Ach ja, mijn vorige kweekje heeft me wel een beetje geïnspireerd en de geur van topjes.. tja.. Er staan dit maal twee Anesthesia 5 stekjes in een ikea bak van 20 liter die precies in het ikea PS kastje past. Uiteraard weer met bodemverwarming en uiteraard straks weer in
scrog. Er zit 20 liter
Special Mix Custom in de bak (een light-mix zonder
perliet) en de
voeding zal dit keer weer (zoals de vorige keer) de nieuwe
Gold Label voeding zijn.
Er is echter een heel groot verschil met het vorige geintje: toen stond er één plantje op 2 liter, nu staan er twee op 20 liter! Dat zou theoretisch betekenen dat we met een wat lagere
ec afkunnen. Ze staan nog op afstand van de lampen om aan het
licht te wennen, ze komen net onder 36
watt vandaan. Voorlopig gebruik ik wat lst om ze in de goede richting te houden. Om overmatige
groei te voorkomen heb ik het
substraat bedekt met
perliet (altijd leuk, op een
substraat zonder
perliet 
), dat scheelt erg veel
licht en helpt ze kort te houden.
Dan even over de
voeding:
Ik gebruik
Gold Label Nutrients, het biominerale schema bestaande uit:
-
Wortelstimulator (biologisch, met ondermeer extracten uit Kelp en Humuszuur en aminozuren)
- Een mineral ABC
voeding, waarvan de C met name een PK booster is voor de laatste weken
- Een organische BatBooster (biologisch, met onder meer rietsuiker melasse, biostimulatoren en oude gefermenteerde bat
guano, een rijke bron van organische
fosfor)
- MycoMix (een mix van mycorrhizae, gunstige bodembacteriën en stimulatoren)
Het schema had ik al in twee topics bij testers gepubliceerd, hier dan nog maar een keertje, dat scheelt weer klikken

Anesthesia lust wel een hapje dus ik hou een voor deze
voeding relatief wat hogere
ec aan. Ik gebruik een grote pot en hou de
pH van het
medium in de gaten: ik zuur dus niet af.
Special Mix Custom kun je beschouwen als een light mix, en daarom ga ik al snel beginnen met een lichte
voeding. De
wortelstimulator alleen is al krachtig genoeg voor een aantal weken (de plantjes zijn prachtig zolang ze deze krijgen) maar de
ec van het
medium loopt snel terug. Beter is het om deze geleidelijk op peil te brengen en te houden.
Vanaf eind week 1 krijgen ze AB basisvoeding. De
wortelstimulator krijgen ze zolang ze
groeien, tot ongeveer de 2e/3e week
bloei. Daarna ga ik over over de biologische BatBooster, die ook natuurlijke stimulatoren bevat. Het voedt het
bodemleven en houdt de plant tevens mooi groen. Het is gelijk ook een prima basis voor een volgende kweek door de
guano toevoeging: de bodem krijgt voldoende
fosfor om de nieuwe plantjes goed te laten wortelen.
Binnenkort een paar plaatjes van de dames.