ) *
Shake it, babe laugh.gif

Precies! doe het ook voor de zekerheid smile.gif

--------------------

+Quote Post
Gebruiker is offlineNYCD
plaatsen 20 Feb 2010, 03:33
Bericht #20

zomaar een lid

Sinds: 22 October 2009
Van: zuid holland
Lid Nr.: 24149

heey green-lady en groengoud

ik gebruik ook de completen lijn van H&G
dit is mee eerste kweek dus moet nog een hoop leren
en vroeg mee af of jullie ook de optimalen ph van 6,8 aan houden die op het schema staat van H&G
of gaan jullie daar onder zo als de meesten kwekers hier een ph van rond de 6 aan houden

en geven jullie de hellen kweek voeding of geven jullie ook gewoon af gezuurt water tussen door

+Quote Post

2 Pagina's V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic

Print Versie · OpenGrow.com · Sannie's Shop Seeds · Spongepot.nl · Humboldt Nutrients Actuele tijd: 30 July 2010 - 19:29